Arrangement i Gressvikhallen

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kurs for kulturvertene
Advertisements

Hvordan legge til spillere i kamprapporten som ikke er registrert i klubben! - Tips til samarbeidslag i kretsen!
DAMEKAMPER SPILLES F.O.M. DENNE SESONGEN OGSÅ SOM 9`ER SPILLES PÅ 11`ER BANE VANTENE LEGGES INN 5 METER PÅ HVER LANGSIDE 2 X 35 MINUTTER 3 – 6 MINUTTER.
Elektronisk kamprapport Uten oppsatt dommer fra krets.
Stavanger basket ønsker å inviterer alle klubbene i Region Vest (Sør) til årets All-Star kamp. Kampen spilles på ISS (International School in Stavanger)
Kiosken. Inntektsbringende tiltak  Turneringer  Grasrotandel  Kiosk salg  Sponsorinntekter  Tildeling av midler  Legeasalg  Medlems- og treningsavgifter.
Frigg OFK Laglederkurs 2011 Som trener og lagleder støter man på mange spennende utfordringer i løpet av en sesong. De fleste takler man med sunn fornuft,
FIKS - ELEKTRONISKE KAMPRAPPORTER
Dommerens oppgaver ved barnefotball
 Fair Play Emblem. Hva gjør Emblem I.L  Foreldrevett regler deles ut på alle hjemmekamper.  Fair Play hilsen før og etter kamp.  Mot Klubb fra Våren.
Fotball for ungdommen Høyreklikk for “full screen”. Bruk entertasten for å komme videre.
Klikk for å redigere tittelstil •Klikk for å redigere undertittelstil i malen Klikk for å redigere tittelstil Spilltilbud 11 års klassen NHF Region Øst.
J/g 11 år -3 omganger. j/g 11 år – 3 omganger •Region Øst kommer med et nytt spill tilbud for denne klassen. •Kampene vil bli spilt over 3 omganger.
VERDIER OG HOLDNINGER Hvilke verdier er grunnleggende i idrettsmiljøet vårt? Voksne som rollemodell Hva er ”Fair Play”? Hvilke tiltak gjør vi fra neste.
Bjørndal IF Håndball v/ Sportslig leder Truls Wettergreen
Sesongen 2010 Arrangementsseminar 25/3-10 Ullevaal Stadion.
Elektronisk kamprapport
Utfordringer i lavere divisjoner og aldersbestemte klasser.
Fair Play Fokusområde 2: 5.juni Fair Play Fokusområde 2: Fair Play.
Store Bergan Fotball - en Fair Play klubb -.
Mini- og småbasket arrangement Nora Hindar
Mikro, mini- og småbasket cup
Presentasjon av sporten.  Sandbryting ble lansert av FILA (International Federation of Associated WrestlingStyles) som en gren av brytingen for å øke.
Mini (U12)og småbasket (U14) cup i BRMN sesongen
Elektroniske kamprapporter
Ansvarsfordeling side 1
Skedsmo Fotballklubb Treneren og klubbens filosofi
KIL - Fotball hjemmekamper
Spiller-/foreldremøte høst -14 Med blikk for de beste og rom for alle.
Foreldremøte Gutter ’99 Mandag Agenda / Saker: Spillere og foreldre Kort oppsummering fra trenermøte / sesongen ’08 Spiller / foreldres feedback.
HK Trøgstad 97 Strategiplan.
Informasjonsmøte for lagledere 2011-sesongen 14. april 2011.
KICK OFF 2010 Trondalen 8/4. Fair Play – Hva er det? …respekt for motstandere, dommere og alle andre i fotballfamilien …og hva gjør vi for å etterleve.
Steget mot 2.divisjon? Hva kreves? Hvilke utfordringer venter? Observ./DUK/DUR Hva er forskjell fra 3. til 2.divisjon? Forventninger til opprykksmuligheter.
Foreldremøte Foreldrerollen i MIF!
FAIR PLAY ogholdningsskapende arbeid hos oss FAIR PLAY ogholdningsskapende arbeid hos oss.
Klikk for å redigere tittelstil Klikk for å redigere undertittelstil i malen Klikk for å redigere tittelstil Spilltilbud 11 års klassen NHF Region Øst.
FAIR PLAY I BARNEFOTBALLEN ASKØY FOTBALLKLUBB 2016.
Startmøte Veilederutdanning Hva er et startmøte? Et møte der det gjennomføres en prosess med styret og mange ressurspersoner i klubben.
Stiftet 3. Mars 1920 En aktiv samfunnsdeltaker og samfunnsbygger i over 90 år Utdrag av presentasjon Trener- og lagledermøte Barnefotballen som.
Velkommen til foreldremøte J-8-1 og J-8-2 Sesongen 2015.
FIKS-kurs, Ålesund 9. april 2014 Hva? Hvorfor? For hvem? Hvordan? Sigrid Sundquist Torp, SFK 2014.
HORDALAND FOTBALLKRETS Fair Play i Barnefotballen.
FAIR PLAY. Fair Play - et ansvar for hele fotballfamilien - spillere, trenere, ledere, foreldre, publikum og media Troms Fotballkrets er blant Nord-Norges.
 Velkommen til Skiskytterskolen!
MEDIESEMINAR 2016 Mediehåndboka – sentrale elementer kampdag og regelverk.
Viking Jenter 2002 ”Foreldremøte” Vikinghuset, 18.april 2012.
Sportslig forum - Ranheim håndball1 Rev 30/ Ranheims blå tråd.
Flest mulig - lengst mulig - best mulig Foreldremøte J07 høst 2016 Agenda for møte Presentasjon av trenerteam Mål for sesongen sportslig og sosialt Treningstider.
Fair Play Hjemmekampen – Velkommen!
Registrere tropp før kamp i fiks.fotball.no
TD-kurs NBTF – Øivind Eriksen/Karl Børre Reite
Laglederforum
Dommere – en viktig del av cupen
Ros håndball Dommer satsning.
Klubbutvikling 3. SAMLING (KVINNEPROSJEKTET).
Presentasjon for spillere og foreldre
Elektronisk kamprapport
Velkommen til foreldremøte U8
Spiller-/foreldremøte høst
Treninger 2017 G2006 Årsklassen G11/12 er fortsatt definert som barnefotball etter NFFs regler. Treningsinnholdet er ganske likt det som gjaldt for siste.
Lyst å skrive i Haugarmagasinet?
Arrangement Loppetassen Hvordan gjør vi det??
”Flest mulig - lengst mulig - best mulig!”
Utendørs musikk og bruk av høyttaleranlegg
Med fokus på barnas beste…
Spiller-/foreldremøte høst
Sesonginformasjon til alle lagledere og trenere – aldersbestemt fotball
Innføring ny kamprapportering i FIKS Breddefotball
Fair play ABC Viktige elementer og tiltak vi kan sette i gang
Utskrift av presentasjonen:

Arrangement i Gressvikhallen Mål; Gressvikhallen skal være den ”kuleste” hallen å spille kamper i!  Klubben der alle skal trives! GLEDE – RAUSHET – ENGASJEMENT - SAMHANDLING

Klubben der alle skal trives! MÅL: Gressvikhallen skal være den ”kuleste” hallen å spillekamper i! Service Underholdning Forutsigbarhet Service til spillere Service til dommerne Service til publikum Bruk av musikk Speakertjeneste Gjerne pauseinnslag Informasjon til gjester ved utdeling av infoskriv og tilgjengelig info-person Uniformering Presis kampstart Klubben der alle skal trives! GLEDE – RAUSHET – ENGASJEMENT - SAMHANDLING

Klubben der alle skal trives! Service: Vi øker til minimum 4 personer ”på vakt” på alle arrangementer: 2 personer i sekretariatet 1 person til billettsalg 1 person som vert (ny) Verten skal -ønske dommere og gjestende lag velkommen, -dele ut kamprapporter og informasjonsskriv (dette lages/trykkes opp som et generelt skriv) -informere ved behov/spørsmål, samt henvise til riktig garderobe. Alle på arrangørvakt møter minimum 45 minutter (?) før første kampstart, Billettsalg og serviceperson må altså være tilstede og klare før lagene normalt ankommer Gressvikhallen Klubben der alle skal trives! GLEDE – RAUSHET – ENGASJEMENT - SAMHANDLING

Klubben der alle skal trives! Underholdning: Bruk av musikk Minimum: Ved arrangement skal musikkanlegg kobles på, og det skal kjøres musikk fra 45 minutter før første kampstart. Musikk spilles stort sett konstant, med unntak av aktiv spilletid; dvs før og etter kampene, ved time-outs og i pausene. Ønskelig: Det er ønskelig at så mange som mulig også spiller musikk ved scoringer, gjerne kombinert med speakertjeneste. Speakertjeneste er ønskelig Se egen mal for speakertjeneste. Det er ønskelig at vi så ofte som mulig kjører speakertjeneste, inkludert presentasjon av spillere/ trenere/dommere før kampstart, samt scoringskrediteringer. Dette er det knapt noen andre klubber som gjør, og vil definitivt heve opplevelsen for publikum, og fremfor alt for spillerne. Pauseinnslag er en større utfordring, -men vi kan vurdere samarbeid med eksempelvis drillkorps som trenger øvelse foran publikum, og få en kort oppvisning i pausene. Bør vurderes! Klubben der alle skal trives! GLEDE – RAUSHET – ENGASJEMENT - SAMHANDLING

Klubben der alle skal trives! Forutsigbarhet: Alle som kommer til Gressvikhallen skal få nødvendig informasjon og vite hvem de kan spørre om mer info Det foreslås altså derfor som nevnt å øke til 4 personer på alle arrangement, en vert, som skal: -ha ansvar for å oppdatere tavlene i korridoren med hensyn til garderobefordeling -ta imot gjestende lag og dommere, -overlevere riktig kamprapport samt generelt informasjonsskriv, -henvise til garderober -Generelt være en serviceperson som står til rådighet ved spørsmål og informasjonsbehov Uniformering Det foreslåes for håndballstyret å gå til innkjøp av hettegensere eller vester med tydelig merking ”ARRANGØR” ell lign, dette har en profejonaliserende virkning og hever helhetsinntrykket i gressvikhallen. Musikk/speakertjeneste Det bør legges opp til at hvert lag stiller med ”spesialister” til sekretariatet, slik at samme personer stiller hver gang laget har ”arrangørvakt”, mot eksempelvis å fristilles mot annet dugnadsarbeide eller kioskvakt, etc. Her kan vi også kjøre litt trening og opplæring mot disse definerte personene. Klubben der alle skal trives! GLEDE – RAUSHET – ENGASJEMENT - SAMHANDLING