Test av eksternt bilag i Dagens Næringsliv

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kommunalt omdømme – beslutningstaker Nordmøre (ORKíde) November 2010.
Advertisements

© Synovate Leserundersøkelse for Museumsnytt •Utarbeidet for: ABM media •Utarbeidet av: Bente Håvimb •April 2011.
Nytt fra IF Innhold • Justeringer på • Messer • Aftenposten-bilag • Studentum • Studiestart • Folkehøgskolekatalogen.
Fra ide til problemstilling
Tautdanning.no Publikumsundersøkelse Våren Metode og gjennomføring • Undersøkelsen er gjennomført med personlige intervju av besøkende ved ulike.
#ksindeks Header: Relation 1 Internal/Identier/File name
Annonsetest Hytteliv nr Hytteliv • lesere –57 % menn - 43 % kvinner • i opplag •11 utgaver i året •Lesetid: 59 minutter* •Bladet.
Rapport av markedsundersøkelse
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
Hva er evaluering? Systematisk innhenting av data, for å si noe noe hvor vi er eller hvor vi vil, eller begge deler N.B. Vi vurderer og evaluerer kontinuerlig,
Prosjekt:Elektronikkbransjen – Julegaver 2013 Prosjektleder: Morten Island Rapport av markedsundersøkelse.
Test av skjermer på fergene Horten - Moss
1. Holdninger til NATO Oktober 2008 Ansvarlig konsulent Opinion: Erling JB Eriksen.
Eksperiment for TDT25 Tor Stålhane.
EFF Omdømme Havbruksnæringen © TNS Gallup – September 2006/Anett Kalleland Devold.
© Synovate Gjennomført av Synovate 21.august 2008 Catibus uke 33 Norsk Fysioterapeutforbund.
Norsk Finansbarometer 2013 © TNS Om Norsk Finansbarometer Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført av TNS Gallup i samarbeid.
Profilundersøkelsen 2008 Hovedpunkter
Undersøkelse om undervisningsmateriell for psykisk helse
Norges befolkningsundersøkelser - NBU ® KLP, 15. juni 2012.
PROSJEKT: UADRESSERT REKLAME Omnibus: 23. august – 30 august 2006
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Holdning til aldersgrensesetting © TNS Oktober 2013 Holdning.
Brukerundersøkelse for Etat for byggesak og private planer
Brukerundersøkelse gjennomført for Bergen kommune Foresattes tilfredshet med kommunens barnehager © TNS Gallup – Politikk & samfunn Avdelingsleder.
Resultater NNUQ IMDi, 6. september Innledning.
Næringslivets økonomibarometer Resultater for NHO Vestfold- 4. kvartal 2014.
Om Norsk Finansbarometer 2010
Norsk Finansbarometer 2015 © TNS Norsk Finansbarometer 2015.
Norsk Finansbarometer 2015 © TNS Norsk Finansbarometer 2015.
Norsk Finansbarometer 2015 © TNS Norsk Finansbarometer 2015.
Utarbeidet av Sissel Vestre
Prosjekt:Elektronikkbransjen – Julegaver 2015 Prosjektleder: Morten Island Rapport av markedsundersøkelse.
Undersøkelse om bruk av proteinshaker og proteinpulver blant barn og unge Gjennomført november 2015.
Klikk for å redigere undertittelstil i malen OM – AV – FOR MANGFOLDIGE MUSUMSBRUKERE ved professor Anne-Britt Gran Oppdragsgivere: Kulturhistorisk Museum,
Leserkretsundersøkelse © TNS Juni 2016 Leserkretsundersøkelse Juni 2016.
Meldal kommune Profilundersøkelse - bedrifter 2009.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE.
Meldal kommune Profilundersøkelse - egen befolkning 2009.
Norsk Finansbarometer 2016 © TNS Norsk Finansbarometer 2016.
Norsk Finansbarometer 2016 © TNS Norsk Finansbarometer 2016.
Norsk Finansbarometer 2016 © TNS Norsk Finansbarometer 2016.
Befolkningsundersøkelse om helseskadelige stoffer i hverdagsprodukter.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Tracking av digitalradio-andel i Norge © TNS Tracking.
Befolkningsundersøkelse gjennomført for Forbrukerrådet av Norstat – juni 2015.
Befolkningsundersøkelse om spørsmål knyttet til reise gjennomført for Forbrukerrådet av Norstat – juni 2014.
Kommuneundersøkelsen vår 2015 For NHO juni INNSIKT SOM BRINGER DEG VIDERE Bakgrunn OppdragsgiverNHO KontaktpersonPer Øyvind Langeland HensiktFormålet.
Befolkningsundersøkelse om spørsmål knyttet til reise gjennomført for Forbrukerrådet av Norstat – juni 2014.
Rapport FUG - om foreldres møte med skolen september 2014 © 2014 Ipsos. All rights reserved. Contains Ipsos' Confidential and Proprietary information.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Legevakt Legevakt Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Befolkningsundersøkelse om spørsmål knyttet til reise gjennomført for Forbrukerrådet av Norstat – juni 2014.
Kjennskap til etablering av «Innbyggerservice» og inntrykk av informasjon fra kommunen generelt Bergen omnibus Januar 2017.
Holdninger til helseforsikring
Holdninger til konkurranseutsetting av velferdstjenester Befolkningsundersøkelse gjennomført i juni 2017 på oppdrag for NHO.
Barn og ungdomsundersøkelsen 2016 Norsk Friluft
Norsk Finansbarometer 2016
Om undersøkelsen E-handelsundersøkelsen er gjennomført for andre gang.
Undersøkelse gjennomført for Kommunenes Sentralforbund (KS)
Er forbrukerne prisbevisste når de kjøper bensin og diesel?
Prosjektoppgaven.
Næringslivets økonomibarometer – Trøndelag Kort om undersøkelsen 4
Spørsmål til diskusjon Leselyst- en bok for alle
«Bare plunder og heft» Erfaringer med midlertidig ansettelse og deltidsansattes rett til utvidet stilling i kommunal sektor.
Norsk Finansbarometer 2016
Dette er undertittelen
Undersøkelse gjennomført for Kommunenes Sentralforbund (KS)
Avislesing 2016/2017: Papir tilbake – mobil fram
Avislesing 2017: Flere leser aviser på mobil enn på papir
Avislesing 2018: Tilbakegang for papiravisene fortsetter
Utskrift av presentasjonen:

Test av eksternt bilag i Dagens Næringsliv Frank Jansen / DN Marketing Test av eksternt bilag i Dagens Næringsliv Privat Investering 5 Mediaplanet Mandag 23. oktober 2006

Formål og metode Hensikten med undersøkelsen er å dokumentere lesingen av eksterne bilag i Dagens Næringsliv. Undersøkelsen kartlegger følgende tema: Andel av bilaget som leses Lesetid Hvordan bilaget leses Vurdering av bilaget Vurdering av Dagens Næringsliv Respondentene ble trukket fra DNs leserpanel, som består av 3.400 lesere. Et tilfeldig utvalg på 203 paneldeltakere ble intervjuet via web. 200 intervju har en feilmargin på +/- 5,5 % ved observerte svarprosenter på 20/80 %. Faglig ansvarlig for undersøkelsen er TNS Gallup v/Wenche Gokshol.

Resultater bilagstest Privat Investering 5 (Mediaplanet) Mandag 23. oktober 2006

89 prosent av DN-leserne husker å ha sett bilaget Privat Investering 5 (dette tilsvarer 263 000 DN-lesere) Filter: Har lest DN (n=161)

85 prosent av de som har sett Privat Investering 5 leste/bladde i bilaget (tilsvarende 224 000 lesere) Filter: Har sett bilaget (n=144)

32 prosent brukte mer enn et kvarter på lesingen av bilaget Filter: Har lest bilaget (n=122)

43 prosent leste i bilaget umiddelbart Filter: Har lest bilaget (n=122)

Bilaget oppfattes å ha et meget interessant tema, og vurderes positivt av leserne Filter: Har lest bilaget (n=122)

Total vurdering av bilaget Filter: Har lest bilaget (n=122)

35 prosent av de som har sett bilaget vil søke mer informasjon om temaet Filter: Har lest bilaget (n=122)

90 prosent av leserne er interessert i å lese om privat økonomi Filter: Alle (n=203)

Oppsummering 89 prosent av Dagens Næringslivs lesere husker å ha sett bilaget Privat Investering 5 den 23. oktober 2006. Hele 85 prosent av disse igjen har lest eller bladd i bilaget. Dette tilsvarer 224 000 lesere av dette bilaget (estimat). Bilaget har meget høy lesetid; 32 prosent av de som leste bilaget satte av mer enn et kvarter til dette. 43 prosent av de som leste bilaget gjorde det umiddelbart. Privat Investering 5 får en positiv vurdering av leserne. Bilaget oppfattes som å ha et meget interessant tema for leserne. I forhold til andre bilag som er testet, har Privat Investering også stor nytteverdi for leserne. 35 prosent av de som har sett bilaget vil søke mer informasjon om temaet. 6 prosent vil ta kontakt med en av bedriftene som ble presentert. De som har lest bilaget, har også et meget positivt inntrykk av Dagens Næringsliv.

Vurdering av bilaget (detaljert) Vurdering av Dagens Næringsliv Vedlegg Vurdering av bilaget (detaljert) Vurdering av Dagens Næringsliv

Bilaget virker tiltalende Filter: Har lest bilaget (n=122)

Bilaget virker troverdig Filter: Har lest bilaget (n=122)

Andel av leserne som fant nyttig informasjon i bilaget Filter: Har lest bilaget (n=122)

Interesse for bilagets tema Filter: Har lest bilaget (n=122)

Bilagets nyhetsverdi Filter: Har lest bilaget (n=122)

Andel som blir inspirert av bilaget Filter: Har lest bilaget (n=122)

De som har lest bilaget har også et meget positivt inntrykk av DN Filter: Alle (n=203)