Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Dialogkonferanse 24. mars 2015 Betalingsløsninger og tilstøtende tjenester Ruters kundesenter, Jernbanetorget Christian Fjær - Ansvarlig nye salgskanaler.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Dialogkonferanse 24. mars 2015 Betalingsløsninger og tilstøtende tjenester Ruters kundesenter, Jernbanetorget Christian Fjær - Ansvarlig nye salgskanaler."— Utskrift av presentasjonen:

1 Dialogkonferanse 24. mars 2015 Betalingsløsninger og tilstøtende tjenester Ruters kundesenter, Jernbanetorget Christian Fjær - Ansvarlig nye salgskanaler og betalingsløsninger

2 Hva har vi av betalingsløsninger i dag  RuterBillett Mobilbetaling (Visa / MC) via PayEx  Billettautomater TVM og valideringslesere fra Thales via Teller  Førersalgsmaskiner og valideringslesere fra Vix via Teller  top-up av reisekort via PayEx  Salg fra egne kundesenter og service punkter via Teller  Fakturaløsning for bedrifter via PayEx  Kommisjonærsalg 2

3 Hva har vi av billettkonsepter i dag  Reisekort  Tidsbegrensede billetter: 365 dager, 30 dager, 7 dager, 24 timer, enkeltbillett 1 time – enkeltbillett 1 time kjøpt ombord  Gruppe billetter, Rabattbilletter, Tilleggsbilletter, Avtalebilletter  Reisepenger  Mobilbilletter RuterBillett  Tidsbegrensede billetter: 30 dager, 7 dager, 24 timer, enkeltbillett 1 time  Rabattbilletter, Tilleggsbilletter  Impulskort  Tidsbegrensede billetter: 24 timer, enkeltbillett 1 time – enkeltbillett 1 time kjøpt ombord 3

4 Fremgangsmåte for informasjonsutveksling og retningslinjer for prosess ved anbud  Dialogkonferanse for å bli kjent med leverandører og mulige løsninger  Oppfølgende skriftlig orientering om løsninger – oppsummering og evt spørsmål  Én ‐ til ‐ én møter med Ruter  Definering av problemstillinger vi ønsker å løse, og prioritering ift til budsjett og ressurser for implementering  Formulering av spesifikk RFI for å sikre lik mulighet for alle tilgjengelige leverandører og påfølgende anbudskonkurranse.  RFP og endelig valg av leverandør 4

5 Perspektiv og utviklingsbehov for betalingsløsninger  Aktuelle tema kort sikt – 1 til 3 år  Fokus på ytterligere vekst for RuterBillett App – ny funksjonallitet  Kjøp for andre via App og web –  Bedre bedriftsløsning – mobil billett og oversikt for bedriften  Kontantfri direktedistribusjon  Integrerte billettsalgssystemer  Lengre perspektiv  Account-based billettløsning  Automatisert validering  Neste generasjon billettautomater 5

6


Laste ned ppt "Dialogkonferanse 24. mars 2015 Betalingsløsninger og tilstøtende tjenester Ruters kundesenter, Jernbanetorget Christian Fjær - Ansvarlig nye salgskanaler."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google