Hva har jeg gjort? Noen forsøk på ordning

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Vurdering og IKT Egenvurdering i matematikk med
Advertisements

Bygg web på Opplæring Presentasjon Idium AS Bygg web på Opplæring.
Antalis-HQ BRUKERVEILEDNING FOR BESTILLINGER. Antalis, Europas ledende distributør av papir, emballasjeløsninger og dekor & display produkter, presenterer.
Forskning og utvikling
Med forskning på timeplanen
Forskning.no: Erfaringer med et emnekart-basert nettsted Rådgiver Jon Solberg Norges forskningsråd.
Endring av formidlingspraksis i samarbeid med skolen Tvangsgifte eller ekte kjærlighet? Museer som ressurs i Den kulturelle skolesekken Alta,
Vurdering av nettstedet ”Paper online” Et midt på treet greit nettsted om resirkulering av papir!
Forskning og utvikling Hva bidrar biblioteket med?
Programmering i ActionScript - hva er det, og hvordan undervise?
Om praktisk tilrettelegging av fjernundervisningen Eksempel fra Praktisk Pedagogisk utdanning ved UMB Nasjonalt studieveilederseminar 2007 Hans Erik Lefdal.
Eksamen med tilgang til Internett. Forsøk våren 2012
IKT-forkurs IKT-seksjonen LUI 2011 Irene Beyer Log
Dine sterke sider – slik andre ser dem
Litteraturlister og oppgaveskriving
Brasil bilde 1 Presentasjon:
Medlem av LC Oslo Christiania siden 1985, og Daglig leder av Stiftelsen Det er mitt valg. •Kunnskap er informasjon kombinert med erfaring, kontekst, fortolkning.
 Pålogging  Hva må du kunne (IKT)  Brukergrensesnitt og vindushåndtering  Min datamaskin  Filbehandling – bruk av utforsker  Nettsøk.
INTERVJU SOM METODE VEKS II
Høgskolen i Oslo IKT – kommende utfordringer Hvilke utfordringer står vi overfor i neste studieår for å styrke integreringen av pedagogisk bruk av IKT.
Læreryrket – en viktig og krevende profesjon
Munins betydning for studenter Mats Mortensen Institutt for informatikk.
INF111 Innføring i nformasjonsteknologi Praktisk informasjon. Professor Kai A. Olsen, Høgskolen i Molde og Universitetet i Bergen.
Individuell bevisstgjøring Dine styrker – slik andre ser dem
Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) i utdanning og institusjon Nye førskolelærerstudenter ved Avdeling for lærerutdanning og internasjonale.
Høgskolen i Oslo Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) Bachelorstudium - faglærerutdanning for tospråklige lærere Avdeling for.
F Skolebasert kompetanseutvikling i ungdomsskolen Forskning på piloteringen.
Institutt for lærerutdanning og skoleutvikling UiO Hva i all verden har skjedd i realfagene? Norske elevers resultater fra TIMSS 2003 Liv.
Hverdagen for Ruth og Sissel.
CLASS FRONTER En begynnerinnføring.
Integrering av IKT i allmennlærerutdanning (uten PLUTO) Leikny Øgrim og Vibeke Bjarnø Haustseminar Stord
Nettbasert læringssystem Evaluering av LUVIT i bruk ved HiO
Høgskolen i Oslo Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) Nye allmenn- og førskolelærerstudenter ved Avdeling for lærerutdanning.
Lærerutdanning 2005 Leikny Øgrim, Monica Johannesen IT-seksjonen Personalseminaret, LU
Høgskolen i Oslo Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) Bachelorstudium - faglærerutdanning for tospråklige lærere Avdeling for.
Filbehandling og digitale mapper Forelesning for F Utviklet av IT-seksjonen, LU.
Skolebesøk Presentasjon for HFs studieråd 31. mars 2011.
Porsgrunn 16. mars Arendal 23. mars
Merete Aagesen Silje Oksavik Guro Maaø Nilssen Ketil Lønnum
Norsk akvarieforbunds oppdrettskampanje gjennom 25 år - en presentasjon av NAF oppdrettskampanjen gjennom 25 år, og resultater fra 2007.
Med forskning på timeplanen - Europaseminar oktober 2006.
IKT-forkurs IKT-seksjonen LUI INTRO Dag 1 Mål for økten – Dag 1 l Pålogging –(Kontoaktivisering) l Hva må du kunne (IKT) l Brukergrensesnitt og.
Ny Nettspansk: ¿Me oyen? III ANPE-konferanse Tromsø.
Faglig nestor, inspirerende kollega og samarbeidets fanebærer
Jenter og data Agenda: 1.Harde fakta 2.Statistikk 3.Tiltak 4.Hvorfor Jenter og data? 5.Utfordringer Jenter og data
Eksperter i team Erfaringsbasert emne i tverrfaglig samarbeid
Og.
Rekruttering til lærerutdanningene Akademisk kvalitet Profesjonskvalitet.
Dokumentasjon av et strukturert førstelektorløp
© Bergen kommune Pedagogisk utviklingsarbeid i barnehagen 2007/08 Språk og tallforståelse Digitale verktøy Barns medvirkning.
Filbehandling og digitale mapper Forelesning for F06-Deltid 2006/2007 Utviklet av IT-seksjonen, LU.
Filbehandling og digitale mapper Forelesning for F06-Heltid 2006/2007 Utviklet av IT-seksjonen, LU.
Høgskolen i Oslo Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) Nye førskolelærerstudenter ved Avdeling for lærerutdanning 2004/2005 Eli.
Høgskolen i Oslo Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) Nye allmennlærerstudenter ved Avdeling for lærerutdanning 2004/2005 Vibeke.
Høgskolen i Oslo Eksempler på Fronterbruk integrert i faglige prosesser Personalmøte, tilsatte på Internasjonale studier, Avdeling LUI Vibeke.
Høgskolen i Oslo Integrering av IKT i lærerutdanningen (S1C) 1) Utfordringer og ideer om videreføring og utvikling i arbeidet med ny grunnskolelærerutdanning.
LAVA Læring Prosjektbasert læring med IKT støtte i skolen I PERSPEKTIV Bent Foyn, Prosjektleder Ass. forskningssjef Norsk Regnesentral.
Vibeke IT-seksjonen LU - LUVIT brukere våren PUS Luvit undervisning våren 2002 Hvordan lære opp studentene i LUVIT?
Vibeke IT-seksjonen LU - LUVIT brukere våren PUS Luvit undervisning våren 2001 Hvordan lære opp studentene i LUVIT?
Høgskolen i Oslo ”Midtveiserfaringer i et strukturert førstelektorløp” Seminar: Utviklingsprosjekt som sjanger Høgskolen i Agder -30.november 2006 Vibeke.
Nettsider som sjanger Vibeke Bjarnø, IT-seksjonenIT-seksjonen Avdeling for lærerutdanning, Høgskolen i Oslo A03 – våren 2004.
Vurdering av pedagogisk programvare i matematikk
Filbehandling og digitale mapper Forelesning for A IT-seksjonen, LU.
Pedagogisk dokumentasjon i en lærende barnehage
Emnebeskrivelse Matematikk spiller en stor rolle i moderne samfunnsliv. Kunnskaper i matematikk er ofte avgjørende for yrkesvalg og senere karriere.
Innleveringsoppgaver i forskningsmetode
Gustav Vaaje-Kolstad, IKBM, NMBU
Hvordan skrive egne dilemma
Fysikkstudier ved Universitetet i Bergen
Fronter ved MN og Kjemisk Institutt
Utskrift av presentasjonen:

Hva har jeg gjort? Noen forsøk på ordning Fortidserfaringer: Egenanalyse & klassifikasjon. Deltakererfaringer ved en av dem.

Utgangspunkt: Min CV Sortert etter Personalia, Studier, Yrkeserfaring, Kurs, Datakunnskaper, Publikasjoner… Synliggjør ikke sammenhenger mellom kategoriene Synliggjør egentlig heller ikke sammenhenger innad

En samlet kronologi? Jeg ser mange temaer som går igjen: 1991-1994 Cand. mag. matematikk, historie, statistikk, informatikk og astronomi 1994, 1996-1997 Styremedlem i Blindern Filmklubb 1994-1995 Hjelpelærer matematisk institutt Hovedfag matematikkhistorie, ” Foundations for fluxions” 1995 ”The European Honours Course in History of Mathematics 1995” (19 dg.) – et kurs om 1600-tallsmatematikk, avholdt i Utrecht, Nederland. 1996 Medlem av Norsk Filmklubbforbunds valgkomité 1997-1998 Lektor Persbråten videregående: matematikk, samfunnslære, historie, IKT 1998- Diverse utviklinger av kurset Matematikk 1 (diskusjoner, mitt skriv om vurderingsformer, kompendier, mappe… 1998-2002 Kasserer og styremedlem i Alta Filmklubb 1998-2003 Høyskolelektor, HiF 1999 Leonardo Pisano, Tangenten 4/1999. Spørsmål til Befring, Skolefokus 2/1999 Resultatlønn for lærere, Dagbladet 30/11-1999 1999-2001 Medlem klubbstyret i Lærerforbundet, HiF 1999-2002 Kasserer og styremedlem i LLH Finnmark 2000 van Maanen, Jan: Geometritimer inspirert av en middelalderkonflikt, Tangenten 2/2000. (Oversatt og tilrettelagt av meg/Translated and reworked by me.) Leonardo Pisanos Liber abbaci, Tangenten 2/2000. van Maanen, Jan: Moderne matematikk og gamle metoder, Tangenten 2/2000. (Oversatt og tilrettelagt av meg/Translated and reworked by me.) Uhemmet regresjon – det er fali det, Tangenten 3/2000. Geometrihistorie i grunnskolen, Konferanse for lærerutdannere i matematikk, Røros. History of mathematics in Norwegian textbooks, ICME9, Tokyo. Jeg ser mange temaer som går igjen: Matematikkhistorie Matematikkdidaktikk Lærerutdanning (organisasjon) Holdninger til homofili Kan jeg fordele disse postene på temaer? Neppe, mange vil gå igjen på mange lister. Uoversiktlig.

”Avkrysningstabell” Eksempel 2: ”Det er ikke så dumt å ta med det med homofili. Det som engang var ”privat” er nå en kompetanse”: verv i LLH skolebesøk som LLH-representant egne erfaringer som lærer forskning på skolebøker undervisning på HiO foredrag på konferanser utvikling av ressurspakke utvikling av lærebokpris Eksempel på aha-opplevelse: ”Jeg har jammen holdt med med IKT på ulike vis gjennom hele livet”: IT-studier undervise IKT i skolen bruke IKT i desentrale utdanninger samarbeid med IKT-seksjonen om integrering av IKT i fagene (HiO) LMS-koordinator artikler om bruk av IKT i undervisning førstelektorprosjekter

…jeg skulle gjerne hatt et nettsted med ”alt jeg har gjort” ”lagre som” filtype ”webside” Idé: legge inn små ”refleksjonsnotat” om noen av hovedtemaene Legger inn lenker til websider, pdf-filer, bibsysoppslag etc.

Jeg har: En oversikt over ”alt jeg har gjort”, med lenker til alt som er lett tilgjengelig En synliggjøring av hvilke temaer som inngår i de ulike Jeg ønsker: En enkel måte å få listet bare det som har med matematikkhistorie å gjøre, for eksempel Mer rom for kommentarer

http://home.hio.no/~bjorsme/cv.htm