Gruppe- og bedriftssalg

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
14:00 Erfaringsutveksling
Advertisements

Terje Gundhus Atferdsavtaler innenfor kriminalomsorgen. Motivasjon, endring og selvstendiggjøring.
1. 2 Vi er selskapet som går nye veier Vi bygger og vedlikeholder veier og infrastruktur 2011 etablerte vi Svevia Norge AS Vi er den største entreprenøren.
Hvordan oppnå GOD kommunikasjon med dine målgrupper?
Gjenbruk av offentlig informasjon 16 januar 2009 Vindern, Oslo Michael Borge Daglig leder tellUs.
Slipp oss til - ungdom inn i landbruket - Presentasjon for (din kommune/temamøte)
Velkommen til SMB-dagen 2004!
BEDRIFTSANALYSEN DELES I EN INTERN OG EN EKSTERN DEL
SAS er stolt støttestpiller til norsk fotball
Parkeringspolitikk i Bergen •Disposisjon –Om Bergen –Parkeringspolitikk –Bergen Parkeringsselskap KF sin rolle i parkeringspolitikken –Om Bergen Parkeringsselskap.
1 Valg av system •Hadde et elektronisk ”hjemmelaget system” med en del begrensninger. •Overbevise ledelse om behov for nytt system. •Opprettet en prosjektgruppe.
Egiro innbetaling/CREMUL
Brukerdokumentasjonen for AutoPay må derfor leses i tillegg.
BraWeb Bestilling. Bravida tilbyr nå BraWeb Bestilling.Dette er et web-basert system for arbeidsbestilling. Systemet er interaktivt og dynamisk, og gir.
Del 2: Hvordan utnytte eksisterende kundeportefølje bedre
Östfold, utmaningar och möjligheter … men resten blir på norsk Kjell Arne Græsdal Daglig leder.
Copyright Nord Europas største møteplass for innkjøpere og leverandører ! Oslo,17. desember 2007 Side 1.
Ue.no Studentbedrift Høyere utdanning FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
Av Per T. Eikeland Fleksibilitet og handlingsrom – konflikten mellom ytre og indre effektivitet av Per T. Eikeland
Presentasjon av konsept og løsning
Tre – naturlig, vakkert og fremtidsrettet
Uni Micro AS Uni Micro AS Etablert i 1986 Hovedkontor i Modalen kommune Avdelingskontor i Haugesund, Bergen og Oslo Over 50 ansatte.
Bergen, 27. Juni 2006 Oslo, 28. Juni 2006 Skandinavias største møteplass for innkjøpere og leverandører !
ETABLERING AV LOKALT SN-FORUM/GRUPPE. Tekna – Teknisk-naturvitenskapelig forening Mål for første møte Bli enig om: Å sammen ta initiativ til lokal SN-forum.
Presentasjon av konsept
Start lysbildefremvisning for å se veilederen
Tilvalgsfag 2004/05: Young Mentors Fagets forankring i L97 Praktisk prosjektarbeid.Praktisk prosjektarbeid. ”gir elevene mulighet til å opparbeide en allsidig.
Brukerinformasjon på Internett Hovedoppgave for Erlend Grut Hilstad, 2HKI.
Kampanje februar 2014 Kampanjeprodukter mobil Kampanjeprodukter MBB
innovasjon i Infrastruktur
Pakker I Microflex. Pakke Hva mener vi med en pakke? Abonnement (fungere som en serie) Kobling av enkeltforestillinger.
42 år med fellesskap om fysisk aktivitet på arbeidsplassen
Misjon Isave skal tilby en “do-it-your-self” løsning til markedsførere for å etablere automatisert dialog mot markedet.
Barnehagekontoret Styrermøte 14.februar Barnehagekontoret Statens kompetansesatsing for barnehageansatte i 2013 Vennskap og deltakelse Omsette formålsparagrafen.
Visit Trondheim (Trondheim Aktivum) Tilreisende –Turister –Forretningsreisende –Weekend-shoppere Idrettsklubber CITY CARD.
Trondheim City Guide En lokasjonsbasert applikasjon for Windows Phone 8-plattformen Bacheloroppgave 9E, av Rolf Hammervik.
Nordea Bank Norge - kortinnløsning
Kjente brukersteder med høye rabatter Fordelsguide i høy kvalitet, med kort og lommeguide Lang gyldighet på alle fordelene (1. november 2010)
og egne plasser på tribunen
FAKTURABEHANDLING FAKTURAMOTTAK FOR VÆRNESREGION.
31. Januar 2008 T. Foshaug 1 Orientering for samarbeidspartnere Prosjekt ”Fellesskap” Booking av fiskekort på Internett Nettstedet
Forretningsplan Oppbygging - Hensikt
Felles Identitet Gjennom Merkevare & Omdømme Bodø, 13. sep 2012 Kjetil Aukland BI Kristiansand.
M&L2 Kap. 8 Distribusjonsstrategier Oslo, januar 2010.
ANSKAFFELSE AV ENTREPRENØR FOR UTBYGGING AV HOLMENKOLLEN TILBUDSKONFERANSE OG -BEFARING ​ 130-BYM-2013.
Internasjonal handel og komparative fortrinn De varene og tjenestene vi kjøper fra andre land, kalles import. Eksporten er de varene og tjenestene vi.
Thorsen AS Bodil Loftheim Historikk Opprinnelig leverandør til veterinærer Utvidet med fotterapiutstyr i Veterinæravdelingen ble solgt.
Monopol og markedsmakt
Velkommen til tilbudskonferanse Anbud 13/8787. NAV, Side 2 Agenda  Formålet med tilbudskonferansen  Planlagte milepæler  Diverse  Avslutning.
Evaluering av [prosjektnavn] [navn]. Resultat kontra mål Målsetting: Oppgi opprinnelig mål eller prosjektmål –Lag en liste over de viktigste måleenhetene.
Modulvegger skal fremstå som den mest profesjonelle aktøren innenfor fleksible modulvegger og modulhimlinger til næringsbygg Vår visjon!
NMLF LOG-konf 2016 Norsk Militært Logistikkforum innbyr til NMLF LOGISTIKKONFERANSE 2016 på Clarion Hotel & Congress Oslo Airport 31. oktober og.
Kommunikasjon mot Handelsbanken
Gode venner som hjelper andre
Bygg 21 Digitalisering av byggebransjen Rapport
Evaluering av [prosjektnavn]
UTVIKLING FRA STIFTELSE I 2010
Kundeforholdet Etablering av oppdrag
Kapittel 6: Inntektsdannelsen
Hvordan IKKE kommunisere
Undervisning og barnehage
Kommunikasjon mot Handelsbanken
Storebrand pensjonistforening og vel møtt til vårens aktiviteter
Innspill til presentasjonen
Aktivitetsappen Presentasjon :28 1.
Utskrift av presentasjonen:

Gruppe- og bedriftssalg Presentasjon av Elisabeth Rønning, Tor Sandvik og Carolyn Sims

Agenda Rationale for oppstart av ny avdeling Mål og visjoner Erfaringer så langt Muligheter for arrangører Fordeler for publikum Tor overtar- praktisk håndtering Carolyn guider oss gjennom UK versjonen av Gruppe- og bedriftssalg

Selg flere billetter bedre En ny avdeling satser på å selge flere billetter i en transaksjon Vi tilbyr fleksibilitet og utvidet frister til bedrifter og organisasjoner der det trengs Utfyller Billettservice rolle som komplett leverandør Utvider markedsmulighetene Nye plattformer og muligheter for både Billettservice og arrangører til å kommunisere med publikum.

Mål og visjoner Opprettholde og øke servicegrad både på telefon og e-post Utvide tilbudet som gir grupperabatter eller andre fordeler til publikum som benytter seg av tilbudet Mersalg. Øke antall solgte billetter – ikke å flytte de fra ’vanlig’ distribusjon

Erfaringer så langt Godt mottat fra publikum Særlig populært i planleggingen av julebord, firmatilsetninger etc Økende interesse Billettservice ønsker å vise mer bredde å få med flere arrangører på dette tilbudet Et tilbud som krever lite av dere som arrangører å være med på.

Muligheter for arrangører En ny kundegruppe Utvidet markedsmuligheter Være med å bygge opp et nytt produkt Et nytt tilbud som kan kommuniseres til eksisterende og nye kunder Bygge lojalitetsprogrammer i samarbeid med Billettservice Kreativ bruk av lokale eller nærliggende resturanter/ bar. Mersalg

Gruppe- og bedriftssalgsbrosjyren er nå gitt ut i tre opplag. Den distribueres fysisk hos aktørene som har tilbud i brosjyren, samt til de største bedriftene, og elektronisk til våre nyhetsbrev mottakere

Noen eksempler

Fordeler for publikum & arrangører 1. De beste plassene 2. Samlet bestilling 3. Høyere servicegrad 4. Ingen begrensninger i antall billetter 5. Lengre reservasjonsfrister 6. De beste prisene 7. Mulighet for egen tekst på billettene 8. Mulighet for omvisning eller andre aktiviteter på spillestedet

Tor Sandvik En praktisk analyse

Daglig drift kulturlivets muligheter, hva skjer. være tilrettelegger for kunde.

Forhåndsreservasjon ved store event som Ski VM 2011, omvisning på Slottet etc. kan reiseoperatører legge inn forhåndsbestilling/reservasjon før billettene legges ut for salg.(i samsvar med arrangør) når produksjoner blir lagt ut for salg. Opplys kunder via mail når salget starter, ordinær salgsstart.(eks. MPG)

Erfaring så langt. gode tilbakemeldinger fra kundene. betekningstid før giro utsendelse. faktura på mail. forskjell på det private kontra det offentlige, giro innbetalinger. kundedatabase/innbydelse til forhåndskjøp/tilbud fra arrangører

Nøkkeltall Avtal hvilke tall vi vil ut med med Tor og Kjell Arne

Ting og være obs! på ha full kontroll/oversikt på hentefrister og forfallsdatoer. ”fakturaboken” arrangementenes populæritet, hvor langt kan man strekke seg. notatfeltet. noter kort hva som blir avtalt.

Dette må vi alle huske på - Etthvert ledig sete, er en bedervet vare.