STATUSRAPPORT Programmet

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Styringsrapport Prosjekt:. <Sett inn> Dato:
Advertisements

IHR: Ny organisering av Sentraladministrasjonen Høsten 2013.
Styringsmodeller Lars Tveit, KS.
Samhandlingsreformen – status og utfordringer Grenlandstinget 20. januar 2012.
Organisering og standardisering av universitetets IT-virksomhet Bjørn Ness, assisterende IT-direktør Fellesmøte m/lokal IT 13. desember 2012.
Overordnet plan EFV-V EFV-sekretariatet
HTV konferanse Program: –Status samhandlingsreformen – sett fra KS’ perspektiv” v/Therese Sivertsen er rådgiver i KS Helsesatsing region vest.
Karriereveiledning Strukturen i Finnmark. Fylkespartnerskapet for karriereveiledning Formålet er å etablere forpliktende partnerskap på regionalt nivå.
Kittil Skogen - Prosjektkontoret i Telenor Nordic
IT-direktørmøte m/seksjonssjefene 11. desember 2013 Årsplaner på USIT.
Budsjettarbeidet i 2005 Arbeidet i DKFU i forbindelse med budsjettet Strategi ved inngangen av året Historikk fra 2005 Konkrete resultater oppnådd Utgangspunkt.
# Rapporten skal kun benyttes av Universitetet i Oslo til de formål den er ment og skal ikke distribueres til andre parter uten vårt skriftlige samtykke.
PLANPROSESSER District Norden.
Veiledning prosjektroller
Styremøte IHR – Forslag til vedtak. Roller og ansvar Forslag til vedtak Med bakgrunn i saksutredningen anbefaler universitetsdirektøren følgende.
Prosjekt: <Sett inn > Prosjektleder: <Sett inn>
Fellesnemnda 8.des 2015 Orientering fra møte i ansettelsesutvalget Prosjektleders orientering.
Strategi & bemanningsplaner
LOSAM-RO Budsjett 2017.
12. mai 2016 Allmøte USIT.
Forventningene fra Fylkesmann
Prosjekt: Strategi KIL Prosjekteier: Jon Erik Ofstad
IT-investeringer i et femårsperspektiv
Pål Vegar Storeheier Forskningsdirektør, dr.scient.
Rekrutteringsstrategi SU - prosjektbeskrivelse
HMN Orientering om HMN LAB
Fem faser når plan- og byggesaksområdet skal fornyes..
SUS 2/18 Arbeidsmiljøundersøkelsen orientering i fakultetsstyret SU
Mal for prosjektinfo og statusoppdatering til nasjonale fora
Mal for prosjektrapportering
Samlokalisering etter fusjon
Organisasjonsjustering hos USIT Allmøte 01. juni 2017
IT-ledernettverket 18. april 2018
Møte i IT-ledernettverket 18. januar 2017
Opplæringsdag nytt regionalt brukerutvalg Helse Midt-Norge RHF
Oppstartsmøte Prosjektcontrollernettverk Terje Bakke og Thomas Kjensli
Opplæringsdag nytt regionalt brukerutvalg Helse Midt-Norge RHF
Etablering av program for antikorrupsjon i Helse Midt-Norge
Økonomi Moss kommune som arbeidsgiver
Porteføljesøknader for Administrativ IT for 2018 runde 2 – vår 2018
Mottaksprosjektet UiO saksbehandling og arkiv
Mal for prosjektinfo og statusoppdatering til nasjonale fora
Program for administrativ forbedring og digitalisering
STATUSRAPPORT F N T Overordnet status Dato: Ressurser og økonomi:
2 1 STATUSRAPPORT BOTT mottak økonomi-prosjektet F N T
2 1 STATUSRAPPORT BOTT mottak økonomi-prosjektet F N T
2 1 STATUSRAPPORT BOTT mottak økonomi-prosjektet F N T
Program for administrativ forbedring og digitalisering
STATUSRAPPORT Programmet
STATUSRAPPORT Programmet
STATUSRAPPORT Programmet
STATUSRAPPORT F N T Overordnet status Dato: Fremdrift: Status:
STATUSRAPPORT UiO Saksbehandling og arkiv Delprosjekt 1 &
Digitaliseringsprogram for administrative tjenester
STATUSRAPPORT UiO Saksbehandling og arkiv Delprosjekt 1 &
Program for administrativ forbedring og digitalisering
Programkontoret.
STATUSRAPPORT Programmet
STATUSRAPPORT UiO Saksbehandling og arkiv Delprosjekt 1 &
STATUSRAPPORT BOTT mottak økonomi-prosjektet
BOTT Økonomi og HR.
Utskrift av presentasjonen:

STATUSRAPPORT Programmet 10.04.2019 Dato: 10.04.2019 Overordnet status F Forrige N Nå T Tendens FREMDRIFT Prosjektene er i rute stort sett Nettsidene er under revidering Budsjett 2020 – hovedtallene er under bearbeiding Kommunikasjonsturnè med fak/enheter OD gjenstår SRF-konseptet med verktøykasse er under organisering Oppfølging rundt av sak 5 fra forrige møte er under arbeid Netts Tiltak: Aktiviteter i nærmeste fremtid: Kompetanse – må operasjonaliseres Strategi for gevinstrealisering/risikostyring Strategi må vedtas Pilot på prosjektet IT-drift AVHENGIGHETER Avhengigheter: Status: Avhengig av godt samarbeid med prosjektene Avhengig av leveranser fra BOTT til prosjektene Behov for avklaringer: UiOs ambisjonsnivå på gevinstrealiseringsarbeidet Fordelingsmodeller må utarbeides Rollefordeling på kompetanseutvikling, hvem har ansvar for hva? Budsjett 2020 midler til omstilling og kompetanse, sentralt eller i hvert enkelt prosjekt? Robotisering Kostnadsfordelingsmodeller må utarbeides F N T F N T Risiko: Topp 3 RESSURSER OG ØKONOMI Status: Kommunikasjonsressurs må på plass Tiltak: Dialog med Komm.avd for å få på plass ressurs Dialog med HR om hvordan ressursene skal komme på plass. Inkludert behov for finansiering Budsjett 2020 – skal fremmes på styreseminaret i mai og på fordelingsmøtet i juni Økonomi: Lite pådrag så langt F N T Risiko for å ikke nå milepælene: Ressurssituasjonen, endringcprosjektledelse SA delprosjekt 2. Avhengig av at prosjektene ikke går i beina på hverandre, Avhengighet av dialogen med BOTT Risikoreduserende tiltak: Risiko 1 – Fokus på ressurser, spesielt i mottaksprosjektene Risiko 2 – samhandling mellom prosjektene, møtes ukentlig Risiko 3 – bidra til å etablere god kommunikasjon mellom BOTT og mottaksprosjektene 1 3 2

STATUSRAPPORT Programmet 07.03.2019 Dato: 07.03.2019 Overordnet status F Forrige N Nå T Tendens FREMDRIFT Prosjektene er i rute stort sett Direktørnettverkssamlingene brukes til programmets aktiviteter Utkast til gevinstrealiseringsstrategi og usikkerhetsstyring er utarbeidet og gjennomgås før presentasjon for programstyret IDF-plan utarbeidet Styresak til møtet 12.03.2019 Kommunikasjonsturnè med fak/enheter Fem gjenstår SRF-konseptet med verktøykasse er under organisering De tre første roboter er produksjonssatt Tiltak: Aktiviteter i nærmeste fremtid: Kompetanse – må operasjonaliseres Strategi for gevinstrealisering/risikostyring Budsjett 2020 må på plass Etablere «Task-force» for robotisering Nettsidene skal revideres AVHENGIGHETER Avhengigheter: Status: Avhengig av godt samarbeid med prosjektene Avhengig av leveranser fra BOTT til prosjektene Avhengig av å få startet budsjettarbeidet 2020 tidlig, bør være på plass i løpet av mars 2020. Behov for avklaringer: UiOs ambisjonsnivå på gevinstrealiseringsarbeidet Rollefordeling på kompetanseutvikling, hvem har ansvar for hva? F N T F N T Risiko: Topp 3 RESSURSER OG ØKONOMI Status: Kommunikasjonsressurs må på plass Tiltak: Dialog med Komm.avd for å få på plass ressurs Dialog med HR om hvordan ressursene skal komme på plass. Inkludert behov for finansiering Økonomi: Lite pådrag så langt F N T Risiko for å ikke nå milepælene: Ressurssituasjonen Avhengig av at prosjektene ikke går i beina på hverandre, Avhengighet av dialogen med BOTT Risikoreduserende tiltak: Risiko 1 – Fokus på ressurser, spesielt i mottaksprosjektene Risiko 2 – samhandling mellom prosjektene, møtes ukentlig Risiko 3 – bidra til å etablere god kommunikasjon mellom BOTT og mottaksprosjektene 1 3 2

STATUSRAPPORT Programmet Februar 2019 Aktiviteter: Samhandling med prosjektene Gevinstrealiseringsstrategi Usikkerhetsstyringsstrategi Kommunikasjonsturen Overordnet status Prosjektene rapporterer fremdrift Prosjektene og program møtes ukentlig Månedlige møter mellom programkontor og prosjektstøttekontoret Kommunikasjonsturnè avtalt med alle 11 enheter F Forrige N Nå T Tendens Fremdrift: Status: Prosjektene er i rute stort sett Direktørnettverkssamlingene brukes til programmets aktiviteter Nettsidene under revidering Utkast til gevinstrealiseringsstrategi og usikkerhetsstyring er utarbeidet og gjennomgås før presentasjon for programstyret SRF-konseptet med verktøykasse er under organisering De to første roboter er produksjonssatt Styresak om status til UiO-styret Planlegging av kommunikasjonsturnè, innhold og logistikk Tiltak: Aktiviteter i nærmeste fremtid: Strategi for gevinstrealisering/risikostyring Budsjett 2020 må på plass Etablere «Task-force» for robotisering F N T Kvalitet: Status: God kommunikasjon med prosjektlederne Tiltak: Koordineringsmøter med Ellen Gravklev, UiOs BOTT-representant i økonomi og lønn Programmet inne på Direktørnettverksseminarene utover våren, for forankring og kunnskapsoverføring Kommunikasjonssturnè F N T Avhengigheter: Status: Avhengig av godt samarbeid med prosjektene Avhengig av leveranser fra BOTT til prosjektene Avhengig av å få startet budsjettarbeidet 2020 tidlig, bør være på plass i løpet av mars 2020. Behov for avklaringer: UiOs ambisjonsnivå på gevinstrealiseringsarbeidet F N T Risiko: Topp 3 Økonomi: Budsjett,OK, lite ressurspådrag så langt Ressurser: Status: OK Tiltak: Dialog med HR om hvordan ressursene skal komme på plass. Inkludert behov for finansiering F N T F N T F N T Risiko for å ikke nå milepælene: Ressurssituasjonen Avhengig av at prosjektene ikke går i beina på hverandre, Avhengighet av dialogen med BOTT Risikoreduserende tiltak: Risiko 1 – Fokus på ressurser, spesielt i mottaksprosjektene Risiko 2 – samhandling mellom prosjektene, møtes ukentlig Risiko 3 – bidra til å etablere god kommunikasjon mellom BOTT og mottaksprosjektene 1 3 2