Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

2005 Øving 1 - Forretningsideen Agenda Har alle en idé? Presentasjon av ideene i grupper Markedsplanen Ny hjemmeoppgave.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "2005 Øving 1 - Forretningsideen Agenda Har alle en idé? Presentasjon av ideene i grupper Markedsplanen Ny hjemmeoppgave."— Utskrift av presentasjonen:

1 2005 Øving 1 - Forretningsideen Agenda Har alle en idé? Presentasjon av ideene i grupper Markedsplanen Ny hjemmeoppgave

2 2005 Organisering Hvor mange har en idé som de vet de skal skrive om? Hvor mange av disse kunne tenke seg å samarbeide med en annen person? Hvor mange mangler en idé? De som har en idé de vil jobbe på alene fordeler seg på grupper med 3-4 personer på hver. De som mangler idé eller ønsker en samarbeidspartner samles i en egen gruppe.

3 2005 Gruppearbeid Beregn hvor lang tid hver person i gruppen får til og presentere, og hvor lang tid dere skal bruke på diskusjon etter hver presentasjon. Dere kan holde på til (pause ) Presentasjon – diskusjon Viktige spørsmål: Forstår alle hva vedkommende skal gjøre? (Forretningsspråk..) Hvem er kunden og hva er kundenytten? Hvordan skal det tjenes penger? Noter alle tilbakemeldinger!

4 2005 Markedsplanen Veldig viktig – tidkrevende Begynn nå! Må vite hvor mange som kjøper og pris Markedsstørrelse (+ vekst?) Hvor mange når vi med markedsføringen vår? Hvor mange av de vi når kjøper? Avhenger av pris.. Tre trinn: Undersøk marked og konkurrenter Velg ditt målmarked Fastsett markedsstrategi

5 2005 Hjemmeoppgave til 21. september Les kapittel 3.4 i VC – Markedsplanen Begynn og jobbe med trinn 1 og 2 fra forrige foil. Lag en A4-plakat eller flere som sier noe om Hva slags fremgangsmåte dere valgte/planlegger fremover Foreløpige resultater Problemer På neste øving skal dere presentere for hverandre og diskutere Se oppgave fra TBH...

6 2005 Lekse til neste helgesamling (fra TBH) Tenk gjennom følgende spørsmål: Hva er ditt produkt? Hva ønsker du å selge? Hvilket behov skal produktet ditt dekke? Hva er unikt med ditt produkt? Hvorfor skal man kjøpe fra deg/dere? Hvem vil være kundene til ditt produkt? Prøv å identifisere type kunde (private vs. offentlige kunder, enkeltpersoner vs. organisasjoner) Hvem er din drømmekunde? Navngi en spesifikk kunde


Laste ned ppt "2005 Øving 1 - Forretningsideen Agenda Har alle en idé? Presentasjon av ideene i grupper Markedsplanen Ny hjemmeoppgave."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google