Sesongen 2016/2017 Tilbud for barn og unge fra 3.-7. klasse Følger skoleruta Velger selv hvor mange og hvilke dager man er med.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Trenerforum 17.desember 2007 Innhold i kveld:
Advertisements

Klaus Pettersen & Bjørn Erik Korum Hansen
NORDSTRAND IF FOTBALL Niffen
SPILLERUTVIKLING VARHAUG, )Hva kan Varhaug`s trenere gjøre for å utvikle spillere best mulig (7-19år)? Hvilke ferdigheter bør vektlegges på treningene?
Skeid ungdomsavdeling G Målsettinger (helse) 1.Skeid skal være den beste Oslo-klubben å vokse opp i! 2.Flest mulig - Lengst mulig - Best mulig!
Løvenstad FK -på lag med lokalsamfunnet for et bedre oppvekst-og nærmiljø Spilleren i fokus – laget i sentrum - klubben i hjerte.
VÅR VISJON Vi skal utvikle fremtidens toppspillere!
Hasle/Lørens Fotball 5-åringer Jeg og ballen! Hasle-Løren skal lage gode fotballspillere som tar selvstendige valg! Aktivitet: 1 trening ute i uka fra.
Skedsmo A-lag Min bakgrunn som spiller og trener Spiller Lyn(1. div og tippeligaen) Vålerenga(1. div og tippeligaen) Bryne (1. div) Strømmen (1.
2. februar 2016 Foreldremøte for J15 og J17 fotball Sesongopplegget for 2016.
Oslo Idrettslag Svømming Synkronhelga Sportslig utviklingsplan, Skjetten Jon Marius Rønning Sportslig leder Oslo Idrettslag Svømming i utvikling.
Treningsleir Meråker Arena CSK F-Jenter mars 2016 Treningsøkt 1
FAIR PLAY I BARNEFOTBALLEN ASKØY FOTBALLKLUBB 2016.
Sesongen 2014! Oppstart. Positiv evaluering 2013 Godt miljø/lagmoral Gode treninger Trener(e) kommuniserer og forklarer godt Svært god score til trenere.
Sportsklubben Herd Foreldreinformasjon. Sportsklubben Herd  Herd Fotball & Herd Idrettskole  Skolekretsene Åse og Lerstad  Største fotballgruppe mellom.
Hasle-Løren skal lage gode fotballspillere som tar selvstendige valg! Aktivitet: 2 treninger ute hele året, og 1-2 treninger inne i vinterhalvåret. Deltagelse.
Velkommen til foreldremøte J-8-1 og J-8-2 Sesongen 2015.
HORDALAND FOTBALLKRETS Fair Play i Barnefotballen.
Barnefotballkvelden. Innhold Verdier og retningslinjer Klubben som sjef God fotballaktivitet – i økta og kampen God fotballaktivitet.
Bønes J02 Treningsopplegg og øvelser Vinter / vår 2015.
Foreldremøte G8 og J8 1) FFO Sven 2)Presentasjon av trenere 3) Årshjul 4) Info 5) Forventninger/holdninger til foreldre, ledere og spillere 6) Kampavvikling.
Bedre barnefotball med trenerkoordinator - Bedre fotballaktiviteten for dei minste. - Barn vil få bedre og morsommere fotballtrening. - Større trivsel.
Løvenstad FK -på lag med lokalsamfunnet for et bedre oppvekst-og nærmiljø Spilleren i fokus – laget i sentrum - klubben i hjerte.
Oppsummering 2010 – Plan 2011 G sesongen går mot slutten og det er på tide med en oppsummering og å se fremover mot neste sesong: Varierende.
Elverum Fotball Kvalitetsklubbprosjektet
Hdhd En blå tråd, del to. Fra14 årslag og oppover. Rollekrav/kravspesifikasjon;
Sportslig Plan Fossum Fotball 7er fotball. Sportslige mål Gi tilbud om om å spille og lære i et godt miljø Skape interesse for fotballspillet og la spillerne.
Keeperskolen 2012 Elverum Fotball - Ungdomsavdelingen.
KLUBBEN FOR ALLE. VÅR VISJON FL Fart – «klubben for alle på og utenfor banen» Fart jobber bevisst med holdningsskapende arbeid, og tenker Fair Play på.
Trener tips 10 bud, spillestil, hospitering, læremomenter og nominering sone/krets Sist oppdatert 11. November 2013 Utdrag fra Sportsplan.
Fotball DFI Junior – 2016 sesongen Spillermøte
Sportslig forum - Ranheim håndball1 Rev 30/ Ranheims blå tråd.
Foreldremøte for J/G 2010, 27. august Plan for foreldremøtet J/G Info om klubben -hjemmesidene -sportsplan -medlemskap -lagene J/G lagsoppgaver.
Informasjonsmøte 7-8 år. Vi er alle Elverum Fotball 100 lag 6 år til a-lagene våre i 2014 Opp mot spillere 200 trenere og lagledere nasjonaliteter.
Flest mulig - lengst mulig - best mulig Foreldremøte J04 september 2016 Agenda for møte Presentasjon av trenerteam Mål for sesongen sportslig og sosialt.
Hasle-Løren skal utvikle og produsere gode fotballspillere som både tar og ønsker å ta selvstendige valg! Aktivitet: Som 15-åring trener man 3 ganger i.
Barnefotballen trinn for trinn mot ungdom i Hinna Fotball
Sportsklubben nord Versjon
Spillermøte G april.
SkoleVfL 2.1 Jåttå vgs august 2017 – mars 2019.
Sesongen 14/15 J00/01 Foreldremøte J2000.
Sportslig Plan Fossum Fotball 5er fotball.
En introduksjon.
Øhil fotball [Barnefotballen]
Skedsmo FK Jentesamling 1. juni
Sportslig Plan Fossum Fotball 11er fotball.
Hasle-Løren IL Fotball- G19 Juniorfotballen
Konkurranse grupper Januar 2017
Klubben for alle.
Oppstart 2010-kullet Harald Kallevik
Presentasjon for spillere og foreldre
Askerbøringene IL presenterer – i samarbeid med DNB Idrettsleker:
Oppstartsmøte gruppe januar 2017
MJØSSKI
Velkommen til August 2017.
VELKOMMEN! Sportsklubben Herd
Trenerforum # Mandag 25. april. Kl Tema:
Foreldremøte MG10 Mandag 18.august 2014.
Barnefotballen trinn for trinn mot ungdom i Hinna Fotball
Ny inndeling av spillformer i barne- og ungdomsfotballen
CSK Jenter 13 Fotball 2018 Foreldremøte Januar 2018.
Å planlegge og gjennomføre en treningsøkt
Trenerrollen i UllKisa
Velkommen – presentasjon av deg selv
Ny inndeling av spillformer i barne- og ungdomsfotballen
Base 1 sine kurs på Aks Uke
Base 1 sine kurs på Aks Uke og 7.
Hospitering i Smørås IL.
Vi oppnår resultater gjennom samarbeid Vi respekterer hverandres meninger Vi gjør det som er besluttet Vi oppnår resultater.
Modul 1.06 Treningsplanlegging
Utskrift av presentasjonen:

Sesongen 2016/2017 Tilbud for barn og unge fra klasse Følger skoleruta Velger selv hvor mange og hvilke dager man er med

Økt aktivisering hos barn og unge i tidsrom med ellers er lite tilbud. Trygt og mobbefritt miljø etter skoleslutt. Holdningsskapende : – RBK sine verdier og holdninger ligger til grunn for hele opplegget. Fotballmessig utvikling gjennom læring av ferdigheter og ved å trene og spille som Rosenborg. Forenkler dette ned til læringsmomenter som øves inn gjennom artige og spillsentrerte økter og øvelser. Alle skal oppleve mestring og utvikling på SITT nivå: differensiering Målsetning Hovedmålsetning: Alle deltakere skal trives, ha det gøy og utvikle seg som fotballspillere og mennesker.

Dagsplan: 13.30: Oppmøte, mat, leksehjelp, sosialt samvær 14.30: Skifte, løkkefotball/frilek ute 15.00: Fotballtrening 16.15: Løkkefotball, muligheter for å bli hentet 16:30: Vi avslutter for dagen Opplegget - praktisk «Du veit itj kor godt det e å vær utkvilt, varm og tørr hvis du aldri ha vært sliten, kald og blaut» Nils Arne Eggen Tilholdssted: Lerkendal Trening på Salmar-banen Kunstgress hele året! Tilholdssted: Lerkendal Trening på Salmar-banen Kunstgress hele året! Taxi-transport fra skoler i Trondheim.

Personell Alle instruktører velges ut, kurses og følges opp kontinuerlig med følgende mål: RBK-standard på alt vi gjør! Erik Selnæs Instruktør/ped. ansvarlig UEFA B-lisens. Lærerutdanning. Hovedtrener Byåsen Rekrutt. Trener Team BDO G Erik Selnæs Instruktør/ped. ansvarlig UEFA B-lisens. Lærerutdanning. Hovedtrener Byåsen Rekrutt. Trener Team BDO G Simon Hustad Evjen Sjefinstruktør/adm. ansvarlig UEFA B-lisens. NFF C-lisens veileder. Hovedtrener FK Kvik. Trener Team BDO G Simon Hustad Evjen Sjefinstruktør/adm. ansvarlig UEFA B-lisens. NFF C-lisens veileder. Hovedtrener FK Kvik. Trener Team BDO G Vegard Skorstad Sportslig leder RBK-skolen UEFA B Spillerutvikler. Lærerutdanning. Trener RBK G16. Hovedtrener Team BDO G Vegard Skorstad Sportslig leder RBK-skolen UEFA B Spillerutvikler. Lærerutdanning. Trener RBK G16. Hovedtrener Team BDO G 2001.

Innendørs: Sunt brødmåltid. Ro. Sosialt samvær eller lekselesing. Leksehjelp: Vi oppfordrer og hjelper til. Skape et godt sosialt miljø. Kaldere enn -10: kortspill, brettspill, quiz, fotballvideoer. Før og etter treningsøkta Utendørs: Løkkefotball/frilek. Oppfordrer til lærerike aktiviteter, gi tips om egentrening. Forklare at fotballek gir utvikling. «Se alle» – sørg for at alle «er med», ingen går alene.

Differensiering Spillerne deles opp i grupper ut i fra hvor langt de er kommet fotballmessig, slik at alle skal få oppleve trygghet og mestring  læring og utvikling! Ikke faste grupper, oppdelingen varierer fra gang til gang og på noe ulike kriterier. – En lærer lite av å «alltid» å (mis)lykkes. Trene/spille som RBK Temabaserte økter ut i fra hvordan Rosenborg ønsker å spille fotball. Øvelser utarbeidet i samråd med Salmar-akademiet. Skolerer spillere i RBKs spillestil. Læring av ferdigheter Spillerne skal lære ferdigheter på øktene. Læring = endring av adferd. Noe vi ønsker på hver økt! Fokus på implisitt læring (Bjørn Hansen), med mye spill. – Dette gir best læring og er gøy ! 75 minutters RBK-treningsøkt «All framgang i fotball er et resultat av læring av ferdigheter» Nils Arne Eggen.

Trenere med høy fotballfaglig- og pedagogisk kompetanse, som kan skape endring av adferd. Solid fotballfaglig plan med forankring i RBK og Salmar-akademiet God planlegging av hver økt – en trener går ut på feltet og setter opp utstyr for hele økta før den begynner, for å få flyt i økta. Differensiering med flyt mellom grupper, se alles utvikling over tid. Fokus på holdninger og god atferd. Følge med og gjøre sitt beste. Tema går over to uker om gangen med progresjon, ofte fra smålagsspill til spill på litt større flater. Som vist på eksempel kommende sider, ligger det mye detaljert tenking bak øktene, men barna opplever dette som morsomme og spillsentrerte øvelser Trenere med høy fotballfaglig- og pedagogisk kompetanse, som kan skape endring av adferd. Solid fotballfaglig plan med forankring i RBK og Salmar-akademiet God planlegging av hver økt – en trener går ut på feltet og setter opp utstyr for hele økta før den begynner, for å få flyt i økta. Differensiering med flyt mellom grupper, se alles utvikling over tid. Fokus på holdninger og god atferd. Følge med og gjøre sitt beste. Tema går over to uker om gangen med progresjon, ofte fra smålagsspill til spill på litt større flater. Som vist på eksempel kommende sider, ligger det mye detaljert tenking bak øktene, men barna opplever dette som morsomme og spillsentrerte øvelser Hvordan blir dette bra?

FES følger skoleruta, men starter 1 uke senere etter sommerferien Ferdighetsmerke 4 ganger årlig Trenerforum 2 ganger årlig for deltakernes klubbtrenere Fotballskoler i høst- og vinterferie, med førsterett for FES-deltakere Jule- og sommeravslutning Mulige turneringsdager Salmar-banen høst/vår Årshjul

Eksempel på treningsøkta: Tema: Skape/utnytte 2 mot 1. Læringsmomenter: Hvorfor: I RBKs spillestil ønsker man å skape overtall over hele banen! Fra og med at stoppere+keeper skal vi spille ut motstanderes spiss(er), via gjennombrudd på midtbanen, til overtall på siste 1/3, både sentralt og på kantene. Spillere over hele banen må kunne skape- og utnytte overtallssituasjoner! Nivå1A2A 1Utfordre forsvarsspilleren, dra vedkommende nærmere for å skape pasningsvinkel Holde rom åpent for å ikke ødelegge vinkel 2Valg: spille pasning eller drible? Pasning på inn- eller utsida? Rom inn- eller utvendig? 3Kamuflere valg ved å bruke utsida. Ombestemme/finte pasning/dribling. HVOR er overtallsituasjonen? Bueløp/L-løp, time gjennombrudd for å unngå offside!

Eksempel på treningsøkta, uke 1 Tid Aktivitet nivå 1Aktivitet nivå 2Aktivitet nivå 3 10 «Krabba» – dribleaktivitet med mye ballberøringer «Krabba» – dribleaktivitet med mye ballberøringer – trangere område 15 1 mot 1 – Champions League, viktigheten av å utfordre motstanderen for å gi den problemer! 2 mot 1 – 1 bane, føring over lin VALGET til 1A i fokus: spille pasning eller drible? 2A: holde rommet åpent! 2 mot 1 m/ 3 firkanter. Kamuflere valg. Hvor er rommet for 2A? 15 2 mot 1 – 1 bane. Mot mål. Utfordre motstander for å gi problemer –> lettere å gjøre et valg. Holde rom åpent. 2 mot 1 mot mål. NB! Legge inn offside (forenkle læring for 2A) – timing hos 2A. 3 mot 2 mot mål. Hvor er den potensielle overtallssituasjonen ? NB! Spille mellom de to forsvarerne 35 3 mot 3 småmål med joker 4 mot 4 med 4 småmål (2 per lag) med joker

Eksempel på treningsøkta, uke 2 Tid Aktivitet nivå 1Aktivitet nivå 2Aktivitet nivå 3 10 Koordinasjonsstige + hurtighet, enkle øvelser + kort sprint rett fram Koordinasjonsstige + hurtighet, litt vanskeligere øvelser, + slalom-sprint Stige + hurtighet, litt vanskeligere øvelser, + slalom-sprint 15 2 mot 1 – 1 bane, 2 småmål. Utfordre motstander for å gi problemer + valg: spille pasning eller drible? 2 mot 1 m/ 3 firkanter. Kamuflere valg. Hvor er rommet for 2A? 15 2 mot 1 mot mål. NB! Legge inn offside (forenkle læring for 2A) – timing hos 2A. 3 mot 2 mot 1 mål. Hvor er den potensielle overtallssituasjonen? NB! Spille mellom de to forsvarerne 3 mot 2 rullende mot to mål! Hvor er den potensielle overtallssituasjonen ? NB! Spille mellom de to forsvarerne 35 4 mot 4 + keeper og joker, store mål 4/5 mot 4/5 + keeper og joker store mål 6v6(ev. +joker), store mål.