Byggherreskolen Nett Spesielle utfordringer ved kurs på nett Jostein Myrbostad 1. juni 2007 Evalueringsseminar 1. juni 2007 om de nettbaserte vegkursene.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Logg inn med ditt brukernavn og passord. Glemt passord?
Advertisements

Mål og forventninger, faglig innhold, program og gjennomføring
Internship høsten Internship høsten 2014.
Pedagogiske krumspring med flervalgstester (multiple choice) NVU 2006 Svend Andreas Horgen Høgskolelektor Avdeling for Informatikk og e-Læring (AITeL)
1 Nettstøttet undervisning Fagskolen Tinius Olsen Kongsberg Terje Mjøen og Ole F. Stevning.
Jus 1. avdeling Hvorfor studere jus? Hvem passer studiet for?
Om praktisk tilrettelegging av fjernundervisningen Eksempel fra Praktisk Pedagogisk utdanning ved UMB Nasjonalt studieveilederseminar 2007 Hans Erik Lefdal.
Truls Fretland - Seminar 29.november 2005 Flervalgsøvinger og tester I diskret matematikk og algoritmer høsten 2005.
Hvordan sikre erfaringsutveksling mellom kursdeltakerne?
NVU – aktører De som presenteres her er: •HiA •HiB •HiNT •HiST •UiS.
Hvorfor vurdere av avstandsoverbyggende medier.
Fremmedspråk nivå III Språksamarbeid i Bergen vest, med døme frå prosjekt i spansk Angélica Cortés, Maria Brubæk Bua og Gro Egset Halse Gro.
Hva er viktig i Emnebeskrivelsen? BYG 1271 – Materiallære
Prosjekt: Presentasjon Av Elin Blikra
Pedagogikk og veiledning for bibliotekansatte NFK / Høgskolen i Bodø Merete Hassel, Bodin vgs.
Gruppe for digitale medier i læring «DML-gruppen tilbyr IT-støtte til utdanning ved UiO. Målsetningen vår er å legge til rette for god og fleksibel undervisning.
INF111 Innføring i nformasjonsteknologi Praktisk informasjon. Professor Kai A. Olsen, Høgskolen i Molde og Universitetet i Bergen.
Hva er viktig i Emnebeskrivelsen? BYG 1271 F – Materiallære
Fra fremmedspråkdidaktikerne ved ILS, UiO 1ILS-UiO-2010.
Forslag til Muntlig eksamen LK06 i faget ”Fremmedspråk”
Kokebok for nettbasert undervisning NVU-konferansenGrimstad mars 2006.
1 2 Utgangspunkt Definere hvilke behov for kompetanse UBiT vil ha behov for i framtiden Når disse er kartlagt er det mye enklere.
Evalueringsseminar HiN - Bodø Erfaring som foreleser + Kompetanseutvikling drift og vedlikehold Øystein Larsen, Vegdirektoratet / Teknologiavdelingen.
Oppsummering av FOU - prosjekt
Flash og ActionScript - eksempler og oppgaver
Valgfagsnettverket Et samarbeid om valgemner i Informasjonsteknologi for lærere Presentert på SOFFs konferanse Monica Johannesen & Leikny Øgrim.
Valgfagsnettverket Et samarbeid om valgemner i Informasjonsteknologi for lærere Presentert på NKUL Monica Johannesen & Leikny Øgrim Høgskolen i.
Stedbunden undervisning med fjernundervisningsteknolgi - tilrettelegging for åpen og fleksibel læring Monica Johannesen og Leikny Øgrim Høgskolen i Oslo.
Fjernundervisning på campus? Om erfaringer med teknologibasert fleksibelt læringsmiljø ved IT-seksjonen, ALU, HiO Presentasjon på Nettverkskonferanse -
Organisering og arbeidet i kommunene
Evalueringsseminar HiN Bodø Erfaringer fra sensor Geir Refsdal ”Drift og vedlikehold av veger og gater” sensurert: DVVG2005, DVVG2006 og DVVG2007.
1 Erfaringer fra skoleeier (Trondheim kommune) Rapporter fra/samtaler med skoleledere Hva lærerne rapporterer PPU−studentenes FoU-arbeid Vurdering for.
IKT i undervisningen Science camp Halmstad 12. april 2011 Torgeir Selle.
Ny Nettspansk: ¿Me oyen? III ANPE-konferanse Tromsø.
STUDER SMARTERE Kurs i studiestrategi Modul 1 Bli en bedre student Lene Røsok Dahl Karriereveileder, BI Karriereservice Velkommen på kurs Presentere.
PEDAGOGISK DAG Kjetil Bjorvatn 26/ Plan for dagen 1.Oppsummering av uken v/meg 2.Veien videre v/instituttene 3.Lunsj når vi er klare Torben Jensen.
Spillbasert læring Hugo Nordseth.
Ingeborg Amundrud og Åshild Vassend Holm
©Bergen kommune Byrådsavdeling for barnehage og skole 1 Eksamen Klagerett, hjelpemidler Klagerett Fylkesmannen Hjelpemidler under sentralt.
Nye nett- og praksisbaserte grunnskolelærerutdanninger GLU-NP 1-7 og GLU-NP 5-10 Programansvarlig 5-10.trinn Nils Ole Nilsen:
Helhet og sammenheng - UiU skoleeierkonferanse
Høgskolen i Oslo IKT-revolusjonen i mitt lærerliv! Digitale presentasjoner i eget arbeid Forelesning for A05 Hanne Christensen Monica Johannesen.
- DÅS (den åpne skole) - Studieverksted - Fengselsundervisning - Kurs.
TAKK!. Hvorfor blir Lokal-Sentral innlemmet i IHR?
DRI1002-V04 1. forelesning Arild Jansen, AFIN DRI IKT og informasjonssøking 1. Forelesning og seminar uke 2 Hovedpunktene i forelesningen Oversikt.
©Bergen kommune Byrådsavdeling for barnehage og skole 1 Møte om eksamen 2008 Innhold PAS og Extens Lokalt gitt eksamen, instruks Lunsj.
LINK Lokale informasjonsnettverk i Numedal/Kongsberg Mars 2000 Hva står LINK for? Lokale informasjonsnettverk i Numedal.
Vinterdriftskurs for operatører NVF-møte Øystein Larsen Vegdirektoratet, TMT-T, seksjon Vegteknologi.
Oppsummering av FOU - prosjekt
Multiplikasjon – Om flipped classroom-opplegget – Kompetansemål og læringsmål Denne PowerPointen vil gi deg en oversikt over dette flipped classroom- opplegget.
Den moderne steinalder! Digital jakt på mineraler
KDL – ny struktur og innhold
Forslag til Muntlig eksamen LK06 i faget ”Fremmedspråk”
Pedagogikk i Web 2.0-verdenen
Forslag til felles MA-struktur
Studentevaluering SGO/HGOxxxx V/Hxx
På hvilken måte kan Uniped bidra til å sikre god kvalitet på undervisningen ved UiS? Peke på 3 forhold:
Oppsummering av FOU - prosjekt
- der du vokser som menneske
NVU-konferanse mars 07 Videreutdanning i organisering og veiledning av støttekontakter, avlastere og frivillige Erfaringar frå opptrapping og utviding.
Eksamen 1997 – oppgave 4 Eksamen 1997.
Forslag til Muntlig eksamen LK06 i faget ”Fremmedspråk”
STR 2400 Strategi Kursopplegg
Panorama Vg3 Kapittel 9 Før eksamen © James Oliver/Getty Images.
Forslag til Muntlig eksamen LK06 i faget ”Fremmedspråk”
Forslag til Muntlig eksamen LK06 i faget ”Fremmedspråk”
En gjennomgang av Opplegget Frister Informasjonskilder
Forslag til Muntlig eksamen LK06 i faget ”Fremmedspråk”
Digital utsending av brev Presentasjon for ledelsen
Studentevaluering SGO/HGOxxxx V/Hxx
Utskrift av presentasjonen:

Byggherreskolen Nett Spesielle utfordringer ved kurs på nett Jostein Myrbostad 1. juni 2007 Evalueringsseminar 1. juni 2007 om de nettbaserte vegkursene til HiN/SVV Region Nord

Byggherreskolen Nett Pedagogisk opplegg Praktiske og organisatoriske utfordringer –It’s learning –Streaming –Redigeringsprogram –Ressurser Pedagogiske utfordringer –Presentasjonen –Grupper og samlinger –Kontakt lærer/student Forbedringsforslag

Pedagogisk opplegg Forelesningene ”streames” eller redigeres på egen pc og legges ut på nettet Studentene følger undervisningen på egen arbeidsplass En ny forelesning hver uke (tar ½ dag) og to samlinger for hver kursdel Etter streaming kan forelesningene hentes fram når studenten ønsker det Studentene skiver forelesningsreferat fra hver forelesning

pedagogisk opplegg forts. Studentene lager eksamensoppgaver og bidrar ved retting av besvarelsene Kurset er delt i tre deler med samlinger mellom hver del Presentasjonen av stoffet følger fasene i et anleggsprosjekt Samlingene sikrer erfaringsoverføring og meningsutveksling

Faglig innhold Samme som i sentral/regional byggherreskole De samme foreleserne Prosjektoppgavene hentes fra reelle SVV- prosjekt På samlingene møter studentene representanter for det valgte SVV- prosjektet

It’s learning

Streaming

Redigeringsprogram

Ressurser

Presentasjonen Arbeidsmiljøloven –Miljøbestemmelser Kap –Arbeidstidsbestemmelser Kap –Kontraktsvernbestemmelser Kap. 8, 11, 11a, 11b, 12, 12a, 12b ikke §§ 56a-65 og TML, FVL –Myndighetsregler for Arbeidstilsynet Kap. 13 og 14

Arbeidsmiljøloven

Presentasjonen - samtale

Presentasjonen - gruppe

Kommunikasjon – samling

Forberedelse Samle aktuelle forelesere for gjennomgang av innhold og opplegg Utprøving av teknologi Beslutte presentasjonsform Samle studentene

Utvikling av konseptet Pedagogisk –Samtale/intervju/liten gruppe –Filmbiter med forklarende kommentarer –Utvikle ferdighetsspill Samarbeid med andre skoler, bransjer, etater Tilby bruke av data fra vegprosjekt til bruk i undervisningen i skolene lokalt

Gevinst Kompetanseheving, rekruttering og kvalitetssikring Bedre og logisk forankring av lærestoffet Bedre innlæring, studentene arbeider med stoffet også i periodene mellom samlingene Tidsmessig rasjonelt og fleksibelt for både student og lærer Studiepoeng + godkjent eksamen hvis du vil Profilering av SVV som en moderne etat