Redaksjons møte 16 november 2005
Redaktøroppgaver 1 Driftsansvar, temaside + aktivitetsside Introtekster Nyheter Artikler Lenker Rapportmal UiB og NILU skal dekke nyhetene på forsiden
Nyheter De 12 tematiske områdene
Oppdatere artikler og lenker Forbedre rapportmal Lage nyheter Forbedre introtekst
Intro beskrivelsen Artikler og lenker
Intro beskrivelsen Skal være denne typen med: Formål Gjennomføring Resultater Intro beskrivelsen Skal være denne typen med: Formål Gjennomføring Resultater
Nyheter Fra skolenes arbeid Skolers resultater Spennende bruk etc Om utbedringer/nye aktiviteter Om nytt bakrunnsstoff Om prosjekter/kampanjer Hele hensikt er å hjelpe lærerne/rektorer o.l til å se brukspotensialet i undervisningen. Samtidig skryte av skoler er også bra ovenfor elevene.
Hvert tema har sin rapportmal De må vedlikeholdes. Åpningssiden oppdateres automatisk med nye rapporter. Rapporter fra skoler kan gi nyheter Hvert tema har sin rapportmal De må vedlikeholdes. Åpningssiden oppdateres automatisk med nye rapporter. Rapporter fra skoler kan gi nyheter
Stegvis prosess
Hvert stegs introtekst kan endres Skal vedlikeholdes
Vurdering, plass for tips, spørsmål etc
Redaktøroppgaver 1 Driftsansvar, tema + aktivitet Introtekster Nyheter Artikler Lenker Rapportmal Hver 6 måned Hver måned Hver 3 måned Hver 6 måned
Redaktøroppgaver 2 Bidra til å videreutvikle løsningen Utbedre aktiviteter Lage nye/avslutte aktiviteter Se over ”sine” aktiviteter (minst en gang i året) Veiledningen, skjema, resultater Forelså til redaksjon/u-dir større utbedringer. Mindre direkte med UiB. U-dir + NILU/UiB jobber også med nye aktiviteter
Årlig sjekk: Er aktiviteten i bruk? Kan veiledningen forbedres? Er resultatsidene gode for skolens behov? Introtekst + bakgrunnsstoff er jo tatt jevnling Årlig sjekk: Er aktiviteten i bruk? Kan veiledningen forbedres? Er resultatsidene gode for skolens behov? Introtekst + bakgrunnsstoff er jo tatt jevnling
Ansv. Redaktør - Prosjektleder Astrid Sandås, Utdanningsdirektoratet : Redaktør – Teknisk Redaktør – Tekstinnhold Brage Frøland, Skolelab, UiB Geir Endregard, NILU : :