Innkomne meldinger: Lese og kvittere innkomne meldinger: Innleggelsesrapport og Forespørsel/Svar på forespørsel. Følges opp fortløpende, det vil si minst.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Situasjonen sett fra Stavanger kommune
Advertisements

Ragnar Husum Vestre region Lisbet Guttormsen NHN
Medlemsnettet Foreløpig må dere taste inn hele adressen. Direkte link kommer snart.
BraWeb Bestilling.
Samhandling med St. Olavs Hospital
1 Status på meldinger og innholdsstandarder Veien videre 28. Mai 2013.
Trådløs telefon 7921G (side 1 av 2)‏ Normalvisning Hvilestilling Normalvisning: •Telefonnummer til den som er logget på vises •Valget Fører til Tjenester/Menyvalg.
Larvik Og Omegn MS Foreningen sin PC opplæring høsten 2005 Dette undervisningsmaterielle er laget av Ole Andreas Hvatum oktober 2005.
Oslo kommune Sykehjemsetaten Overgrep på pasient Lena Sand
Meldingsutbredelse Midt-Norge Møte Utskrivingsrapport Hvordan får vi til en god melding for begge parter? • Hjemmetjenesten trenger info om.
BraWeb Bestilling. Bravida tilbyr nå BraWeb Bestilling.Dette er et web-basert system for arbeidsbestilling. Systemet er interaktivt og dynamisk, og gir.
Elektronisk henvisning og epikrise
FUNNKe Teknisk.
Erfaringskonferanse Veien Videre: Erfaringsutveksling, utfordringer og muligheter knyttet til utbredelse av PLO-meldingene.
Gerica på ny plattform Oppdatert
Samhandling Mye av informasjonsoverføringen i helsevesenet har hittil foregått på papir eller via telefon. Det har tidligere ikke eksistert noen nasjonale.
Elektronisk meldingsutveksling Hvordan sikre drift og organisere meldingsovervåkningen FUNNKe Sandnessjøen Guri Selnes, rådgiver Helse- og Omsorg.
Mona Pedersen, prosjektleder Meldingsløftet i Lenvik kommune
Nettverksmøte på Sortland
FUNNKe Risikovurdering informasjonssikkerhet Nettverksmøte Tromsø 10. okt Eva Henriksen, Eva Skipenes,
Adressering av meldinger
Hvordan nå rett mottaker i kommunen
Dette er en automatisk presentasjon
Foto: Carl-Erik Eriksson Meldingsutveksling helse- og velferd og St.Olavs Hospital Mars 2013 v/ Trondheim kommune.
Arbeidsmøte patologisvar Annebeth Askevold, Arbeidsmøte 6 Patologisvar Annebeth Askevold Ullevål hotell 7. september 2006.
PLO-meldingen er klar – hva nå? SSP Brukerforum Egil Rasmussen.
Inspirasjon, nytt, veien videre Olav Thorsen Praksiskoordinator Stavanger Universitetssykehus.
Hvordan sikrer vi drift og hvordan organiserer vi meldingsovervåking?
Nettverksmøte FUNNKe 18.juni 2012 Elektronisk meldingsutveksling Forberedelser.
Nettverksmøte i Midt-Troms Velkommen!. Sammen skaper vi tiltak og trivsel! Kort status for Lenvik kommune pr : Oppstart meldingsutveksling.
Hovedsamarbeidskommune
Hvordan sikrer vi drift og hvordan organiserer vi meldingsovervåking?
Elektronisk meldingsutveksling
Rutine: Godkjenning av dokumenter i ePhorte
Overvåking Feilhåndtering
BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell:
Samhandling med Pleie og omsorgssektoren med bruk av elektronisk informasjonsutveksling Pleie og omsorgsmeldinger GSU Gjøvik Nasjonalt standardiserte.
Kort brukerveiledning Arkiv plug-in Februar 2015
1 BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell: 1.Opprette anmodning/bestilling (denne presentasjon) 2.Godkjenne bestilling (egen presentasjon) 3.Utføre.
Pleie og omsorgsmeldinger PLO meldinger Samhandling mellom helseforetak og kommuner Åse Mette Haldorsen, Prosjektmedarbeider PLO meldinger Sykehust.
Ny betalingsforskrift på kommunal medfinansiering og kommunal betaling for utskrivningsklare pasienter.
Superbrukerforum 23.april 2013 Seksjon Samhandling Anne Fiskaa Spes.rådgiver, stab samhandling.
Kidsmonitor tutorials for mobil. Innhold S. 3 Endre tidspunkt for hjemsending S. 10 Endre fast tidspunkt for hjemsending S. 17 Sende melding S. 20 Sjekke.
Registrering i Digipost steg for steg. Kort om Digipost  Digipost ble lansert i2011  Digipost er utviklet av Posten Norge som et sikkert digitalt alternativ.
Hvordan finne ut om dokumentet er sendt elektronisk fra DocuLive: Det er viktig å velge en lege som ligger i legeregisteret. X400 sier om legen har en.
Eksterne epikriser – hvordan sikre at de når frem til rett mottaker Digital samhandling, OUS –
Rutine: Godkjenning av dokumenter i ephorte To metoder for godkjenning: 1.Send til godkjenning til 1 person – enkel godkjenning 2. Send til godkjenning.
Pleie og omsorgsmeldinger PLO meldinger Samhandling mellom helseforetak og kommuner Åse Mette Haldorsen, Prosjektmedarbeider PLO meldinger Sykehust Levanger.
Elektroniske pleie- og omsorgsmeldinger (PLO) Avdeling for kliniske systemer.
Hvordan skrive delegert vedtak Sentralarkivet og Politisk sekretariat Kurs for saksbehandlere Dette gjelder vedtak på: ansettelser elevpermisjoner.
Samarbeid om utskriving av pasienter til kommunene Avd. samhandling og helsefremmende.
Helen Fannemel Sykepleier Fagavdelingen, IKT-seksjonen HMR
Kalenderfunksjon Parent- app
Sendte meldinger blir liggende i status «Sendt, venter på kvittering»
Kurs for saksbehandlere
Overvåking/Oppfølging
Fagråd digital samhandling Sør-Trøndelag
Systemmeldinger Systemmelding er informasjon til brukeren om at endring har skjedd. Krever ingen aktiv handling, men det anbefales å merke av som lest.
Hvordan gjøres dette i Gerica
Bruk av elektroniske meldinger i Gerica i samhandling med sykehuset
Enkel brukerveiledning
Brukerveiledning for timeregistrering med Betalmeg
Brukerveiledning for timeregistrering med DFØ-appen
Helen Fannemel Sykepleier Fagavdelingen, IKT-seksjonen HMR
Status PLO-meldinger Psykisk helsevern
Enkel brukerveiledning
Dialogmelding lege - lege
Digital innsending av pass via nettbank
Utskrift av presentasjonen:

Innkomne meldinger: Lese og kvittere innkomne meldinger: Innleggelsesrapport og Forespørsel/Svar på forespørsel. Følges opp fortløpende, det vil si minst 2 ganger på dagvakt og aftenvakt alle dager i uka, og hvis pasienten legges inn på natt Overvåking/Oppfølging

Sendte meldinger: Viktig prinsipp: Ansvaret er hos avsender Det er den som sender fra seg noe som VET at det skal mottas noe i den andre enden Sjekk at meldingen endrer status fra «Sendt, venter på kvittering», til «Sendt» Overvåking/Oppfølging

Rutiner ved stans i meldingsutvekslingen 1. Informasjon dokumenteres i PLO meldingene som normalt 2. PLO meldingen adresseres og sendes som normalt, men kvitteringsmelding vil ikke mottas 3. Opplysningene utveksles pr. telefon, og dokumenteres i Doculive 4. Når nedetiden er over vil meldingen automatisk resendes til mottaker 5. Kontaktoversikt til kommunene ligger i HNT`S portal for samhandling i EQS og oppdateres jevnlig

NYTT fra Varsling av problemer med e-meldingene: Legges ut på Intranett Legges ut på intranett under høyre kolonne Problemer varsles under feltet: «E-meldinger varsling». Sørg for å følge med på denne meldings-feederen. Varslingsrutiner E-meldinger 24/7 Ved stans i PLO meldinger: Når du oppdager problemer der mottaker ikke får meldingen må du varsle Hemits kundesenter og beskriv hva som er problemet. 1.Send e-post til 2.Ring tlf: (åpningstid man-fre 07:00-20:00) Ved kritisk/alvorlige situasjoner utenom denne åpningstiden: ring vakttelefon Hemit sjekker problemet og legger ut varsel på intranett når problemet er verifisert. Er det planlagt stans i noen kommuner vil det også komme melding om det her. Varslingsrutine ved stans i utveksling av pleie- og omsorgsmeldinger 1.Informasjon dokumenteres i PLO-meldingene som normalt. 2.PLO-meldingen adresseres og sendes som normalt, men kvitteringsmelding vil ikke mottas. 3.Opplysningene utveksles pr telefon. Dokumenter i pasientens journal under G3 4.Når nedetiden er over, resendes meldingen automatisk. 5.Kontaktoversikt til kommunene finnes under Samhandling på Innblikk

Når du ikke får opprettet 24-t varsel: Gjør slik: 1. Opprett «Melding om utskrevet pasient» 2. Velg rullegardin for «Opphold» 3. Velg forrige opphold 4. Velg «Til» 5. Valget «Tjenester» er default 6. Bytt til valget «Alle» 7. Skriv «Hemit» i søkefeltet 8. Velg alternativet. «HEMIT WM3 Testlegekontor». 9. Velg «Send». Meldingen skrives ut på valgt standardskriver. 10. Trykk «Ok» hent og kast utskriften.