Utfordringer Madla FK er en klubb i sterk vekst, og trenger NYE inntektskilder som setter oss i stand til å bli den ledende klubben i området. I Madlaområdet.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Sponsordugnad Sandar IL – mars Våre utfordringer •Vanskelige økonomiske situasjon •Dugnadsbasert klubb fra 2009 •Cupene krever mye ressurser •Forventer.
Advertisements

ASKER SKIKLUBB VOLLEYBALL Treningsavgift/dugnad våren 2014
Nasjonal dugnadskampanje 2012 – En veskeholder som gleder.
Du har $ 350,- Hva skal du bruke dem på? Dine valg er i dette tilfellet: Bank til 2 % rente Aksjer til 25 % rente Eller på Banners Broker.
Salg av toalettpapir og tørkeruller
OFFENTLIG BREDBÅND I MIDTRE VESTFOLD ET SAMARBEIDSPROSJEKT Tema: ORGANISERING.
SMS * MLM * FORRETNING SMSKLUBBEN Viktig før vi går i gang med presentasjonen. Bruk kun denne koden når du skal melde deg inn Skriv mld mxm send.
Alta turneringen 09 6 til 9 august. Bakgrunn •De siste sesongene har SIL deltatt på Altaturneringen. Turneringen har vært preget av gode opplevelser og.
Purrerutiner og inkasso Hvordan bruke rutinene i Uni Eiendom ?
1 • Informasjonsmøte Lyngdal cup LYNGDAL CUP
Firmanavn Forretningsplan. Målsetting Erklær firmaets langsiktige mål klart og tydelig. –Prøv å bruke ord som hjelper med å styre veksten til firmaet,
Hvordan lykkes med et prosjekt?
Rakkestad ungdomsskole Entreprenørskap Hva er så bra med faget? Entreprenørskap skaper en praktisk hverdag for elevene som de kan styre og legge.
Arrangør: Hunn/Gjøvik Rotary Klubb
Foredrag Rudshøgda 19. september 2009
RYLA SOM REKRUTTERINGSBASE Bjørnar Nyborg, Halden RK Leder RYLA
RYLA 2010 Midtveismøte 16. januar 2010 Bjørnar Nyborg, Halden RK Leder RYLA.
Clos-O-Mat Palma Vita og Lima Vita
Alta turneringen til 15 august. Bakgrunn De siste sesongene har SIL deltatt på Altaturneringen. Turneringen har vært preget av gode opplevelser.
Narvik 14 til 16 mai Fun Cup 2010 Oppdatert 9. mai.
TULIPANAKSJONEN 2006 Hvordan øke salget ? Fra start til mål!!
Kapittel 12 – Noen begreper
Rekrutteringsprosjektet 2016
Flest mulig, lengst mulig best mulig!
Langhus håndball Leder Nestleder Økonomi KassererDugnader/loddUllmax Informasjon Sekretær WEB-ansvarlig Event/arrangement JulecupArrangementEvent SPTKMarkedInnkjøp’matrialforvalter.
Økonomi/G2003.
Kampanje februar 2014 Kampanjeprodukter mobil Kampanjeprodukter MBB
Velkommen til informasjonsmøte om Eikeli VGS’ tilrettelegging for Fossums langrennsløpere og skiskyttere !
Visit Trondheim (Trondheim Aktivum) Tilreisende –Turister –Forretningsreisende –Weekend-shoppere Idrettsklubber CITY CARD.
Kjente brukersteder med høye rabatter Fordelsguide i høy kvalitet, med kort og lommeguide Lang gyldighet på alle fordelene (1. november 2010)
Hvorfor skal vi lage den og hva skal den inneholde?
31. Januar 2008 T. Foshaug 1 Orientering for samarbeidspartnere Prosjekt ”Fellesskap” Booking av fiskekort på Internett Nettstedet
Forretningsplan Oppbygging - Hensikt
Kunnsign TBH Forretningsplanen For å holde orden i sysakene - Forretningsplanen hjelper til med å strukturere, videreutvikle og planlegge din nye.
JUBILEUMSTUR til ORKNØYENE 2. – 9. juli Agenda Reiseledere Reiseruten Turens pris Foreldre/søsken Påmeldingsfrist Viktig å huske på før avreise.
M&L2 Kap. 8 Distribusjonsstrategier Oslo, januar 2010.
Utstyrspakker til Bodø/Glimt Ungdomsavdeling – 6 år lag Magnus Pedersen.
Stjørdals-Blink Fotball Informasjon Krav og forventninger.
Til foreldre/foresatte for jenter/gutter i alderen 6-12 år Konsum Gruppen Norge AS og Gresvik IF arrangerer for tredje år fotballskole for barn i alderen.
Stiftet 3. Mars 1920 En aktiv samfunnsdeltaker og samfunnsbygger i over 90 år Fana IL Fotball Holdnings kampanje 2013.
Dana Cup 2016 Fyrklit Feriesenter - Hirtshals. Dana Cup 1 lag G12 Samt G16, G15, G13 og J12 Ved for liten påmelding vil vi evt. Få spillere fra G13 eller.
Økonomiske systemer En markedsøkonomi er en økonomi der bedriftene bestemmer hva de vil produsere, produksjonen selges til forbrukerne, og forbrukerne.
Anbudskonferanse Rammeavtale for kjøp av Rengjøringsmidler kl Fylkeshuset, Erling Skakkes gt. 14 Møterom Kleberstein 5 etg.
Årsmøte sak 6B - felles PRO Felles PRO Styremøtet besluttet å fremme forslag til årsmøtet om å gå inn.
html.
Pizzalotteri Egge Gutter 16. Gjennomføring av Pizzalotteri …. Trenger ikke å søke Lotteritilsynet pga omfang. Hefte er nummerert fra 001 – 100 Trykke.
LHL-lotteriet nr. 11 LHL – Landsforeningen for hjerte- og lungesyke.
Driftsbudsjett og regnskap
Clos-O-Mat Palma Vita og Lima Vita
Aktivitetsleder barneidrettskurs
Gruppe- og bedriftssalg
Oversikt parkeringsrutiner, Fossum
Gruppeting onsdag
Presentasjon av forretningsplan
[Firmanavn] Forretningsplan.
3er-vant NFF TFK.
[Firmanavn] Forretningsplan.
Roede Aktiv Treningssenter samarbeid 2010
Styrevedtak sak 2011/3533, 29/6-11.
PRESENTASJONER Minutter Foiler Font 10 –
Hvordan bestille? Se baksiden
Idrettsforsikring - sammendrag
Rasmus- fondet § 1 Formål Hovedformålet med fondet er å gi økonomisk støtte til barn og ungdom, som kommer fra familier med økonomiske utfordringer. Hensikten.
Presentasjon av forretningsplan
Presentasjon av forretningsplan
FOREBYGGENDE UNGDOMSARBEID
Firmanavn Forretningsplan.
Closomat NAV juni Palma Vita og Lima Vita
Kapittel 2: Investeringsanalyse
Verktøy til kundeklubb
Utskrift av presentasjonen:

Utfordringer Madla FK er en klubb i sterk vekst, og trenger NYE inntektskilder som setter oss i stand til å bli den ledende klubben i området. I Madlaområdet vil det de neste 5 årene bli bygd ca 4000 nye eneboliger, noe som vil medføre at Madla FK sannsynligvis vil få ca 1000 nye medlemmer de neste årene. De neste årene trenger Madla FK å investere i følgende: - Nytt klubbhus - Kunstgressbane - Madla FK trenger å øke kompetansen i klubben, stryke økonomien for å kurse trenere, ledere, etc - Drakter

Samarbeid med AlmaGator for dugnadsprosjektet «Sammen støtter vi Norsk ungdom» For å lykkes med dette mener vi at dugnadsprosjektet "Sammen støtter vi Norsk ungdom" i regi av AlmaGator AS vil være et godt inntektskonsept for oss i Madla FK. Vi forventer at den enkelte aktive bidrar med å selge 10 salgsenheter hver Dersom ca 600 av våre medlemmer selger 10 salgsenheter hver i dette dugnadsprosjekt sitter Madla FK igjen med en Gevinst på kr ,-

Gevinsten deles mellom klubb og lag

Hva skal til for å lykkes Madla FK ønsker på bakgrunn av tidligere nevnte grunner at vi her står sammen og bretter opp armene for en felles innsats i dette dugnadsprosjektet "Sammen støtter vi Norsk ungdom"

Unikt forretningskonsept Aktiv samarbeidspartner som tar ansvar for organisering av utleveringen og administrering av betaling Ingen håndtering av kontanter -Dugnadsprosjekt.no administrerer innbetalingsskjema der pengene blir betalt direkte inn til klubb/forening fra den aktive. Ikke noe merarbeid for daglig leder, administrasjon eller lagleder Forbruksartikler til svært konkurranse dyktige priser Billigere enn tilsvarende produkter i butikk, selv om 50% av salgssummen går til klubben/foreningen Stor inntjening for klubb/forening, ingen risiko Produkter av høyeste kvalitet Alle aktive mottar en gratis vareprøve til bruk ved innsalg Egen design

Fortjeneste pr. salgsenhet: Salgsenhet = 6 x pakker a 15 kluter = 90 kluter Innpris kr. 100,- Utpriskr. 200,- Fortjenestekr. 100,- Ett lag på 20 aktive: 20 aktive selger 10 enheter hver = 200 enheter 200 enheter x kr 100 fortjeneste = kr ,- Fordeles mellom lag og klubb = kr ,- til laget Ett lag på 20 aktive: 20 aktive selger 15 enheter hver = 300 enheter 300 enheter x kr 100 fortjeneste = kr ,- Fordeles mellom lag og klubb = kr ,- til laget

Produkter Tørrmoppen samler det fineste støvet på en enkel måte Støv og skitt kastes rett i søppelbøtten sammen med moppen For beste resultat ved svært skittent gulv anbefales i tillegg bruk av våte GULV WIPES Til rengjøring av gulv Fjerner skitt og smuss enkelt, rent og skånsomt Ferdig til bruk Setter ikke striper Passer alle moppsystem. Svak duft av sitron

Praktisk gjennomføring 1.Lagleder / ansvarlig mottar og deler ut salgs/bestillingsskjema. 2.Innsalgsperiode er satt til maks 2 uker. Den aktive tar opp bestilling ved bruk av salgs og bestillingsskjema. 3.Den aktive overleverer sitt salgs og bestillingsskjema til ansvarlig / lagleder. Salgs og bestillingsskjemaene sendes i ferdigfrankert konvolutt til Dugnadsprosjekt.no senest tre dager etter endt innsalgsperiode

Utlevering og betaling 4. Dugnadsprosjekt.no sammenstiller alle innkomne bestillinger fra de respektive lag og effektuerer bestillingen. 5.Klubben/foreningen mottar ordrebekreftelse fra Dugnadsprosjekt.no med bekreftet leveringsdato. 6.Dugnadsprosjekt.no og klubb/forening avtaler tid og sted for utlevering. 7.De aktive møter på avtalt tid og sted. Ved utlevering vil den aktive motta produkter, kopi av salgs og bestillingsskjema og innbetalingsskjema. Innbetalingsskjema beskriver type og antall produkter, samt tidsfrist for innbetaling av salgssum. 8.Innenfor 3 virkedager mottar klubben en utleveringsoversikt fra Dugnadsprosjekt.no.

Onsdag : Kick Off møte Tirsdag/Onsdag 21/ : Oppstart av innsalgsperiode, samt utlevering av markedsmateriell og vareprøver. Søndag : Stopp av innsalgsperiode. Onsdag : Salgs og bestillingsskjema sendes i ferdig frankert konvolutt/eske til AlmaGator AS. Tirsdag/Onsdag 18/ : Utlevering av bestilte produkter. Det enkelte medlem er ansvarlig for å hente sine bestilte varer. Gjennomføringsplan