Søknad: Årets Leanprosjekt

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
BraWeb Bestilling. Bravida tilbyr nå BraWeb Bestilling.Dette er et web-basert system for arbeidsbestilling. Systemet er interaktivt og dynamisk, og gir.
Advertisements

Prosjektavslutning og sluttrapport
Årets norske Leanvirksomhet Lean Forum Norge ønsker å kåre Årets norske Leanvirksomhet. Målet er å sette et fokus på virksomheter som kan være forbilder.
…..…. Youth For Understanding Elevutveksling år ANSAs rådgiverseminar 14 oktober: Nord Trøndelag ved Høgskolen i Levanger 22 oktober:
Fotografering av gravminner. Fotografering SLEKT OG DATA/Gravminner i Norge 2  I utgangspunktet kan dette fortone seg ganske lett. En stein står i ro.
Alternativer til nett Enova og Statnett starter FoU-prosjekt for å få fram de beste totalløsningene Nasjonal kraftsystemmøte, Gardermoen, Jan.
TOB055 Beskrivelse, kalkulasjon og kontrahering Aktører/roller i byggeprosessen ”Prosjektorganisasjonen”
INMA Performance Awards Innlevering – kategori: Gamification Innleveringsfrist 31. august.
Kunnskapsløftet er utdanningsreformen som ble implementert i Reformen innebar en rekke endringer i skolens innhold, struktur og organisering fra.
Kapittel 14: Ansette medarbeidere Læreplanmål: Foreta ansettelser i henhold til lover, forskrifter og regler Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Lærer:
Arbeidsplassutvikling [Sett inn navn på arbeidsplassen og dato]
Tillitsvalgte har en sentral og viktig rolle i IA.
Arbeidsgiverundersøkelsen 2017
Sammendrag av resultater fra FoU-prosjektet:
Årets norske Leanvirksomhet
Lønnspolitisk drøftingsmøte HTA. Kap. 4.1, 5.1 og 3.4.2
DET ER BEDRE Å TENNE ET LYS ENN Å FORBANNE MØRKET
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
INMA Performance Awards
Parat ved (fyll inn navn på arbeidsplass her)
Samarbeid og medbestemmelse
Årets norske Leanvirksomhet
Årets norske Leanprosjekt
INMA Performance Awards
Rekruttering Navn på foredragsholder Dato
Agenda Vurdere tekniske hjelpemidler som kan hjelpe oss i jobbsøkerprosessen...! Takk for muligheten til å presentere en alternativ hjelpemiddel. La oss.
Forbundets etiske retningslinjer
PRESENTASJONER Minutter Foiler Font 10 –
Beredskapsarbeid når UiOs kriseberedskap ikke slår inn
Navn på forslag: Navn på forslag: Navn på forslag: Foreslått av:
Hva fungerer og hva fungerer ikke?
PC-ordningen og Skolestart.mrfylke.no
PILOT Ola Erstad og Trude Haram Frølich, ITU
Årets norske Leanprosjekt
JUNGEL- PROSJEKTET Jobb for Ungdom, NAV hjelper deg, det gir Glede, Erfaring og Lønn // Myhren/Mølmen.
Den matematiske samtalen
Verdiar i nye ålesund Verdidebatt og verdiblink Leiarsamling P1 Komité for kulturbygging og verdiar.
Årets norske Leanprosjekt
Årets norske Leanvirksomhet
Viktige deler relatert til opplæring / sakkyndig kontroll.
Om opprykk til førstelektor
Matematikk på ungdomstrinnet
Modul 2 – Undersøke skolens vurderings- og oppfølgingspraksis
Velkommen til dugnad i kommunen
INMA Performance Awards
Digitalt doktorgradsopptak – oktober 2018
Årets norske Leanvirksomhet
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Regional utviklingsplan 2019 – med et perspektiv fram mot 2035
Kommunikasjon mot Handelsbanken
La elevene løse oppdraget B – Samarbeid
Bra for legen – bra for pasienten
Brukerveiledning for timeregistrering med Betalmeg
Arbeidsprosesser, roller og ansvar
Årets norske Leanvirksomhet
Årets norske Leanprosjekt
Årets norske Leanvirksomhet
Digisos - Digitalisering av økonomisk sosialhjelp
Årets norske Leanvirksomhet
Årets norske Leanprosjekt
Årets norske Leanprosjekt
Årets norske Leanprosjekt
Hospitering et avtalt besøk/opphold eller midlertidig arbeidspraksis i annen – fortrinnsvis intern – enhet. hospitering kan være av stor verdi for - å.
Årets norske Leanvirksomhet
Søknad: Årets Leanprosjekt
Enkel brukerveiledning
Program for administrativ forbedring og digitalisering
Hvordan SKRIVE en god CV?
Status for SRF’ene og verktøykassen
Utskrift av presentasjonen:

Søknad: Årets Leanprosjekt Søknaden består av tre vedlegg som skal fylles ut (se neste tre sidene): Informasjon om søkeren: Virksomhetsnavn, prosjektnavn, kontaktinformasjon mm. Prosjektets problemløsing: Beskriver problemløsingen og resultatene fra denne Prosessen for problemløsing: Beskriver prosessen tilknyttet problemløsingen De utfylte vedleggene sendes, sammen med prosjektets plakat, innen fredag 13. oktober. Merk: De innsendte bidragene vil vurderes av en fagjury bestående av 6 fageksperter. Vurderingskriteriene denne fagjuryen vil benytte for å evaluere de innsendte vedleggene er inkludert i de siste sidene av dette søknadskjemaet

Vedlegg 1: Informasjon om søkeren Fyll ut Informasjon om virksomhet/organisasjon Navn på virksomhet/organisasjon: ____________________________________________ Navn på spesifikt prosjekt som søker: Adresse: Informasjon om kontaktperson Navn på kontaktperson: Funksjon/ Tittel/ Stilling: Telefonnummer: E-post:

Vedlegg 2: Prosjektets problemløsing Fyll ut Beskriv og skisser problemet som skal løses og dagens situasjon Fyll inn her 1 Beskriv og skisser løsning på problemet med tiltak Fyll inn her 3 Beskriv og skisser hva årsakene til problemet er, og hvor viktige er disse Fyll inn her 2 Beskriv og skisser resultatet av tiltakene (kvantitativt og kvalitativt), og oppfølging av disse Fyll inn her 4

Vedlegg 3: Prosessen for problemløsing brukt i prosjektet Fyll ut Hvilke interessenter har blitt involvert i prosjektet, i hvilken grad har disse blitt involvert og hvordan? (organisasjonen, kunder, medarbeidere, tillitsvalgte, ansatterepresentanter, partnere/leverandører etc.) Hva har dere lært og hvordan tenker dere annerledes nå? Hvordan har prosjektet endret hverdagen deres?

Vedlegg 2: Prosjektets problemløsning Vurderingskriterier for Vedlegg 2: Vedlegg 2: Prosjektets problemløsning Vedlegg som fylles ut av søker Fagjuryen vil vurdere innholdet i vedlegg 2 etter følgende kriterier: I hvilken grad er forbedringen(e) fra forbedringsprosjektet sentral(e)/avgjørende/viktig(e) for org/avdeling? (Reell prestasjonsforbedring) Kundens perspektiv: Hvor sentralt/avgjørende er problemet/utfordringen som er utgangspunktet for prosjektet, sett fra kundens perspektiv? Reell prestasjonsforbedring: Har resultatene gitt en reell prestasjonsforbedring for org./avdeling? Har det kostet mer enn det har smakt? I hvilken grad har prosjektet brukt et løsningssett som er «kaizen»-basert? Har forbedringsprosjektet brukt en systematisk problemløsningsprosess? Er det tydelig sammenheng/rød tråd mellom de fire punktene i vedlegg 2? Har man fått en ordentlig forståelse av problemet? Tilhørende vurderings- kriterier

Vedlegg 3: Prosessen for problemløsning brukt i prosessen Vurderingskriterier for Vedlegg 3: Vedlegg 3: Prosessen for problemløsning brukt i prosessen Vedlegg som fylles ut av søker Fagjuryen vil vurdere innholdet i vedlegg 3 etter følgende kriterier: I hvilken grad har forbedringsprosjektet involvert relevante interessenter? (organisasjonen, kunder, medarbeidere, tillitsvalgte, ansatterepresentanter, partnere/leverandører etc.) I hvilken grad har man klart å endre måten man tenker på? I hvilken grad har man klart å endre måten man jobber på? Tilhørende vurderings- kriterier