Markedsføring kommunikasjon
Markedsføring Markedsføring – muligheten og nødvendigheten til muligheten og nødvendigheten til suksess. suksess.
Markedsføring markedsføring er bevisste handlinger mot kunden satt i system….
Markedsføring Produkt Definisjon av kunder og marked Verdier Mål Strategi Handling(splan)
Markedsføring Verdier ; Hva skal vi stå for. (?) Hva skal vi stå for. (?) Interne grunnstener Interne grunnstener
Markedsføring Kunder; Hvem er våre kunder/kundegrupper Hvorfor er de våre kunder Karakteristika
Markedsføring Situasjonsanalyse; Interne og eksterne arbeidsbetingelser Sterke og svake sider Muligheter og trusler Organisasjon
Markedsføring Marked Definere marked Geografisk Begrensninger
Markedsføring Mål. Uansett må man ha et mål!! Hovedmål. Kvantitativt og kvalitativt Delmål Kommunikasjonsmål mål internmarkedsføring
Markedsføring Strategi = hvordan nå målet/målene. = hvordan nå målet/målene. - og på hvilken måte - og på hvilken måte
Markedsføring Handlingsplan. målgruppe hvilke produkt/produkter hvor når hvordan budskap kanal(er) Budskap Mengde/frekvens
Markedsføring Aktivitetskalender/plan gjennomføring budsjett evaluering endringer nye mål/stategi/handling/budsjetter/gjennom føring
Markedsføring Kanalvalg; definisjon kunde hvor hvor mange Hvordan/hvor Beste komm.plattform Uttrykk
Markedsføring ”Den som sier at lykken ikke kan kjøpes for penger, har besøkt feil butikk” Mae West Mae West
Markedsføring god markedsføring kan brukes til alt!
Markedsføring Takk for oppmerksomheten! Georg Vestby Georg Vestby UE Akershus UE Akershus