Markedsføring kommunikasjon. Markedsføring  Markedsføring – muligheten og nødvendigheten til muligheten og nødvendigheten til suksess. suksess.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Plan for markedssatsing: <sett inn navn på markedssatsing>
Advertisements

Klubbutvikling NBBF Torunn Ytrehus 2012.
Praktisk ledelse og risikostyring av virksomheter, Del 3:
Hvordan oppnå GOD kommunikasjon med dine målgrupper?
Hvorfor måle redaksjonell kvalitet?
Målgrupper og segmentering
PRESIDENT ELECT TRAINING SEMINAR | 1 STYRKE ROTARY – VI ER HVA VI GJØR Inger-Britt Zeiner, Rotary Public Image Coordinator sone 16.
Synlighet - Bruk av web og sosiale medier
Kvalitetssystemet ISO 9001:2000
Markedskommunikasjon, Reklame, Salgsfremmende tiltak, PR og Direkte markedsføring Kapittel 17, 18 og 19.
Stein Erik Halck Veileder
Planlagt kommunikasjon 2:4
Re næringsforening og Re-Torvet 4.Februar 2014
Kjetil Aukland Faglig leder BI Kristiansand
LederAkademiet bygger fremtidens bedrift. Hvordan vil fremtidens bedrift se ut ? Er det noen signaler i horisonten ?
Stjørdal Rotary-klubb
VIRKSOMHETSPLANLEGGING
Hvordan spre budskapet gjennom PR?
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 3
Gruppeundervisning / Innleveringer Obligatoriske innleveringer: –Leveres til gruppeleder. Innlevering 1: Uke 10 ( ) –Markedsanalyse.
Strategikart 2011 med noen gjennomgående mål
Hvordan lykkes med et prosjekt?
Strategiske Valg Intern Analyse Ekstern analyse VALG AV HOVEDSTRATEGI
Planlegging og strategi
Kommunikasjonsstrategi Innherred Samkommune
Kompetanseutvikling om universell utforming regionalt og lokalt i fylker og kommuner Plan for statlig samarbeid om utarbeidelse av program for arbeidet.
Kompetanseutvikling om universell utforming regionalt og lokalt i fylker og kommuner Plan for statlig samarbeid om utarbeidelse av program for arbeidet.
Kjønnstest av Trønder-Avisa 2 år etter…. Trønder-Avisa sine mål 1. Begge kjønn skal i spaltene være representert med minst 40 % 2. Det skal være kvinnelige.
Øystein Pedersen Dahlen
Profil og omdømme Modul 2 Profilbygging Mål for denne modulen:
Profil og omdømme Modul 2 Kommunikasjon 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.
Profil og omdømme Modul 5 Avslutning 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.
Markedsføring og pressearbeid
Studentliv - Regnskapskurs for små foreninger - Modul 2
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 6
Definere og velge hovedmål og delmål
SWOT-analyse.
Sterke fagforeninger Negotia Bergen 30. – 31.oktober 2009.
Rotary lys langs kanalen. Hva skal til for å lykkes?
God intern kommunikasjon vær trygg
Målgruppen definerte vi som “den kulturinteresserte humanisten” -Universiteter og høyskoler har i dag ca elever til sammen i Oslo området. -De.
Navn på FIRMa eller produkt HER SNAKKER DERE LITT OM DERE SELV. PKT 1 I LISTEN.
Roller og synsvinkler Bente Erlien
Grafisk Design Visuell kommunikasjon Intorduksjonsbilde.
Vedlegg 1 kompetanseveileder
Navn på nybygget.  Identitet  Tilhørighet  Skape en merkevare  Skape lyst til besøk Hvorfor trenger vi et navn?
Hvordan lykkes som selger
Øving 1 - Forretningsideen
BRUK AV EKSTERNE KONSULENTER – ART JANUAR UTBETALT KR TIL EKSTERNE VEILEDERE/MILJØARBEIDERE. -GJENNOMGANG AV TALLENE VISTE: 2/3 DELER.
Gruppeundervisning /
Gruppeundervisning / Innleveringer Obligatoriske innleveringer: –Leveres til gruppeleder. Innlevering 1: Uke 10 ( ) –Markedsanalyse.
Markedsføringsplan Navn.
Hvorfor skal vi lage den og hva skal den inneholde?
Mer om studentbedrift forretningsplan
Forretningsplan Oppbygging - Hensikt
Hvorfor ha en plan? Virksomhetsplan = tydelighet og fokus Tydelighet
Kunnsign TBH Forretningsplanen For å holde orden i sysakene - Forretningsplanen hjelper til med å strukturere, videreutvikle og planlegge din nye.
Målgruppe Kjetil Aukland - BI Kristiansand. Kjetil Aukland Faglig leder BI Kristiansand PhD stipendiat Aalborg Universitet –Merkevare og Opplevelsesøkonomi.
Markedsføring.
Hvordan står det til med…
Visjon, virksomhetside og verdier
SAK Ny struktur i ny Altinnorganisasjon
SAMSPILL  SUKSESS.
Samarbeid og medbestemmelse
(Selskapsnavn) Forretningsplan
(Selskapsnavn) SWOT-analyse
LANGESUND «The sea-port of Telemark»
Bakgrunnen for balansert målstyring (BM)
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Utskrift av presentasjonen:

Markedsføring kommunikasjon

Markedsføring  Markedsføring – muligheten og nødvendigheten til muligheten og nødvendigheten til suksess. suksess.

Markedsføring  markedsføring er bevisste handlinger mot kunden satt i system….

Markedsføring  Produkt  Definisjon av kunder og marked  Verdier  Mål  Strategi  Handling(splan)

Markedsføring  Verdier ; Hva skal vi stå for. (?) Hva skal vi stå for. (?) Interne grunnstener Interne grunnstener

Markedsføring  Kunder;  Hvem er våre kunder/kundegrupper  Hvorfor er de våre kunder  Karakteristika

Markedsføring  Situasjonsanalyse;  Interne og eksterne arbeidsbetingelser  Sterke og svake sider  Muligheter og trusler  Organisasjon

Markedsføring  Marked  Definere marked  Geografisk  Begrensninger

Markedsføring  Mål.  Uansett må man ha et mål!!  Hovedmål. Kvantitativt og kvalitativt  Delmål  Kommunikasjonsmål  mål internmarkedsføring

Markedsføring  Strategi = hvordan nå målet/målene. = hvordan nå målet/målene. - og på hvilken måte - og på hvilken måte

Markedsføring  Handlingsplan.  målgruppe  hvilke produkt/produkter  hvor  når  hvordan  budskap  kanal(er)  Budskap  Mengde/frekvens

Markedsføring  Aktivitetskalender/plan  gjennomføring  budsjett  evaluering  endringer  nye mål/stategi/handling/budsjetter/gjennom føring

Markedsføring  Kanalvalg;  definisjon kunde  hvor  hvor mange  Hvordan/hvor  Beste komm.plattform  Uttrykk

Markedsføring ”Den som sier at lykken ikke kan kjøpes for penger, har besøkt feil butikk” Mae West Mae West

Markedsføring  god markedsføring kan brukes til alt!

Markedsføring  Takk for oppmerksomheten! Georg Vestby Georg Vestby UE Akershus UE Akershus