Nytt HR-system  Info lederforum 26.11.12.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Ny ordlyd på rapportene i avdelingen og nye rutiner for registrering av skyteaktiviteter For nye brukere: Du må først være registrert med en e-postadresse.
Advertisements

Trykk på mus eller tastatur for neste bilde…
Advokat Tonje Urdal Sand
SuperOffice - Visma Global ERP link - Tilbud/Ordre SuperOffice - Visma Global integrasjonen består av 3 produkter. ERP link SuperOffice - Visma Global.
ESS – opplæring av sluttbrukere
GoOnline publisering Hvordan komme i gang med GoOnline. Denne presentasjonen tar deg steg for steg gjennom oppsett av nettsted med bruk av GoOnline Proffesional.
Utlandsprosessen Studiestøtteonferansen i Stockholm 1. – 3. juni 2014.
Slik kommer du til «Personverninnstillinger»: Logg inn på Facebook.
ESS – opplæring av sluttbrukere
Slik kommer du til «Personverninnstillinger»: Logg inn på Facebook.
Nytt økonomi og lønns/personalsystem fra
<KLASSIFISERING>
BabelBank barnevern Avstemming i Agresso av personsensitive utbetalinger fra barnevernet/Familia Informasjon og opplæring mandag 16. desember 2013.
Solidaransvar spørsmål og svar om solidaransvar Forslag til felles håndtering Når skal vi ta saker for nye medlemmer?
Velkommen til EDB Lønn og Personal lansering
Forstandere i trossamfunn
RETTIGHETER OG PLIKTER - ansettelsesforhold i Bærum kommune
4. Hva bør vi sjekke før reisekjøring
Regelmessighet (Repeterende aktivitet) Hvor finner jeg Regelmessighet?
Kursvirksomhet i frivillige organisasjoner ABC for kursarrangører Studieforbundet natur og miljø.
Arkivforum 14. juni juni 2012 | Arkivforum | Gry Ystebø, HR-prosjektet Oslo kommune.
HMS-modulen Oktober 2013 | Kurs HMS-modulen i HR-systemet for UDE | EVRY.
Elektronisk overføring av faste tillegg
Unio Min side Oppdatering av e-post og mobil
Public 360° Brukerforum.
Avspark - mai KULTURETATEN Ny Hr-hverdag.
Innføring i bruk av Dashboard
HMS-modulen Oktober 2013 | Kurs HMS-modulen i HR-systemet for UDE | EVRY.
TILskudd ikke-kommunale barnehager i Fauske kommune
Velkommen til Aktivitetsskolen Rosenholm 2013
ERV – Nytt lønns- og personalsystem 2010 Informasjon på økonomimøte 16. desember 2009 Bilde nr 1 Hva er planlagt?  Karakterbasert NLP (fra ca 1983) fases.
Releasedokumentasjon versjon 6.1 – Vedlegg –Begrenset tilgang til brukere uten sertifikat Hvis følgende innstillinger er satt for leverandøren:
Tittel på presentasjonenSide Portal for leder En leder vil finne sine oppgaver fordelt på 2 mappekort Mappekortet Leder selvbetjening tilsvarer.
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
Gjennomgang av gruppeoppgaver 29. April Kvoter oppgave 1 Oppgave 1: Du ser i rapporten yhr_frav10 at en ansatt fortsatt har restferie i kvote 30.
5. Hva bør vi sjekke før hovedlønn desember
System for administrasjon av aktivitet og kompetanse.
Orientering til klubbenes sekretærer Mjær ungdomsskole 20. mars 2010
Vurdere deltidsstillinger omgjort til heltid
Bruk av Datavarehuset i økonomirapporteringen
Side 1 © Senter for statlig økonomistyring© Senter for statlig økonomistyring |Selvbetjening og arbeidsflyt Tillegg for ledere.
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Søknad om tilskudd/ prosjektmidler Skriv søknad og be om at evt. tildelte midler overføres bankkonto Kopi til regnskap sammen med bilagsblankett.
Oppgradering fra Agresso 5.4 til Agresso 5.5
Finne og gå til et chatterom Bruk søk i Lync til å finne rom som du har tilgang til. 1.I hovedvinduet i Lync klikker du kategorien Chatterom. 2.I søkeboksen.
Info om Nytt HR-system LEDERFORUM Oslo kommune
HeV-prosjektet Helhetlig virksomhetsstyring
BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell:
Opprydding i brukermassen. Vi har for mange brukere! Ca studenter Ca ansatte Ca. xxxx tilknyttet MEN, e-postbrukere Ca.5000 aktive.
1 BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell: 1.Opprette anmodning/bestilling (denne presentasjon) 2.Godkjenne bestilling (egen presentasjon) 3.Utføre.
November 2015 AF/SSD FS og studentbetaling ved UiO Rutinen for semesteravgift og privatistgebyr Avdeling for fagstøtte / Seksjon for studieadministrative.
Forprosjekt – nytt skoleadministrativt system Vedlegg 6 – Prosessbeskrivelse Aktivitetsskolen.
Gradert fraværsprosent GRADERT FRAVÆRSPROSENT BEREGNES UTFRA FAST STILLINGSPROSENT SOM DEN ANSATTE ER INNMELDT MED I AGRESSO NÅR VEDKOMMENDE BLIR SYK.
FAGDAG LØNN 2016.
IST Barnehage/SFO - Nyheter
© Senter for statlig økonomistyring
Min Tid Tekn/adm ansatte
Min Tid Tekn/adm ansatte
Min Tid Tekn/adm ansatte
Opplæring SAP Portalen
Min Tid Tekn/adm ansatte
Bluegarden Tid Tekn/adm ansatte
Min Tid Tekn/adm ansatte
Brukerveiledning for timeregistrering med DFØ-appen
Brukerveiledning for timeregistrering med DFØ-appen
Utgiftsrefusjoner Høgskolen i Østfold
Utgiftsrefusjoner Høgskolen i Østfold
Utskrift av presentasjonen:

Nytt HR-system  Info lederforum 26.11.12

Ord og uttrykk i nytt system Ressurs = en ansatt Ressursnummer = ansatt nummer som genereres i HR-systemet når en ansatt begynner i Oslo kommune. Dette nummeret brukes på ressursen i alle stillinger vedkommende har eller kommer til å få i Oslo kommune. NB! Er ikke det samme som ressursnummer i Agresso.

Stillingsnummer = hjemmelsnummer Alle stillingsnummer begynner med S Alle ansatte – også timevikarer - må kobles til ett stillingsnummer – hvis ikke blir ikke lønn utbetalt. Det er/vil bli opprettet ”sekkestillinger” pr. koststed. Sekkestilling betyr at vi vil opprette ett stillingsnummer som har likelydende stillingskode og lønnsplassering pr koststed. Eks.; i en barnehage vil vi ha en sekkestilling til timebetalte barnehageassistenter, en til barne-og ungdomsarbeider osv.

Kontostreng i HR-system Kontostrengen i HR system er bygget opp helt annerledes enn tidligere. Den består nå av 7 dimensjoner: Dimensjon 0 - Artskonto Dimensjon 1 - Koststed(79…osv) Der hvor beløpet blir belastet Dimensjon 2 - Funksjon Dimensjon 3 - Ressursnummer Dimensjon 4 - Prosjektnummer Dimensjon 5 - Arbeidssted – 59+fire siffer Dimensjon 6 - Organisasjonsenhet (hentes fra PRK) Dimensjon 7 - Virksomhet - 59

Lønn/lønnslipp i nytt HR-system Kun utbetalinger den 28. hver måned med unntak av desember hvor lønn blir utbetalt den 15. Fristene vil bli kortere i forhold til å innlevere dokumentasjon til oss for utlønning. Grunnen er at lønn kjøres flere dager tidligere i måneden enn før. Alle ansatte vil få tilsendt lønnslipp som vedlegg til mail. Alle som har papirlønnsslipp i dag vil fortsatt få papir slipp. I tillegg vil lønnslippen vises i ”dokumentmappen” til den ansatte når de ”kommer på” selvbetjening.

Utbetaling av lønn i Oslo kommune: Ansatte som har flere stillinger i kommunen vil nå få kun en lønnslipp og en lønns-og trekkoppgave. Disse vil vise samlet inntekt i Oslo kommune. Trekk av lønn som blir sendt oss vil bli trukket på tvers av alle arbeidssteder. Det vil si at hvis man har ett påleggstrekk og det kommer hit, trekket er på 4.000,- pr måned og vedkommende kun har utbetalt 3.000,- her, så vil det resterende bli trukket av lønn som vedkommende eventuelt måtte tjene i annen bydel/etat.

Det vil ikke lenger være mulig å ha flere enn en bankkonto i forhold til lønn i Oslo kommune. Det vil være den som er hovedarbeidsgiver som skal legge inn trekk, bankkonto

Hva vil nytt HR-system bety for dere som ledere? Lønnsrapport for ledere – kommer som en rapport og legges i HR-selvbetjening. Dere vil bli varslet pr mail om at det er kommet en rapport til godkjenning. Den må åpnes og behandles/godkjennes, gjøres ikke det vil det gå varsel til din leder etter 14 dager om at jobben ikke er gjort. Hvis din leder ikke gjør noe med det, går det videre oppover i systemet og ender til slutt i Rådhuset hos Finans hvis ingen fanger det opp

Ansettelser i forhold til utlyste stillinger – nye rutine! Når innstillingen er skrevet, genererer dere et tilbudsbrev. Dere må beregne ansiennitet. Det skal være med et verktøy i modulen til å beregne det, men vi vil kontrollberegne ansienniteten. Når tilbudsbrev er ferdig skrevet sendes det oss via systemet på arbeidsflyt. Vi kontrollerer, og sender det ut med vedlegg. Svarbrevet skal gå til dere som tidligere, og sendes deretter til oss.

Korttidskontrakter Genereres i nytt system Går på arbeidsflyt til oss – gjør at de gamle meldingsskjemaene utgår Arbeidsavtalen sendes oss i underskrevet stand sammen med eventuelle ansiennitetsgivende dokumenter.

Hva skjer når meldinger om ansettelser kommer til oss? Vi får melding via arbeidsflyt Vi må behandle/godkjenne alle oppgaver som kommer. Dersom vi ikke behandler oppgaven vil vedkommende ikke få lønn eller fremkomme som ansatt i systemet.

Fravær og ferie – akkurat nå Per dags dato får vi ikke lagt inn ferie eller fravær. Det betyr at det ikke blir generert refusjoner maskinelt og at det ikke er mulig å dra ut rapporter knyttet til sykefraværsstatistikk og avviklet ferie. Når fraværsmodulen blir iverksatt vil dere får alle rapporter der oppdatert hver natt ettersom vi registrerer inn data.

Fravær og ferie – når selvbetjening kommer ”opp og gå” Den enkelte ansatte registrerer eget fravær i selvbetjeningsmodulen Går til leder som godkjenner Går på arbeidsflyt til HR-lønn som sjekker inn mot tilsendt dokumentasjon(sykemeldinger, egenmeldinger m.m.) Tjenestesteder hvor det vil være vanskelig for den ansatte å få registrert eget fravær m.m. må det utpekes en administrativ støttefunksjon som gjør det på vegne av de ansatte inntil alle kan komme på systemet.

Timelister Når alle er på selvbetjening så registrerer den ansatte arbeidede timer eller overtid som kommer i tillegg til fastlønn inn i selvbetjening. Går på arbeidsflyt til HR – som kvalitetssikrer. Går på arbeidsflyt til økonomiansvarlig som godkjenner timene. På arbeidsflyt til HR-lønn som godkjenner for import til utbetaling NB! Ovenstående rutiner er under vurdering fra HR sentralt sin side.

”Gat folket” – hvilke endringer betyr det for dere? Dere fortsetter som før, med timelister via GAT. GAT skjema og melding til lønn vil etter hvert utgå for dere også. HR vil få melding om arbeidsavtale via selvbetjening. Fravær skal fortsatt legges inn i GAT-, men fravær registrert i GAT skal fra og med januar 2013 kunne overføres til HR-systemet på samme måte som timelistene gjøres i dag. Vi skal ha fraværsrapporten dere genererer i GAT sammen med den dokumentasjonen som kreves.

Slik ser ikonet ut

Hvordan kommer du inn?

Og slik ser det ut når du kommer inn:

Fravær for alle oss andre For de som bruker Wintid – Wintid er inntil videre ikke koblet opp mot HR-systemet. Dere må derfor fortsette å lage manuelle fraværsrapporter og sende inn med dokumentasjon. Når de ansatte er over på selvbetjening kan dere dra ut rapport fra systemet og legge den ved påkrevd dokumentasjon.