Folkehøyskolene temabilag 17. februar 2010. Fakta En ny skreddersydd utgivelse dedikert de Norske Folkehøyskolene. Aftenposten temautgivelser skriver,

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Informasjon om søknad til læreplass 2010
Advertisements

Noen tema for samtaler om vennskap (Barnetrinnet)
SAVNER du en AVIS som når LOKALT NÆRINGSLIV DIREKTE? Hva med en egen næringslivsavis på rosa papir - med lokalt næringsliv i fokus - med lokalt næringsliv.
Økonomilappen Rolf Mæhle, fagsjef i Finans Norge.
RAFT Prosjekt hørsel Leif Foss, NAV Lerkendal Marianne Simensen, NAV Sør-Trøndelag.
Nytt fra IF Innhold • Justeringer på • Messer • Aftenposten-bilag • Studentum • Studiestart • Folkehøgskolekatalogen.
Bokanmeldelser..
”Psykisk helse i skolen –Noe å snakke om -Noen å snakke med?"
Sparebankforeningens årsmøte 2008 Pressekonferanse 8.oktober Adm. direktør Arne Hyttnes.
Grafisk design Visuell kommunikasjon
MEDIEARBEID I IOGT Innspill til seminar om lokale tiltak Lørdag 6. oktober Oslo.
Holdning til norske folkehøgskoler blant norske ledere Informasjonskontoret for Folkehøgskolen.
Foreldrekontakter Ved arbeidsutvalget i FAU Utarbeidet av Arly Hauge Presenteres onsdag av Birgitte Engestøl.
Hopp i det! Studietilbud i utlandet
Medievaner i 2018 Medievaner i 2018 Good old days Grønt og gratis Modern times Wiki-world.
Dialogtorg i Kristiansand
Foreløpige resultater
ANALYSE AV DET REGIONALE POTENSIALE FOR
1 8. Annonsen. 2 Magasin/fagpresse (ukepresse) •Omfang/struktur –Nasjonale –Rettet mot interesser –Segmentert •Konsum –Lav frekvens på utgivelse –Leses.
Nye ssb.no Nordisk statistikermøde, København, august 2010
FREMTIDENS AKVAKULTUR UTDANNING
Ungdom i norske aviser Mediebedriftenes landsforening Unge lesere, Gardermoen 21. november 2006 Nils Petter Strømmen, medieanalytiker Reidar Dischler,
Om undersøkelsen ■Nullpunktsundersøkelsen 2009 ■Webundersøkelse mot TNS Gallups panel ■Uttrekk basert på forhåndsinnsamlede bakgrunnsvariabler + screening.
INNSTIKK FOLKEHØGSKOLENE
Resultater Kundesenter
Utekontakten i Bergen kommune /UTE ETTER NYE MULIGHETER/
Buskerudregionens incestsenter
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - hjemmesykepleie Bydel Vestre.
Undersøkelse foretatt av Respons Analyse
1 RYLA - et program for fremtidens ledere. 2 Historikk RYLA: Rotary Youth Leadership Award Offisielt Rotaryprogram siden 1971 Første RYLA-seminar i Norge,
Vi håper og tror det kommer 4-5
Highlights fra markedsundersøkelse Utarbeidet av Inger Marie Brun,
Undersøkelse om svømmedyktighet 2003
1Medlemsmøte OOBBF 26.mai 2010 Status for rekrutteringsarbeidet Status for arbeidet med rekrutteringsfilm for bilbransjen Status rekruttering til bilbransjen.
23. MAI GRATULERER MED DAGEN, ULF!.
Oppland Arbeiderblad Kjønn i kildebruk - Utviklingstrekk over en to års periode.
Kjønnstest av Trønder-Avisa 2 år etter…. Trønder-Avisa sine mål 1. Begge kjønn skal i spaltene være representert med minst 40 % 2. Det skal være kvinnelige.
PÅ SAMME LAG for å bedre læringsutbytte for alle
Barn og unge Barn og unge er en sentral målgruppe i forhold til arbeidet med sosial og økonomisk inkludering, noe som også gjenspeiler seg i bl.a. formålsparagrafen.
Timesammedag ved Risvollan legesenter(RLS) Evaluering etter 3 år. Stud.med Olav Aune Thomassen og Aage Bjertnæs Spesialist i allmennmedisin.
«Skyggeredaksjon» – et samarbeid mellom avis og skole Steinar Larssen og Jørgen Rogne.
Informasjon til skolens ansatte om skoleprogrammet VIP
Arna Rotary Klubb Utdanning- og rekrutteringsmesse i Bjørnarhallen, Garnes.
Brukerundersøkelse Klikk Helse (antall respondenter: 439) Gjennomført i perioden 17. septmeber til 29. oktober 2008 Av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck.
KLIKK FRILUFT Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Januar 2009.
KLIKK REISE Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Mars 2009.
Aktivitetsmiddelsøknadene Samhandling mellom AIR og klubbene.
UNG som skyggeredaksjon. Anne Lene Blystad. Jeg er koordinator for UNG-reporter redaksjonen i Hamar Arbeiderblad. Jeg er 22 år, nyutdannet journalist.
-engasjert for deg!Adm. red. Ole Kristian Lyngstad1 Ung reporter i HA De fleste aviser har egne ungdomssider Vi i HA ville noe mer –Egen ungdomsredaksjon.
Presentasjon av TV2s sommersatsing på Fredriksten Festning i Halden Sommeren 2007.
Kommunens nye retningslinjer og forslag til praktisk gjennomføring Sofiemyrtoppen skole FAU.
Bjørnholtmessa ’09 Bjørnholtmessa ’09 En elev- og ungdomsbedriftmesse Bjørnholt skole onsdag den 11. februar. En inspirerende møteplass for ungdom og næringsliv.
Kristin Granne Avdeling for opplæring og tjenester
Målgruppen definerte vi som “den kulturinteresserte humanisten” -Universiteter og høyskoler har i dag ca elever til sammen i Oslo området. -De.
Onsdag 13 Feb. til onsdag 20 Feb BARNE- OG UNGDOMSARBEIDER HELSEFAGARBEIDER.
Hvordan bruke Økonomilappen?
Lyst til å prøve noe nytt, noe annerledes? En skole uten eksamen eller karakter Mer enn 300 fag å velge i Internatliv Utstyr tilgjengelig døgnet rundt.
Kampanje februar 2014 Kampanjeprodukter mobil Kampanjeprodukter MBB
ROTARY’s UNGDOMSPROGRAM
Hvem er Aksjon helsefagarbeider? Hvorfor? Hva gjør vi?
Utfordringer Foreldre som ressurs Tanker rundt: Engasjement Rekruttering Deltagelse.
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
Visit Trondheim (Trondheim Aktivum) Tilreisende –Turister –Forretningsreisende –Weekend-shoppere Idrettsklubber CITY CARD.
LESEARBEID Elevene kan bruke disse kortene i selvstendig lesearbeid på skolen. Kortene er delt opp i før, under og etterarbeid. Lærer kan også bruke kortene.
Test av eksternt bilag i Dagens Næringsliv
Avislesing 2016/2017: Papir tilbake – mobil fram
Profileringsmuligheter på Oslo Design Fair
Brukerundersøkelsen 2018 Har du deltatt?
Profileringsmuligheter på Oslo Design Fair
Avislesing 2018: Tilbakegang for papiravisene fortsetter
Utskrift av presentasjonen:

Folkehøyskolene temabilag 17. februar 2010

Fakta En ny skreddersydd utgivelse dedikert de Norske Folkehøyskolene. Aftenposten temautgivelser skriver, former, trykker og distribuerer. Bilaget distribueres dessuten med Bergens Tidene og Adresseavisen •Distribusjon •Distribusjon: Onsdag 17. februar •Format: •Format: tabloid •Antall sider: •Antall sider: 28 •Distribusjon i opplagstall: •Aftenpostens •Bergens Tidene: 86’000 •Adresseavisen: 77’000 • - samt ekstra opplag til hovedkontoret 500 stykk.

Budskap og målgruppe Budskap: Målsettingen er å øke forståelse for folkehøgskolene hos foreldre Temabilaget skal også øke interessen for folkehøgskolene hos unge og gi flere søkere fra regionene østlandet, Trøndelag og Bergensområdet. Målgruppe: Foreldre til ungdom og unge år og ungdommen selv.

Temabilag er av stor interesse for Aftenpostens lesere. 92% sier ”Ja, takk!” til flere utgivelser*! * RAM, blant de som leste Temautgivelser utgitt 2007 Resultater fra leserundersøkelser •I snitt ca 70% oppmerksomhet •71% av disse leste mer enn halvparten •Over halvparten •Over halvparten sparer på bilaget for å ta det frem igjen senere! •80% synes utgivelsene er troverdige, og 77% at de er alt i alt tiltalende

Spennende innhold,..med en perfekt mulighet for annonsører å nå leseren i rette stemningen! Deler av innholdet: •Solskinnshistorier om elever som har fått snudd livet til det bedre av et år på folkehøgskole. •Reiser/opplevelser i inn og utland •Sosialt liv/venner/kjærlighet •Dansk undersøkelse som viser hvor positiv folkehøgskolen er på videre utdannelse •Folkehøgskolenes samfunnsnytte •Og nytten / gleden av nærområdet av å ha en folkehøgskole i sin region

Priser og frister (for alle 3 aviser) •Modul 22B107 x 146 mmkr. 25’500.- •Modul 1371 x 146 mmkr. 25’500.- •Modul x 96 mmkr. 17’000.- •Modul 1171 x 46 mmkr. 8’500.- •(alle modulene som på modulkartet er mulig -> RABATT: 15% Bestillingsfrist med rabatt innen 7. desember Alle som ringer inn og bestiller annonse får 15% rabatt Kontakt Eva Sandviken : tel: Materiellfrist: 3. februar 2010

Eksterne Annonsører Eksterne annonsører: I fjor merket vi at det var eksterne aktører i miljøene rundt skolene som kunne være interessert i å annonsere i Folkehøgskolebilaget. Det være seg kommuner, fylker, reiselivslag eller større arbeidsplasser i nærmiljøet som engasjerer seg for den lokale folkehøgskolen. De skolene som kan bidra med en ekstern annonsør, får 8 % rabatt på sin egen annonse. (Hvis man selv ringer inn så vil det gi totalt 23% rabatt). Den eksterne annonsøren betaler full pris. Klarer man 3 eksterne annonser gir det gratis annonse i Studmag 10. mars 