Delårsresultat 1. Kvartal 2003 Onsdag 15.mai 2003 Hotel Continental.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Sportsbransjen Sportsbransjen AS NORSPO AS  74 leverandører  Etablert for 20 år siden med mål om å stå sammen overfor en sterkere kjedestruktur.
Advertisements

SALG AV EL-FORRETNINGEN Statoil selger El-forretningen til LOS AS (Agder Energi) Classification:Status:
Sportsbransjen Bransjeoppdatering 2009.
1 REGNSKAP 1. HALVÅR 2000 PRESENTERT AV ADM.DIR. ARE SKINDLO 16. August 2000.
Grunnfondsseminar Oslo, 21. september Gode og stabile rammebetingelser •Sterk økonomisk vekst •Høy befolkningsvekst –Stavanger-regionen Norges tredje.
4Q00 / År  Driftsinntekter MNOK 67,4 (64,7)  Driftsresultat MNOK 0,4 (2,7)  Årsresultat MNOK 0,2 (1,9) Resultat 2000 (99 i parentes)
Copyright Mercell AS 1 Oslo,13. April 2007 Bergen,13. April 2007 Skandinavias største møteplass for innkjøpere og leverandører !
Handels- og servicenæringens rolle i sentrumsutviklingen Adm.direktør Gunnar Larssen i Oslo Handelsstands Forening deler sine erfaringer og peker på utfordringer.
Stiftelsen Elektronikkbransjen. • Store husholdningsapparater øker mest, med hhv 11 prosent vekst i volum og 14 prosent i verdi. • Innbygging utgjør.
PAGE 1 - Presentasjon 1. halvår august 2002.
Styrearbeid i Norwegian
Sportsbransjen 2007.
Resultatpresentasjon pr 4. kvartal 2010
Kapittel 3: Effekter av merkeverdi for bedriftene
Resultat Q Pressekonferanse Bergen 5. mai 2004.
Copyright Mercell AS 1 Oslo,24. Oktober 2006 Bergen,25. Oktober 2006 Skandinavias største møteplass for innkjøpere og leverandører !
Hands ASA Delårsrapport - 1. kvartal april, 2004 Arild Lund Adm. dir.
Kitron ASA Resultatpresentasjon 3. kvartal Hovedpunkter Q Økt effektivitet og høyere bruttomarginer bidrar til positivt resultat i 3. kvartal.
Kvartalsrapport per 3. kvartal 2004
Resultat 3. kvartal Høydepunkt fra Q Omsetning MNOK 311,0 (+ 18,4 %) –Direktesalg MNOK 101,4 (+ 23,5 %) –Forhandlersalg MNOK 208,7 (+ 17,6.
Resultat 3. kvartal 2007.
Resultat 2. kvartal Høydepunkt fra Q Omsetning MNOK 358,3 (+ 43,2 %) –Direktesalg MNOK 114,4 (+ 32,7 %) –Forhandlersalg MNOK 241,8 (+ 53,8.
Resultat 1. kvartal Høydepunkt fra Q Omsetning MNOK 375,4 (+ 23,1 %) –Direktesalg MNOK 124,6 (+ 32,7 %) –Forhandlersalg MNOK 249,6 (+ 18,9.
Resultat 2. kvartal Høydepunkt fra Q Omsetning MNOK 250 (+ 7,4 %) –Direktesalg MNOK 92,1 (+ 49,6 %) –Forhandlersalg MNOK 157,2 ( - 8,3 %)
Resultat 4. kvartal Høydepunkt fra Q Omsetning MNOK 446,0 (+ 21,7 %) –Direktesalg MNOK 141,2 (+ 41,0 %) –Forhandlersalg MNOK 303,1 (+ 14,5.
PAGE 1 - Presentasjon 1. kvartal april 2003.
PAGE 1 - Presentasjon 2. kvartal august 2003.
Presentasjon 3. kvartal oktober 2002
Regnskap 1. kvartal Ved adm.dir. Are Skindlo.
kvartal Regnskap 1. Kvartal 2003 Presentasjon 28. april 2003.
Steen & strøm STEEN & STRØM ASA 1 steen & strøm STEEN & STRØM ASA REGNSKAP 1. KVARTAL 2000 PRESENTERT AV ADM.DIR. ARE SKINDLO.
Boligbyggs markedsleie- statistikk for Oslo - 4. kvartal 2007 Markedsleien i Oslo steg med 4,2 % fra 3. til 4. kvartal 2007 I hele 2007 steg markedsleien.
Sparing eller forbruksvekst – Ja takk begge deler Lars E Haartveit, sjeføkonom i Virke.
Presentasjon Regnskap for 4. kvartal 2006 av adm. direktør Olav Line Oslo, 13. februar 2007.
Kongsberg Gruppen ASA Resultat Agenda uHovedhendelser uResultatsrapport uSegmentinformasjon uPosisjoner uMarkedsgjennombrudd LNG uOppsummering.
Gyldendal ASA Presentasjon av 2004-resultater. Dette sa vi om utsiktene for 2004 Stabilt høyt volum for bokbransjen. Hard konkurranse i alle delbransjer.
M&L2 Kap. 8 Distribusjonsstrategier Oslo, januar 2010.
P4 Radio Hele Norge ASA Presentasjon av 1. kvartal 2005 Ansv.red. / adm.dir. Kalle Lisberg Økonomidir. Pål Falck-Pedersen.
Økonomiske resultater 2012 Presentasjon for formannskapet av Stein Aas 13. mars 2013.
Presentasjon Regnskap for 2. kvartal 2006 av adm. direktør Olav Line Oslo, 31. august 2006.
Presentasjon 3. kvartal 31. oktober 2001 Konsernsjef Fredd Causevic.
1 Regnskap Nordea Bank Norge ASA 3. kvartal Nordea Bank Norge Finansuroen har hatt begrenset effekt for resultatregnskapet så langt i år Totale inntekter.
Nordea i Norge Q Gunn Wærsted Nordea Bank Norge i 1. kvartal 2008 Totale inntekter økt med 9 % til NOK millioner (1 914 mill sammenlignet.
Nordea Bank Norge Nordea Bank Norge 3. kvartal 2009.
1 Styreformann Erik Gjellestad Adm. Dir. Thorbjørn Graarud Økonomisjef Lars H. Enger Synnøve Finden ASA 4Q06 presentasjon Sterk vekst og skuffende resultater.
AKTIV KAPITAL 1. kv Hovedtrekk 1. kvartal 2002  Fortsatt vekst i alle tre virksomhetsområder  Kjøp av tre porteføljer:  Arsenal:
Presentasjon 1. halvår Hovedtrekk - driftsresultater n n Dobling av driftsresultat i norsk virksomhet fra MNOK 13,1 til MNOK 27,7 n n Driftsresultat.
Nordea Bank Norge 1 Nordea Bank Norge Resultat 1. kvartal 2011.
Y o u r T e c h n o l o g y P a r t n e r...arb\desktop\finans\kva-4-99.ppt\1\ Ver. 05\ Velkommen til presentasjon av TTS Technology ASA 4. kvartal.
Q Choice Hotels Scandinavia Sterk forbedring fra foregående år Fra negativ til positiv kontantstrøm De dårlige tidene ligger bak oss Oppgangen.
H E L G E L A N D – D E R D U H Ø R E R H J E M M E HELGELAND SPAREBANK Foreløpig årsregnskap 2005 Oslo, februar 2006.
halvår Regnskap 1. Halvår 2003 Presentasjon 14. august 2003.
Merverdiavgift. Hva er merverdiavgift? Merverdiavgift er en avgift (penger) man betaler til staten ved salg av varer og tjenester Beregnes som % av salgspris.
Nordea Bank Norge 4. kvartal Gunn Wærsteds kommentarer til årsregnskapet: ”Nordeas vekststrategi har gitt nok et sterkt kvartal. Driftsresultatet.
- vi vil mer ØKONOMI/REGNSKAP HOVEDFOKUS Meget god bankdrift Nesten ikke tap God vekst i utlån og innskudd.
Spørreundersøkelse om Haugesund Lufthavn, Karmøy blant næringslivet i Haugesundregionen August 2015.
Resultat 1. kvartal 2007.
Resultat 3. kvartal Eiermøte 4. november 2016 Pernille Kring Gulowsen.
Allmøte EFA 03. Mars 2016.
Allmøte EFA 09. desember 2016.
HELGELAND SPAREBANK STATUS PR. 3. KVARTAL 2005 Oslo, oktober 2005
Synnøve Finden ASA 3Q06 presentasjon
Nordea Bank Norge Q april 2012.
Nordea Bank Norge Q oktober 2011.
Markedsrapport November 2017
Utviklingen av sushimarkedet i Norge 2016
Kostnadsutvikling fosterhjem
Kapittel 14 Kostnad –resultat–volumanalyser
Utskrift av presentasjonen:

Delårsresultat 1. Kvartal 2003 Onsdag 15.mai 2003 Hotel Continental

Vår misjon  Skape opplevelse og fellesskap blant mennesker

Vår visjon  Vi skal skape –De mest fornøyde kundene –De mest lønnsomme forhandlerne i sportsbransjen

Vår strategi Gresvig skal tenke og opptre som en integrert detaljistkjede. Effektiv arbeidsfordeling mellom kjedesentral og forhandler skal gi best mulig lønnsomhet og effektivitet for kjeden som helhet. Våre kjedekonsepter skal være førstevalget for utvalgte forbrukergrupper gjennom et attraktivt varetilbud og en sterk markedsposisjon Felles fokus på forbruker

 Hovedtrekk og resultater –Konsernet –Virksomhetsområdene Gresvig AS - Kjedesentral Gresvig Detalj – Egeneide butikker  Status Super G  Utvikling i medlemsmassen  Balanse –Konsernet  Fremtidsutsikter Hva skal jeg snakke om

Resultatutvikling konsern  Fortsatt resultatfremgang  Resultat før skatt øker med +19% i kvartalet

Utvikling i driftsresultat  Totalt 17% ned ifht. 1.kv  + 7,2 % i Kjedesentralen i  Tilbakegang i egeneide butikker (6,8 mill.kr. lavere)

Omsetningsutvikling Totale driftsinntekter i hele mill.kr.

Hovedtrekk i kvartalet  Omsetningsvekst på 20 mill  Resultat før skatt opp fra 10,9 til 13 mill  Driftsresultat ned fra 20,8 til 17,2 mill Bakgrunn –Omkostningsvekst er investeringer for å øke distribusjon Verving nye butikker Etablering nye butikker Stormarked –Mars var meget svak omsetnings- og resultatmessig for Gresvigs egeneide butikker Usikkerhet i markedet ga effekt i hele varehandelen Resultateffekt 5 mill sammenlignet med 2002

 Svak markedsutvikling i 1. kvartal totalt  Tidlig start på vinteren ga forskyvning –Salget av vintervarer stoppet opp tidligere enn vanlig i første kvartal  HSH statistikk detaljhandel, gruppen som inkl. sport –Januar +6,5% –Februar: +10,1% –Mars: -7,8% –1.kvartal totalt: +2,3% Markedsforhold

Hovedtall konsern

Aksjenøkkeltall

Kjedesentralen - Gresvig AS

Hovedtall Gresvig AS

Hovedtrekk Gresvig AS  Omsetning : –Økning skyldes i sin helhet økt kjøpslojalitet - G-sport lojaliteten opp 2 prosentpoeng (86%) - Intersport lojaliteten opp 11 prosentpoeng (73%) (Færre enheter enn Q trekker omsetningen ned)  Kostnader : –Reklame+ 4 mill (økt markedsinnsats) –Personal + 1 mill (sentral org. stormarked) –Logistikk + 1 mill (økt antall varelinjer)

Marginutvikling Gresvig AS  Marginutvikling for vareomsetning fra kjedesentral til forhandler  DG1 (dekningsgrad 1) er marginen i grunnkalkylen før rabatt og bonus til forhandler  DG 2: Realisert margin etter avgitte rabatter og årsbonuser

Detaljvirksomheten - Gresvig Detalj

Hovedtall Gresvig Detalj

Hovedtrekk Gresvig Detalj  Omsetning : Stabil –Høyt salg av vinterprodukter Q4 ga forskyvning i salg av vintervarer Q1 –Ombyggingsprosjekter gir kortvarig omsetningsreduksjon Super G Alna, Asker sentrum, CC vest, –Generell nedgang på de store kjøpesentrene i Osloområdet  Flere butikker (+ 5 stk) –PAC + Gjøvik  Lavere salg pr. butikk –Sammenlignbare butikker ned 5%  Bruttomargin ned 4,1 prosentpoeng –Økt bruk av pris som virkemiddel  Kostnader –Flere butikker gir økte kostnader –Stabilt kostnadsnivå per butikk

Konsernets lønnsomhet av egeneide butikker

Gresvig Detalj Utvikling i realisert bruttofortjeneste

 Positive signaler i april –Sterk åpning av Super G på Alna - 70 % omsetningsøkning i april mot fjorår.  Sterk start på sykkelsesongen –69% økning i antall solgte sykler hittil !  April er 10% foran fjorår på sammenlignbare butikker –Hittil i år: -0,3% på sml.but.  Høyt aktivitetsnivå i butikk og høyt trykk på markedsføring i mai/juni  Nyåpning av G-Sport Oslo City i Juni (ny butikk)  Reåpning av G-Sport CC Vest i Juni (nytt lokale)  Reåpning av G-Sport Bærum i Juni (oppgradering) Fremtid Gresvig Detalj

Balanse

Hovedtall konsernbalanse

Utvikling varebeholdning

Hovedtall konsernbalanse

Utvikling egenkapitalandel

Fremover

 Sterk åpning av pilotbutikken på Alna –Nyåpning av egeneid butikk på Alnabru 5. April –(Tidligere G-Sport Alna) –70 % omsetningsøkning i april måned  Videre planer: –Stavanger –Kristiansand –Trondheim –Bergen Super G – status og fremtid

Oppkjøp, etablering, nye medlemmer  Oppkjøp i desember 2002 og 1.kvartal 2003 –Deleierskap i 34 eksisterende kjedebutikker  Nyetableringer –Ni nye butikker ( 8 medlemseide og 1 egeneid) –Areal fra 300 til 900 kvm per butikk –Forventet snittomsetning 7-10 mill. årlig  Verving fra andre kjeder –To butikker er vervet i løpet av 1.kvartal –Ingen avgang til andre kjeder i kvartalet

Langsiktighet i detaljleddet  Eierskap gir langsiktig detaljomsetning – gjennom Gresvigs hel- og heleide butikker  Hel- og deleide butikker står for en detaljomsetning på ca. 900 millioner kroner årlig  Estimert omsetning i kjedene totalt er 2,7 mrd.

 Vekststrategien står fast –Vekst i omsetning og lønnsomhet Stormarked Etablering av nye butikker Vervekampanje –Fortsatt fokus på rolledeling og økt presisjon Økt presisjon og kvalitet betyr mer tid til salg i butikk  2003 vil preges av –Fortsatt økt konkurranse i sentrale markedsområder –Lavere marginer i detaljvirksomheten –Intensiv markedsføring og prispress –Lavere finanskostnader Fremtidsutsikter