Målsetting Etablere en ny inntektsmodell som bidrar til nye inntekter til mediehuset VG, samtidig som idretten øker sine kommersielle inntekter pga samarbeidet med VG. I tillegg til de direkte økonomiske bidragene, skal sponsingen bidra til å profilere VG som best på sport både på papir og på digitale plattformer.
Bakgrunn Trend nummer en i spons for 3 år siden: 1:1 – like mye ressurser brukes på sponsorobjektet som på aktivering Trend nummer en i spons nå og fremover: 1:10 – 1 tiendel på objektet og 9 tiendeler på Det er dette som var det strategiske grunnlaget for vår produktutvikling. Det nye produktet var basert på kundeinnsikt, og svarer på sponsorenes utfordringer. Det ble en suksess for Hopp og VG, men det er også et produkt som viser vei for sponsorobjekter i fremtiden, og er således banebrytende.
Nyskapende sponsorpakke LANDSLAGET PAPIR-ANNONSERING NETT-ANNONSERING NYE MEDIER
Eksponering på utøvere
Eksponering på utøvere Hoppdrakt
Utøvere/billetter/Hospitality Bruk av utøvere i reklamefiler, kampanjer. Bruk av trenere/støtteapparat til teambuilding, arrangementer, interne og eksterne kampanjer. Billetter
Papir-annonsering
Promoannonsering Plakat: Helside papiravisen
Egenannonsering Annonse: Halvside papiravisen
Annonsering på nett
Egenannonsering på nett Sportsak: Tre annonseformater
Sosiale medier
Oppsummering
Resultat Alle eksponerte plasser på landslagsutøvere er solgt. Inntektsmål for 2014 er allerede nådd i 2012.
Resultat Bidrar til at hoppere vil være i toppen av internasjonal hoppsport. VG har forsterket sin posisjon som hovedsponsor gjennom å ta ansvar for hele den kommersielle inntektsutviklingen for hopplandslaget.
Resultat