Erfaringer med rest-transport i Follo-området

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Dialogkonferanse spesialtransport 2014
Advertisements

Vi har kjøpt en liten hytte på fjellet, og lurte på om du ville ta med deg familien eller noen venner og komme en tur i påsken for en liten påskepils med.
FRIIDRETTSGRUPPEN HAUGESUND Løpstur til Italia Trail del Lago d'Orta oktober 2012.
Oppfølging normer og regler
”Til Start” Treningsprogram for unghest
Sandneshallen Presentert av Øyvind Røberg.
Laget av Embret Lund 1BAA. Hovedlærer når vi lærte det praktiske av ‘’gamle metoder’’ og var flink i det han viste oss. Det syntes også godt at han hadde.
Nettilkobling av små kraftverk
BRUKTBILKURS Gjennomføres av CarWEB. Etableres nå i samarbeid med BilNorge.no og Norges bilbransjeforbund. Kursene støttes av Finn.no og Zett.no.
0,68 Økonomisk effektivitet Bilanalyse AS
Personvern: Hvorfor kundene bryr seg? Tor W. Andreassen, PhD Professor.
Norservice as - motiverte folk skaper mest Attføringsbedriften Service- og produksjonsbedriften.
ISO 9000:2000 Prosessorientering v/Per L. Berge Excellence Norway
Hvem kan egentlig utføre en miljøkartlegging ?
Undervisning i personlig økonomi Ungdomsskole
7. Fysisk arbeidsmiljø Jeg er fornøyd med den ergonomiske utformingen av arbeidsplassen min Jeg er fornøyd med inneklimaet på arbeidsplassen.
Hva skal vi gjøre med våre stille avvik? Stille avvik-serien # 3
Veg og Transportavdelinga. Hvorfor prøve nye kontraktsformer •Kritikk fra Riksrevisjon. •Under 3 tilbydere i snitt pr kontrakt. •Store prisøkninger -
Ettervern og samarbeid
SBL Helse og Omsorg, Tønsberg 19.april 2007 Hvordan og hvorfor konkurranseutsette?
Dialogkonferanse bussanbud 2014
Bredbånd To tilbydere: Monsternett
Tankens kraft Vi blir det vi tenker!.
Airlift AS, hovedkontor: Førde Lufthavn, 6977 Bygstad | Tel: | Fax: | Helikoptersikkerhet.
POLICYDOKUMENT – TRAFIKKSIKKERHET
FREMTIDENS AKVAKULTUR UTDANNING
PetroOnline 2010 Visjon og strategi. Accella styrer depotet •Ved import fra bil, båt og tog •Ved planlegging av lasting •Ved lasting av bil •Ved overføring.
Kan jeg eller kan jeg ikke?
1 1 Myter om integrering og innvandrere Innledning på Fagkonferansen INTRO 5 år 2. september 2009 Seniorforsker Lars Østby Statistisk sentralbyrå
Er farlig avfallsbransjen kvalitetsbevisst nok
Elin Capell Ingvild Hatling Marianne Barø
Kollektivtransportens finansieringsbehov: Er løsningen mer av det samme, eller finnes det mer effektive måter å finansiere kollektivtransporten på? Bård.
Partnerskapet mellom stat og kommune i NAV-kontoret. Hvordan brukerne kan stimulere til utvikling av NAV- kontorene? Honoratte Muhanzi Kashale Samarbeidsforum.
Praktisk bruk av laserdata - enkelttre
Skisamling i Hintertux Periode 25 september til 2. oktober 2009.
En beskrivelse av SFV sitt prosjekt.. SFV - Eierne 51 % 34 % 15 %
Slik gjør vi det i Grenland
Kodegjennomgang Thommy Bommen & Jarle Søberg Computas AS.
23. MAI GRATULERER MED DAGEN, ULF!.
Ruter og Trafikanten websammenslåing Christopher Warren.
Planlegging og drift av spesialskyss i Follo
Oppfølging og kvalitetssikring
Rogaland Fylkeskommune
OMRÅDE ”E” Ved Arne Pedersen Avholdt 1 møte for planlegging av Intercitymøter. Avholdt 1 møte for gjennomgang av ”Trivselen i Rotary” og klubbutvikling.
Vorspiel En vakker vårdag ringer rådmannen i Hamar til en av sine sjefer, og de begynner å diskutere status i kommunen…
Er farlig avfallsbransjen kvalitetsbevisst nok? Forstår vi risikoen vi har tatt? Nordisk Bedriftsutvikling AS Interesserte partnereØnske og forventninger.
SKOLESKYSS Vestviken Kollektivtrafikk AS (VKT) er Vestfold og Telemark fylkeskommuners innkjøps- og saksbehandlingsorgan for kollektivtrafikk og skoleskyss.
N O R P R O F F Quality Management SAMARBEIDSPARTNER FOR
Tema Rute 465 Mysen-Askim-Sarpsborg
Økonomi/G2003.
Oslo kommune Kommunerevisjonen KOMMUNEREVISJONEN - INTEGRITET OG VERDISKAPING Rapport 9/2009 Avgangskarakterer i grunnskolen - Likebehandles elevene i.
Tidsregistrering v/HiST DATAGRUNNLAG: Evaluering av HiST; en spørreskjemaundersøkelse blant Forskerforbundets medlemmer høsten 2009 v/HiST.
Miljøfyrtårn i Troms fylkeskommune Kjetil Kleveland, 30.oktober 2014.
Rammeavtale avvikskjøring for Trikk og T-bane Atle Rønning, Adm direktør
Innspill til anbud Follo og Østensjø
FORSØKSORDNING | TT- brukere med tunge funksjonshemminger.
Oslo kommune Helse- og velferdsetaten Anskaffelse av spesialbiltransport innen TT-tjenesten Informasjonsmøte for leverandører,
Pasientreiser Status og tiltak for å bedre kvaliteten på reiser med rekvisisjon Regionalt brukerutvalg 12. desember 2016.
Oppsett for Skog og landskap
Søknad.
Oppsett for Skog og landskap Rapportering
Leknes Oslo Øksfjord Ås Leknes Bergen Florø Bergen Ålesund Leknes Alta
Vi får Vestfold til å gro
Sundvolden, torsdag 7. desember 2017
Konsentra As 14.november 2017.
RUTER – november 2017 Dialogkonferanse.
Offentlige anskaffelser
Dagens Resttransportkontrakter
Utskrift av presentasjonen:

Erfaringer med rest-transport i Follo-området Ski Follo Taxidrift AS Erfaringer med rest-transport i Follo-området Torbjørn Pettersen Daglig leder

til sammen 100 løyver og 400 sjåfører Om oss 29 (snart 34) løyver i enkeltpersonforetak 68 (snart 71) løyver i enkeltpersonforetak Dekker hele Follo – til sammen 100 løyver og 400 sjåfører 50 % 50 % Etablert 2001 Gasellebedrift i 2009 Formidler ca 215 000 turer pr år

Erfaringer Turbestillinger går over Nissy, og bestillinger kommer inn på ettermiddagen for utførelse neste dag god nok tid til planlegging for oss Endringsvolum = akseptabelt Konsentra kan forbedre tur-tekst hva gjelder spesielle behov 3 vektgrupper på barnestoler (ikke høyde) Fastbil bør angis (der dette er etablert)

Erfaringer Barn med spesielle behov ønske fra Konsentra om fastbil på «faste turer» Ikke alltid lett å etterkomme fordi drosjeeier vurderer betalingen for dårlig ift å avsette bil Konsentra er «flinke» til å bøtelegge ved avvik på fremmøte (15 min) 140 000 i bøter i januar… En del ruter som er planlagt fra Konsentra lar seg i praksis ikke kjøres mht Veivalg og anslått veilengde (gir underbetaling)

Erfaringer Kontraktsformuleringen i pkt. 1.1 side 4, om å «hjelpe til i andre deler av fylket og utføre turer til nabofylker» må forstås ordrett Oppfølging av kontrakt, herunder administrering/korrigeringer etc tar tid og koster også penger… Dialogen med Konsentra fungerer greit

Takk for oppmerksomheten! Torbjørn Pettersen Daglig leder i SFD AS