Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Xx Høgskolen i Gjøvik. INNHOLD 2 1)Høgskolen i Gjøvik 2)Mål og strategier 3)Satsingsområder.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Xx Høgskolen i Gjøvik. INNHOLD 2 1)Høgskolen i Gjøvik 2)Mål og strategier 3)Satsingsområder."— Utskrift av presentasjonen:

1 xx Høgskolen i Gjøvik

2 INNHOLD 2 1)Høgskolen i Gjøvik 2)Mål og strategier 3)Satsingsområder

3 3 HelseITMediaTeknologiØkonomi & ledelse Foto: Oda Hveem (visuello.no) 2009

4 4 HIG 3400 studenter, 370 ansatte Ansatte fra 35 nasjoner Fagområder innen helse, IT, media, teknologi og økonomi og ledelse Tre fagavdelinger: Avdeling for helse, omsorg og sykepleie Avdeling for informatikk og medieteknikk Avdeling for teknologi, økonomi og ledelse Sentralisert administrasjon FOTO: Anders Gimmestad Gule

5 5 HØGSKOLE I VEKST Økning i søkertall ni år på rad 1700 studenter i 2005 3400 studenter i 2014 Sterk økning i vitenskapelig publisering Internasjonalt forskningsmiljø Høy tildeling i EU-prosjekter Foto: Oda Hveem (visuello.no)

6 6 Ansatte ved Biometrilaboratoriet ved HiG HVORDAN GJØR VI DET? Klar og langsiktig strategi (mer enn 10 års bygging) Sett av strategiske midler Langsiktig og systematisk oppbygging av utvalgte miljøer Læring på tvers i organisasjonen Bygg opp administrativ støtte Tilrettelegg for internasjonalt ansatte Finn dine sterke sider og konkurransefortrinn Regionalt samarbeid er topp! NCE, CCIS, KS, Arena Ny omsorg Fra Fargelaboratoriet ved HiG

7 MÅL 7 I strategisk plan for 2013 – 2016 beskrives høgskolens mål og strategier

8 8 Visjon: Kompetanse for et bærekraftig og trygt samfunn. Virksomhetsidé: HiG skal bidra til et bærekraftig og trygt samfunn gjennom utdanning, forskning og formidling på høyt internasjonalt nivå. HiG skal ha sin basis i bachelor- og masterutdanninger innen helse og omsorg, teknologi, informatikk, media, økonomi og ledelse. Gjennom dialog med samfunns- og arbeidsliv og studenter, tverrfaglighet og internasjonalisering, skal HiG bidra til verdiskaping som en løsningsorientert, og fleksibel aktør og samarbeidspartner. Verdigrunnlag: HiGs virksomhet skal kjennetegnes av en åpen og tverrfaglig kultur basert på en høy faglig standard og etisk yrkesutøvelse. Gjennom samfunnsrelevant og profesjonell virksomhet skal HiG bidra til et bærekraftig samfunn.

9 9 OVERORDNEDE UTVIKLINGSRETNINGER Høgskolen skal videreutvikle fagområdene som allerede er etablert For å sikre samfunnsrelevans og kvalitet i utdanning og forskning skal samarbeid med samfunns- og arbeidsliv viderutvikles Styrket internasjonalisering er en viktig del av denne strategien …med andre ord: vi skal bli enda bedre på det vi er gode på!

10 10 HIG SKAL VÆRE: en anerkjent utdanningsinstitusjon og attraktiv samarbeidspartner for samfunns- og arbeidsliv en internasjonalt anerkjent aktør på informasjonssikkerhet og medieteknologi en nasjonalt anerkjent aktør innen:  innovasjon i omsorgsfeltet  universell utforming  bærekraftig teknologi og ledelse i teknologibedrifter FOTO: Høgskolen i Gjøvik

11 11 Helse og trygghet Verdiskaping Sikkerhet og trygghet SATSNINGSOMRÅDER: – Kompetanse for et bærekraftig og trygt samfunn Bærekraftig teknologi

12 12 FUSJON FRA 01.01.2016, MED CA 38000 STUDENTER OG 6400 ANSATTE

13 13 Fra 1.1.2016 blir Høgskolen i Gjøvik en del av NTNU. Sammen skal NTNU, Høgskolen i Sør-Trøndelag, Høgskolen i Ålesund og Høgskolen i Gjøvik danne Norges største universitet! Målet med å fusjonere er å heve kvaliteten ved alle fire institusjoner når det gjelder både utdanning og forskning. Fra 2016 skal det tas opp studenter til nye NTNU.

14 14 Takk for oppmerksomheten ! xxx www.hig.no


Laste ned ppt "Xx Høgskolen i Gjøvik. INNHOLD 2 1)Høgskolen i Gjøvik 2)Mål og strategier 3)Satsingsområder."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google