Marketing and Brand Management (MBM)

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
STUDIEFORBEREDENDE UKE SOM MANGFOLDSPROSJEKT Begrunnelser, innhold og erfaringer Anne M. Skumsnes, PULS
Advertisements

PROBLEMBASERT LÆRING VED MEDISINSTUDIET I OSLO
Fremtidens studenter og deres forventninger til IKT-støtte i utdanningen Gløshaugen
Masterstudier på NHH Kenneth Fjell Dekan for masterutdanningen
Deltaker på sosialt nettsted Bruker du sosiale medier som for eksempel Facebook, Twitter eller LinkedIn? (Prosent av Internettbrukere) 17 Dagligbankundersøkelsen.
SMED8005 Communication of Science/Forskningsformidling 02. juni 2009
Nina K. Vøllestad Avdeling for helsefag Institutt for helse og samfunn Det medisinske fakultet TRANSFORMASJON AV VITENSKAPELIGE TENKE -, ARBEIDS- OG VURDERINGSMÅTER.
Høgskolen i Oslo Webprogrammering Grunnleggende PHP.
KURS I PRESENTASJONSTEKNIKK
Kvalitetssikring av utdanning - ITK NTNU ønsker å tilby best mulig studier til sine studenter –> hvordan få det til?
Dommerrollen Stil & profil - vi som dommere
Senter for sjeldne diagnoser Erfaringer fra kurs for brukere over 40 år May Cicilie Voldhaug, Kurs og informasjonsrådgiver FoU-dag 05. april 2013.
Grunnkurs gesisPLAN - Del 8
Forskerskoler – nøkkelen til en bedre PhD-utdanning?
IKT i GLU-utdanningen: Hva kan vi forvente at studentene kan? Louise Mifsud Seksjon for Digital kompetanse.
Strategisk Kompetanse
OVER 15 ÅR? BLI MED PÅ AKTIV UNGDOM KURS I GJESVÆR JUNI!
Tiltaksplan for studiekvalitet: Status og videre utvikling Avdeling for IT Høgskolen i Østfold.
Debattmøte ved Det matematisk- naturvitenskapelige fakultet
SYSTEM MANAGEMENT SERVER 2003 PROSJEKTOPPGAVE 45E VÅREN 2004.
Svend Andreas Horgen Avdeling for Informatikk og e-Læring (AITeL)
Innlegg på arbeids- og temamøte Thon Hotel Oslo Airport ved Anders Tveit Innlegget finnes i sin helhet på:
Karrieresenteret ved Universitetet i Agder
Høgskolen i Østfold Personalseminar for IT-drift og Avdeling for IT Mandag 8. og tirsdag 9.mai 2006 Mühlbocks Hotell, Ed, Sverige.
Sett inn nok på riktig plass.
Eksperter i team våren 2009 Landsbynr. XY mia: matematikk innen anvendelser.
Relevant utdanning med høy kvalitet – realistiske forventninger til norsk høyere utdanning Marianne Harg, president i Tekna NOKUT-konferansen
Universitetsturne 2013 i Nordland
TROMS Ø Nettbasert kompetanseutvikling
PBL- IPT- Sept99: Øyvind Ellingsen, DMF, NTNU
Barn med atopisk eksem Pårørende samling
IKT i undervisningen Science camp Halmstad 12. april 2011 Torgeir Selle.
Miniseminar om etter- og videreutdanning
Grunnkurs i TEP – Thermic Energy Patching Den 9-11 mai 2014.
Masterstudier på NHH Kenneth Fjell Dekan for masterutdanningen
Suksessfaktorer for vellykket internasjonalisering
SOSIALE MEDIA OG WEB Norges bryteforbund Inger Wold.
PEDAGOGISK DAG Kjetil Bjorvatn 26/ Plan for dagen 1.Oppsummering av uken v/meg 2.Veien videre v/instituttene 3.Lunsj når vi er klare Torben Jensen.
Fra ildsjeler til organisasjonsendring
Kurs nye praksislærere 28. oktober 2014 Toril Hanssen 1.
Videreutdanning i prehospitalt arbeid for anestesisykepleiere
Ingeborg Amundrud og Åshild Vassend Holm
Innlegg på Ledermøte forskning og fagresurser Handelshøyskolen BI ved Anders Tveit, Prosjektleder pedagogisk utviklingsprosjekt Innlegget finnes.
Invitasjon til samarbeid - om arbeidslivsrelevans i studieløpet.
REGIONALE PROSJEKTE R. Tilflytter Aktivitetsområder basert på tilflytternes behov Kommunikasjon, tilflytterportal Rekruttering Trivsel og inkludering.
Digital grunnkompetanse Pedagogisk bruk av IKT
Høgskolen i Oslo Integrering av IKT i lærerutdanningen (S1C) 1) Utfordringer og ideer om videreføring og utvikling i arbeidet med ny grunnskolelærerutdanning.
Fagartikkelen Arbeidskrav for å få gå opp til muntlig eksamen våren 2009.
Sakprosa (NOR ) Hva bør vi lære av evalueringen?
Examen philosophicum orientering 2013
Bruk av Blackboard på BI
Hvordan gjøre BABED-studiet mer kjent for potensielle studenter?
Effektiv og engasjerende kompetanseutvikling
Vurderingskompetanse et kurs om klinisk blikk og ansvar Øvre Eiker og Nedre Eiker kommuner høsten 2015 Arr: Kommunehelsesamarbeidet Drammensområdet.
Studentombudets rolle og oppgaver. Oppgavene Påse at saker får en forsvarlig og korrekt behandling Sikre rettssikkerhet Bidra til å løse saker Adgang.
Norsk skole.
Multiplikasjon – Om flipped classroom-opplegget – Kompetansemål og læringsmål Denne PowerPointen vil gi deg en oversikt over dette flipped classroom- opplegget.
KDL – ny struktur og innhold
Undervisning (PKU) i infeksjonsmedisin ved UiT (ny studiemodell)
NRK Dagsrevyen 12. august 2013 Masteroppgave fra NHH av Kristina Kjetland Skarsgaard (t.v.) og Mari Sakkestad.
Ulike undervisningsformer - digitalisering av undervisning
Kap. 14 – Case Studies: Cultural Constraints
«Bare bok gjør ingen klok»
Masteroppgaver ved NHH
Masteroppgaver ved NHH
(Selskapsnavn) Markedsplan
Velkommen til forelesersamling BI Stavanger 16. januar 2013
Kurs for NTF medlemmer Tema: Arbeidsmiljøloven og HMS. Kursdeltakerne deles inn i 4 grupper som sammen skal løse en oppgave (2-3 sider) Kurset blir avholdt.
Internasjonalisering ved Avdeling for informasjonsteknologi
Utskrift av presentasjonen:

Marketing and Brand Management (MBM) Profilkoordinator: Aksel Rokkan (aksel.rokkan@nhh.no)

Hva kan vi tilby dere? Pris: Inntektsmodell Product/service: Innovasjon Channel: Ny medier og optimale kombinasjoner av medier og kanaler Kommunikasjon: Budskapsutforming

Pedagogikk Det er nok en god del forelesninger ja, men….. Eksamensform Blanding mellom case og modellbasert undervisning i forelesningene Kursene anvender i økende grad nyere medier aktivt (facebook, twitter, etc) Flipped classroom benyttes i økende grad Studentene forventes i økende grad aktivt å delta Presentasjoner med feed-back Veiledet gruppediskusjoner Veiledet oppgaver/assignments Veiledet kurspaper Eksamensform Vanligvis en kombinasjon mellom kurspaper/studentpresentasjon og skoleeksamen Noen kurs avholdes uten skoleeksamen

Skills EQUIS og NOKUT etterlyser mer fokus på «skills» i utdanningen ved NHH. Særlig har de påpekt behov for mer fokus på Studentresentasjon Gruppearbeid MBM gir bra grunnlag for å utvikle slike «skills» siden studentpresentasjon og gruppearbeid inngår i de fleste kursene vi tilbyr Generisk kompetanse som dere alle vil få nytte av i senere arbeidssituasjoner.

Interessant? Jeg gir en nærmere beskrivelse av MBM-profilen og kursene senere i dag Tid: 12:30 – 13:00 eller 13:15 – 13:45 Sted: Lab 2