Kapittel 8: Profilering Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Lærer: Roar Bjerkeli.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
SAVNER du en AVIS som når LOKALT NÆRINGSLIV DIREKTE? Hva med en egen næringslivsavis på rosa papir - med lokalt næringsliv i fokus - med lokalt næringsliv.
Advertisements

Hvordan etablere nettbutikk med GoOnline Commerce
Arbeidskrav 4 I min skisseprosess har jeg lånt dette bilde fra internett
12. Oppsummering.
Skoleavis Journalistikk i skolen
1. Om postere Når vi her snakker om Postere mener vi vitenskapelige plansjer til bruk på seminarer, kongresser og i andre faglige sammenhenger. Vi snakker.
1.Om postere Postere er vitenskapelige plansjer til bruk på seminarer, kongresser og i andre faglige sammenhenger. Vi snakker altså ikke om plakater som.
Dette er en vitenskapelig plansje i størrelse A1 (594mm x 841mm) laget ved hjelp av PowerPoint. Skriften her er Arial 48pt og fargen er lik streken.
PARALLELL MOTIVASJON VIA INSPIRASJON. ERFARINGER Merchandising er en total presentasjon av butikken og varene ut mot kunden. Dette omfatter markedsføring,
Markedskommunikasjon, Reklame, Salgsfremmende tiltak, PR og Direkte markedsføring Kapittel 17, 18 og 19.
1 8. Annonsen. 2 Magasin/fagpresse (ukepresse) •Omfang/struktur –Nasjonale –Rettet mot interesser –Segmentert •Konsum –Lav frekvens på utgivelse –Leses.
1. Om postere Postere er vitenskapelige plansjer til bruk på seminarer, kongresser og i andre faglige sammenhenger. Vi snakker altså ikke om plakater som.
DET DIGITALE VERKTØYET I HAGEN BARNEHAGE
Forskjeller på tale og skrift
8. Kommunikasjonsvirkemidler
Entreprenørskap og bedriftsutvikling (EB)
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 6
Bildebehandling i Paint
Informasjonsarbeid Nasjonalforeningen for folkehelsens fylkesårsmøte og inspirasjonsseminar i Hedmark og Oppland 19. – 21. mars 2010.
Hvordan gjøre lokallagsaktivitet mer synlig og kjent der du bor?
Avdeling for medier og kommunikasjon 2008 Reklame AIDASAIDAS ttention nterest esire ction atisfaction.
Hvordan skrive din slektsbok
eDialog24 Operator Nyheter og endringer i versjon
Økonomifag Fra programområdet samfunnsfag, økonomi og språk - studiespesialisering.
Misjon Isave skal tilby en “do-it-your-self” løsning til markedsførere for å etablere automatisert dialog mot markedet.
Student som produsent Jo mer de produserer - jo mer lærer de! – Økt 2
Reklameanalyse av Baneservice
Reklameanalyse av Baneservice
Prosjektarbeid Mediekommunikasjon 1, Kapittel 4. Hva er prosjektarbeid? Prosjektarbeid er å jobbe mot et mål innenfor en gitt tidsramme. Prosjektet kan.
REKLAME. Sammensatt tekst - reklame Fra læreplanen: Fra læreplanen: mestre ulike muntlige roller i gruppesamtaler, foredrag, dramatiseringer, presentasjoner.
5.4 Markedsstrategi- del 2 Velge markedsføringstiltak Velge tiltak som øker salget. Vi bruker de fem P’ene – Pris – Produkt – Plass (distribusjon) – Påvirkning.
Kapittel 12. Finansiering Læreplanmål: – Du skal kunne beregne kapitalbehov – og innhente informasjon om ulike finansieringskilder Entreprenørskap og bedriftsutvikling.
Kapittel 3: Forretningsplanen Del 1 Læreplanmål Utforme mål og visjoner for en virksomhet Utarbeide en forretningsplan Entreprenørskap og bedriftsutvikling.
Entreprenørskap Kapittel 9. Regnskapet Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Lærer: Roar Bjerkeli.
Kapittel 4: Del 2 Formelle krav til etableringen Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Lærer: Roar Bjerkeli.
Førskrivingsfasen – enkelt refleksjonsnotat Arbeid først alene: Hva leser du ut av bildet? Se på skrifttype, grafikk, språk, ordenes betydning og fargebruk.
Kapittel 6. Produktutvikling Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Lærer: Roar Bjerkeli.
Kapittel 4. Formelle krav til etableringen Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Lærer: Roar Bjerkeli.
Kapittel 7: Salg Læreplanmål: – Gjennomføre en salgssamtale for et produkt Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Lærer: Roar Bjerkeli.
Kapittel 11. Budsjetter Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1 Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Lærer: Roar Bjerkeli.
Kapittel 4: Del 3 Formelle krav til etableringen Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Lærer: Roar Bjerkeli.
Kapittel 14: Ansette medarbeidere – del 2 Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Lærer: Roar Bjerkeli Intervjue søkere Stille riktige spørsmål Kroppsspråk.
Friele + Farmen = sant! Av Anita, Valeria, Line & Bendik.
Media og marknadsføring. Målet med kommunikasjon: Skape samhøyrsle Spreie informasjon Påverke Verktøykassa © Noregs Ungdomslag Media og marknadsføring.
Kapittel 14: Ansette medarbeidere Læreplanmål: Foreta ansettelser i henhold til lover, forskrifter og regler Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Lærer:
Kapittel 9: Regnskapet. Del 3 Postering Bilag Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Lærer: Roar Bjerkeli.
13.3 Personalarbeidet Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Lærer: Roar Bjerkeli.
Kap. 58 – Collecting Data How Information Technology Is Conquering the World: Workplace, Private Life, and Society Professor Kai A. Olsen,
Kapittel 9: Regnskapet. Del 2 Hvordan vi bruker kontoer Hvordan vi posterer og fører regnskap Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Lærer: Roar Bjerkeli.
Sykkelen.no Alt om sykler og utstyr. Misjon “Vi skal hjelpe norske forbrukere å navigere i utstyrsjungelen.”
PLASSER FRIMERKE HER Obs! Denne brosjyren er utformet for utskrift. Du bør prøve utskriften på vanlig papir for å sikre riktig plassering før utskrift.
For å støtte barnet sitt i leseutviklingen
Hvert år er Saksvik barnehage med på forutaksjonen hvor vi blir kjent med og lærer om barn i andre land. I år har vi besøkt Nepal og blitt kjent med flere.
Markedsføring.
Northwind traders Hvem vi er
Tema: Bedriftsutvikling 1.3. Organisasjonsutvikling
Profileringsmuligheter på Oslo Design Fair
Kap. 58 – Collecting Data How Information Technology Is Conquering the World: Workplace, Private Life, and Society Professor Kai A. Olsen, Universitetet.
Estetiske virkemidler
Northwind traders Hvem vi er
Profileringsmuligheter på Oslo Design Fair
Skriv bedre tekster av Dagfinn Hauge- Media serv
Markedskommunikasjon, Reklame, Salgsfremmende tiltak, PR og Direkte markedsføring Kapittel 17, 18 og 19.
Din firmabrosjyre Dette er et fint sted å sette formåls-paragrafen
Intervju Vi skal se på tre varianter av intervju…
Firmanavn Produkter og tjenester
Sammensatte tekster Panorama Vg1 Del 4: Reklame Kapittel 6 Læreplanmål
Navn på arrangementet Arrangementsdato Tidspunkt for arrangement
Roberto Tamburello Visepresident Contoso Pharmaceuticals
Profileringsmuligheter på Oslo Design Fair
Utskrift av presentasjonen:

Kapittel 8: Profilering Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Lærer: Roar Bjerkeli

Kapittel 8: Profilering Læreplanmål: Du skal kunne lage profileringsmateriell og presentere en virksomhet Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Lærer: Roar Bjerkeli

8.1 Hva er Profilering Profilering er alle markedsaktiviteter som har til hensikt at kundene skal danne seg en oppfatning av bedriften. Bedriften skaper et bilde eller en profil av seg selv Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Lærer: Roar Bjerkeli

8.2 Virkemidler i profileringsarbeidet Annonser Direkte reklame/flygeblad Plakater Utstilling Produkt- demonstrasjoner Messestand Logo Internettsider Produktkatalog Antrekk/kostymer Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Lærer: Roar Bjerkeli

Annonser Blikkfang (bilder og illustrasjoner) Pris på produktet Forklarende tekst om produktet Firmanavn og adresse, evt. internettadresse I aviser, ukeblader, fagpresse På internett (banner) Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Lærer: Roar Bjerkeli

Direkte reklame- flygeblad rett i postkassen Adressert eller uadressert? Må skille seg ut – ellers går det rett i søppelbøtta Direkte reklame: Går kun til de forbrukeren som du ønsker å nå Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Lærer: Roar Bjerkeli

Plakater Til vinduer, inne i – eller utenfor butikken Håndtegnet eller digitalt framstilt Kartong eller papir? Vanlige formater er 100 x 70 cm. Eller 50 x 70 cm. Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Lærer: Roar Bjerkeli

Se regler for hvordan skrive bokstaver og tall Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Lærer: Roar Bjerkeli

Vindusutstilling Krever ofte profesjonelle dekoratører Hensikt: å få oppmerksomhet. Du har 3 sekunder på deg BLIKKFANG!!! Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Lærer: Roar Bjerkeli

Produktdemonstrasjon Hensikt: gjøre et nytt produkt kjent – eller stimulere salget av et bestemt produkt Ofte et samarbeid mellom produsent og butikk Bør kombineres med et tilbud på produktet Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Lærer: Roar Bjerkeli

Messestand – kombinasjon av utstillingsvindu og produktdemonstrasjon 3 stadier: Planlegging, deltakelse, etterarbeid Viktig kommunikasjonskanal Stoppeffekt: mange stands konkurrerer med hverandre Produktet i fokus SeLukteSmake HøreBerøreOppleve Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Lærer: Roar Bjerkeli

Logo. En grafisk figur som kjennetegner en virksomhet Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Lærer: Roar Bjerkeli

Du skal kunne lage profileringsmateriell og presentere en virksomhet Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Lærer: Roar Bjerkeli