Skolesjef Finn Hugo Zahl og kasserer Ole André Utheim representerer
•U•Utvalg av fly •B•Begrunnelse for valget til TFK. •Ø•Økonomi •O•Oppbygging av Tønsberg Flyveklubb ATO Flyskole. Tønsberg Flyveklubbs vurderinger om kjøp av fremtidsrettet fly til klubb.
mye bra å velge mellom •T•Tecnam P-2002JF •P•PS-28 Cruiser •C•Cessna skycatcher •P•Pipistrel Virus •D•Dynamic WT 9 •M•MM og enda flere...
KOMPOSITTMOTORALUMINIUM
valget falt på aluminiumS skrog, DETTE er vi godt kjent med I KLUBBEN Og vedlikehold ER ENKELT MED FLYVeRKSTEDENE I OMRÅDET Tecnam P2002-JF •F•Flyet er sertifisert VLA. •H•Har vært produsert i noen år Cessna Skycatcher •I•Ikke sertifisert i Europa på tidspunktet da vi tok vår avgjørelse. •E•Er litt for tung som LSA fly. Czech Sport aircraft PS-28 cruiser •V•Var ikke sertifisert LSA da vi tok avgjørelsen. •V•Veldig nytt og vi ønsket ikke å bli prøvekanin, selv om dette er ett bra fly.
Motor valg • Continental 200d er en god driftsikker motor som bare Cessna har valgt til nå i LSA fly • Vi valgte rotax 912S, men skulle gjerne hatt 912IS. Men flyet vi valgte er ikke sertifisert med denne motoren på bestillings tidspunktet.
Tecnam P2002-JF ble flyet vi valgte. dette ble for oss et godt alternativ, med lavt fuel forbruk enkelt vedlikehold og flyet kan brukes til alle typer skoling som PPl-A, Lapl-a og vfr natt!
TAKK FOR OSS!