Strategisk næringsplan for Rana Kommune SATSNINGSOMRÅDE MARKEDSFØRING OG OMDØMME PROSESSEN OG FREMDRIFTEN.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Styrket fellesskap Første samling 8. september 2009 Melhus bedehus 19:30 Kaffe 20:00 Vi starter presis 22:00 Avslutter.
Advertisements

Strategisk næringsplan Planrullering 2014
Nettkurs – ”Grunnkurs for tillitsvalgte” FS 4 Styremedlemmer - Diabeteskonferansen 2010.
LINERLA.
Status handlingsplan for Drammen sentrum
Vannområdene Glomma og Grensevassdragene
FRA MÅLSTYRING TIL PROFESJONELT ANSVAR
HVOR MANGE ER KLOKKA?.
HVITVEIS.
Næringspolitisk Forum …dette sa vi 12. januar 2004.
Presentasjon Helge Stanghelle. Rana Utviklingsselskap as  Aktør for næringsutvikling i Mo i Rana.  Etablert i 1987  6 – 8 ansatte  Aktiv.
Samspill skaper vekst Et samarbeid mellom Næringsliv og kultur på Helgeland.
Rotary lys langs kanalen. Hva skal til for å lykkes?
PROSJEKTORGANISERING Styringsgruppe: Birgit Larsen – Fylkesbiblioteket Kristin Strand Iden – Lenvik bibliotek Paul Henrik Kielland – TB Synnøve Baustad.
Prosess skolestruktur Handlingsprogrammet Vedtaket: For fortsatt å kunne ha skoler med høy kvalitet i en virkelighet med mindre økonomiske.
Involvering ProjectOslo Osloregionens posisjoneringsprosess.
Lillemoen skole Foreløpige planer for regulering, utbygging og rehabilitering Enhet for arealplan Britt Søgaard, Charlotte Norstrøm og Erik Johan Hildrum.
Hva er klokka?
Inkludering og mangfold. Hva betyr inkludering? Inkludering Når enkeltmennesker eller ulike sosiale grupper blir del av et nytt fellesskap som består.
Involvering og forankring av arbeidsgiverpolitikken i Gjøvik kommune. HR – sjef Elin G. Limoseth
Bedriftsnettverk Sognefjellet Et samarbeid mellom bedrifter på Sognefjellet, HIL og Visit Jotunheimen, finansiert gjennom VRI-midler.
Rådmann – Økonomiske rammebetingelser.
Oslo og Omland Friluftsråds arbeid for Markalov Asbjørn Olsen, generalsekretær Granavolden
Ungdomssatsinga til Nordland fylkeskommune. UNG i Nordland Hva? Hvem? Hvor? Hvorfor? Hvordan?
Arbeidsgiverstrategi og ledelse i Elverum kommune v/Arbeidsgruppa for arbeidsgiverstrategi i Elverum kommune For KS-nettverkssamling
Forventningene fra Fylkesmann « Fylkesmannen forventer at det er gjort en vurdering av hvorvidt kommunen, gjennom ny kommune eller på egen hånd, er i stand.
Ruseløkka skole – Informasjonsmøte
OPPFØLGING AV RESULTATER INNEN SKOLE
Kommunal planstrategi
Rutiner for overgang mellom barnehage og skole
Felles anskaffelse trygghets- og varslingsteknologi
Den gode skoleeier I Nes.
Handlings- og økonomiplan og budsjett 2016
kommuneplanens areal- og samfunnsdel
Forventningene fra Fylkesmann
Budsjettkonferanse 15. Mars 2017.
Tonsenhagen barnehage Årshjul 2015/2016
Tonsenhagen barnehage Årshjul 2015/2016
Skoleruta 2016 – 2017 Elever - Mindre grupper
KULTURBEGIVENHETER I SNARØYA
Sidene for 1935 fra bestefars første dagbok,
August UKE Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag
Skoleruta mindre grupper
Samarbeidsgruppemøte Stjørdal
KULTURBEGIVENHETER I FURU
KULTURBEGIVENHETER I FURU
Videre utrulling av eBilag høsten 2017
VELFERDSTEKNOLOGIPROSJEKTET I VESTFOLD OG TELEMARK
KULTURBEGIVENHETER I SNARØYA
Årshjul Forvaltning Fagskole Akershus Januar: Desember: Februar:
Regionreformen – status og veien videre
Årshjul 2018 – styremøter Helgelandssykehuset HF
Julemesse 1. søndag i advent Spilling i kirka julaften (hovedkorps)
Skoleruta mindre grupper
Kommunikasjon i helsetjenesten
Læringsverkstedet Åmot
Gruppe 1 - Kunnskapsgrunnlag
Arbeidskultur i Drammen kommune
Årsplan samordning av tilsyn
Årshjul 2018 – styremøter Helgelandssykehuset HF
Årshjul for klubber og idrettsråd i Hedmark idrettskrets 2019
Årshjul for klubber og idrettsråd i Rogaland idrettskrets 2019
STRATEGISK NÆRINGSPLAN FOR TROMSØ-REGIONEN - forprosjekt
DET KAN VÆRE MULIG Å HA HELE STREKNINGEN FERDIG BYGD I 2023
Verdier og visjon i nye Stavanger
Lokale lønnsforhandlinger Drøftingsmøte Lokale lønnsforhandlinger
Orientering/Status kommunesammenslåing, 237 dager igjen
Læringsverkstedet Åmot
Utskrift av presentasjonen:

Strategisk næringsplan for Rana Kommune SATSNINGSOMRÅDE MARKEDSFØRING OG OMDØMME PROSESSEN OG FREMDRIFTEN

2010 Polarsirkelen Reiseliv søker støtte til et forprosjekt for å se på hva som kan gjøres for Ranas omdømme.

05. april 2011 Næringsforeninga og Kunnskapsparken er med på laget, og det holdes en presentasjon for formannskapet der budskapet er at Mo i Rana trenger å jobbe med sitt omdømme.

Bred prosess for å utvilke strategisk næringsplan for Rana kommune. 100 mennesker fra politikk og næringsliv deltar. 2013

10. desember 2013 Rana Kommunes strategiske næringsplan vedtas. Markedsføring og omdømme er ett av fem satsningsområder.

01. oktober 2014 Prosjektleder Majken Hauknes og Rana Utviklingsselskap ber om innspill fra befolkningen, og følger opp dialog med næringslivet.

08. mai 2015 Åpent seminar om omdømmebygging i praksis for befolkning og næringsliv på Gallarias fagdag 2015, med foredrag fra Kari Traa, Ole Christian Apeland og Roger Ingebrigtsen. Avsluttet dagen med enighet om at vi i løpet av et år skulle være omforent om en kommunikasjonsstrategi/kommunikasjonsplatform.

September 2015 Arbeidsgruppe og referansegruppe er satt ned, men det er fellesskapet som skal gi svar på hvordan Mo i Rana kan bli mer synlig. Arbeidsgruppa skal løse oppgavene som det er konsensus om. Referansegruppen skal gi innspill og råd i prosessen.

16. november 2015 Workshop med arbeidsgruppe, referansegruppe, politikere, næringsliv, og interesserte innbyggere.

Desember 2015 Kommunestyret orienteres om arbeidet så langt.

Desember 2015 / januar 2016 Kartlegging av omdømmet blant befolkning og andre målgrupper.

22. januar 2016 Under Gallarias fagdag blir næringsliv orientert, og får muligheten til nye innspill.

Kommunestyremøte 14. juni Vedtak av ny kommunikasjonsstrategi/kommunikasjonsplattform for kommune og næringsliv

august: Lansering Lansering av kampanje med nytt hovedbudskap i forbindelse med Arctic Race i Mo i Rana