Hvorfor?  Markedsføring  Informasjon  Rekruttering  Mobilisering  Har vi noe å fortelle?  Det er kjekt…

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Advertisements

Hva er en sak - hvordan komme på?
Mappen Hva er det? Hva gjør jeg?. Formelle krav • Ta utgangspunkt i et medievitenskapelig tema. – Kan være knyttet til innhold, produksjon, plattform,
Informasjonssjef Christian Fossen
Kampanjen for journalistikken Høstmøtet, Norsk redaktørforening Prosjektleder Arnt Sommerlund.
Veien mot arbeidslivet Jobbsøking
KVAM: Hjortejegerne må ha blingset alvorlig da de la an og felte den ett år gamle kukalven, langt oppe i skogen ved Haukås i Kvam. Der ble kalven , med.
Hvorfor satse på nett? 3,2 millioner nordmenn har tilgang til internett (2006). Folk bruker nettet først for å skaffe informasjon. Internett er den billigste.
Norwegian i sosiale medier Fra kampanjeside på Facebook til omdømmebyggende aktiviteter i flere kanaler.
Naturvernskolen: Tema på foredrag: Medietrening Tid: 1 time For mer info om foredraget kontakt: Martin Ødegaard Andre relevante foredrag.
Skoleavis Journalistikk i skolen
FELLESORGANISASJONEN FO Aust- og Vest-Agder oktober 2007 En sosialarbeiders hverdag Felles Representantskapsmøte 18. oktober FO Aust-Agder og FO.
Markedsføring og pressearbeid
Tips til ekstern kommunikasjon. Hvem er journalisten?
HVOR/ HVEM ER VI ? HVOR SKAL VI ? HVORDAN KOMME DIT ?
Lambertseter Svømmeklubb og Svømmehall
Korpset sett utenifra Hvordan tar vi oss ut, og hvordan ønsker vi å ta oss ut?
Hva er nyheter? Nyhetsmedienes samfunnsoppgave Noe har hendt, noe nytt
EPISK DIKTNING inkl novelle
Opplysningstida - skriftrevolusjon
Svein Brurås Høgskulen i Volda. På jakt etter redaksjonens interne tenkemåte… Aftenposten (innenriks, papir) Dagbladet (nyhetsavd, nett og papir) Dagsrevyen.
Lokal synlighet Hva? Hvorfor? Hvordan?
Det handler om omdømmet
Helsesøsterkongressen 24
Legemiddelindustrien (LMI)
Institutt for Journalistikk
Tale- og debatteknikk av Lars-Henrik Paarup Michelsen
Politikeropplæring 11. januar 2012
Målrettet mediearbeid - Hvordan selge dine saker til pressen
En god presentasjon Et Kaffekurs fra Seksjon Kontor og administrasjon.
Slik drar du bra damer…. Norsk Redaktørforenings høstmøte Molde oktober 2006.
Naturvernskolen: Tema på foredrag: Legg strategi for å vinne en miljøsak Tid: 30 minutter For mer info om foredraget kontakt: Andre relevante foredrag.
I Sykepleien nummer 11, 2012, bestemte vi å ta opp sosiale medier som tema.
Informasjonsarbeid Nasjonalforeningen for folkehelsens fylkesårsmøte og inspirasjonsseminar i Hedmark og Oppland 19. – 21. mars 2010.
Hva er kommunikasjon?.
Slektsforsking og lokallag 3. februar 2011 Asker Torill Johnsen.
Kirkens Nødhjelps fasteaksjon 2013
Lokale medier Denne presentasjonen handler om lokal synlighet.
Kommunikasjonsarbeid - bakgrunn og fakta. Eksempel på samarbeid lokal og sentralt.
Stiftelsen Den Røykfri Generasjon Hva er formålet Hvorfor er dette viktig For hvem er det viktig Hva ønsker vi å gjøre.
Informasjonsarbeid Dialogkonferansene 2009 Side 6.
UNG som skyggeredaksjon. Anne Lene Blystad. Jeg er koordinator for UNG-reporter redaksjonen i Hamar Arbeiderblad. Jeg er 22 år, nyutdannet journalist.
Opplæringspakken for barnerepresentantene Møte med administrasjon, politikere og media Hvordan få fram det jeg vil si.
HUSKER DU 2005-FESTIVALEN?. I 2008 SKAL ALLE TIL STAVANGER…
SOSIALE MEDIA OG WEB Norges bryteforbund Inger Wold.
Krise: fare & mulighet.
Nyhetsartikkel.
Tekst i nettavis MEVIT1510 Høst 2008 Ragnhild Fjellro.
Presseskrivet. presseskrivet Til hvem Når sende Innhold Oppfølging.
Øvingsopplegg Singapore forkurs 2005 Gründerskolen 22. April 2006.
Kapittel 2 oppgave i Kjenner disse personene ansvarsfølelse?
VELKOMMEN TIL MADLAMARK SF
LESEARBEID Elevene kan bruke disse kortene i selvstendig lesearbeid på skolen. Kortene er delt opp i før, under og etterarbeid. Lærer kan også bruke kortene.
Medietrening Slik får vi suksess. Mediearbeid for deg som tillitsvalgt ●Bruk av media for å få gjennomslag ●Hvordan håndtere de dårlige sakene ●Hvordan.
Digitale kommunikasjonsarenaer. Digital kommunikasjon Digital informasjon vil si informasjon som er lagret som tallkoder (0 og 1) Digitale medieplattformer.
Rekruttering. Refleksjon Er rekruttering en del av innhold i vedtekter eller andre instrukser? Hvem rekrutter dere? Og hvorfor? Hvordan rekruttere dere.
Læringsarena - kommunikasjon VRI og RFF. Tradisjonell forskningskommunikasjon.
PowerPoint……eller ikke ?. En presentasjon er en bildefortelling Nina Johansen.
Kjennskap til etablering av «Innbyggerservice» og inntrykk av informasjon fra kommunen generelt Bergen omnibus Januar 2017.
D2250 PETS 12. mars 2017 RRFC Ingrid Grandum Berget
Markedsføring.
Nyansattdag Modum Kommunikasjonsrådgiver Eivind Kopland
Sosiale medier på En innføring.
Ukeplan uke 43 Mål: Timeplan: Lekser: 23. oktober– 27.oktober
10 jan. Lek og konkurransen
Gode venner som hjelper andre
Skriv bedre tekster av Dagfinn Hauge- Media serv
VERDENS BESTE VERTSKAP
Hva er en PITCH? Kort, overbevisende presentasjon av ideen og dere
Utskrift av presentasjonen:

Hvorfor?  Markedsføring  Informasjon  Rekruttering  Mobilisering  Har vi noe å fortelle?  Det er kjekt…

Journalistikk er ikke nødhjelp  Vesentlighet – viktig for mange  Identifikasjon – mange kjenner seg igjen  Sensasjon – noe helt nytt  Aktualitet – i nyhetsbildet  Konflikt

På jakt etter gode historier  Interessante personer - en ildsjel - et stort talent - en dirigent

Noen knagger  Konkurranser  Nyheter/trender  17. mai  Talenter  Kjendiser  Prosjekter/annerledes/sensasjon

Noen suksess- historier

 Kontraster  Uventet  Godt forberedt  Ga seg ikke

 Lokal norgesmester  Stavanger mot Bergen  Stort/mange

Noen triks i ludo  Ikke vær sutrete  Du har ikke fortjent omtale  Vær godt forberedt  Vær ute i god tid  Lag noe skriftlig  Vær tydelig  Få med alle fakta; hvem, hva, hvor, når, hvorfor, hvordan  Husk kontaktinfo

Sosiale medier  Facebook  YouTube  Morogreier  Lått og løye