Www.miljolare.no Redaksjons møte 16 november 2005.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
12.Studienreise nach Finnland,
Advertisements

Ørnulf Wiig Installasjon AS
Vestas nyhetsbrev Gulltaggen 2006 Navn • Arrangement.
W w w. c a p p a. n o Cappa Trivselbarometer ® Cappa Trivselbarometer ® (Internundersøkelse for kjøpesentre / kjeder) NB: Presentasjonen er selvgående.
Nasjonal dugnadskampanje 2012 – En veskeholder som gleder.
Nye internettsider for Høgskolen i Østfold Resultat fra brukerundersøkelse.
Bergen Golfklubb Juniortrening Utfordringer • Lav rekruttering av juniorer som ønsker å spille mye golf, spille turneringer, trene golf hele året.
1 Årsmelding for arbeidsåret Årsmøtet i 2004, Speilsalen, Kvareteret 14. april •Ingunn Holm holdt en kort innledning og presentasjon av SIFUB,
Nyhetsfôring med RSS ALEPH brukermøte 2006
Bruke Nettverk for miljølære første gang. Hvem - hva - hvor •Deltaker - vanligvis en skole •Område - det geografiske stedet som er undersøkt •Aktivitet.
Kompetansemål i akvakultur
Nasjonalt nettsted for skolebibliotek Program for skolebibliotekutvikling Universitetet i Agder Merete Hassel, Hamar 2010.
BRUKERVEILEDNING - AquaLog 05. MARS Brukerveiledning - AquaLog  Denne presentasjonen skal gi brukeren en innføring i bruken av vedlikeholdsprogrammet.
Tema 6 VURDERING OG DOKUMENTASJON
Møte med RKK Info -Dialog -Samarbeid De beste skolene ligger i Nordland.
 Thore R Jensen Leder og suport  Tor Morten Jensen Programering og design  Vi tilbyr tjenester som webmastring, webdesign og webutvikling.
Test av skjermer på fergene Horten - Moss
UkeAktiviteterTema/InnholdMål Uke 1STIKKBALL Man: Alle Tirs: Alle Ons: 3. og 4. trinn Tors: 1. og 2. trinn STIKKBALL Man: Stikkball Tirs: Fotball Ons:
 Thore R Jensen Leder og suport  Tor Morten Jensen Programering og design  Vi tilbyr tjenester som webmastring, webdesign og webutvikling.
Velkommen til ledersamling i Akershus Røde Kors 23. september 2009
Regelmessighet (Repeterende aktivitet) Hvor finner jeg Regelmessighet?
Forskerskoler – nøkkelen til en bedre PhD-utdanning?
Smart bruk av Vortex til møter, samhandling/samarbeid mm
NVHs kvalitetssystem Oslo: 2. mai NVHs sentrale prinsipper for kvalitetssystemet •Kvalitetssystemet skal inngå som integrert del av NVHs ledelses-,
Fra forelesningene om involveringspedagogikk Et utviklingsarbeid Philip Dammen Manuset er under arbeid.
Energinettverket 25. august 2005 Generelt om miljolare.no.
Energiaktiviteten ” Sjekk skolens energibruk” Energinettverket 25. august 2005.
Grunnleggende opplæring i nettpublisering Innføring ved tildeling av publiseringsrettigheter 2011 Kommunikasjonsavdelingen.
Tilstandsrapport: Hvem er brukerne og hva trenger de? Bidrar uio.no til å oppnå UiOs strategiske mål?
Oslo kommune Utdanningsetaten Hva er en god elev og en god lærer? Presentasjon av miniundersøkelsen på ungdomsskoler og videregående skoler Høsten 2009.
Kapittel 14 Simulering.
Informasjon om undervisningsopplegg om «språk og læring»
P-CP modeller. LOG530 Distribusjonsplanlegging 2 2 Det skal opprettes p fasiliteter for å betjene en gitt mengde kunder. Kundenodene er også potensielle.
AITeL Studentaktivitet, raske tilbakemeldinger og åpenhet - er WIKI løsningen? Øyvind Hallsteinsen Svend Andreas Horgen Avdeling for Informatikk og e-Læring.
Kommunikasjonsnettverk Lederforum Oppsummering Kafédialog.
TANKESMIA AS Medieanalyse for Helse Sunnmøre 06. feb 2008.
Elevundersøkelsen 2008 Resultater Sauda Vidaregåande skule.
Presentasjon av ”Overhallaprosjektet” Bredbåndskrevende læringsmetoder i Namdalen NVU konferansen 2005 Håvard Sørli
Agenda Velkommen til nye medlemmer!
Nettverk for miljølære Et samarbeid mellom skoler, forskning og forvaltning En moderende møteplass for å praktisere miljøundervisning i eget lokalmiljø.
Redaksjons møte 26 januar Dagsorden 1.Dagsorden og deltaker presentasjon 2.Kort om redaktør oppgavene 3.Opplæring.
Arbeidsseminar ” Digitale læringsplattformer ─ hvor er vi og hvor vil vi gå?” 23. Januar 2006 På ITU-UiO Prosjektleder Marit C Synnevåg.
1 Anna-Brita Bakken, Kommunal- og regionaldepartementet Valgforum 1. – 3. mars 2010 i Trondheim Designprosjekt – utprøving av nytt valgmateriell ved valget.
Nytt fra Vortex versjon 3.2, 3.3 og 3.4 Presentasjon for USIT og Lokal-IT 23.feb 2012 Av Dagfinn Bergsager, USIT.
Bakhagen Hageselskapets intranett for tillitsvalgte.
Undersøkelse om undervisningsmateriell for psykisk helse
Aktivitetsmiddelsøknadene Samhandling mellom AIR og klubbene.
NM i prototyping - Yggdrasil 2014
Informasjonsforum Stilling ledig Oslo kommunes interaktive tjenester Fjernarbeid Portal CP Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten.
Tromsfylke.no Go Campus Tverretatlig oppstartssamling 10. april 2014 Randi Ovesen Ass.rektor SMI-skolen, og prosjektleder Ny GIV – Overgangsprosjektet.
Hvor kan vi søke midler? Hvordan sette opp en søknad?
Telemedisinsk brukerforum/seminar Bergen 16. november 2005.
Elevundersøkelsen ( ) UtvalgGjennomføringInviterteBesvarteSvarprosentPrikketData oppdatert 7. trinnVår , Symbolet (-) betyr.
Agenda: Kort gjennomgang av ARK, innhold og teori Gruppearbeid
1 Innfasing av Innsida Spørsmål vi skal besvare Når får webmastere tilgang til Innsida 2.0? Når får fakultetets ansatte og studenter tilgang? Hvem.
Myra skole – foreldremøter Høsten 2011 Informasjon
©Byrådsavdeling for oppvekst
Velkommen til foreldremøte på SFO
Tidsregistrering v/HiST DATAGRUNNLAG: Evaluering av HiST; en spørreskjemaundersøkelse blant Forskerforbundets medlemmer høsten 2009 v/HiST.
Nettverk for miljølære Olaug Vetti Kvam Skolelaboratoriet i realfag Universitetet i Bergen Bergensvassdrag 26. august 2004.
Befolkning og arbejdsmarked 7. Mikroøkonomi Teori og beskrivelse © Limedesign
Veiledning Beslutningsprosess
Levanger ungdomsskole og FAU inviterer til temamøte for elever og foreldre Tema fra skolen – aktuelt for hvert trinn Pause, salg av kaffe og kaker.
Unge & Rus IVERKSETTING OG GJENNOMFØRING. Tiltaket Unge & Rus i Oslo – en prosessevaluering En studie av iverksetting og gjennomføring av Unge & Rus i.
Vurdering for læring i Fysikk 1
Booking av Newtondag Deltakelse på jrFLL
Formål Beskrivelse. Baggrund Aktiviteter. Formål Beskrivelse. Baggrund Aktiviteter.
FORSKERSPIREN Skolelaboratoriet 9. mars 2007
||.
Dybdelæring – regneark B – Samarbeid
Utskrift av presentasjonen:

Redaksjons møte 16 november 2005

Redaktøroppgaver 1  Driftsansvar, temaside + aktivitetsside  Introtekster  Nyheter  Artikler  Lenker  Rapportmal  UiB og NILU skal dekke nyhetene på forsiden

Nyheter De 12 tematiske områdene

Oppdatere artikler og lenker Forbedre rapportmal Lage nyheter Forbedre introtekst

Intro beskrivelsen Artikler og lenker

Intro beskrivelsen Skal være denne typen med: Formål Gjennomføring Resultater Intro beskrivelsen Skal være denne typen med: Formål Gjennomføring Resultater

Nyheter  Fra skolenes arbeid  Skolers resultater  Spennende bruk  etc  Om utbedringer/nye aktiviteter  Om nytt bakrunnsstoff  Om prosjekter/kampanjer Hele hensikt er å hjelpe lærerne/rektorer o.l til å se brukspotensialet i undervisningen. Samtidig skryte av skoler er også bra ovenfor elevene.

Hvert tema har sin rapportmal De må vedlikeholdes. Åpningssiden oppdateres automatisk med nye rapporter. Rapporter fra skoler kan gi nyheter Hvert tema har sin rapportmal De må vedlikeholdes. Åpningssiden oppdateres automatisk med nye rapporter. Rapporter fra skoler kan gi nyheter

Stegvis prosess

Hvert stegs introtekst kan endres Skal vedlikeholdes

Vurdering, plass for tips, spørsmål etc

Redaktøroppgaver 1  Driftsansvar, tema + aktivitet  Introtekster  Nyheter  Artikler  Lenker  Rapportmal Hver 6 måned Hver måned Hver 3 måned Hver 6 måned

Redaktøroppgaver 2  Bidra til å videreutvikle løsningen  Utbedre aktiviteter  Lage nye/avslutte aktiviteter  Se over ”sine” aktiviteter (minst en gang i året) Veiledningen, skjema, resultater  Forelså til redaksjon/u-dir større utbedringer.  Mindre direkte med UiB.  U-dir + NILU/UiB jobber også med nye aktiviteter

Årlig sjekk: Er aktiviteten i bruk? Kan veiledningen forbedres? Er resultatsidene gode for skolens behov? Introtekst + bakgrunnsstoff er jo tatt jevnling Årlig sjekk: Er aktiviteten i bruk? Kan veiledningen forbedres? Er resultatsidene gode for skolens behov? Introtekst + bakgrunnsstoff er jo tatt jevnling

Ansv. Redaktør - Prosjektleder Astrid Sandås, Utdanningsdirektoratet  : Redaktør – Teknisk Redaktør – Tekstinnhold Brage Frøland, Skolelab, UiB Geir Endregard, NILU  :  :