Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Fagartikkelen Arbeidskrav for å få gå opp til muntlig eksamen våren 2009.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Fagartikkelen Arbeidskrav for å få gå opp til muntlig eksamen våren 2009."— Utskrift av presentasjonen:

1 Fagartikkelen Arbeidskrav for å få gå opp til muntlig eksamen våren 2009

2 Arbeidskrav Fagartikkelen er et arbeidskrav: – To fagartikler: 1. trinnet: innleveres som krav til å gå opp til muntlig eksamen i pedagogikk 2. trinnet: skrive ny fagartikkel (altså til sammen 2) – Innlevering våren 2010: velge en av artiklene som innlevering til endelig eksamen.

3 Rammer Tema: – relatert til skole, utdanning og læring (pedagogikk). – Innenfor pensumområdet for pedagogikk 101

4 Rammer Lengden på artikkelen: – 3000 ord (+/- 5%)

5 Rammer Tema Relatert til skole, utdanning og læring (pedagogikk).

6 Rammer Tidsperspektiv – Levering: uke 16, fredag 17. april, kl. 15.00 – Innleveringsmappen stenges kl. 15.00 – Arbeidstid: Uke 2 (7. jan) til uke 16 (17. april) = 14 uker

7 Rammer Veiledning: kullet deles i 4 grupper med hver sin veileder. Oversikt legges på nettet med inngang fra pedsiden Alle får to veiledninger – Veiledning 1: Første veiledning skal være ferdig før praksis, altså uke 9. NB: Hvis alle venter til uka før praksis blir det ikke plass til alle. Ingen veiledning uten problemstilling. Skal leveres på forhånd til veileder. – Veiledning 2: Du velger selv hvor langt du er i prosessen før du tar veiledning, men absolutt senest uke 14. – Dersom alle venter til uke 14 vil det bli svært hektisk og vanskelig å få en god fagartikkel

8 Rammer Evaluering etter innlevering 17. april Godkjent for innlevering/Ikke godkjent for innlevering – Antall ord. – Problemstilling – Teori – Drøfting NB: Det gis ikke karakter, bare klar for innlevering/ikke klar for innlevering

9 Videre arbeid med artikkelen Januar 2010 – Artikkelseminar med utgangspunkt i den dere har skrevet Evaluering i seminaret – Studentene evaluerer hverandres artikler – Lærerne har evaluert artikkelen og gjort ferdig sin evaluering – Disse to evalueringer sammenlignes og drøftes i plenum Arbeidet med artikkel nr. 2 starter – Artikkel nr. 2 blir evaluert av ekstern sensor og gis karkater.

10 Tema og problemstilling Tema: – Veien fram til et interessant tema: Interesser Spennende område Utfordring – Trakten

11 Tema og problemstilling Problemstilling – Fra tema til problemstilling


Laste ned ppt "Fagartikkelen Arbeidskrav for å få gå opp til muntlig eksamen våren 2009."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google