Studentledelse UiO H10 - oppdragsgiver: SiO Studentliv Hva bruker studentledere tid på? Sabine Kristensen • Ann-Celin Zakariassen • Joakim Berg Nicolai.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Fagoppgave Justert formulering
Advertisements

Skoleavis Journalistikk i skolen
CV Curriculum Vitae.
- Hovedrolle eller birolle
Organisasjonskultur Studentlivs lederkurs - Modul 3 Organisasjonskultur Introduser hovedtema og undertema. Kunnskap om hva organisasjonskultur er. Definisjon:
IKT Orkide Ledelse og Skole
Intervjuteknikk.
Lederkurs – Studentliv1 Velkommen til lederkurs!
Hvorfor utvikle økonomifunksjonen?
IKO – Ny GIV, én gruppe Struktur - pedagogikk
1 benchmarkingN F-lovens endres – hvordan skal kommunene informere Håkon Jentoft Norsk renholdsverks-forening.
Arbeidskrav og rammebetingelser IKT-krav Betraktninger.
Forsøksordning i barnehage Hmmm Hvordan gå fram for å inngå lokale forsøksordninger?
Hvordan lykkes med et prosjekt?
Konsekvenser ved skifte av e-postsystem Hovedprosjekt AITeL, HiST Våren 2002 Prosjektgruppe 34E Oppdragsgiver: Bjørn Østbye, IVT, NTNU.
Prosjektoppgaven – krav og suksessfaktorer. Suksessfaktorer Bruk biblioteket Bruk veilederen Start skrivingen tidlig Jobb jevnt (lag gjerne tids- og handlingsplaner.
© USIT/SAPP/GT, Bård Jakobsen UNIVERSITETET I OSLO USIT :55 Side 1 FEIDE – BAS v/Bård H.M. Jakobsen GT/SAPP/USIT, UiO.
Mange regler Ingen regler Ingen oppfølging Streng oppfølging Stagnasjon Tyranni Terror Anarki De lojale bryter sammen Tyvenes paradis 
Læringsmiljøutvalgsleder som student - Tanker og erfaringer etter et år i lederstolen Marianne Torp.
Lederen som coach Jeg kan ikke lære noen noe,
Profil og omdømme Modul 2 Profilbygging Mål for denne modulen:
Profil og omdømme Modul 2 Kommunikasjon 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.
SiO-Læringsmiljøs lederkurs - Modul 3 Organisasjonskultur
SiO-Læringsmiljøs lederkurs - Modul 11 Vår kontekst 1 Funksjon Hvilken funksjon har foreningene? Hva er hensikten med å drive en studentforening?
Profil og omdømme Modul 5 Avslutning 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.
Studentlivs lederkurs - Modul 2 Vår kontekst1 Kort om kurset.
Studentliv - Regnskapskurs for små foreninger - Modul 4
SiO-Læringsmiljøs lederkurs - Modul 5 Roller, krav og ansvar 1 Lederstil - situasjonen avgjør.
SiO-Læringsmiljøs lederkurs - Modul 2 Vår kontekst 1 Funksjon Hvilken funksjon har foreningene? Hva er hensikten med å drive en studentforening?
Studentliv - Regnskapskurs for små foreninger - Modul 10
Regnskapsoppsett i Excel
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 6
1 Lederstil - situasjonen avgjør 2 Din rolle som leder Hvordan vil du beskrive din rolle som leder? Hvorfor har du valgt å ta den rollen?
Styret – hjertet i foreningen
Lis Byberg Forelesning 14. oktober 2005
Inspirasjon, nytt, veien videre Olav Thorsen Praksiskoordinator Stavanger Universitetssykehus.
Kartlegging av fysisk aktivitet.
O-trenerrollen I diskusjons/gruppeoppgaver Hvilke egenskaper er de fem viktigste for en o-trener som jobber med mannlige utøvere alderen a)16-20 b)21-25.
Etter selvmordsforsøket
CAKE session no. 7 Skader på hender og fingrer. Siden sist … Vi har nylig avsluttet vår stille avvik-serie, og vi er fornøyde med både form og innhold.
RUS OG UNGDOM Jobbet på av: Sarem,Sander,Joakim,Johannes,
Sterke fagforeninger Negotia Bergen 30. – 31.oktober 2009.
AKAN PRISEN 2005 AKAN I LARVIK KOMMUNE Larvik kommune Ca innbyggere Ca ansatte (2.200 årsverk) AKAN siden 1993 Vitalisert 2004/2005.
Møte med veiledere og kontaktpersoner Informasjon om en ukes praksis på fjerde semester av Lektorprogrammet.
Medlemsundersøkelse for NAFO
2004 NAO-prosjektet Ny AnskaffelsesOrganisering
Kunnskap som bestilt En kommunes bruk av konsulenter til å evaluere omorganiseringen av 16 kommunale barnehager Førstelektor Mari Pettersvold, Høgskolen.
Brukerundersøkelse for Etat for byggesak og private planer
”TIDLIG UTSKRIVING/-UTREISE”
Bjørn Olve Møkkelgård Kristian Elverum
Hovedoppgaveforberedende seminar
Neste samling. Dag 6 – regionvis (3) uke 41, 2014 Fra datastyrt til datainformert Mål: –Kompetanse i å bruke ulike data til å definere hvor det er behov.
Drop-In metoden En metode for å veilede elever til en mer positiv elevrolle Fra bekymring til forandring gjennom samtale, veiledning og oppfølging Utviklet.
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 5 1 Trøtte tryner Ice-breaker!
Studentlivs lederkurs - Modul 5 Roller, krav og ansvar1 Lederstil - situasjonen avgjør.
Lederkurs - Studentliv1 Organisasjonskultur Lederkurs - Studentliv2 Populærdefinisjon ”Organisasjonskultur er den måten vi gjør tingene på her hos oss”
NIKE. NYTT OM EXCHANGE Øyvin Wormnæs Arbeidsløp Vi har vedtatt ikke å ha koeksistens av Notes og Exchange  Vi må migrere Notesbrukere i en samlet omgang.
© USIT/SAPP/GT, Bård Jakobsen UNIVERSITETET I OSLO USIT :34 Side 1 FEIDE – BAS – Cerebrum v/Bård H.M. Jakobsen GT/SAPP/USIT, UiO.
KLASSELEDELSE.
REVISJONSOPPGAVEN.
Hvorfor ha en plan? Virksomhetsplan = tydelighet og fokus Tydelighet
Gruppe 3 - DNVS. DNVS Programvarehus innen DNV 3 avdelinger med forskjellig fokus 1 ”støtte” avdeling som vi arbeidet for Programmet vi undersøker heter.
ALLEMED. Agenda 1.Velkommen og mål 2.Hva gjør vi allerede for å inkludere? 3.Hva vil vi forbedre? 4.Hvilke første skritt kan vi ta? 5.Avslutning.
Høye lederambisjoner blant Econas medlemmer Econa Arbeidsmarkedsbarometer Ønske om å bli leder i fremtiden % %
Vurdering for læring i Fysikk 1
Et praktisk verktøy for å kartlegge dine lokale aktører
Skriv inn prosjekttittelen her Navn Lærerens navn Skole
Sosiale medier på En innføring.
Informasjon og data Informasjon er alle typer ”opplysninger” (tall, tekst, bilder, lyd, film,…) Data er en representasjon av informasjons i datamaskinen.
H-verdi, F-verdi og RUH Betongelementbransjen
Utskrift av presentasjonen:

Studentledelse UiO H10 - oppdragsgiver: SiO Studentliv Hva bruker studentledere tid på? Sabine Kristensen • Ann-Celin Zakariassen • Joakim Berg Nicolai Solheim • Robert Lorang Hansen • Truls Liang Hansen

Prosjektbeskrivelse Kartlegge studentlederes tidsbruk. Finne ut hva lederne gjør, hvilke tidstyver som finnes, hvordan tidsbruken kan reduseres og hvordan SiO Studentliv best mulig kan informere prospektive studentledere om dette.

Forberedelse: Hva er en studentleder? Ledere av frivillig drevne studentorganisasjoner tilknyttet UiO, som per i dag er aktive.

Forberedelse: Fremgangsmåte •Definere spørsmål og innfallsvinkler •Innsamling av data ved intervju av studentledere •Bearbeide data •Skrive rapport

Forberedelse: Håndtering av usikkerhet •Hindre ambivalente svar •Stille med to personer •Forhåndsdefinerte spørsmål og innfallsvinkler •Statusoppdateringer og kontroll av hverandres arbeid innad i gruppen •Faste mandagmøter

Forberedelse: Utvalg Faglige og sosiale foreninger og organisasjoner av forskjellig størrelse, samt organisasjoner utenfor Blindern for en bredere representasjon av studentledere.

Forberedelse: Intervjuobjekter •Det Norske studentersamfund •Realistforeningen •Fysikkforeningen •Juristforeningen •Congregatio Forensis •Filologisk Forening •Aniara

Forberedelse: Spørsmål •Hva er de fem viktigste tingene du bruker tid på? •Hva får du ikke gjort? •Må du gjøre ting andre skulle gjort? •Hvorfor må studentledere gjøre det andre skulle gjort? •Hvor mange timer i uka bruker du på foreningsarbeid? –Var det forventet?

Gjennomføring: Utfordringer •Forsinkelser •Møtetidspunkt

Avslutning: Resultater

Konklusjon En studentleder... •bruker cirka 25 timer i uken på foreningsbasert arbeid. •bruker tid relativt likt uavhengig av foreningstype. •anser de største tidstyvene som e-post, forefallende arbeid, møteaktivitet og oppfølging. •kunne redusert tidsbruken ved å innarbeide bedre rutine eller at medlemmer innad i foreningen hadde mindre behov for oppfølging.