IKT 1 Elementer av kundeveiledning  Informasjon om rettigheter o.l.  Oppfølging etter kjøp  Produktinformasjon  Hjelp til å bruke produkt  Hjelp til.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Mål- og resultatstyring i Hedmark fylkeskommune
Advertisements

Norsk Finansbarometer 2010 Norsk Finansbarometer 2010 TNS Gallup Oslo, 2010 Det norske livs- og pensjonsforsikringsmarkedet og dets bevegelser.
Veiledning i gevinstrealisering ved innføring av elektronisk handel
Asbjørn Følstad SINTEF IKT 10. september, 2007
#ksindeks Header: Relation 1 Internal/Identier/File name
Innkjøpsseksjonen Innkjøpssystemet - historikk •Forprosjekt 1999 •Konkurranse 2000 •Pilotprosjekt •Implementering på alle skolene
Skifteplan mobil en ny brikke i det teknologiske landbruket
Nettprosjekt Kundeservice på nett •Bakgrunn –SiT hadde gamle nettsider med mye og utdatert innhold og funksjonalitet •Formål –Bidra til at.
Applikasjon Metoder Prosessen underveis Undervisningsopplegg Målsetting Egenevaluering.
Først vil jeg takke for at Arbeidstilsynet er invitert hit til å holde innlegg om hvordan vi jobber med på å sette fokus på helsefremmende arbeidsplasser.
Overordnet målbilde for nye arbeids- og velferdskontor
Ulike kundestrømmer i et marked
Kvalitetssystemet ISO 9001:2000
[Produktnavn] Markedsføringsplan
KOMMUNER I INNKJØPSSAMARBEID
EKommune-strategi - verkt ø ykasse Ellen Karin Larsen, KS.
Resultater Kundesenter
Driftsregnskap – en oversikt
Høyere ordens-tenking. Krever dyp forståelse og å trekke forbindelser.
I Dibrastan bor dubridene…
Kristine Helander Marketing Manager Internet Nordic
Gruppe 9 Design evaluering og validering.
Strategisk ledelse, STR 9634
Samhandling – palliativt team, Helse- Sunnmøre
Improving Products Gruppe Presenteres av : Hege-Kristin Johansen Herman Kolås Marianne Ates Marit Finden Jonas Lillevold André Johansen Tom.
Design, evalueringsstudie 06/07
Strategier og prinsipper for implementering
© Eurokompetanse a.sISO 9000:2000 august 2001 nr. 1.
KF PROSJEKTET.
Elevmedvirkning Prinsipper for opplæringen:
Vorspiel En vakker vårdag ringer rådmannen i Hamar til en av sine sjefer, og de begynner å diskutere status i kommunen…
IKT i undervisningen Science camp Halmstad 12. april 2011 Torgeir Selle.
* AMS design Eksisterende kunder Nye kunder
Målgruppen definerte vi som “den kulturinteresserte humanisten” -Universiteter og høyskoler har i dag ca elever til sammen i Oslo området. -De.
Myndiggjorte medarbeidere – mer aktiv omsorg
Brukerundersøkelse for Etat for byggesak og private planer
IKT 1 Prosjektet ”E-handel gir mer!” (Kundebehov og læring i elektronisk varehandel) 2005 – Rolf Kenneth Rolfsen SINTEF IKT 2006.
For virksomheter som vil: -Dele -Lære -Forbedre 1 Indikatorprosjektet Indikatorene og eQuass.
Prosjekt Barn som pårørende SI somatikk 2014
Gruppe 31 Telenor Min Bedrift 2.0 Av:
I Dibrastan bor dubridene… Forskjellen på kunnskap og kompetanse.
©Helsevernetaten Bergen kommune Hvilken rolle og hvilket ansvar har helsevernetaten ved denne type branner? Ingvar Tveit, leder Helsevernetaten.
9. Product information Produktinformasjon. Online kjøp Som vi har sett har vi ikke noe produkt å se på, holde i, prøve ut, … Da må vi ta igjen på andre.
Lederutvikling hos USIT
LAVA - hvordan stimulerer teknologi ? Anders Kluge Stipendiat og forsker Institutt for Informatikk og Norsk Regnesentral.
Studentevaluering av undervisning Gunnar Handal Seminar om kvalitetsvurdering UiO,
Markedsføringsplan Navn.
Representantskapets møte 26. mai 2010 Praktisk arbeid med samfunnsansvar 1.Kontinuerlig forbedring 2.Forbedring skjer gjennom dialog KLP inviterer til.
5 Handlingsplan kort sikt 6 Måling, oppfølging, sikre effekt
Online butikk for navneskilt og stempler
IKT – styring – systemeierskap – arkitektur Hvordan kan vi forene og avklare roller, oppgaver, ansvar og beslutningsprosesser? Erik M. Hansen, Helse Vest.
Kapittel 7: Salg Læreplanmål: – Gjennomføre en salgssamtale for et produkt Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Lærer: Roar Bjerkeli.
God service er å innfri over en forventning\ et behov ”gi det lille ekstra”
Norsk Kundebarometer Hvorfor etterstrebe fornøyde kunder? Hva kjennetegner de beste og dårligste bedriftene på kundetilfredshet?
Tema: endringsledelse Verktøykasse for ledere på NTNU.
Samfunnsviternes miljøpolitikk. Samfunnsviterne og Akademikernes klima- og miljøpolitikk Samfunnsviterne slutter seg til Akademikernes klima- og miljøpolitiske.
Produktnavn Tittel på presentasjon. Oversikt Gi en kort beskrivelse av produktet eller tjenesten, brukerproblemene som løses, og brukerne produktet eller.
Norsk Finansbarometer 2010
Samhandling og prosessledelse
Kapittel 3: Psykologiske effekter av merkeverdi på kundene
Identifisere behov – og etablere krav
I Dibrastan bor dubridene…
[Produktnavn] Markedsføringsplan
Relasjonsmarkedsføring
Kapittel 13 Prissetting Forklare hva som menes med kundeverdi
Plan for forbedring av kundetilfredshet FORBEDRE KUNDE-TILFREDSHETEN
Kraljic matrise.
Sett inn bilde av produkt her
Oversikt som danner grunnlag for et felles målbilde på kompetansebehov
Kundesenter Direkte Undersøkelse av bruken av
Utskrift av presentasjonen:

IKT 1 Elementer av kundeveiledning  Informasjon om rettigheter o.l.  Oppfølging etter kjøp  Produktinformasjon  Hjelp til å bruke produkt  Hjelp til å finne produkt best tilpasset kundens behov  Inspirasjon og idéer Enhver nettbutikk Det lille ekstra

IKT 2 Effekten av kundeveiledning  Direkte mål  ”Conversions”  Redusert belastning på kundesenter  Indirekte mål  Lojalitet  Merkevarestyrke  Høynivå subjektive mål  Kundetilfredshet  Lavnivå subjektive mål  Tilfredshet med det enkelte kundeveiledningstiltak Direkte mål Lavnivå subjektive mål Indirekte mål Samsvar med virksomhetens mål Lav Høy Følsomhet for effekten av kundeveiledning Høynivå subjektive mål

IKT 3 Evaluering av kundeveiledning  Er veiledningen tilpasset kundens behov?  Brukes veiledningen på en hensiktsmessig måte?  Hvordan kan veiledningen gjøres bedre? Brukertest Unobtrusive usability Fremtidige forskningsprosjekt

IKT 4 Evaluering og måling av elkjop.no  Gjentatt måling: Survey -05 og -06  Bruksmønstre  Kundetilfredshet  Tilfredshet med det enkelte kundeveiledningstiltak  Sammenlignende brukertester: Gammel og ny versjon  Oversikt over produktområde  Sammenligning  Subjektiv tilfredshet

IKT 5 Oversikt over produktområde  Oppgave: Skaffe oversikt over SONY mp3-spillere til under 2500  Oppgaven gir innsikt i  Bruk og forståelse av “winnowing”  Effekt på kundeatferd  Effekt på kundetilfredshet

IKT 6 Oversikt over produktområde  Oppgave: Skaffe oversikt over SONY mp3-spillere til under 2500  Oppgaven gir innsikt i  Bruk og forståelse av “winnowing”  Effekt på kundeatferd  Stabil strategi  … vs. strategiskift (8 av 20) ?

IKT 7 Oversikt over produktområde  Oppgave: Skaffe oversikt over SONY mp3-spillere til under 2500  Oppgaven gir innsikt i  Bruk og forståelse av “winnowing”  Effekt på kundeatferd  Stabil strategi  … vs. strategiskift (8 av 20)  Effekt på kundetilfredshet Gammel Ny

IKT 8 Sammenligning  Oppgave: Hvordan bruke elkjop.no til å få best mulig grunnlag for å velge mellom to navngitte mp3-spillere?  Oppgaven gir innsikt i:  Bruk og forståelse av sammenligning

IKT 9 Sammenligning  Oppgave: Hvordan bruke elkjop.no til å få best mulig grunnlag for å velge mellom to navngitte mp3-spillere?  Oppgaven gir innsikt i:  Bruk og forståelse av sammenligning  Forbedringspotensialer  Design pr. i dag forutsetter kjennskap til funksjonen  Mulig å gjøre funksjonen intuitiv for alle?

IKT 10 Sammenligning  Oppgave: Hvordan bruke elkjop.no til å få best mulig grunnlag for å velge mellom to navngitte mp3-spillere?  Oppgaven gir innsikt i:  Bruk og forståelse av sammenligning  Forbedringspotensialer  Design pr. i dag forutsetter kjennskap til funksjonen  Mulig å gjøre funksjonen intuitiv for alle?  Tilfredshet med sammenligning  Høy tilfredshet – på tross av en del brukerproblemer  -> klart ønsket funksjon Gammel Ny

IKT 11 Subjektiv tilfredshet  Målt gjennom sammenlignende brukertest  Førsteinntrykk  Etter gjennomført brukertest  Skal også måles gjennom gjenntatt survey Gammel Ny Gammel og ny