Tirsdag 18.09.12 4. time.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kombinatorikk for lærerstudenter
Advertisements

Den vesle gutten og julenissetoget
I.
Skjønnlitterær fortelling

18. En tyv på besøk Illustrasjoner: Ingrid Brennhagen 1Basiskunnskap 2012.
FRIHET Galaterne 5,1 ”Til frihet har Kristus frigjort oss. Stå derfor fast, og la dere ikke igjen legge under trelldommens åk.”
Trygves flersidede øyepeketavle
FLYTÅRN Vi fikk ei stor eske inn på avdelinga, som Rainer foreslo
Flersidet øyepeketavle
Året var 1987, i en liten by med navn Sussex, ble et lite hus totalt til intetgjort. Alt ble kastet ut, inkludert en liten brun bamse... Den ble liggende.
Verbal a) Form Verbalet blir dannet av verbene i setningen.
Tekster til kapittel 2.
MBS OmsorgsSkolen - Vennesla
Kapittel 28 Norgeskartet
Tekster til kapittel 3.
Kapittel 5 oppgave a) Fra presens til preteritum 
HISTORIEN OM DE 4 LYSENE.
En måte å lese Bibelen på
1. HVA HETER MOTORSYKKELEN SOM SKAL SELGES? SPØRSMÅL TIL TEKSTEN 1. HVA HETER MOTORSYKKELEN SOM SKAL SELGES? 2. HVA ER PRISEN PÅ MOTORSYKKELEN? 3.
Se Verden – Se Livet.
”MULTIPLIKASJONSBÅNDET” Telling, antall og symboler for antall 1i:SEE Conceptual Learning DA i:SEE
lig velkommen til gudstjeneste og juletrefest i Hof menighetshus
"Ting er ikke altid slik, de synes å være."
Kapittel 5 oppgave g Sett inn å sette (seg,) å sitte, å legge (seg), å
Geitekillingen som kunne telle til ti av Alf Prøysen.
Oppgave 1 ”Mannen som skulle stelle hjemme”
Himmelsk lapskaus 11. Desember 2012.
Hva er vitsen med å gifte seg?
Illustrasjoner: Ingrid Brennhagen
Smeden og bageren Dette er en liten by der det skjer mye rart. Det får du se nå.
Klokka.
OPPGAVER: Alfabetet : Leksjon 1.9 Store og små bokstaver:
GOD MORGEN! VELKOMMEN TIL SKOLEN! HÅPER DU HAR HATT EN FIN HELG!
Kapittel 39 Samlivsformer.
Kapittel 47 Å gjøre lekser.
Kapittel 5 oppgave d Bruk riktig ord på riktig plass i riktig form.
Hypotetiske setninger. Lag setninger slik eksemplene viser. 
Bind setningene riktig sammen og med logisk innhold. 
Lag leddsetninger med som
Kapittel 5 oppgave b Sett inn riktig form av substantivene, med artikkel hvis nødvendig.
Kapittel 19 Hva er klokka? Vet du hvor mye klokka er? Har du klokke?
Side 162 Sett inn riktig preposisjon eller adverb
Kapittel 6 e) Sett inn sin, si, sitt, sine, hans, hennes eller deres.
Kapittel 37 Hectors ønske om arbeid i Norge.
Hvis du dør i natt, tror du at du kommer til Himmelen?
Jesus, døperen Johannes og jul
De 100 mest brukte ordene i bøker i klasse..
i:SEE ”MATTEBOKSEN” Plastkoffert med cuisenairestaver som vi bruker
morild.org en interaktiv nettjeneste i ti år Mer enn 1000 spørsmål
Hvem bestemmer, du eller sjefen?.
ELEFANTKLUBBEN (De eldste barna)
Jesu Kristi Gud Ef 1,17 Jeg ber om at vår Herre Jesu Kristi Gud, herlighetens Far, må la dere få den Ånd som gir visdom og åpenbaring, så dere lærer Gud.
God dag!.
100 lure ord å lære.
100 høyfrekvente ord Trykk F5 for å starte, deretter klikker du på ønsket hastighet 2 sekunder 1 sekund Blink Randi Orten og Thomas Melby, Stenbråten skole.
Oppgave 12 side 117 – 121 i arbeidsboken
Sett inn preposisjoner eller adverb som passer
Og.
Kapittel 2 oppgave c Preteritum eller perfektum?
Besøk på Beracah barnehjem som ligger i Kerala i India
Sett inn preposisjoner eller adverb som passer.
Kapittel 6 Kveldsmat hos familien Dalilah.
Den store forsoningsdagen, 3.Mos.16
Kapittel 2 oppgave i Kjenner disse personene ansvarsfølelse?
Kapittel 13 I begravelse.
Han sier: Jeg kaller dere ikke lenger tjenere, men venner.
Kapittel 6 Kveldsmat hos familien Dalilah.
Kapittel 5 oppgave i Sett inn preposisjoner eller adverb som passer.
Foreldremøte 2 b 13. september Vaulen skole. 2B 21 elever Randi er kontaktlærer Bente er lærer i engelsk og tolærer i 2 norsk timer. Anne Gro er mattelærer.
Utskrift av presentasjonen:

Tirsdag 18.09.12 4. time

HEI JEG ER LISE. JEG ER EI JENTE. JEG HAR HVITE TENNER HEI JEG ER LISE. JEG ER EI JENTE. JEG HAR HVITE TENNER. JEG HAR EN MOR OG EN FAR. KUA SIER MØ. DET ER ET HODE. Nivå 1

HUN HAR EN RØD NESE. HUN HAR BRUNE ØYNE. HAN KAN SY TEPPER HUN HAR EN RØD NESE. HUN HAR BRUNE ØYNE. HAN KAN SY TEPPER. DU HAR ET HUS. DU KAN LESE. HAN KAN GÅ. FORTS NIVÅ 1

http://norskna. portfolio http://norskna.portfolio.no/read/8e01e9c6-d33c-4892-b356-71115aad3758 Alfabetet http://norskna.portfolio.no/read/c5468137-ea9d-45cd-975a-0325329e910b http://norskna.portfolio.no/read/0d467882-2ab7-4057-842d-0441443684d1 Store og små bokstaver Nivå 1

TALLENE OG BOKSTAVENE Tallene og bokstavene møttes en dag og ville slåss. Vi vinner alltid, sa tallene. Vi gir oss aldri, sa bokstavene. Dermed lå de der hulter til bulter. Av Inger Hagerup Nivå 2

DET ER RART Det er rart å ha 5 fingrer på hver hånd og 5 tær på hver fot. Jeg kunne like gjerne hatt 13 eller 30 sammenlagt. Og så ble det tilfeldigvis 20. Av Inger Hagerup NIVÅ 2

http://herborvi1. cappelendamm. no/c473342/flashoppgavesamling/vis http://herborvi1.cappelendamm.no/c473342/flashoppgavesamling/vis.html?tid=546700&strukt_tid=473342 Stave http://pavei-oppgaver.cappelendamm.no/kapittel.html?kap_tid=895798 Klokka Nivå 2

NÅR DET KNIRKER I PORTEN Når det knirker i porten, er det mannen i skjorten. Når det knaker i trappa, er det kona fra sjappa. NIVÅ 3

Når det tusler i gangen, er det orangutangen Når det tusler i gangen, er det orangutangen. Når det pusler ved døren, Er det Marte og Søren. Forts NIVÅ 3

Forts NIVÅ 3 Når vi roper: kom inn! var det bare Jens Sønnavind. Av Inger Hagerup Forts NIVÅ 3

http://norskgrammatikk. cappelendamm. no/c433421/sammendrag/vis. html http://norskgrammatikk.cappelendamm.no/c433421/sammendrag/vis.html?tid=479091 http://ndla.no/nb/node/20357 Verb Nivå 3

Råtne Rikard, utdrag 2, nivå 2 og 3 1. Hvor mange personer leste du om? 2. Hvem ropte på Mari? 3. Hvor gikk Mari? 4. Hva gjorde Mari? 5. Hva slags møbler hadde Mari på rommet sitt? 6. Når på døgnet møtte vi Mari? 7. Hvordan ble det i rommet når Mari hadde slukket lyset? Råtne Rikard, utdrag 2, nivå 2 og 3

Nivå 2 og 3