Trenerløypa Trener 1 Alpint Mål: Basiskunnskap Utviklingsorientert miljø Jobbe enkelt og tydelig i bakken Ufarliggjøre fart Se verdien av hinderløype, parallell etc. Barmark med smil og action Hva blir klubb / trener målt på? Langsiktighet i hvor mange løpere har klubb i 15 års alder? Hvor godt samhold er det i gruppa? Hvordan måle – hvorfor? Mestring – utvikling Holdninger i forhold til trening, oppførsel i forhold til lagkamerat, renn
Rekruttering i egen klubb Hva er jeg god på INTRODUKSJON Presentasjonsrunde: Rekruttering i egen klubb Hva er jeg god på Hvor ligger det mest å hente på utvikling for meg Planer som trener videre Tidsplan kurs – praktiske forhold Hilse; presentere og representere Emne Kvalifisere deg Hensikt med kurset (for meg som instruktør, for deltakere) Hvordan bruke kunnskapen, i hvilke sammenhenger? Hvilke temaer skal tas opp Rammer for kurset, tid og spørsmål
Trener 1: Grunnlag – forståelse Trener 2: Analyse, utvikling – kultur og system Trener 3: Tett samarbeid med NIF (som trener 4 tidligere) Trener 4: Er det samme som Olympiatoppen arrangerer for topptrenerutdanning. Hvert år kreves egenpraksis som trener som skal dokumenteres. Deltaker må selv ta ansvar i å skaffe dette og ta med til kurs (T2-T4).
Hva blir trener målt på? Suksesskriterier barnetrener… Utvikling Entusiasme Rekruttering Bidra og samarbeid i klubb Utdanne foreldre Utvikle meg som trener
Kurskrav Gjennomført og godkjent e-læring modulene 80 % deltakelse Bestått gruppearbeid, oppgaver på kurset