Implementerings- prosessen i Nets

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Hvor stor er en fisk? Yggdrasil Hvor stor er en fisk?  Vanlige kundetyper og prosjekter  Faktorer som påvirker.
Advertisements

Anbudskonkurranse asfalt
Generisk nettstruktur inklusive CT-iq Offentlig Nett (ON) Bedriftsinternt Nett (BiN) CTI(opsjon)CT-iq Bedrifts LAN IN lev. LAN InnringerINleverandør(IN)Mobiloperatør(MO)
Microsoft BizTalk og WEBservices
Kjøpte produkter - Rabatter - Budsjett 3 moduler som er integrert i SuperOffice Påfølgende bilder vil vise en enkel forklaring og noen skjermdumper om.
BraWeb Bestilling.
Forberedelse OpplæringSpesifikasjonerImplementasjon Installasjon Test løsning Last testing Kunde Konsulenter Leverandører ? ? ? ?
Praktisk info til prosjektkunder
Mette Gjertsen Prosjektleder i Statens pensjonskasse
Utnytt flere muligheter på web Fokuser på det kreative
Visma KGV (Konkurranse Gjennomføring Verktøy)
ANDRE AKTUELLE PLANER I ET BYGGEPROSJEKT
Egiro innbetaling/CREMUL
Styringsmodeller Lars Tveit, KS.
BraWeb Bestilling. Bravida tilbyr nå BraWeb Bestilling.Dette er et web-basert system for arbeidsbestilling. Systemet er interaktivt og dynamisk, og gir.
Prosjektmedlem Lars-Erik Kindblad, s Prosjektmedlem Lars-Erik Kindblad, s
Hvordan spre budskapet gjennom PR?
Gerica på ny plattform Oppdatert
Geir Klaussen PLO-meldinger PROSJEKT FUNNKe
Lag og foreninger Dynamisk nettløsning og kalendermodul for foreninger i Steinkjer Kommune, utviklet med PHP og MySQL. Hovedprosjekt HiST våren av.
Minikonkurranse AV-samling 10. november 2009 Hege Vanebo
Arbeidsmøte patologisvar Annebeth Askevold, Arbeidsmøte 6 Patologisvar Annebeth Askevold Ullevål hotell 7. september 2006.
Presentasjon av ROS PP Trykk pil for neste bilde.
BEDRIFTSHELSETJENESTEN (1)
Digitaliserer papirflyt
Malverk intern produktopplæring
Bakgrunn Kunnskapsdepartementet (KD) ba i brev av til universiteter og høyskoler om at det innen utgangen av 2009 var utviklet løsninger for,
EHP5 Erfaringer fra UiO. Litt om UiOs SAP-miljø Ressurser –IT-siden 2 årsverk på basis-siden 2 årsverk utvikling 3 årsverk forvaltning/funksjonell drift.
Retningslinjer for spesifikasjoner til oppdrag
eSøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler. Kort presentasjon av endinger i forbindelse med søknad.
Leverandøraktivering
Gode råd for å selge inn en kommunikasjonsplan
Prosjektavslutning og sluttrapport
Forutsetninger i forbindelse med prosjektetablering
1 1 Informasjonstiltak fra Studieavdelingen Tilbakemelding etter innspill fra studieveiledersamlingen 16. mai 2006 Studiedirektør Hilde Skeie Studieveiledersamling.
SKADE/LAKK KONFERANSEN 12 MARS 2015
Digital postkasse til innbyggere
Misjon Isave skal tilby en “do-it-your-self” løsning til markedsførere for å etablere automatisert dialog mot markedet.
Nye porteringstider gjeldende fra 1.mars Nye porteringstider fra 1 mars 2013 Fra og med innføres nye regler for minste porteringstid.
Digital eksamen på UiA Status.
Innpassing/godkjenning IHR studentutveksling Leangkollen.
Prosjekt ERP i Troms Kraft Beskrivelse prosjektfaser og overordnede prosesser
Tilbyderkonferanse EØS KONTORREKVISITA MM.
Standpunkt; Den ideelle anskaffelsesprosessen - dialog og samhandling.
Kommunikasjon mot Handelsbanken
Velkommen til seminar og førjulsfrokost!
Bybanen Utbygging (BU)
Forretningsprosjektplan
Nytt Intranett Trøndelag Fylkeskommune
Status Selvangivelsesperioden 2013
Marte Holhjem Leder av koordineringsgruppen for AURA
SAK 6: Oppdatering av bilag 3 til Samarbeidsavtalen Krav til tjeneste
Hvem gjør hva i Seksjon for drift og logistikk
And all the men and women merely players;
Analyse Susan Matland.
Opplæring Koordinatorer 1. november 18
Gjennomgang av forslag til
Kommunikasjon mot Handelsbanken
Digital postkasse til innbyggere
Hvordan lager du en åpen kravspesifikasjon og behovsbeskrivelse når du skal lage en IKT-løsning Kapittel 2 i SSA-S, SSA-T og innovasjonspartnerskapskontrakten.
Anskaffelsen som prosjekt
Sandaker borettslag Nye dører og vinduer mm. OBOS Prosjekt AS.
Utskrift av presentasjonen:

Implementerings- prosessen i Nets Nets Share - Intern

Implementeringprosess eBoks eBoks eBoks eBoks eBoks Nets Generelle henvendelser Tilbud avstemmes med forretning før det sendes kunde. Tilbud sedes kunde Avtale/kontrakt avstemmes med forretnig Avtale inngås med kunde WS 1 – Gjennomgang av prosess og informasjonsbehov. WS 2 - Avklaringer Opprettelse av kunde i eBoks Opprettelse av kunde i SAP, med priser Informasjon til kunde om eBoks id Opprette kommunikasjon Test Godkjent test Produksjon Tid* Salg Spesifikasjon Implementasjon Test Prod Kunde Avtale Informasjon til Nets Opprette kommunikasjon Filforsendelse Test Godkjent test Produksjon * Normal implementeringstid 2 – 4 uker.

Prosess beskrivelse Salg Svarer på generelle henvendelser om produkt/tjeneste. Salg utarbeider tilbud Tilbud avstemmes med FA før det sendes kunde. Sal utarbeider avtale. Avtale avstemmes med FA før det sendes kunde Avklarer dato for WS 1 med kunde og consulting. Ved fastsatt dato for WS 1 overtar consulting prosess med kunde. Salg deltar i første del av WS 1 som overlevering av kunde til implementering. Spesifikasjon Consulting forbereder og gjennomførere WS 1 (og WS 2 ved behov) Consulting er kontaktpunkt og mottager av dokumentasjon fra kunde i spesifiseringsprosess. Consulting kvalitetssikrer dokumentasjon fra kunde og initierere implementering ved godkjent dokumentasjon. Consulting oppretter FO i ARS Implementering Consulting iverksetter Opprettelse av kunde i eBoks. (Dialog mot eBoks. Skal ha eBoks id i retur.) Informerer kunde om eBoks id. Opprettelse av kommunikasjon (sørger for kontakt mellom tekniske ressurser) Opprettelse av kunde i SAP med evt. pris info hvis nødvendig. Opprettholder kundedialog Opprette kunde i nødvendige registre. (Opprette kundekommunikasjon og registrere kunde kan f.eks utføres av TIF på senere tidspkt. Consulting initierer. Ved std implementering kan man også se for seg at selger leverer direkte til TIF uten av consulting er med. Dette vil avklares i løpet av de første kunder som implementeres i prod.) Test Kundesupport. (Utføres av PA og Leveranse på de første kunder for å høste erfring. Overføres til KS/(RM for enkelte kunder.) Test følges opp og skal verifiseres før kunde får ok til produksjon. Produksjon Kunde sender filer til produksjon De første produksjonsfiler fra kunde følges opp i systemet (TIF). Consulting informerer kunde at produksjon er ok og at videre kontakt skal gjøres gjennom avtalt support prosess. Hvis kunde ønsker funksjonalitet utover standard løsning som kan konfigureres skal PA (og evt arkitekt) være med i workshop for spesifisering. Implementering vil få en utviklingsaktivitet. Implementeringstid vil da være etter avtale.

Nets pay-off "there with you“ symboliserer vores ønske om langsigtede relationer med kunderne. Ønsket om at indgå I samarbejde der bringer værdi på både kort- og langt sigt.