Tautdanning.no Publikumsundersøkelse Våren 2010. Metode og gjennomføring • Undersøkelsen er gjennomført med personlige intervju av besøkende ved ulike.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Ytringsfrihet for offentlig ansatte i Oslo og Akershus
Advertisements

1 Oppstartsundersøkelse 2008 Høgskolen i Bergen 586 besvarelser (30 % svarprosent)
Kommunalt omdømme – beslutningstaker Nordmøre (ORKíde) November 2010.
Holdning til vindkraft i berørte kommuner
1 Arbeidssted, bruk av fasiliteter og - mengde 5.
Rapport av markedsundersøkelse
Eksamen med tilgang til Internett. Forsøk våren 2012
Harald Sørgaard Djupvik, TNS Gallup mars 2011 Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening Den store kvalitetsundersøkelsen 2011 (Journalistdelen)
Holdning til norske folkehøgskoler blant norske ledere Informasjonskontoret for Folkehøgskolen.
”Jeg reiser smart”-kampanjen 26. april – 12. juni 2010
Test av skjermer på fergene Horten - Moss
Fyrverkeri- spørreundersøkelse Gjennomført av Norstat i perioden 1-7 august 2006 på vegne av Norsk pyroteknisk bransjeråd.
m arkedsføringshuset HalvBirken 1 Evaluering HalvBirken 2010.
Merkevareundersøkelse Stavanger-regionen
Utarbeidet av Synovate MMI v/ Kathrine Steen Andersen Februar 2008 Rapport for Postbanken Parforhold og økonomi 2008.
Brukerundersøkelse aV Nov 2012 (utvalg) Nov 2012 (utvalg)
Kvinnelige ledere i byggenæringen Undersøkelse for Byggekostnadsprogrammet Rolf K. Andersen Fafo Institutt for arbeidslivs- og velferdsforskning 2006.
Kvinnelige ledere i byggenæringen Undersøkelse for Byggekostnadsprogrammet Rolf K. Andersen og Hanne Bogen Fafo Institutt for arbeidslivs- og velferdsforskning.
Bruker- og medarbeiderundersøkelser 2012 – Tilnærming, hovedkonklusjoner og resultater KONGSVINGER KOMMUNE.
Kjennskap til – og oppfatning av Lom juni Om undersøkelsen Undersøkelsen henvender seg mot et representativt utvalg av befolkningen i hele Norge.
Undersøkelse foretatt av Respons Analyse
EFF Omdømme Havbruksnæringen © TNS Gallup – September 2006/Anett Kalleland Devold.
Kapittel 9 Evaluering av alternativ Fred Wenstøp.
Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 1 Rapport på merkevareundersøkelse for Klepp Kvinner Elite Januar 2008.
© Synovate Gjennomført av Synovate 21.august 2008 Catibus uke 33 Norsk Fysioterapeutforbund.
Om Norsk Finansbarometer 2014
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Universitet Universitet Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Høgskole Høgskole Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Kommuneundersøkelse høst 2010 for Distriktssenteret - Kompetansesenter for distriktsutvikling.
Skolelederundersøkelsen 2008 Nasjonalt senter for kunst og kultur i opplæringen.
Bakgrunn Det er tredje gangen MMI har gjennomført undersøkelsen i Hamar kommune. Undersøkelsen er nå noe forkortet. I hovedsak lik tidligere års. MMI.
Undersøkelse om undervisningsmateriell for psykisk helse
Analyse av Tromsø kommunes omdømme
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport – praktisk bistand fra kommunal.
1.Lærte du noe som gjør deg styrket i din jobb søkeprosess
PROSJEKT: UADRESSERT REKLAME Omnibus: 23. august – 30 august 2006
Medlemsundersøkelse for NAFO
Befolkningsundersøkelse juni 2014 For Skatteetaten.
Innowalk Brukerundersøkelse 2009.
KTI: Haugaland Kraft – 2014 Norfakta Markedsanalyse presenterer i denne rapporten resultatene fra årets markedsundersøkelse vedrørende omdømme og kundetilfredshet,
Brukerundersøkelse for Etat for byggesak og private planer
1 Læringsmiljøundersøkelse Om undersøkelsen 1.
Brukerundersøkelse gjennomført for Bergen kommune Foresattes tilfredshet med kommunens barnehager © TNS Gallup – Politikk & samfunn Avdelingsleder.
m arkedsføringshuset Birkebeinerrennet 1 Evaluering StafettBirken 2010.
Program 08:30 Velkommen 08: :05Gjennomgang av resultater og funn Direktør Hans Christian Holte, Difi 09: :15Innbyggerundersøkelsen – Et viktig.
Presentasjon av data: deskriptiv statistikk
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Hjemmesykepleie.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Plan- og bygningskontoret.
Undersøkelse om bruk av proteinshaker og proteinpulver blant barn og unge Gjennomført november 2015.
Klikk for å redigere undertittelstil i malen OM – AV – FOR MANGFOLDIGE MUSUMSBRUKERE ved professor Anne-Britt Gran Oppdragsgivere: Kulturhistorisk Museum,
Meldal kommune Profilundersøkelse - bedrifter 2009.
Meldal kommune - attraktivitetsundersøkelse 2010.
Meldal kommune Profilundersøkelse - egen befolkning 2009.
Studenttilfredshetsundersøkelsen 2013 Høgskolen i Sør-Trøndelag og Norfakta Markedsanalyse.
Våler - Kommunesammenslåing. Om undersøkelsen Undersøkelsen er gjennomført på telefon. Det er intervjuet 2200 personer i Glåmdalsregionen: 300 personer.
Brukeratferd i norske storbybibliotek. Bakgrunn for undersøkelsen Undersøkelsen i 2007 Biblioteket som læringsarena og uformelt sosialt møtested Problemstillinger.
Norsk Finansbarometer 2016 © TNS Norsk Finansbarometer 2016.
NY KOMMUNESTRUKTUR AURSKOG-HØLAND KOMMUNE JUNI 2015.
Uttrekk fra Studiekvalitetsundersøkelsen 2012 og Studentenes helse og trivselsundersøkelse 2010 (SHOT)
Presentasjon Studenttilfredshet HiST – studenttilfredshet: Forord Norfakta presenterer i denne rapporten resultatene fra studenttilfredshetsundersøkelsen.
Innbyggerundersøkelse Kommunereformen Undersøkelse gjennomført i Hægebostad kommune Opinion AS Juni 2016.
Holdninger til konkurranseutsetting av velferdstjenester Befolkningsundersøkelse gjennomført i juni 2017 på oppdrag for NHO.
Barn og ungdomsundersøkelsen 2016 Norsk Friluft
Norsk Finansbarometer 2016
Undersøkelse gjennomført for Kommunenes Sentralforbund (KS)
En undersøkelse blant søkere til Universitetet i Oslo 2015
Er forbrukerne prisbevisste når de kjøper bensin og diesel?
Undersøkelse gjennomført for Kommunenes Sentralforbund (KS)
En undersøkelse blant norske studenter Juni 2018
Utskrift av presentasjonen:

Tautdanning.no Publikumsundersøkelse Våren 2010

Metode og gjennomføring • Undersøkelsen er gjennomført med personlige intervju av besøkende ved ulike utdanningsmesser. Norfakta har vært ansvarlig for rapporteringen av resultatene. • Formålet med brukerundersøkelsen er bla å kartlegge hvilke veiledningstiltak de besøkende ønsker seg. - Besøk av utdanningsinstitusjon(er) på din skole - Personlig samtale med rådgiver - Besøk på utdanningsmesser - Besøk på universitet eller høgskole • Totalt har 1672 personer besvart undersøkelsen. Den statistiske feilmarginen for utvalget som helhet er på inntil +/- 2,4. Ved nedbrytninger i tallmaterialet er feilmarginene større. • De besøkendes vurdering av veiledningstiltak er gjort vha en skala fra 1 til 5. Denne skalaen er i ettertid regnet om til en poengsum fra poeng: 1: 0 poeng 2: 25 poeng 3: 50 poeng 4: 75 poeng 5: Best 100 poeng

Utdanningsmesser Antall svarProsent (%) Lillestrøm28217% Oslo18111% Hamar18111% Sandefjord1428% Kristiansand18711% Bergen1217% Ålesund19111% Trondheim20712% Bodø282% Tromsø1529% Total

Kan utdanningsmesse påvirke valg av utdanning?

Påvirke valg av utdanning Påvirke valg (prosent) ¾ av de besøkende tror at en utdanningsmesse kan påvirke valg av utdanning eller studiested.…. Spørretekst: Tror du at en utdanningsmesse som denne kan påvirke ditt valg av utdanning eller studiested? Base: 1672

Vurdering av veiledningstiltak

Veiledningstiltak (prosent) De besøkende vurderer utdanningsmesser som det beste alternativet sammenlignet med de andre veiledningstiltakene….. Spørretekst: Ranger de ulike veiledningstiltakene ut fra hva du ønsker deg, fra 1 til 5, der 5 er best. Base: 1672

Veiledningstiltak Mens tre av veiledningstiltakene vurderes om lag likt, skiller utdanningsmessene seg ut som det alternativet de besøkende i størst grad ønsker seg..… Vurdering av veiledningstiltak (Skalagjennomsnitt poeng 0-100) Spørretekst: Ranger de ulike veiledningstiltakene ut fra hva du ønsker deg, fra 1 til 5, der 5 er best. Base: 1672

Veiledningstiltak - nedbrytninger på messe

Besøk på skolen Spørretekst: Rangerer veiledningstiltaket: ”Besøk av utdanningsinstitusjon(er) på din skole” ut fra hva du ønsker deg, fra 1 til 5, der 5 er best. Base: 1670 Besøk på skolen (Skalagjennomsnitt poeng 0-100)

Samtale med rådgiver Spørretekst: Rangerer veiledningstiltaket: ”Personlig samtale med rådgiver” ut fra hva du ønsker deg, fra 1 til 5, der 5 er best. Base: 1670 Samtale med rådgiver (Skalagjennomsnitt poeng 0-100)

Utdanningsmesse Spørretekst: Rangerer veiledningstiltaket: ”Besøk på utdanningsmesse” ut fra hva du ønsker deg, fra 1 til 5, der 5 er best. Base: 1670 Utdanningsmesse (Skalagjennomsnitt poeng 0-100)

Universitet/høgskole Spørretekst: Rangerer veiledningstiltaket: ”Besøk på universitet/høgskole” ut fra hva du ønsker deg, fra 1 til 5, der 5 er best. Base: 1670 Universitet/høgskole (Skalagjennomsnitt poeng 0-100)

Publikumsundersøkelse 2010 Oppsummering Påvirke valg: • Totalt oppgir om lag ¾ av utvalget at de tror at en utdanningsmesse kan påvirke deres valg av utdanning eller studiested. Kun 1 av 10 oppgir at messen ikke påvirker valget deres. Veiledningstiltak: • De besøkende på messen ble bedt å vurdere fire ulike veiledningstiltak mht hva de ønsket seg. • Resultatene viser at de besøkende vurderer ”besøk på utdanningsmesser” klart høyest. Deretter følger ”besøk på universitet/høgskole”. ”Personlig samtale med rådgiver” og ”Besøk av utdanningsinstitusjoner på skolen” vurderes lavest. • Selv om det er forskjeller i resultatene mellom de ulike messene ser vi at ”Besøk på utdanningsmesser” skårer høyt på samtlige messer over hele landet. • I denne sammenheng er det hensiktsmessig å påpeke at intervjuene ble gjennomført på utdanningsmesser. Dette kan til en viss grad påvirke resultatene. Likevel vurderes skårene til messene som bra, og ”besøk på utdanningsmesser” kommer ut som det klart beste alternativet sammenlignet med de andre veiledningstiltakene.