Målsetting Etablere en ny inntektsmodell som bidrar til nye inntekter til mediehuset VG, samtidig som idretten øker sine kommersielle inntekter pga samarbeidet.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Den grensesprengende tekstreklamen
Advertisements

SAVNER du en AVIS som når LOKALT NÆRINGSLIV DIREKTE? Hva med en egen næringslivsavis på rosa papir - med lokalt næringsliv i fokus - med lokalt næringsliv.
Plan for markedssatsing: <sett inn navn på markedssatsing>
Det handler om byen vår Bergen har et problem • Luftforurensingen i Bergen er helseskadelig. Det er påvist at folk blir syke • Hver dag står folk i lange.
Utvikling av Idrettsforeningen ØTI – Meningsfull fritid for alle
Den store mystiske kampanjen Dokumentasjon av effekt ved annonsering i avis alene Et samarbeidsprosjekt mellom Norges største lokal- og regionaviser –
Norsk idrett – et speilbilde av samfunnet
HOVEDOPPGAVE HIØ Tom Dan Odd-Harald.
OSLO JAZZFESTIVAL Sponsormuligheter 2012 – ) Jazzfestival sponsor 2) Hovedsponsorer 3) Enkeltkonserter 4) Annonsering i festivalmagasin –
Nettprosjekt Kundeservice på nett •Bakgrunn –SiT hadde gamle nettsider med mye og utdatert innhold og funksjonalitet •Formål –Bidra til at.
Presentasjon Kolstad Håndball
Velg sjøveien - medieomtale og annonsering Informasjonssjef Anne Kristin Hjukse Oslo Havn KF.
VM runde langbane Forus 2012
Hva er viktig for næringslivet når sponsorobjekter velges ? Jacob Lund Sponsorsjef DnB NOR.
Stavanger Turnforening Hvorfor samarbeide med STF i merkevarebyggingen? Stavangers desidert største idrettslag –Pr. dato medlemmer. Disponerer.
Mandal kommune Informasjon om valg Trine Merete Vasby.
Bergen Golfklubb -byens grønne lunge. Klubb & Bane.
42 år med fellesskap om fysisk aktivitet på arbeidsplassen
Status TV-kamper – og framtidige muligheter Knut Kristvang, Direktør TV & Media NFF 10. Mars 2007.
Trondheim City Guide En lokasjonsbasert applikasjon for Windows Phone 8-plattformen Bacheloroppgave 9E, av Rolf Hammervik.
Strategi- og aktivitetsplan
Foreldremøte G Niffen. Agenda Skader og skadetelefonen v/Idrettens Helsesenter Sportslig v/Svein Erik Fredrikstad Cup v/Anne Mette Økonomi v/Terje.
Invitasjon til den 11 august: Holtsmark pro-am charity golf Vårt mål er å samle inn til støtteforeningen for kreftrammede.
Nyhetskrigen. Uke 46 2, Vinne dagens store sak Nyheter Sport Kultur Underholdning.
MEDIEHISTORIE MI1 – Tanks Mars FRA LÆREPLANEN ● “Et historisk perspektiv er grunnleggende når en skal studere forholdet mellom medium og samfunn.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Lokalaviser © TNS Oktober 2015 Dokumentasjon om lokalavisas.
Innføringsmodul Klubbutvikling Sponsorarbeid i klubb.
Digitale medier. Wikipedia: Former for elektronisk kommunikasjon gjort tilgjengelig gjennom datateknologi. Mobiltelefon, cd, digital video, digital-tv,
M&L2 Kap. 10 Kamanjeplan Oslo, februar Hva er en aktivitetsplan? 1. Aktivitetsplaner kan lages for nær sagt alle typer aktiviteter 2. Aktivitetsplaner.
1 Arild Kalkvik 1. Desember 2014 Et skrik fra mørket – hvor synlig er kinoen for publikum?
 Færre løpshester… som tvinger frem…  Færre løpsdager… som tvinger frem…  Færre løpsarenaer…  …interessen for travsport går ned  …dårligere.
BRANSJENYTTFAG OG VERKTØYBRANSJEKALENDERJOBB OG KARRIERELEVERANDØRGUIDEOM INMA BAKGRUNN Store markeder har startet bølgen.
INMA Performance Awards Innlevering – kategori: Gamification Innleveringsfrist 31. august.
Kommunikasjons- foreningen 20.september 2012 Ansvarlig redaktør Siri Zachariassen, ØB.
Bruk av digitale sosiale medier Presentasjon av kvantitativ undersøkelse Frokostmøte Undersøkelsen er gjennomført av Research International.
Fagvalg Studiespesialisering Orientering ved studieleder Vegar Wold Ole Vig vgs. Våren 2015.
Bli sponsor for langrennssporet Målselv Turløyper - 17 km preparerte langrennspor - Målselv Fjellandsby til Helgemauken og Elvehøgda Foto: Øystein Solbakken.
Digitale medium. Wikipedia: Former for elektronisk kommunikasjon gjort tilgjengeleg gjennom datateknologi Mobiltelefon, cd, digital video, digital-tv,
Demensaksjonen 2016 Om årets Demensaksjon. Vi trenger dere for å samle inn penger til demensforskning og lokale tiltak for de som er rammet av demens!
Strategiplan
Nord-Trøndelag Ingrid Hallan
Fagvalg Studiespesialisering
Fordelingsmodell
Sammen får vi ting til å skje
Glommastien, Fredrikstad
Sterk tilbakegang for papiravisene
Digitalisering av plan- og byggesaksprosessen – gevinster?
FELLESANNONSERING JUBALUBA! JUNI Innrykk RB 09. juni
Firmanavn Forretningsplan.
Rekrutteringskampanjen 2015
Digitale medium.
[Produktnavn] Markedsføringsplan
Der det er behov er det Lions
Kap. 58 – Collecting Data How Information Technology Is Conquering the World: Workplace, Private Life, and Society Professor Kai A. Olsen, Universitetet.
(Selskapsnavn) SWOT-analyse
Avislesing 2017/2018: Tilbakegang for papiravisene fortsetter– men nisjeavisene øker Knut-Arne Futsæter Kantar
NOU 2018:2 Fremtidige kompetansebehov
ARRANGEMENTER I UTEROM
NRK Norges viktigste kilde
Seksjon for digitale medier i læring
Demensaksjonen september
Markedsplan 2011.
KrFs skolepolitikk.
Satsing på utdanning, oppsummering etter seminar på Losby Gods, februar 2018, revidert etter innspill fra utdanningskomiteen.
Firmanavn Forretningsplan.
Hva betyr det at fremtiden er digital i Lier kommune
Prosjekt ¨redde¨ Buskerud`s flaggskip
Innspill til presentasjonen
Utskrift av presentasjonen:

Målsetting Etablere en ny inntektsmodell som bidrar til nye inntekter til mediehuset VG, samtidig som idretten øker sine kommersielle inntekter pga samarbeidet med VG. I tillegg til de direkte økonomiske bidragene, skal sponsingen bidra til å profilere VG som best på sport både på papir og på digitale plattformer.

Bakgrunn Trend nummer en i spons for 3 år siden:             1:1 – like mye ressurser brukes på sponsorobjektet som på aktivering Trend nummer en i spons nå og fremover:        1:10 – 1 tiendel på objektet og 9 tiendeler på  Det er dette som var det strategiske grunnlaget for vår produktutvikling. Det nye produktet var basert på kundeinnsikt, og svarer på sponsorenes utfordringer. Det ble en suksess for Hopp og VG, men det er også et produkt som viser vei for sponsorobjekter i fremtiden, og er således banebrytende.

Nyskapende sponsorpakke LANDSLAGET PAPIR-ANNONSERING NETT-ANNONSERING NYE MEDIER

Eksponering på utøvere

Eksponering på utøvere Hoppdrakt

Utøvere/billetter/Hospitality Bruk av utøvere i reklamefiler, kampanjer. Bruk av trenere/støtteapparat til teambuilding, arrangementer, interne og eksterne kampanjer. Billetter

Papir-annonsering

Promoannonsering Plakat: Helside papiravisen

Egenannonsering Annonse: Halvside papiravisen

Annonsering på nett

Egenannonsering på nett Sportsak: Tre annonseformater

Sosiale medier

Oppsummering

Resultat Alle eksponerte plasser på landslagsutøvere er solgt. Inntektsmål for 2014 er allerede nådd i 2012.

Resultat Bidrar til at hoppere vil være i toppen av internasjonal hoppsport. VG har forsterket sin posisjon som hovedsponsor gjennom å ta ansvar for hele den kommersielle inntektsutviklingen for hopplandslaget.

Resultat