SPORTSUTVALG 2016 REFERAT MØTE 1-18.01.2016. DELTAGERE I SPORTSKOMITEEN 2016 ▪ Ida Thorstensen – ▪ Hannah Simone.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Ny ordlyd på rapportene i avdelingen og nye rutiner for registrering av skyteaktiviteter For nye brukere: Du må først være registrert med en e-postadresse.
Advertisements

Slik bruker du vår nettbutikk!
Betingelser for motorsykkelkjøring for barn
Sponsordugnad Sandar IL – mars Våre utfordringer •Vanskelige økonomiske situasjon •Dugnadsbasert klubb fra 2009 •Cupene krever mye ressurser •Forventer.
Klubbutvikling NBBF Torunn Ytrehus 2012.
Overgangsvinduer, kurs og opplæring, lov og reglementer, ekstranett Presentasjon på NTFs medlemsmøte 2. juni 2007 Grand Hotell, Oslo.
Ny i styret: Ombud i praksis Veiledningskurs i organisasjons- og styrearbeid.
Classification: Internal Status: Draft TV Konferanse SAFE Sokkel & Lederne Sokkel Gruppearbeid.
Til alle medlemmer i KNA Varna
Norges Rytterforbund. Hva er klubbutvikling? •Klubbutvikling defineres som alle tiltak (utdanning, kurs, aktiviteter, dialoger osv) som bidrar til å føre.
ORGANISASJONSBYGGING Tiltak fra Oslo og Akershus Travforbund.
TITLE Regionmøte region 3 9. April 2014 hos Sandvika Rotary klubb Thon Hotell Oslofjord, Sandvika.
DIF FOTBALLSTYRE Sportslig møte for lagledere og trenere i DIF, 5 juni 2008 Agenda Presentasjon av styre og lagledere/trenere Status økonomi Styrets ønske.
STRATEGIPLAN 2012– 2015 Skreia IL - aktivitet i sentrum
Muligheter og utfordringer med Operativ leder i klubb.
Styret – hjertet i foreningen
Langtidsplan Mål Anlegg Kompetanse Kretsting Oslo og Akershus Gymnastikk og Turnkrets 1.
FREDRIKSTAD MUSIKKRÅDS MÅL OG HANDLINGSPLAN
PETS Kinsarvik mars 2011 Lars Nordbø Lars Nordbø 2250 District Internet Communication Officer District Internet Communication Officer.
NBF LEDERMØTET – 14. JUNI 2014 PRESENTASJON AV GRUPPEARBEID.
Veiviseren HÅNDBOK FOR TILLITSVALGTE I KLUBBENE
Ull/Kisa En positiv klubb for alle Fotball – Friidrett - Håndball – Idrettsskole VisjonVerdigrunnlag.
Langhus håndball Leder Nestleder Økonomi KassererDugnader/loddUllmax Informasjon Sekretær WEB-ansvarlig Event/arrangement JulecupArrangementEvent SPTKMarkedInnkjøp’matrialforvalter.
Lions Club Sandefjord/Sandar – en klubb for fremtiden? - Klubber mister medlemmer (artikkel i Aftenposten ) - ”Utfordring til endring” (oppfordring.
1) Nåværende organisering av SJR
VEDLEGG 1 til Virksomhetsplan for Hobøl IL - Handlingsplan årsmøteperioden 2015 Organisasjon og ledelse. Delmål: Gjøre organisasjon og aktivitetene synlig.
HK Trøgstad 97 Strategiplan.
Fokusgrupper Komité Helse og omsorg 25. februar 2015.
FORSLAG TIL VERDIGRUNNLAG IL HOLEVÆRINGEN (utdrag av versjon 3 med innspill fra undergruppene) ÅRSMØTE ILH SVENDSRUD 01 MAR 10.
Oslostudentenes Idrettsklubb Langtidsplan Vedtatt første gang årsmøtet 8.mars 2007.
SVØMMESKOLEANSVARLIG
Mål for Modul E Bli kjent oppbygningen av en klubbs aktivitetstilbud Tanker om utvikling egen klubbs aktivitetstilbud 1.
Lokale Aktivitetsmidler Sak til årsmøte i Sola Idrettsråd 17.februar 2011 Revidert etter vedtak i årsmøte SOLA IDRETTSRÅD
Stjørdals-Blink Fotball Informasjon Krav og forventninger.
Løper og trener utviklingsplan for Agder og Rogaland Skikrets Alpin komiteen 2010/2011.
Synkronhelga 2015 Info fra NSF Cathrine Aa Dalen Lørdag 7.mars 2015.
Arbeidsbeskrivelse for roller i Hasle Løren Håndballgruppe Basert på forslag lagt ut på Norges Håndballforbund Region Øst sin hjemmeside Pr 21. mai 2014.
Klubbesøk. Agenda: Bli kjent – presentasjonsrunde Klubbsatsningsprogrammet - bakgrunn og målsetting Hvilke klubber deltar i programmet Gjennomgang «Hva.
Handlingsplan Plogen Skiklubb GØY PÅ SKI FOR ALLE!
Løper og trener utviklingsplan for Agder og Rogaland Skikrets Alpin komiteen 2012/13.
Klubbutvikling Velkommen til startmøte. KLUBBENS FOKUSOMRÅDE ANSVARLIG NÅR (TIDSFRIST) HVORDAN FREMDRIFTSPLAN KLUBB ______________________________ HVA.
FLØY IL Fløy IL Struktur og Ansvarsforhold. FLØY IL Fløy trenger retningslinjer som beskriver ansvarsforholdene til de enkelte styrer  Mange mennesker,
Foreldremøte Oppegård IL friidrett Onsdag 14. januar 2015.
Sportslig plan 2016 – KIL G14 år Treningsgruppe 3 Presentasjon på foreldremøte onsdag 11. november 2015.
Ledermøte. Ledermøte nr Tid: 1. juni 2016 kl Sted: Bjølsenhallen Tilstede: – Fotball, innebandy, bandy, landhockey, sykkel.
AKK- Klubbkveld Agenda  Hvem er hvem  Klubbens visjon og mål  Hvor finner jeg informasjon  Nytt fra SU  Skøyter  Viktige arrangement  Klubbens.
«Let`s dream together»
Tips til gjennomføring av «Temakveld: Ungdomsidrett»
Strategi Utkast.
Handlingsplan 2017/2018 LC Notodden.
Annet du lurer på? Kontakt oss på
ÅRETS TENNISKLUBB 2007 SPONSORKONSEPT 2009 VBTK.
Hvordan står det til med…
Velkommen til REGLEMENTSKURS
Hamar idrettslag – svømming søker hovedtrener/trenere
HORDALAND RYTTERKRETS
Organisasjonskart med funksjonsbeskrivelser
Velkommen til BRV årsmøtet 2018.
Årshjul med faste aktiviteter
Rotarys digitale hverdag
Golfturnering til inntekt for brystkreftsaken
Informasjon om FAU (Foreldrerådets arbeidsutvalg) og klassekontakter
KLUBBHÅNDBØKER GRESVIK IF
Karate seksjonen Visjon: Verdier: Vi skaper vinnere/mestring!
Organisasjonsjustering hos USIT Allmøte 01. juni 2017
Veien videre etter introkurs
Velkommen til BRV årsmøtet 2019.
Velkommen til Foreldremøte 20 19
Kari Løken, distriktstrener og leder av kommunikasjonskomiteen i D2305
Tips til gjennomføring av «Temakveld: Ungdomsidrett»
Utskrift av presentasjonen:

SPORTSUTVALG 2016 REFERAT MØTE

DELTAGERE I SPORTSKOMITEEN 2016 ▪ Ida Thorstensen – ▪ Hannah Simone – ▪ Karianne Brekken – ▪ Liv Ellen Berg – ▪ Birte Hvidsten – ▪ Aina B. Huseby – ▪ Cathrine ▪ Fredrikke Syvertsen –

SPORTSKOMITEE NS ANSVARSOMRÅD ER OG FOKUSOMRÅDER. Sportsutvalget har som ansvarsområde å besørge for klubbens sportslige aktiviteter innenfor de grener herunder definer. Sprang -Ida Thorstensen Dressur-Fredrikke Syvertsen Kjøring-Aina B. Huseby Mounted Games-Karianne Brekken Nasjonale hesteraser-Aina B. Huseby Administrasjon: Se egen oversikt. I tillegg skal sportsutvalget bistå med å skape gode treningsvillkår, utarbeide korrekte statutter for egne stevner og uttak. Sportskomiteer er ansvarlig for bemanning til stevner, kompetanse / utvikling av personell og tett samarbeid med de Stevneledere som er ansvarlig på arrangement. Knytepunkt mellom utøvere og styret. Bidragsyter til økt rekrutering I form av å skape postiv aktivitet og gode rettferdige konkurranseforhold. Tett samarbeidspartner med eier av anlegg.

DE ADMINISTRATIVE. Sekretæriat: Birte Nicolaysen – tar oppgaven som “leder” av gruppen, hun skal ha med seg 4stykker og her har vi tenkt / ønske om: Victoria Heyer, Cathrine Nicolaysen, Astrid Wigant og Aina Huseby. Ida Thorstensen er støttespiller. Sekretæriat:Opplæring / kurs I Sekretæriatdrift, Horspro og kanskje grunnkurs I tekniskt personell. Kurs I stevneøkonomi kan også være av interesse. Birte vil gjennomgå status med Tove og få oversikt I sekretæriat. Dommerbod:Liv Berg jobber her sammen med Ida Ruud. Liv tar ansvar for å ha dommerboden (ute) klar til 15 april. Behov: Printer, hengelås til dør, Solskjerming, 3 kalkulatorer, ark, penner, søplebøtte og en pc.skjerm og tastatur. (karianne sjekker ut printer – Liv bistår med skjerm og tastatur kostnadsfritt. Man skal finne ytterligere 1 deltager I speakergruppen. Premier: Liv lager skriv om premietigging til stevner. Alle må bidra. Være ansvarlige for “driften” av arrangementene Ha dialog med styret Bistå grenledere & stevneledere

DE “ADMINISTRATIVE ”. Sanitet: Ansvarlig Kari Gleditch + 2 stk ? Liv drøfter dette med Kari. Banemannskap:Ansvarlig Undomsgruppa – med støtte fra oss i sportsutvalget – Hannah ? Behov: En pulje på flest mulig av ungjentene, disse skal da læres opp I : Tidtagning, flagging sprang, skrive dommeprotokoller, utregning dressurprotokoller og generelle regler for stevner. Karianne, Liv og evnt. Karine besørger opplæring. Hannah har dialogen med ungdomsgruppa. Refleksvester til banemannskap skal ordnes. Parkering/Matr.forvalter: Øyvind Akselsen og Stig Nicolaysen. Behov: liste over mannskap, refleksvester, kjegler og sperrebånd, samarbeid med Mounted Games. Være ansvarlige for “driften” av arrangementene Ha dialog med styret Bistå grenledere & stevneledere

GRENLEDER SPRANG V. IDA THORSTENSEN ▪ Utarbeide statutter for interne stevner og uttak i sprang med sportsutvalg og styret. ▪ Stevneleder Sprang ▪ Hovedtrener Sprang Behov /ønsker til stevner. Hinderstøtter til oppvarmingsbane med tydelig høydemål. Tidtagerutstyr.

GRENLEDER DRESSUR V. FREDRIKKE SYVERTSEN ▪ Utarbeide statutter for interne stevner og uttak i Dressur med sportsutvalg og styret. ▪ Stevneleder Dressur – i samspill med Øivind Ødemotland (Landsstevne) Behov /ønsker til stevner.

GRENLEDER KJØRING OG NASJONALE HESTERASER. AINA B. HUSEBY ▪ Utarbeide statutter for interne stevner og uttak med sportsutvalg og styret. ▪ Stevneleder– i samspill med utvalgte støttestillere. Defineres senere Behov /ønsker til stevner.

GRENLEDER MOUNTED GAMES KARIANNE BREKKEN ▪ Utarbeide statutter for interne stevner og uttak med Mounted Games gruppa, sportsutvalg og styret og. ▪ Stevneleder– i samspill med utvalgte støttestillere. Defineres senere Behov /ønsker til stevner. Parkeringsvakter, evnt. annen bistand

FACEBOOK – MEDIA – HJEMMESIDE – ANSV: HANNAH SIMONE ▪ Ansvarlig for å poste innsendte bilder/tekst etter stevner. Medlemmene selv må sende inn informasjon og bilde for at dette skal postes. Frist for å legge ut er 3 dager etter mottatt matriale. ▪ Holde Facebookside oppdatert med input som stevner og øvrige arrangementer. ▪ Ha samspill med styret og besørge god informasjonsflyt på f.bookside og hjemmesider. ▪ Tilknytte bidragsytere til å skape et levende nettmiljø.

ØVRIGE ARRANGEMENTER I REGI AV SPORTSKOMITE ▪ Utvidet klubbstevne 5-6 mars? ▪ Fellesreise til et dressurstevne (helg) ▪ Rytterfest -25 juni? (ikke rent arragement fra oss, men vi deltar i festkomiteen. ▪ Treningsuke sommer ▪ Banetreninger sprang og dressur ▪ Høstaktivetet – hest og familie? ▪ Feltrittrening ?

WHAT TO DO SJEKKES TIL NESTE MØTE ▪ Karianne: Printer, Sjegler, stevnemulighet og link Liv og Stian (for rytterfest og fellesarrangement trening horsemanship), klubbjakker. ▪ Ida: Stevnedato mars og tanker rundt rytterfest. Sjekk med Ellen. ▪ Ida: Sette dato for treningsuke ▪ Sjekke ut med parkeringsgutta om de tar jobben og høre med Cathrine om hun vil bidra. ▪ Birte: Sjekke ut horseprokurs og familiemedlemsskap og få oversikt over premier/sløyfer. HANDLES INN FØR SESONGSTARD ▪ Printer, sjegler, premier, div rekvisita, gardiner, hengelås osv. ▪ Liv fikser: PC skjerm og tastatur og søplebøtter til dommerbod.

WHAT TO DO – UTENOM FASTE OPPGAVER MOUNTED GAMESTRENING Her ønsker vi å knytte jentene i klubben sammen – uavhengig av gren. 19 Mars arrangerer vi da Pizzakveld. Karianne lager infoskriv og Hannah poster på Fredriksborgsiden. Bør ha påmelding? KLUBBJAKKER Vi føler vel at promotion ligger i styrets ansvarsområde, men ettersom Karianne og Mountedgruppa har innhentet tilbud så bistår vi med denne i denne omgang. Karianne sjekker status på pris og hva som er tenkt rundt logo. Finn tidsfrist for bestilling og mailadr der den enkelte kan sende inn sin str/bestilling. Her trenger vi bilde og korrekt pris for å poste på hjemmeside og facebook.

INPUT TIL STYRET OG ÅRSMØTE SJEKKES TIL NESTE MØTE ▪ Kurs / opplæring ▪ Visjon? ▪ Aktivitetsoversikt/nivåfokus 2016? ▪ Samspill mellom styret og S.U ▪ Økonomi ▪ Siril – Fokus? SAKER TIL ÅRSMØTET 2016 ▪ Statutter AEG uttak, klubbmesterskap osv. ▪ Dugnadsoppgaver året 2016 ▪ Hvor vil klubben ▪ Aktivitetsnivå?