Support, nye funksjoner og tjenester fra Uni Pluss

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Blogg En blogg kan sammenlignes med en nettbasert dagbok. Her kan du publisere tekst, bilder, videoer. Leserne kan kommentere det du har skrevet i din.
Advertisements

Ny ordlyd på rapportene i avdelingen og nye rutiner for registrering av skyteaktiviteter For nye brukere: Du må først være registrert med en e-postadresse.
Nedlasting av apper på Apple
Slik bruker du vår nettbutikk!
Trykk på mus eller tastatur for neste bilde…
GoOnline XP publisering Hvordan komme i gang med GoOnline XP. Denne presentasjonen tar deg steg for steg gjennom oppsett av nettsted med bruk av GoOnline.
YouTube Amerikansk nettside Gratis Video og musikk
Bygg web på Opplæring Presentasjon Idium AS Bygg web på Opplæring.
Ebus Management Center En liten bruksanvisning for de enkleste funksjonene.
Antalis-HQ BRUKERVEILEDNING FOR BESTILLINGER. Antalis, Europas ledende distributør av papir, emballasjeløsninger og dekor & display produkter, presenterer.
SuperOffice - Visma Global ERP link - Tilbud/Ordre SuperOffice - Visma Global integrasjonen består av 3 produkter. ERP link SuperOffice - Visma Global.
Logg inn med ditt brukernavn og passord. Glemt passord?
 Oversiktlig  Samler informasjon – alt på ett brett  Brukervennlig  Integrerbart  Enklere å være medarbeider  Bedre å være kunde Det blir enklere.
Hvordan etablere nettbutikk med GoOnline Commerce
GoOnline publisering Hvordan komme i gang med GoOnline. Denne presentasjonen tar deg steg for steg gjennom oppsett av nettsted med bruk av GoOnline Proffesional.
BraWeb Bestilling.
Brukerveiledning for gruppeledere
Kontoinnstillinger Slik kommer du til «Kontoinnstillinger»:
Uni Eiendom FDV Status for produktet og «veien videre» Rune Synnevåg Utviklingssjef.
Hvordan melde seg på skyteaktiviteter 1.For å kunne melde deg på skyteaktiviteter må du være godkjent av avdelingen som aktiv skytter. Før dette må du.
Slik kommer du til «Personverninnstillinger»: Logg inn på Facebook.
Brukermanual for NROFs lokalavdelinger©
eDialog24 Operator Nyheter og endringer i versjon Sentinel eDialog24 AS Ingvald Ystgaards vei 3A 7047 Trondheim Telefon: Faks:
Oppdatere innstillinger for profil og personvern Trykk deretter F5, eller klikk Lysbildefremvisning > Fra begynnelsen for å starte kurset. Klikk Aktiver.
TIBE EDIT brukerveiledning Etter gjennomgang av denne presentasjonen skal du være i stand til å opprette nye sider, sette.
Slik kommer du til «Personverninnstillinger»: Logg inn på Facebook.
Veiledning for firmakunder
Klikk Aktiver redigering i meldingsfeltet,
Opprette Gmail-konto Lærer/ledsager 3i Opprette Gmail-konto
Uni Eiendom FDV Veien videre
BraWeb Bestilling. Bravida tilbyr nå BraWeb Bestilling.Dette er et web-basert system for arbeidsbestilling. Systemet er interaktivt og dynamisk, og gir.
Uni Eiendom FDV – Status for produktet
Samler informasjon – alt på ett brett Brukervennlig Integrerbart
Gerica på ny plattform Oppdatert
Manual for skoleavis i 6. klasse
Gå inn på denne internettadressen:
Arena Helse – Prosjekt St.Olav PC hjelp. 2 Starte Microsoft Outlook første gang Når du starter Outlook første gang får du opp et skjermbilde som vist.
Opplæring: PC-er DMF DatoVersjonForfatterGodkjent avEndringer utført André S. MathiesenTore Jo NilsenOpprettet Jan Inge S. OhrenOppdatert.
Releasedokumentasjon versjon 6.1 – Vedlegg –Begrenset tilgang til brukere uten sertifikat Hvis følgende innstillinger er satt for leverandøren:
Her skal elevene logge inn.
Uni Eiendom Næring veien videre
Boligtorget erfaringer så langt. Ønsker om ny funksjonalitet Rune Synnevåg Utviklingssjef.
Gjennomgang av nye muligheter
1 Brukerveiledning for Klubben onlines medlemsarkiv – en enkel innføring.
ALEPH brukermøte 2007 Status fra ALEPH Plus Team.
Bibits kundesenter 1. november 2007 Øystein Reiersen.
Publisering på verdensveven Kursdag 2 VÅFF, våren 2002.
Publisering på verdensveven Kursdag 1 VÅFF, våren 2002.
Basware Purchase Management
Hvordan kan foreldre bruke de vangligste funksjonene i Itslearning.com
eSøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler. Kort presentasjon av endinger i forbindelse med søknad.
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Vågen IKT Skolen har 2 teknikere på dataavdelingen. Kjartan Andreas
BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell:
Harald Kaasa Hammer: Manual til redigering av nettstedet Først forklares hva de ulike elementene på nettsidene betyr. Så ser vi på mappene.
Wieland GroupBuilding Installationgesis gesisPLAN EFA Elektro as Dine utfordringer er vårt ansvar Grunnkurs gesisPLAN - Del 2 09:00 Presentasjon av gesisPLAN.
Nordic Research Group Omlegging av nettverksstruktur.
Notes ved UiO Steinar Skogheim. Steinar Skogheim, USIT Målet med dette kurset Målet er å gi en oversikt over hvordan Notes generelt fungerer og brukes.
Notes ved UiO Steinar Skogheim
Mobilnummer Bypass-code applikasjon Loggin for første gang
Otra Web-Shop - Quick Guide
PRO ISP PRO ISP PRODUKTER Produktveileder Bruker veilederen under for å finne frem til de produktene du behøver. Ta kontakt med.
Hvordan skrive ut og hente utskrifter med kortløsning
Otra Web-Shop - Quick Guide
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Roede-kurslederen på Facebook
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Oktober 2014 Hilde T Lauvset Rafaelsen
Office 356 kurs For både nybegynnere og erfarne. Håper alle finner noe å lære/bli inspirert av. Er beregnet for PC, ikke Mac. Et innføringskurs, dere kan.
Enkel brukerveiledning
Utskrift av presentasjonen:

Support, nye funksjoner og tjenester fra Uni Pluss

Hvem er vi? Rune Synnevåg Erik Faugstad Systemutvikler Begynte i Uni Pluss juli 2008 Erik Faugstad Kundekonsulent Begynte i Uni Pluss mars 2009.

Dette står på menyen Ny brukermanual - Erik tegner og forklarer Uni Pluss supportsystem – Hvordan registrere supportsak, nye funksjoner. Send backup til support – Hvordan? Uni Eiendom tilpasninger – Hva er dette? Uni Eiendom hent supportfiler – Hva er dette? Widgets – Hva er dette? Uni Pluss nettbutikk Logo på rapporter Kurs fra Uni Pluss

Uni Eiendom brukermanual Nettbasert Lett tilgjengelig fra hvor som helst Alltid oppdatert Utvikler seg hele tiden Hyperlinker Hvordan utføre søk Bruk av kategorier og stikkord Tilbakemeldinger i manualen

Uni Pluss supportsystem Hvordan sende en supporthenvendelse Hva er nytt siden sist? Muligheter for å legge til skjermbilder/filer på en supportsak, både under, før og etter den er sendt inn. Gir deg varsel dersom du kjører en gammel versjon av Uni Eiendom og viser deg hvordan du kan oppgradere. Hvordan se en oversikt over innsendte supporthenvendelser.

Send backup til support Hvordan sender vi en backup til support? Hjelp meny -> ”Send backup til Uni Pluss” og trykk start. Bruker Uni Pluss support Gå ut i hovedmenyen og lag en backup. Sende e-post/ringe å si at backup er lastet opp Finn backup katalogen i Windows utforsker Lime inn backup filen på ftp.unipluss.no Hmm.. hva var brukernavn og passord her Kopier filen Koble til ftp.unipluss.no

Demonstrasjon

Send backup til support 7 steg redusert til 1. Backup sendt til support ved 1 klikk. Ingen mer fomling med ftp-passord, brukernavn og hvordan gjorde vi det nå igjen. Support får beskjed om at backup-en er kommet. Hvorfor? Gjøre det enklere for brukerne å bruke Uni Pluss support.

Uni Eiendom tilpasninger Hva er det? System for å holde oversikt over hvilke tilpasninger hver enkelt kunde har. Hvordan gjøres dette i dag? Hver organisasjon som har spesialtilpasninger må legge inn diverse setuper og layouter for hver oppdatering. På sikt ønsker vi å implementere disse inn i den nye løsningen. Hvordan fungerer det? Alle tilpasningene ligger hos Uni Pluss og blir oppdatert via Internett. En får et oversiktsvindu der en kan se alle tilpasningene organisasjonen har, og en link til mer informasjon om tilpasningen. Det også mulig å deaktivere tilpasningen dersom den skulle lage problemer. Hvorfor? Forenkle oppgraderingsprosedyrene for hver kunde. Gjøre det mer oversiktlig for kunden hvilke tilpasninger de har. Gjøre det mer oversiktlig for oss å vite hvilke kunder som har hvilke tilpasninger. Gjøre det mulig å tilby spesialtilpasninger til kundene på en enklere og mer oversiktlig måte.

Demonstrasjon

Hent supportfiler Hva er dette? Hvordan Hvorfor? Funksjon som henter filer som du måtte få i forbindelse med en supportsak og ”installerer” disse filene på din maskin. Hvordan En velger supportsaken det gjelder, dersom en ikke husker aktivitetsnummeret kan en velge i listen over supportsaker som tilhører organisasjonen. Den henter alle filene fra Uni Pluss og installerer disse hos brukeren. Den håndterer: rapporter, Widgets, systemfiler og backup-er. Den sender rapport tilbake til Uni Pluss om hvordan det gikk, eventuelle feilmeldinger og lignende. Hvorfor? Gjøre det lettere for brukeren å få support, slippe å måtte vente på at vi skal koble oss opp på fjernsupport for å installere. La maskinen utføre de oppgavene den er best på slik at brukerne kan konsentrere seg om sine egne oppgaver. Til slutt: Ja dere kan fremdeles ringe, dette er ikke istedenfor men i tillegg.

Widgets og tema Hva er en Widget? Hva kan vi bruke en Widget til? En Widget er et lite ”vindu” som viser informasjon i form av lister, grafer eller lignende. Hver bruker kan velge hvilke Widgets de til en hver tid vil ha på sitt skrivebord. Hva kan vi bruke en Widget til? Kjapt tilgjengeliggjøre informasjon for brukeren. Tema gjør det mulig å tilpasse utseende på Uni Eiendom til hver bruker/organisasjon. Widgets og tema kan lages på bestilling, slik som rapporter til hver organisasjon.

Demonstrasjon

Uni Pluss nettbutikk Hva er dette for noe? Hva skal den tilby? Nettbutikk som samler alle tjenestene fra Uni Pluss. Hva skal den tilby? Kjøpe: rapporter, Widgets, tilpasninger og tema. Bestille: konsulentdager, lisenser og kurs. Hvordan? Når en kjøper f. eks en rapport vil det bli opprettet en supportsak av dette. Som jeg viste tidligere kan en hente rapporten via ”hent supportfiler”, dermed vil rapporten være på plass rett etter en har kjøpt den. Rapporter og widgets vil ha forklaringstekst og en vil kunne se hvordan de ser ut før en bestiller. Er dette sikkert? En vil ikke betale direkte i nettbutikken, men bli fakturert som i dag. Dermed ligger det ikke noe sikkerhetsrisiko i løsningen. Når? Målet er å få den opp i begynnelsen av 2010. Hvorfor? En tilpasning, rapport og lignende bestilt av en organisasjon kan ofte dekke behov en annen organisasjon ikke har tenkt på.

Logo på rapporter Laget mulighet for å sette sti til logofil i klient/system. Hvordan vil dette fungere? Nye rapporter som lages av Uni Pluss vil tilby denne funksjonaliteten. Enklere å bytte logofil en plass enn på mange rapporter. Logoen må være i jpg format og i en viss størrelse, dette kan en lese mer om på brukermanualen. Vil dette fungere på gamle rapporter? Nei det vil det ikke, det er mange rapporter og å gå gjennom alle disse vil ta lang tid. Men rapporter som oppdateres vil få denne funksjonaliteten. Må vi ha logo på rapporten? Nei dersom det ikke settes opp noen logofil i klient/system vil det ikke komme noen logo på rapportene.

Kurs Uni Pluss og Uni Micro tilbyr alle typer kurs. Kurssted Bergen og Oslo (egne lokaler) Ta kontakt dersom din bedrift ønsker spesialtilpassede kurs. Husk at god opplæring øker bruksverdien i daglig drift!

Takk for oss