Ipsos MMI Norsk Medieindeks 2012.v

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Fakta om fagblader for bruk i annonsesalg •Utarbeidet for: Medlemmene i Fagpresseforeningen •Utarbeidet av: Synovate Project #:88505.
Advertisements

© Synovate Leserundersøkelse for Museumsnytt •Utarbeidet for: ABM media •Utarbeidet av: Bente Håvimb •April 2011.
1 Leserundersøkelse 2012 Evaluering av Politiforum Juni 2012 Utarbeidet for Politiets Fellesforbund.
Lesbarhet på pakninger/rutetabeller og offentlige skjemaer
Medievaneundersøkelse for Mediastud, 2001 Undersøkelsen er gjennomført i form av 301 personlige intervu med studenter på NTNU og HiST i perioden 2. mai.
Andel av befolkningen som leser bøker. 1 90% % 2014 **Q1** Utvalg: 100 % Leseundersøkelsen Gjennomført av Ipsos MMI på vegne av Forleggerforeningen.
#ksindeks Header: Relation 1 Internal/Identier/File name
Norsk Medieindeks 2012.h Lesertall for ukeblader, magasiner og tegneserier.
Annonsetest Hytteliv nr Hytteliv • lesere –57 % menn - 43 % kvinner • i opplag •11 utgaver i året •Lesetid: 59 minutter* •Bladet.
Andel av befolkningen som kjøper bøker. 1 Leseundersøkelsen Gjennomført av Ipsos MMI på vegne av Forleggerforeningen og Bokhandlerforeningen 81%
Aktiv I Oslo.no Nettstedet for folk i Oslo og Akershus.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN De aller første mediehusanalysene for magasiner og ukeblader.
Norsk Gallup Institutt AS Gallup InterTrack Januar 2000 Skrevet av: Tore Wæthing, Norsk Gallup Institutt AS INTER TRACK  Internett informasjon 
1 Web og sosiale medier Kvinne på Topp 22. September 2008 Sørmarka.
Mediebruk blant tenåringer Knut-Arne Futsæter TNS Gallup
©TNS 2012 Ferieplaner i Påsken. ©TNS 2012 Prosjektbekrivelse 2 ProsjekttypeSyndikert FormålKartlegge befolkningens ferieplaner i Påsken DatainnsamlingsmetodeWebintervjuer.
Foreløpige resultater
Mediebruk i tid og rom Trender 2006: Seminar for Fagpressen Knut-Arne Futsæter TNS Gallup
1 8. Annonsen. 2 Magasin/fagpresse (ukepresse) •Omfang/struktur –Nasjonale –Rettet mot interesser –Segmentert •Konsum –Lav frekvens på utgivelse –Leses.
EM HÅNDBALL 05. – 15. desember TV-sponsorene er blitt eksponert 116 ganger, de 10 dagene EM 2002 gikk av stabelen! Dette inkluderer også et fåtall.
INNSTIKK FOLKEHØGSKOLENE
Resultater Kundesenter
Illustrasjoner: Ingrid Brennhagen
Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 1 Rapport på merkevareundersøkelse for Klepp Kvinner Elite Januar 2008.
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer Om Norsk Finansbarometeret 2012 Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført.
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer Om Norsk Finansbarometeret 2012 Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført.
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer Om Norsk Finansbarometeret 2012 Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført.
Kjønnstest av Trønder-Avisa 2 år etter…. Trønder-Avisa sine mål 1. Begge kjønn skal i spaltene være representert med minst 40 % 2. Det skal være kvinnelige.
Pressekonferanse 6. mars 2009 Holdning til psykisk helsevern og tvangsbehandling Landsomfattende undersøkelse 5. – 16. februar 2009.
”nye” forskning.no Nina Kristiansen, februar 2008.
MedieTrender og Finanskrisen Årsmøtet i Norsk Journalistlag 28. april 2009 Bjarne Kristiansen, TNS Gallup
”Nettvett - digital mobbing”
Undersøkelse om Top Temps markedsposisjon 2008 Gjennomført for: Top Temp Gjennomført av: Synovate Februar 2008.
Figur 1 Behov. Figur 2 Behov Figur 3 Prioritering/ressursinnsats.
Figur 1 Behov. Figur 2 Behov Figur 3 Behov Figur 4 Behov.
Tilbakegang for lørdags- og søndagsutgavene Rapportering fra 08/ Forbruker & Media Medieåret 2007 Starter med alle. Deretter nett og tv, og til.
KLIKK FRILUFT Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Januar 2009.
KLIKK REISE Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Mars 2009.
Knut-Arne Futsæter TNS Gallup
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Holdning til aldersgrensesetting © TNS Oktober 2013 Holdning.
Samdata 2012 Somatikk.
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer Om Norsk Finansbarometeret 2012 Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN 65% leser papiraviser daglig Avislesing 2013 TNS Gallup.
FORELDREMØTE 1. KLASSE 11. MARS 2015.
Medietall 2014 Lesing av blader og magasiner Lesing av papiraviser
Mona Høvset landskonferansen 2015
Donald + NetCom Av Mira. Bakgrunn Barn er stadig yngre når de introduseres for teknologi – viktig med gode vaner Eget blad rettet mot barn i barnehage.
Befolkning og arbejdsmarked 7. Mikroøkonomi Teori og beskrivelse © Limedesign
Produktion og udbud 4. Mikroøkonomi Teori og beskrivelse © Limedesign
1 Bruk av mobilt medieinnhold 3Q 2006 Knut-Arne Futsæter og Katja Møglestue TNS Gallup
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Avislesing 2015: Tilbakegang for papiravisene fortsetter.
Klikk for å redigere undertittelstil i malen OM – AV – FOR MANGFOLDIGE MUSUMSBRUKERE ved professor Anne-Britt Gran Oppdragsgivere: Kulturhistorisk Museum,
Leserkretsundersøkelse © TNS Juni 2016 Leserkretsundersøkelse Juni 2016.
Lesing av papirmagasiner 2015 (MU 16/1): Sterk tilbakegang for magasinene TNS Gallup Knut-Arne
Lesing av magasiner 2014/2015 (MU 15/2): Svak framgang TNS Gallup Knut-Arne
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE.
Lesing av magasiner 2015/2016 (MU 16/2): Færre magasinlesere Knut-Arne
Statistikk Dette er Norge
Lesing av magasiner 2016 (MU 17/1)
Avislesing 2016: Fra papir til digitalt
Lesing av magasiner 2016/2017: Vekst i magasinmarkedet
Grue - Kommunesammenslåing.
Sør-Odal - Kommunesammenslåing.
Lesing av magasiner 2017: Stabilt magasinmarked
Avislesing 2016/2017: Papir tilbake – mobil fram
Avislesing 2017: Flere leser aviser på mobil enn på papir
Lesing av magasiner 2017/2018: Stabilt magasinmarked
Lesing av magasiner 2018: Tilbakegang for papirmagasinene
Avislesing 2018: Tilbakegang for papiravisene fortsetter
Utskrift av presentasjonen:

Ipsos MMI Norsk Medieindeks 2012.v Lesertall for magasiner, ukeblader og tegneserier Datainnsamling: Januar-desember 2011

Om undersøkelsen Norsk Medieindeks viser hvor mange lesere en gjennomsnittlig utgave av et medium har. Lesertallene fremskaffes ved å: Intervjue et tverrsnitt av den norske befolkningen. Intervjuene gjøres ved personlig besøk i hjemmet Intervjuobjektene blir vist forsider og logo av alle deltagende medier før de blir stilt spørsmål om hvilke de har vært innom i løpet av siste 12 måneder Spørsmål om lesing blir deretter stilt til de som har lest eller tittet i bladet i løpet av de siste 12 månedene

Aktualitet & TV (000) Norsk Medieindeks 2012.v, personer 12 år +

Bil og båt (000) Norsk Medieindeks 2012.v, personer 12 år +

Næringsliv (000) Norsk Medieindeks 2012.v, personer 12 år +

Bolig og interiør (000) Norsk Medieindeks 2012.v, personer 12 år +

Bolig og interiør - utvikling

Kvinne (000) Norsk Medieindeks 2012.v, personer 12 år +

Kvinne - utvikling

Foreldre (000) Norsk Medieindeks 2012.v, personer 12 år +

Menn (000) Norsk Medieindeks 2012.v, personer 12 år +

Mat, helse og livsstil Norsk Medieindeks 2012.v, personer 12 år + (000) Norsk Medieindeks 2012.v, personer 12 år +

PC, lyd og bilde (000) Norsk Medieindeks 2012.v, personer 12 år +

Sport, reise, friluftsliv og vitenskap (000) Norsk Medieindeks 2012.v, personer 12 år +

Tegneserier (000) Norsk Medieindeks 2012.v, personer 12 år +

Ung (000) Norsk Medieindeks 2012.v, personer 12 år +

Avismagasiner (000) Norsk Medieindeks 2012.v, personer 12 år +

Utvikling - bladkategorier (000) Norsk Medieindeks 2012.v, personer 12 år +