Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Norsk Kraftsalgbarometer En måling av kundevennlighet og salgsegenskaper hos landets kraftselskaper. 48 Kraftselskaper har blitt målt ved hjelp av mystery.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Norsk Kraftsalgbarometer En måling av kundevennlighet og salgsegenskaper hos landets kraftselskaper. 48 Kraftselskaper har blitt målt ved hjelp av mystery."— Utskrift av presentasjonen:

1 Norsk Kraftsalgbarometer En måling av kundevennlighet og salgsegenskaper hos landets kraftselskaper. 48 Kraftselskaper har blitt målt ved hjelp av mystery calls

2 Norsk Kraftsalgbarometer Polarfakta As og Skala analyse og rådgivning har i samarbeid utarbeidet Norsk Kraftsalgbarometer. Barometeret er en måling av kundevennlighet og salgsegenskaper ved landets kraftselskaper Den baserer seg på målinger utført av profesjonelle intervjuere. Barometeret gjennomføres 4 ganger pr år

3 Gjennomføring Intervjuerne presenterer seg som mulig kunde – det benyttes flere ulike caser, eksempelvis: ”Jeg har flyttet til deres markedsområde og ønsker å bestille strøm. Hvilke tilbud kan jeg få? Hva anbefaler du?” ”Har kjøpt en hytte / fritidsbolig i deres distrikt og ønsker å bestille strøm. Hvilke tilbud kan jeg få? Hva anbefaler du?”

4 Målekriterier En eller flere salgspersoner i det enkelte kraftselskapet har blitt målt på følgende kriterier 5 måleparametre (Skala fra 1 – 10 poeng, hvor 1 er laveste og 10 er høyeste) Svartid telefon sekunder, fra meny til svar av kundebehandler Meny i telefonsystemet –Antall valg –Oppbygging av valg –Stemme i menyen

5 Målekriterier Kvalitet på kundebehandler – Stemme og stemmebruk – Språk/ høflighet – Servicevilje Produktkunnskap – Kundebehandlers produktkunnskap – Råd og anbefalinger Closing / salgsteknikk

6 Resultater 5 beste av totalt 48 kraftselskap Gjennomsnittet av de 5 målekriteriene totalt sett. Maks poeng er Ustekveikja Energi47,6 2.Kraftinor45 3.Helgeland Kraft44,8 4.Hallingkraft AS 4. Ishavskraft AS 44,4 5. Midtkraft Buskerud 44 Totalt gjennomsnitt for alle 48 selskapene 37,5

7 Resultater Helgelandskraft AS MålekriterierGjennomsnittet av 5 calls Antall sekunder svartid10 poeng Meny i telefonsystemet9,6 Kvalitet på kundebehandler9,2 Produktkunnskap9,6 Closing/ Salgsteknikk6,4 Totalresultat44,8

8 Selskapene som er målt i undersøkelsen BARENTS ENERGI AS ENERGISELSKAPET BUSKERUD AS FINNÅS KRAFTLAG FITJAR KRAFTLAG PL FJORDKRAFT A FOSENKRAFT AS GUDBRANDSDAL ENERGI AS HADELAND ENERGI AS HALLINGKRAFTAS HELGELANDSKRAFT AS HJARTDAL ELVERK HURUM ENERGIVERK AS ISHAVSKRAFT AS HÅLOGALAND KRAFT ISTAD KRAFT KRAFTINOR AS KVAM KRAFTVERK AS KVIKNE OG RENNEBU KRAFTLAG AS LOS AS LYSE AS MALVIK EVERK MIDTKRAFT BUSKERUD AS MIDTNORGE KRAFT AS MIDT-TELEMARK ENERGI AS NORDDAL ELVERK AS NORDMØRE ENERGIVERK AS NORD-TRØNDELAG ELEKTRISITETSVERK NETT AS OPPDAL EVERK AS ORKDAL ENERGI AS RØROS ELEKTRISITETSVERK AS RØYKEN KRAFT AS SANDØY NORDVESTKRAFT SELBU ENERGIVERK AS STANGE ENERGIAS STRANDA ENERGI AS SUNNFJORD ENERGI AS SVORKA ENERGI AS SYKKYLVEN NORDVESTKRAFT TAFJORD MARKED AS TINN ENERGI AS TRONDHEIM ENERGI KRAFTSALG AS TRØNDERENERGI KRAFT AS TUSSA-24 AS USTEKVEIKJA ENERGI AS VALLDAL NORDVESTKRAFT VESTNES NORDVESTKRAFT VEST-TELEMARK KRAFTLAG AS ØRSKOG NORDVESTKRAFT SHAVSKRAFT AS, Hallingkraft AS, NORE ENERGI AS, Valdres Energiverk AS, ODDA ENERGI AS, HELGELANDSKRAFT AS, NORGESENERGI AS, TINN ENERGI AS, EIDEFOSS AS, EIDSIVA MARKED AS, BARENTS ENERGI AS, INDRE HARDANGER KRAFTLAG AS, SKS KRAFTSALG AS,TRØNDERENERGI KRAFT AS, Ustekveikja Energi AS, VOSS ENERGI AS, JOTUNKRAFT AS, KRAFTINOR AS, OPPDAL EVERK AS, RAUMA ENERGI KRAFT AS, TUSSA-24 AS, BE KRAFTSALG AS, FAUSKE LYSVERK AS, ISTAD KRAFT,NORDDAL ELVERK AS, ORKDAL ENERGI AS, GUDBRANDSDAL ENERGI AS, RØDØY-LURØY KRAFTVERK AS, DALANE KRAFT AS, FREDRIKSTAD ENERGISALG AS, HURUM ENERGIVERK AS, Kvinnherad Energi AS, SKAGERAK KRAFT AS, Energipartner AS, FLESBERG ELEKTRISITETSVERK AS, FJORDKRAFT AS, Stange Energi AS, LYSE AS, OPPLAND ENERGI AS, LIER EVERK AS, MIDTNORGE KRAFT AS, MIDT-TELEMARK ENERGI AS, RINGERIKS- KRAFT PRODUKSJON AS, SELBU ENERGIVERK AS, SVORKA ENERGI AS, FOSENKRAFT AS, HAFSLUND DRIFTSSENTRAL AS, KVAM KRAFTVERK AS, TRONDHEIM ENERGI KRAFTSALG AS, HAFSLUND STRØM AS,HAUGALAND KRAFT AS, NORDMØRE ENERGIVERK AS, TROMS KRAFT MARKED AS, ENERGISELSKAPET BUSKERUD AS, FORTUM MARKETS AS, LOS AS, NORD-TRØNDELAG ELEKTRISITETSVERK NETT AS, VEST-TELEMARK, KRAFTLAG AS, RØYKEN KRAFT AS, TAFJORD MARKED AS, HADELAND ENERGI AS, EVENES KRAFTFORSYNING AS, MELØY ENERGI AS.


Laste ned ppt "Norsk Kraftsalgbarometer En måling av kundevennlighet og salgsegenskaper hos landets kraftselskaper. 48 Kraftselskaper har blitt målt ved hjelp av mystery."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google