Tilbyderkonferanse Rammeavtale for service og vedlikehold av heiser 17.12.2013
Agenda Velkommen Presentasjon av Omsorgsbygg Gjennomgang av sentrale punkter i konkurransen Spørsmål og svar
Referat Blir skrevet og distribuert etter tilbyderkonferansen Presentasjonen blir også vedlagt Spørsmål blir anonymisert Dersom ikke spørsmålet kan besvares i dag vil svar komme sammen med referatet.
Vår visjon: Bedre bygg, bedre liv
Våre verdier Brukerorientering Respekt Engasjement Redelighet Profesjonalitet
Nøkkeltall for Omsorgsbygg 2013-2016 Investeringsbudsjett 2013-2016: 4,3 mrd. Brutto driftsbudsjett 2013: 1,7 mrd
Eiendommene våre Type/funksjon Forvaltnings-enheter BTA Sykehjem 37 293 344 Førskole/barnehage 355 270 048 Kommunalt disponerte boliger 67 783 Tilbud til personer med rusproblemer 24 38 400 Kulturbygg 12 35 023 Kommunal næringsvirksomhet 14 27 043 Beredskap mot branner og andre ulykker 8 26 337 Administrasjonslokaler 7 23 177 Institusjonslokaler (sykehjem unntatt) 21 19 283 Diagnose, behandling, re-/habilitering 5 16 153 Kultur- og idrettsbygg 45 12 165 Aktiviserings- og servicetjenester eldre/funksjonshemmede 10 6 414 Råd, veiledning og sosialt forebyggende arbeid 3 1 524 Bistand, pleie, omsorg til hjemmeboende 1 729 Forebygging, helsestasjons- og skolehelsetjeneste 712 Annet 65 46 851 Sum 645 884 986
Miljø og energi Omsorgsbygg Oslo KF skal være ledende på utvikling, bygging og forvaltning av miljøvennlige og energieffektive helse- og omsorgsbygg Energi og energibruk Materialvalg ved nybygg og rehabilitering Avfallshåndtering
Hvem skal leverandør forholde seg til Eiendomsansvarlig/teamleder: Økonomiansvarlig opp til 200 000,- Teknisk forvalter Innehar bestillerfunksjon Driftsleder Innehar bestillerfunksjon for interne og eksterne driftsteknikere Driftstekniker Ansatt i OBY eller innleid Securitas (Vakttelefonmottak)
Gjennomgang av forespørsel Konkurransegrunnlaget Oppbygningen følger standard OBY mal Anbudskonkurranse Forhandlingsforbud, hva innebærer dette? Kontrakt Oslo kommunes standardvilkår
Hva som skal leveres Signert tilbudsbrev. 1 Signert tilbudsskjema Forbehold skal klart fremgå av tilbudsskjemaet punkt5 med henvisning til hvor i tilbudet forbeholdet framkommer (sidetall og punktnummer) 2 Skatteattest (kan leveres elektronisk via startbank) 3 Merverdiavgiftsattest, jf. punkt 3.2 (kan leveres elektronisk via startbank) 4 HMS-egenerklæring (se vedlegg), jf. punkt 3.2 (kan leveres elektronisk via startbank) 5 Dokumentasjon på leverandørens organisatoriske og juridiske stilling, jf. punkt 3.3.1 (kan leveres elektronisk via startbank) 6 Dokumentasjon på leverandørens finansiell og økonomisk stilling, jf. punkt 3.3.2 (kan leveres elektronisk via startbank) 7 Dokumentasjon på leverandørens tekniske og faglige kvalifikasjoner, jf. punkt 3.3.3 8 Forpliktelseserklæring fra eventuelle underentreprenører, vedlegg 6 9 Fullmakt fra underleverandør som gir adgang for oppdragsgiver til å kontrollere underleverandørens opplysninger i registerinfo 10 Egenerklæringsskjema, jf. vedlegg 4 11
Gjennomgang av forespørsel Evaluering Pris - 40 % Ferdig utfylt tilbudsskjema/prisskjema Oppdragsforståelse - 30 % Leverandørens beskrivelse av oppdragsforståelse Nøkkelpersonells kompetanse og egnethet - 30 % CV for tilbudt personell og intervju av formann/oppdragsansvarlig hos leverandøren
Spørsmål og svar
Oppsummering «Frist» for å stille spørsmål 13.01.2014 kl. 15:00 Oppdragsgivers kontaktperson: Bjørn Midtdal Henvendelser skal kun skje via e-post, ikke per telefon postmottak@oby.oslo.kommune.no Epost merkes «Spørsmål i konkurranse – Rammeavtale for service og vedlikehold av heiser v/Bjørn Midtdal» Tilbudsfrist 21.01.2014 kl. 11:00 Lykke til!