Marte Holhjem Leder av koordineringsgruppen for AURA

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Innkjøpsseksjonen Innkjøpssystemet - historikk •Forprosjekt 1999 •Konkurranse 2000 •Pilotprosjekt •Implementering på alle skolene
Advertisements

Implementerings- prosessen i Nets
IHR: Ny organisering av Sentraladministrasjonen Høsten 2013.
Rettigheter og plikter
Ny organisering av Sentraladministrasjonen
Omstillingshåndbok - ledernes ansvar og oppgaver Mastemyr,
Prosjekt: Digital skoleeksamen etter JUS-modellen.
Tilstandsrapport: Hvem er brukerne og hva trenger de? Bidrar uio.no til å oppnå UiOs strategiske mål?
Allmøte 25. oktober 2013 Ny organisering av Sentraladministrasjonen Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa. Bjørneboe.
Oppfølging av studenter: Kontroll av registrering og betaling Det er nødvendig å føre kontroll med registrering av studenter hvert semester. Vi har rapportering.
Studentliv - Regnskapskurs for små foreninger - Modul 2
Internt handlingsrom (IHR) USIT Hva vil vi med IHR? Øke UiOs interne økonomiske handlingsrom Bruke en større andel av de samlede ressursene.
Internt handlingsrom (IHR) Presentasjon på USITs allmøte 23. juni 2011 Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa. Bjørneboe.
Bilagslønn Sverre Didriksen, USIT.
Nettskjema v3.0 Oppsummering for allmøte med USIT og Lokal IT torsdag 15.des 2011 Av Dagfinn Bergsager, USIT.
Studieportalen Mine Studier – overgang til UiOs fellesløsninger.
IHR – Studier Forum for studiespørsmål, SV-fakultetet 10. november 2011 – Jenny Nornes.
UV`s IHR seminar 12. Januar 2012 Oppsummering av gruppearbeidende.
EFV-V Prosjektøkonomistyring Status på oppfølging av arbeidet i linjen Plangruppemøte 28.mai 2015.
Internt handlingsrom (IHR) Allmøte for Sentraladministrasjonen 26. oktober 2012 Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa. Bjørneboe.
CAKE session no. 10 Stille avvik og veien videre i CAKE.
Oppgave- og rolledeling mellom instituttleder og kontorsjef Sett i en instituttleders perspektiv (Jarl Giske, BIO)
Utbetalinger 3. tertial 2008 NTNU 6.november 2008.
DRI 1001 Digital forvaltning Introduksjon Arild Jansen 1 DRI 1001 Digital forvaltning Hva skal dere få vite i dag Litt om avdeling for forvaltningsinformatikk.
Status prosjektøkonomistyring (1) Prosjektet har levert –Endring i regnskapsføringen av prosjekter ved UiO –Ny rapportpakke –Felles praksis minimumsstandard.
GAUS Planleggingsgruppemøte Agnethe Sidselrud.
Styremøte IHR – Forslag til vedtak. Roller og ansvar Forslag til vedtak Med bakgrunn i saksutredningen anbefaler universitetsdirektøren følgende.
Internt HandlingsRom (IHR) En oppdatering på hva som skjer.
Prosjekt Bedre forskerstøtte
© SYSTEM- OG DRIFTSSEKSJONEN, USIT UNIVERSITETET I OSLO FS: en bærebjelke i UiOs læringstjeneste HowTo: FS-> UREG -> ClassFronter (LMS) v/Bård Henry Moum.
© SYSTEM- OG DRIFTSSEKSJONEN, USIT UNIVERSITETET I OSLO UREG2000 Brukeradministrasjon ved Universitetet i Oslo v/Bård Henry Moum Jakobsen Senioringeniør,
Direktørnettverkmøte, 11. mai 2011 AURA - Gjennomgang av prosjektet og kort visning av funksjonalitet.
IHR-studier dokumentasjon IHR-studier – kartlegging av ressursbruk.
Fra SRP/SUPR til SUPER til AURA Til kamp mot (uønsket) fragmentering.
Fra SRP/SUPR til SUPER Til kamp mot (uønsket) fragmentering.
ADA, – Jenny Nornes AURA - Gjennomgang av prosjektet og kort visning av funksjonalitet.
Økonomistyring Kjell Magne Baksaas, Øystein Hansen og Trond Winther (2015) Gyldendal Akademisk Regnskap © Gyldendal Akademisk Innholdet i dette dokumentet.
Forelesere ved Institutt for Økonomi og Informatikk ved HSN er oppdragsgivere i dette prosjektet. Videreutvikling av bachelor prosjektet PUR som ble gjennomført.
Godkjenning av lærebedrifter/opplæringskontor Oppl lovens § 4-3 og forskriftens §11-1. Kvalifisert faglig leder og flere instruktører for å gi opplæring.
Møte i Arbeidsmiljøutvalget
Implementering av Blackboard på HF
Beskrivelse av aktiviteter
v/Harald Meland og Bård Henry Moum Jakobsen
IT-direktørmøte m/seksjonssjefene 20. september 2016
Lærings- og arbeidsmiljøåret 2016
7 erfaringer Hvordan går vi videre i forsøket med Coursekeeper med utgangspunkt i erfaringene?
Cerebrum – en liten BAS i skogen
Ledelsens gjennomgåelse
Brukeradministrasjon ved UiO
EDAG og a-ordningen Besøk Universitetet i Bergen Britt Visedo - Bluegarden 12. Mai 2014.
Nye retningslinjer internfakturering
Min Tid Tekn/adm ansatte
Min Tid Tekn/adm ansatte
FagpersonWeb Godkjenning obligatoriske aktiviteter
Bluegarden Tid og Prosjekt ved UiB
Internt handlingsrom (IHR)
Kommunikasjonslinjer for webarbeidet
Min Tid Tekn/adm ansatte
Internt handlingsrom (IHR)
StiNe – Studieinformasjon på nett
Nye personvernregler i Norge EUs personvernforordning - General Data Protection Regulation (GDPR) Maren Magnus Jegersberg Seniorrådgiver IT-direktørens.
Organisasjonskart for webarbeid Oppdatert 1/8 2008
Organisasjonskart for webarbeid Oppdatert 6/8 2008
Brukerveiledning for timeregistrering med DFØ-appen
Studieledernettverket 15. februar 2019
Mottaksprosjektet UiO saksbehandling og arkiv
Brukernavn for internasjonale studenter (UTV)
Utskrift av presentasjonen:

Marte Holhjem Leder av koordineringsgruppen for AURA Kort gjennomgang av prosjektet og visning av funksjonalitet Marte Holhjem Leder av koordineringsgruppen for AURA

AURA Administrasjon av Undervisning, Ressurser og Avtaler  

De tre fakultetene UV, JUS og SV AURA er utarbeidet på initiativ av de tre overnevnte fakultetene med et ønske om å oppnå: Oversikt over den totale ressurssituasjonen Bedret oversikt over timeregnskap Bedret registreringsflyt Forenkling av betalingsrutiner Minsket risiko for feil Fått innspill og hjelp fra ansatte innenfor: Lokal IT, USIT, lønn, regnskap, studie- og eks.konsulenter, instituttledere, kontorsjefer, personal, internrevisjonen etc Hovedgruppe: Timeregnskapsansvarlige

Driftsorganisasjon

Dataflyt - Felles data i Aura Stedkoder Stillingskoder Lønnstabeller Plikter Nasjonaliteter Personer Bedrifter All annen data registreres med stedkode og er dermed unik for hver enhet

Kommentarer Skiller på A- og C-lønnstabell Generere massebilag - Utført, godkjent, kontrollert for at det ikke allerede er utbetalt Rapporter - Genereres i xml men åpnes i excel Brukerdokumentasjon og opplæring er utarbeidet

Ulike typer rapporter Ansatte (Interne, intern-eksterne, eksterne) Fagområder Timeregnskap Stedkoder Program Emne Aktiviteter Fradrag Kontrakter

Tilgangsnivåer

Hvor vi er nå? Implementering for de siste enhetene våren 2012 Videreutvikling av arbeidsavtalene satt i gang I dialog med USIT og OPA om desentral datafangst, i første omgang SAP men også FS etterhvert Primærfokus: minsket antall registreringspunkt, returløp og avvik

En kort visning av funksjonalitet Se også: www.uio.no/for-ansatte/arbeidsstotte/sta/aura/