P4 Radio Hele Norge ASA Presentasjon av 1. kvartal 2005 Ansv.red. / adm.dir. Kalle Lisberg Økonomidir. Pål Falck-Pedersen.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Om grunnlaget for inntektsoppgjørene 2013
Advertisements

4Q00 / År  Driftsinntekter MNOK 67,4 (64,7)  Driftsresultat MNOK 0,4 (2,7)  Årsresultat MNOK 0,2 (1,9) Resultat 2000 (99 i parentes)
Norsk Gallup Institutt AS Gallup InterTrack Januar 2000 Skrevet av: Tore Wæthing, Norsk Gallup Institutt AS INTER TRACK  Internett informasjon 
PAGE 1 - Presentasjon 1. halvår august 2002.
Resultat Q Pressekonferanse Bergen 5. mai 2004.
Budsjettsituasjonen i landets kommuner. 2 Konsekvenser av statsbudsjettet – rådmennenes forslag til budsjetter i kommunene  Et utvalg(68) av kommunenes.
1: Gjengs leie for hybler og leiligheter i Oslo fjerde kvartal 2006.
1: Markedsleie for hybler og leiligheter i Oslo tredje kvartal 2006.
Leieprisstatistikk for Oslo Markedsleie og gjengsleie for hybler og leiligheter i Oslo 4. kvartal 2009 Leieprisstatistikk for Oslo Utarbeidet av.
Grunnskole KOSTRA-analyse Rådgiver Rune Jamt
Hands ASA Delårsrapport - 1. kvartal april, 2004 Arild Lund Adm. dir.
Kvartalsrapport per 3. kvartal 2004
Resultat 3. kvartal 2007.
Resultat 2. kvartal Høydepunkt fra Q Omsetning MNOK 358,3 (+ 43,2 %) –Direktesalg MNOK 114,4 (+ 32,7 %) –Forhandlersalg MNOK 241,8 (+ 53,8.
Resultat 4. kvartal Høydepunkt fra Q Omsetning MNOK 446,0 (+ 21,7 %) –Direktesalg MNOK 141,2 (+ 41,0 %) –Forhandlersalg MNOK 303,1 (+ 14,5.
PAGE 1 - Presentasjon 1. kvartal april 2003.
Presentasjon 3. kvartal oktober 2002
kvartal Regnskap 1. Kvartal 2003 Presentasjon 28. april 2003.
Presentasjon Regnskap for 4. kvartal 2006 av adm. direktør Olav Line Oslo, 13. februar 2007.
ForecastQ Ledermøte Consumer – 24. mars 2009.
Næringslivets økonomibarometer Resultater for NHO Vestfold- 4. kvartal 2014.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2014 © TNS Årsrapport for radiolytting.
Delårsresultat 1. Kvartal 2003 Onsdag 15.mai 2003 Hotel Continental.
Presentasjon av 1. kvartal Oslo 14. mai 2003 Adm.dir. / ansv. red. Rune Brynhildsen Økonomidir. Pål Falck-Pedersen.
Norsk Finansbarometer 2016 © TNS Norsk Finansbarometer 2016.
Økonomiske resultater 2012 Presentasjon for formannskapet av Stein Aas 13. mars 2013.
SpareBanken Vestfold Orientering om 1. kvartalsregnskap 2004 i Forstanderskapet Tirsdag 27. April 2004 kl K V A R T A L 2004.
Nordea Bank Norge Q januar Nordea Bank Norge – 4.kvartal 2011 Beste totalbank, god kundetilfredshet og høy lojalitet. Nordea har klatret.
1 Regnskap Nordea Bank Norge ASA 3. kvartal Nordea Bank Norge Finansuroen har hatt begrenset effekt for resultatregnskapet så langt i år Totale inntekter.
Nordea i Norge Q Gunn Wærsted Nordea Bank Norge i 1. kvartal 2008 Totale inntekter økt med 9 % til NOK millioner (1 914 mill sammenlignet.
Nordea Bank Norge Nordea Bank Norge 3. kvartal 2009.
Statistikk Dette er Norge Å kunne tolke statistiske data er en.
1 Styreformann Erik Gjellestad Adm. Dir. Thorbjørn Graarud Økonomisjef Lars H. Enger Synnøve Finden ASA 4Q06 presentasjon Sterk vekst og skuffende resultater.
AKTIV KAPITAL 1. kv Hovedtrekk 1. kvartal 2002  Fortsatt vekst i alle tre virksomhetsområder  Kjøp av tre porteføljer:  Arsenal:
Presentasjon 1. halvår Hovedtrekk - driftsresultater n n Dobling av driftsresultat i norsk virksomhet fra MNOK 13,1 til MNOK 27,7 n n Driftsresultat.
Nordea Bank Norge 1 Nordea Bank Norge Resultat 1. kvartal 2011.
Y o u r T e c h n o l o g y P a r t n e r...arb\desktop\finans\kva-4-99.ppt\1\ Ver. 05\ Velkommen til presentasjon av TTS Technology ASA 4. kvartal.
H E L G E L A N D – D E R D U H Ø R E R H J E M M E HELGELAND SPAREBANK Foreløpig årsregnskap 2005 Oslo, februar 2006.
halvår Regnskap 1. Halvår 2003 Presentasjon 14. august 2003.
1 Konsernsjef Dag Swanstrøm Finansdirektør Øystein Selen Synnøve Finden ASA 2Q06 presentasjon Rekordresultat!
Nordea Bank Norge 4. kvartal Gunn Wærsteds kommentarer til årsregnskapet: ”Nordeas vekststrategi har gitt nok et sterkt kvartal. Driftsresultatet.
Kjennskap til etablering av «Innbyggerservice» og inntrykk av informasjon fra kommunen generelt Bergen omnibus Januar 2017.
Resultat 1. kvartal 2007.
Resultat 3. kvartal Eiermøte 4. november 2016 Pernille Kring Gulowsen.
Norsk Finansbarometer 2016
Vedlegg 1 Varekostanalyse
Allmøte EFA 03. Mars 2016.
Radiolytting i Norge er godt dokumentert
HELGELAND SPAREBANK STATUS PR. 3. KVARTAL 2005 Oslo, oktober 2005
Årsrapport for radiolytting i Norge 2016 Offisielle lyttertall fra radioundersøkelsen Radiolyttingen i Norge 2016.
SPAREBANKEN VESTFOLD REGNSKAPS PRESENTASJON PR
Synnøve Finden ASA 3Q06 presentasjon
Årets Sponsor.
Nordea Bank Norge Q april 2012.
Nordea Bank Norge Q oktober 2011.
Markedsrapport November 2017
Økonomirapport til fakultetsstyremøte
Sammendrag Radioåret 2017 var preget av overgangen fra FM til DAB+, og i desember 2017 gikk de siste nasjonale FM-kanalene av lufta. Gjennomsnittlig daglig.
Nasjonale radiokanaler
Idrettens studieforbund ISF Årsberetning 2017
Kostnadsutvikling fosterhjem
Lav rente – en gjeldsfelle
Kapittel 2: Investeringsanalyse
Økonomiplan Seniorrådet Levanger 3. juli 2019
Finansregnskap Kontantstrømoppstilling (2) Direkte og indirekte metode TK-Handel AS (22 % skatt) (student) Trond Kristoffersen.
Utskrift av presentasjonen:

P4 Radio Hele Norge ASA Presentasjon av 1. kvartal 2005 Ansv.red. / adm.dir. Kalle Lisberg Økonomidir. Pål Falck-Pedersen

God start på et nytt år Hovedtall fra første kvartal 2005 Daglig lytteroppslutning hverdager økte til 26% (25% i forrige kvartal og i Q1 2004) Konsernets driftsinntekter økte med 23% til 59,1 mkr Tidenes beste Q1 radioreklameomsetning for P4 Konsernets driftskostnader økte med 1,2 mkr til 48,5 mkr Konsernets driftsresultatet økte med 9,7 mkr til 10,6 mkr

Fortsatt positiv inntektsutvikling Markedet for ren riksreklame på radio vokste med 20% i Q1 P4 tok 90% av markedsveksten og økte sin markedsandel fra 79% i Q til 81% P4 fikk dermed en inntektsvekst på 23% til 59,1 mkr Dette er den høyeste Q1-omsetningen av radioreklame i P4s historie. –Ca 20% høyere en snittet de siste 6-7 årene –2 mkr (3 ½ %) høyere enn tidligere toppnotering (1999) Januar og februar var vesentlig bedre enn fjoråret og godt over normalnivået for disse månedene, mens mars var den beste mars måned i historien – over 30% foran mars ifjor.

Kostnadsutvikling som forventet Totale driftskostnader på 48,5 mkr. Dette er 1,2 mkr høyere enn for Q1 ifjor. Økningen i kostnader skyldtes hovedsakelig følgende:  Økte distribusjonskostnader som følge av videreutbyggingen av nettet i ,0 mkr  Gave til flomofrene etter Tsunami (andre drift) 1,0 mkr  Ekstra avsetning til musikkvederlag pga uavklart nemndsak med Gramo (progr.kostn.) 1,0 mkr  Økt musikkvederlag pga økt omsetning (progr.) 0,5 mkr  Avsatt restrukturering i Q (personal)- 2,5 mkr = Netto effekt av hovedposter 1,0 mkr Nivået på sammenlignbare faste lønnskostnader (ekskl. restrukturering!) er på samme nivå som i Q1 2004

Resultatregnskap første kvartal 2005

Balanse pr

Spesielle poster og avsetninger i første kvartal Det er foretatt en ekstra avsetning på 1 mkr for å ta høyde for usikkerhet mhp utfall i nemndavgjørelse av P4s musikk- vederlag til Gramo og avgift til FFUK for Tilsvarende avsetning vil bli gjort hvert kvartal til saken er avgjort. I 2004 ble en ekstra avsetning på 3 mkr for hele året gjort i fjerde kvartal. Det er kostnadsført en gave på 1 mkr til flom-ofrene etter Tsunami-katastrofen i Asia. Donasjonen ble gjort i forbindelse med P4s egen innsamlingsaksjon

Resultatparametere for Q1 mer på nivå med øvrige kvartaler

Positiv lyttertallsutvikling så langt i år

Stabilt god markedsposisjon i første kvartal Markedsandel i lyttertid på hverdagerMarkedsandel i lyttertid på hverdager år *) P4s lyttertall og markedsposisjon i Q var unormalt gode pga stort oppstyr knyttet til frekvensskiftet *)

P4s salgsvekst – både volum og prisdrevet P4s prisliste ble oppregulert med 12% fra og reflekterte dermed en lyttermasse på ca (22,5% av befolkningen) på hverdager Prisreguleringen har så langt også blitt reflektert gjennom en godt og vel tilsvarende økning i nettoprisene Salgsvolumet har også økt en god del siden i fjor (volumvekst på rundt regnet 10% i prime time i Q1). Prime i mars og april er utsolgt P4s prisstruktur har gjort det problematisk for P4 å konkurrere om enkelte deler av kundemassen som har et sterkt rabattfokus. Fra har P4 derfor endret sin prisstruktur og økt bruttoprisene med 32% slik at brutto CPT blir mer på linje med andre aktører og rabatteringsmulighetene øker. Prisreguleringen i seg selv forventes ikke å gi merkbare utslag på nettoprisene. Utsolgtsituasjonen i prime time kan imidlertid gi positive nettopriseffekter over tid.

Radioreklamen tar fortsatt markedsandeler I Q hadde radio større vekst enn internett – som har vært det suverent raskest voksende mediet de siste årene (30% vs. 28%; ref MIO) Radiomarkedet i UK har hatt en vekst på 13% siste to år og har nå en andel på 7% av det totale reklamemarkedet etter nær en tredobling på 10 år. –UK er et foregangsland og viser potensialet for radioreklame, også i Norge Vi forventer at radio vil nå en markedsandel på 6% i Norge i løpet av 2006

Radio – et medium i positiv utvikling Antall kommersielle daglige lyttere har økt med 23% siste to år –Dette har gitt potensial for større dekning ved bruk av radio og bidrar til å øke bruksnytten for annonsørene Stadig flere annonsører velger radio som en del av sin naturlige mediemiks –Flere og flere får øynene opp for radiomediets mange gode egenskaper og høye kostnadseffektivitet –Radios tidligere status som ”tilfeldig” tilleggsmedium er på vei ut 11% av P4s omsetning i Q er fra nye radioannonsører 8 av 10 store dagligvarekjeder er på P4 i dag –De bruker radio både til profilerende og kjøpsutløsende annonsering 12 av landets 15 største annonsører har vært på P4 siste år Enkelte storannonsører omrokkerer mediebruken og legger hovedvekten av sine aktiviteter på radio P4 har en lang rekke fornøyde kunder som kan dokumentere at deres radioinvesteringer har gitt økt salg og styrket merkevare