Forbruker- og finanstrender 2017 Delrapport RÅDGIVNING

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Fakta om fagblader for bruk i annonsesalg •Utarbeidet for: Medlemmene i Fagpresseforeningen •Utarbeidet av: Synovate Project #:88505.
Advertisements

Norsk Finansbarometer 2010 Norsk Finansbarometer 2010 TNS Gallup Oslo, 2010 Det norske skadeforsikrings- markedet og dets bevegelser.
Tillit til myndighetene og til vannet Laura Terragni SIFO Statens institutt for forbruksforskning OPPDRAGSRAPPORT 1/2008.
Del 2: Personlig økonomi.
Forbruk Kompetansemålet er å kunne si noe om forbruksmønsteret i Norge og redegjøre for de rettighetene en forbruker har K-06.
EnergiForvaltning+ •Et produkt for Deg som –ønsker stabile, forutsigbare og lave elpriser –syns spotpris og fastpris er altfor risikabelt –ønsker å bruke.
Sparebankforeningens årsmøte 2008 Pressekonferanse 8.oktober Adm. direktør Arne Hyttnes.
Bryllupsgaver 2011 Christine Warloe, forbrukerøkonom Nordea
Befolkningsundersøkelse – energimerking av boliger Juni 2011.
Utfasing av glødelampen
Status pr 3. mars kl Konsernsjef Axel Krogvig.
Kompetanse og kompetanseutvikling blant seniorer Seminar om etter- og videreutdanning for seniorer i arbeidslivet 14. oktober 2008 Anna Hagen.
Del 2: Personlig økonomi.
Kvinnelige ledere i byggenæringen Undersøkelse for Byggekostnadsprogrammet Rolf K. Andersen Fafo Institutt for arbeidslivs- og velferdsforskning 2006.
Ny lov om eiendomsmegling – til beste for forbrukerne Seminar i regi av Eiendomsmeglerforetakenes Forening Kjell Erik Øie Statssekretær
Forbrukerne taper Bjørn Erik Thon forbrukerombud.
3 Jeg og mitt.
Erfaringer med skadedata i Tromsø
Om Norsk Finansbarometer 2014
Om Norsk Finansbarometer 2014
Drikkevannsaken: en viktig test for myndighetene Hvordan vurderte Oslos innbyggere offentlige myndigheters håndtering av saken? Og, i etterkant av ”drikkevannsaken”:
Kostnader i pensjonsordningene Pensjonsforum Jan Otto Risebrobakken.
Merkeordningen Fairtrade Max Havelaar
UNDERSØKELSE BRUK AV HP LASERJET 4730FSX MULTIFUNKSJONSSKRIVER PRINTER har gjennomført en undersøkelse hvor mye utskrifter det er blitt gjort på et utvalg.
BAKGRUNN På oppdrag for Boligbrygg Oslo KF har Synovate MMI gjennomført en kundeundersøkelse for å kartlegge holdningene til Boligbyggs omdømme og servicekvalitet.
Er det krig mellom meglere og myndigheter? Kjell Erik Øie Statssekretær Barne – og likestillingsdepartementet.
Om Norsk Finansbarometer 2010
Verdiskaping gjennom mangfold Statssekretær Oluf Ulseth (H) Oslo, 6. november 2002.
Kulturturisten Derfor er Bergen strategisk riktig
Norsk Finansbarometer 2015 © TNS Norsk Finansbarometer 2015.
Norsk Finansbarometer 2015 © TNS Norsk Finansbarometer 2015.
Mer om studentbedrift forretningsplan
Case 2 Jordan GO! Det norske selskapet Jordan, som har merkevarer som selger over hele verden, lanserte i Norge en helt ny type tannbørste i mai 2006.
Undersøkelse om bruk av proteinshaker og proteinpulver blant barn og unge Gjennomført november 2015.
ØKONOMIDELEN 1P KOMPETANSEMÅL: Gjøre rede for og regne med prisindeks, kroneverdi, reallønn og nominell lønn og beregne inntekt, skatt og avgifter. Vurdere.
Økonomiske systemer En markedsøkonomi er en økonomi der bedriftene bestemmer hva de vil produsere, produksjonen selges til forbrukerne, og forbrukerne.
Norsk Finansbarometer 2016 © TNS Norsk Finansbarometer 2016.
Nullalternativet Hva skjer om vi fortsetter som egen kommune ? Noen betraktninger fra rådmannen.
Norsk Finansbarometer 2016 © TNS Norsk Finansbarometer 2016.
Internasjonal handel og komparative fortrinn De varene og tjenestene vi kjøper fra andre land, kalles import. Eksporten er de varene og tjenestene vi.
Økonomistyring Kjell Magne Baksaas, Øystein Hansen og Trond Winther Gyldendal Akademisk Produktvalg © Gyldendal Akademisk Innholdet i dette dokumentet.
Kapittel 2 – Tilbud og etterspørsel. I kapittel 2 skal du lære: Hvilke forhold som bestemmer etterspørselen etter en vare Hvilke forhold som bestemmer.
KOMPENSASJONS-ORDNING MED REFUSJON AV MERVERDIAVGIFT FRA (PÅ HØRING NÅ) DIVISJONSDIREKTØR ASKJELL UTAAKER.
Rapport FUG - om foreldres møte med skolen september 2014 © 2014 Ipsos. All rights reserved. Contains Ipsos' Confidential and Proprietary information.
Resultat 3. kvartal Eiermøte 4. november 2016 Pernille Kring Gulowsen.
Norsk Finansbarometer 2016
Forbruker og finanstrender 2017
Om Norsk Finansbarometer 2014
Kapittel 3: Psykologiske effekter av merkeverdi på kundene
Undersøkelse gjennomført for Kommunenes Sentralforbund (KS)
Forbruker- og finanstrender 2017 bytte av bank
Er forbrukerne prisbevisste når de kjøper bensin og diesel?
Norsk Finansbarometer 2015
- Gir statistikken den nødvendige informasjon for regional næringsutvikling trender FoU-utgifter - næringslivets forskerkompetanse.
Utfasing av glødelampen
Undersøkelse i NHO om statlige tilsyn
Mikroøkonomi og makroøkonomi
Medarbeiderundersøkelse Universitetet i Stavanger 2009
Medarbeiderundersøkelse Universitetet i Stavanger 2009
94 svar fra 9 ulike verksted Svarprosent på 31 %
Undersøkelse gjennomført for Kommunenes Sentralforbund (KS)
Avislesing 2016/2017: Papir tilbake – mobil fram
Kostnadsutvikling fosterhjem
Forbruker- & Finanstrender 2018
Faktum Virksomhet AS er et selskap som selger nettbasert tjenester og har virksomhet i en rekke EØS land. Styret i Virksomhet AS har fått melding om at.
Resultater 2016…. og noen refleksjoner
Forbruker- og Finanstrender 2019
Unge deltakere i Kvalifiseringsprogrammet
Gjennomføring - metode
Aktivitetsappen Presentasjon :28 1.
Utskrift av presentasjonen:

Forbruker- og finanstrender 2017 Delrapport RÅDGIVNING

RÅDGIVNING – NÆR FRAMTID I framtiden kan rådgivning også skje gjennom bruk av s.k. intelligente roboter. Undersøkelsen tok derfor opp hvilken tillit forbrukerne vil ha til slike råd, og hvordan denne tilliten er sammenlignet med råd fra en kvalifisert rådgiver. Resultatene viser at forbrukerne har meget høy tillit til råd fra en kvalifisert rådgiver (76 %). Tilliten til et råd fra en intelligent robot er betydelig lavere (25 %). Likevel er antall forbrukere som vil ha tillit til en robot såpass stort at det utgjør et betydelig marked (ca. 1 mill. forbrukere). Høyest er tilliten i aldergruppen 18-29 år og for de med husstandsinntekt over 1,4 mill. kr. (ca 35 % vil ha tillit til robotråd).

Opplevde å få et konkret råd (produkt/løsning) - gjennomsnitt uavhengig av produkt

Hvilke produkter kjøpt siste år

Måten kjøpet ble gjennomført på* - gjennomsnitt uavhengig av produkt * Kun de som har kjøpt et produkt siste år. Hvis flere produkter er kjøpt, velges det ut ett produkt tilfeldig blant disse.

Opplevelsen av rådgivningen totalt sett Opplevelsen av rådgivningen totalt sett* - gjennomsnitt uavhengig av produkt * Kun de som opplever at de har fått rådgivning

Hvor stor tillit vil du ha til de personlige rådene du får om hvilke produkter du bør velge ...