© 2010. Synovate Ltd. All rights reserved. The concepts and ideas submitted to you herein are the intellectual property of Synovate Ltd. They are strictly.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Advertisements

Utarbeidet for: Gjensidige forsikring ASA Utarbeidet av: Direktør Erik Dalen Dato: 14. mai 2012 Gjensidiges samfunnsundersøkelse 2012.
© Synovate Leserundersøkelse for Museumsnytt •Utarbeidet for: ABM media •Utarbeidet av: Bente Håvimb •April 2011.
1 p.nr / juni 2009 : e-ID for offentlige tjenester markedsundersøkelse Holdninger til elektronisk ID vs. offentlige tjenester på internett utarbeidet.
Lesbarhet på pakninger/rutetabeller og offentlige skjemaer
Nullpunktsmåling gjennomført for ’Hold Norge Rent’
Andel av befolkningen som kjøper bøker. 1 Leseundersøkelsen Gjennomført av Ipsos MMI på vegne av Forleggerforeningen og Bokhandlerforeningen 81%
Rapport av markedsundersøkelse
Holdning til norske folkehøgskoler blant norske ledere Informasjonskontoret for Folkehøgskolen.
© Synovate Ltd. All rights reserved. The concepts and ideas submitted to you herein are the intellectual property of Synovate Ltd. They are strictly.
Test av skjermer på fergene Horten - Moss
© Synovate Ltd. All rights reserved. The concepts and ideas submitted to you herein are the intellectual property of Synovate Ltd. They are strictly.
NRKs Profilundersøkelse NRK Analyse. Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK.
1. Holdninger til NATO Oktober 2008 Ansvarlig konsulent Opinion: Erling JB Eriksen.
Utarbeidet av Synovate MMI v/ Kathrine Steen Andersen Februar 2008 Rapport for Postbanken Parforhold og økonomi 2008.
Presentasjon Fylkesbiblioteket i Akershus. Spørreundersøkelse blant bibliotekansatte i Akershus. 1.
Kjennskap til – og oppfatning av Lom juni Om undersøkelsen Undersøkelsen henvender seg mot et representativt utvalg av befolkningen i hele Norge.
Digitale læremidler i den videregående skolen Utarbeidet for: Den Norske Forleggerforening, Utdanningsforbundet, Elevorganisasjonen og NFF. Utarbeidet.
EFF Omdømme Havbruksnæringen © TNS Gallup – September 2006/Anett Kalleland Devold.
Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 1 Rapport på merkevareundersøkelse for Klepp Kvinner Elite Januar 2008.
© Synovate Gjennomført av Synovate 21.august 2008 Catibus uke 33 Norsk Fysioterapeutforbund.
Klikk for å redigere tittelstil i malen Klikk for å redigere tekststiler i malen –Andre nivå Tredje nivå –Fjerde nivå »Femte nivå 1 Klikk for å redigere.
1 p.nr / des : profilundersøkelse 2010 Profilundersøkelse 2010 : 15 år+ oljeindustriens landsforening utarbeidet av Synovate Norge (tidligere.
Kommuneundersøkelse høst 2010 for Distriktssenteret - Kompetansesenter for distriktsutvikling.
Brukerundersøkelse Klikk Helse (antall respondenter: 439) Gjennomført i perioden 17. septmeber til 29. oktober 2008 Av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck.
KLIKK FRILUFT Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Januar 2009.
KLIKK REISE Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Mars 2009.
Norges befolkningsundersøkelser - NBU ® KLP, 15. juni 2012.
Analyse av Tromsø kommunes omdømme
PROFILUNDERSØKELSE APRIL Datainnsamling: Telefonintervju Utvalg: Tilfeldig, representativt utvalg på 500 personer 15 år+ ble intervjuet i Møre&Romsdal,
PROSJEKT: UADRESSERT REKLAME Omnibus: 23. august – 30 august 2006
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Holdning til aldersgrensesetting © TNS Oktober 2013 Holdning.
Befolkningsundersøkelse juni 2014 For Skatteetaten.
© Synovate Ltd. All rights reserved. The concepts and ideas submitted to you herein are the intellectual property of Synovate Ltd. They are strictly.
© Synovate Ltd. All rights reserved. The concepts and ideas submitted to you herein are the intellectual property of Synovate Ltd. They are strictly.
Resultater NNUQ IMDi, 6. september Innledning.
Kartlegging av oppfatninger om trygghet ved transport Rune Elvik & Torkel Bjørnskau Transportøkonomisk institutt Programseminar RISIT 1-2. Oktober 2003,
1 Bruk av mobilt medieinnhold 3Q 2006 Knut-Arne Futsæter og Katja Møglestue TNS Gallup
© Synovate Omdømmemåling 2011 Gjennomført for Redningsselskapet Kystbefolkningen (AdHoc) Uke 1, 2011 Project #:84058.
Norsk Folkehjelp Medlemsundersøkelse
©TNS X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Kvinner og alkohol Kreftforeningen TNS Gallup.
Menn og redningsvest Gjennomført juni 2010 InFact AS.
1 © 2016 Ipsos Mobilitet for synshemmede april/ mai © 2015 Ipsos.
Bistandsmidler og utvikling Gjennomført for: Redd Barna Gjennomført av: Ipsos MMI Dato: 4. november 2013.
Våler - Kommunesammenslåing. Om undersøkelsen Undersøkelsen er gjennomført på telefon. Det er intervjuet 2200 personer i Glåmdalsregionen: 300 personer.
© Synovate Ltd. All rights reserved. The concepts and ideas submitted to you herein are the intellectual property of Synovate Ltd. They are strictly.
© 2012 Ipsos. All rights reserved. Contains Ipsos' Confidential and Proprietary information and may not be disclosed or reproduced without the prior written.
Redningsvest Gjennomført 19. august 2010 InFact AS.
Befolkningsundersøkelse om helseskadelige stoffer i hverdagsprodukter.
Befolkningsundersøkelse gjennomført for Forbrukerrådet av Norstat – juni 2015.
Befolkningsundersøkelse gjennomført for Forbrukerrådet av Norstat – juni 2015.
Befolkningsundersøkelse om spørsmål knyttet til reise gjennomført for Forbrukerrådet av Norstat – juni 2014.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Innbyggerundersøkelsen.
Befolkningsundersøkelse om spørsmål knyttet til reise gjennomført for Forbrukerrådet av Norstat – juni 2014.
© 2015 Ipsos. All rights reserved. Contains Ipsos' Confidential and Proprietary information and may not be disclosed or reproduced without the prior written.
Rapport FUG - om foreldres møte med skolen september 2014 © 2014 Ipsos. All rights reserved. Contains Ipsos' Confidential and Proprietary information.
Befolkningsundersøkelse om spørsmål knyttet til reise gjennomført for Forbrukerrådet av Norstat – juni 2014.
Barn og ungdomsundersøkelsen 2016 Norsk Friluft
Om undersøkelsen E-handelsundersøkelsen er gjennomført for andre gang.
Utvalg og metode Målgruppe
Er forbrukerne prisbevisste når de kjøper bensin og diesel?
Kongsvinger - Kommunesammenslåing.
Hvordan ta ut læring etter granskede hendelser?
Grue - Kommunesammenslåing.
Eidskog - Kommunesammenslåing.
Sør-Odal - Kommunesammenslåing.
Åsnes - Kommunesammenslåing.
- Arbeid og uføretrygd - Erfaringer med NAV
Undersøkelse blant synshemmede For Norges Blindeforbund
Utarbeidet for: Natur og Ungdom
Utskrift av presentasjonen:

© Synovate Ltd. All rights reserved. The concepts and ideas submitted to you herein are the intellectual property of Synovate Ltd. They are strictly of confidential nature and are submitted to you under the understanding that they are to be considered by you in the strictest of confidence and that no use shall be made of the said concepts and ideas, including communication to any third party without Synovate’s express prior consent and/or payment of related professional services fees in full. Undersøkelse om folks holdning til fjerning av gangfelt og sebrastriper •Utarbeidet for: Norges Blindeforbund •Utarbeidet av: Synovate Norge •Dato: 22. november 2010 Project #:84377

© Synovate Prosjektinformasjon Formål:Kartlegge nordmenns holdninger til fjerning av ’sebrastriper’ ved fotgjengeroverganger. Målgruppe : Norges befolkning, 15 år og eldre Utvalg: Det er gjennomført 1001 intervju Tidsperiode (Feltarbeid): november 2010 Datainnsamlingsmetode: Telefonomnibus Veiemetode: Tallene er vektet på kjønn, alder og geografi i henhold til offentlig statistikk Prosjektdeltagere: Oppdragsgiver:Norges Blindeforbundt Kontaktperson hos oppdragsgiver:Sverre Fuglerud Prosjektdeltagere Synovate:Mona Nilsen (seniorkonsulent) Jens Ottar Stærkebye (seniorprosjektleder) Ansvarlig feltarbeid:Hildegunn Sanne Prosjektnummer: Forsidefoto:

© Synovate % (3,1 mill) av befolkningen synes det er uheldig å fjerne fotgjengerfelt i 50- og 60-soner. Spm 1: Veivesenet fjerner for tiden mange fotgjengerfelt og sebrastriper i 50 og 60 km-soner. Hva er din mening om fjerning av fotgjengerfelt? Synes du det er svært bra, er det greit, er det uheldig eller er det svært uheldig?

© Synovate De sterkeste motstanderne av å fjerne sebrastripene er: Kvinner, personer over 60 år, folk i Oslo og Nord-Norge, og personer som ikke kjører bil Spm 1 fordelt på undergrupper – Uheldig/svært uheldig

© Synovate Det er bred enighet om at sebrastripene er svært viktige for både barn, eldre og synshemmede. Spm 2: Fotgjengerfelt kan være mer eller mindre viktig for ulike grupper i befolkningen. Hvor viktig tror du fotgjengerfelt er for følgende grupper når de skal krysse veien? Det er svært bred enighet om sebrastripenes viktighet for utsatte grupper – det er følgelig i liten grad noen grupper som skiller seg ut på disse, med noen få unntak: 1.Kvinner syns i litt større grad enn menn at fotgjengerfeltene er svært viktige for eldre over 70 år 2.Personer som har barn mener i litt større grad enn personer som ikke har barn at sebrastripene er svært viktige for barn under 10 år. Når det gjelder stripenes viktighet for en selv, svarer gruppene kvinner, 60 år +, utdanning på grunnskolenivå og bosatt i Nord-Norge i større grad enn den øvrige befolkningen at fotgjengerfelt er svært viktig. Det er svært bred enighet om sebrastripenes viktighet for utsatte grupper – det er følgelig i liten grad noen grupper som skiller seg ut på disse, med noen få unntak: 1.Kvinner syns i litt større grad enn menn at fotgjengerfeltene er svært viktige for eldre over 70 år 2.Personer som har barn mener i litt større grad enn personer som ikke har barn at sebrastripene er svært viktige for barn under 10 år. Når det gjelder stripenes viktighet for en selv, svarer gruppene kvinner, 60 år +, utdanning på grunnskolenivå og bosatt i Nord-Norge i større grad enn den øvrige befolkningen at fotgjengerfelt er svært viktig.

© Synovate av 4 personer over 18 år svarer at de er mye eller litt mer observant på fotgjengere ved fotgjengerfelt. Spm 3: Er du som bilfører mer observant når fotgjengere krysser gaten ved fotgjengerfelt enn utenfor fotgjengerfelt? Base: 18 år og eldre (97 % av total) Grupper som i større grad enn andre svarer at de er mye mer observante ved fotgjengerfelt: år -Husstandsinntekt over 500’ kr per år -Har barn Grupper som i større grad enn andre svarer at de er mye mer observante ved fotgjengerfelt: år -Husstandsinntekt over 500’ kr per år -Har barn

Tabeller