Elevundersøkelsen 2013 – 7. trinn 7. trinn (12-13) 7. trinn (13-14) 1. Motivasjon og mestring 1.1 Motivasjon 4,064, Mestring 3,884, Faglig utfordring 4,023,84 2. Arbeidsmiljø 2.1 Trivsel 4,304, Trygt miljø -3, Mobbing på skolen 4,604,71 3. Klasseledelse 3.1 Støtte fra lærerne -4, Arbeidsro 3,263, Medvirkning -3, Regler fra skolen-4,28
Nye spørsmål fra trinn trinn Vurdering 4.1 Vurdering for læring -4, Egenvurdering -3,71 5. Veiledning og rådgivning 5.1 Skolehelsetjenesten -3,78 6. Hjem-skole 6.1 Hjem-skole -4,29 7. Grunnleggende ferdigheter 7.2 Lesing -4,18
Elevundersøkelsen 2013 – 10. trinn 10. trinn trinn Motivasjon og mestring 1.1 Motivasjon 3,723, Mestring 3,883, Faglig utfordring 4,174, Skolens nytteverdi -3,53 2. Arbeidsmiljø 2.1 Trivsel 4,264, Trygt miljø -3, Mobbing på skolen 4,564,76 3. Klasseledelse 3.1 Støtte fra lærerne -3, Arbeidsro 3,113, Medvirkning -3, Regler fra skolen -3,87
Nye spørsmål fra Trinn Trinn Vurdering 4.1 Vurdering for læring -3, Egenvurdering -2,92 5. Veiledning og rådgivning 5.1 Skolehelsetjenesten -3, Rådgivning -3,53 6. Hjem-skole 6.1 Hjem-skole -4,00 7. Grunnleggende ferdigheter 7.2 Lesing -3,71
Trivsel og motivasjon 7. trinn Andelen elever på 7. trinn som gjennom elevundersøkelsen oppgir at både trivselen og motivasjonen for skolearbeid er høy, har økt fra 39,0 % til 62,7 %. Andelen elever som verken trives eller er motivert for skolearbeid, har sunket fra 21,7 % til 8,7 %
Trivsel og motivasjon 10. trinn Andelen elever på 10. trinn som gjennom elevundersøkelsen oppgir at både trivselen og motivasjonen for skolearbeid er høy, har økt fra 27,3 % til 42,85 %. Andelen elever som verken trives eller er motivert for skolearbeid, har sunket fra 30,7 % til 15,8 %
Elevenes utvikling i lesing fra 8. til 9. trinn Resultat i forhold til landet Hva klarer skolen Nasjonalt , ,4 Drammen , ,5 Børresen , ,7 Galterud , ,9 Gulskogen , ,5 Kjøsterud , ,4 Marienlyst , ,6 Svensedammen , ,5