Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertEllinor Nesse Endret for 9 år siden
2
Agenda 1.Alta Kraftlag SA – Modell 2.Ishavslink AS – Modell 3.Erfaringer
3
Alta Kraftlag Samvirkeforetak Alle kunder er medlemmer Forsyner hele Alta, deler av Loppa og Kvænangen kommuner Strøm Fiber Produksjon Eier og utvikler
4
Bakgrunn Vi startet på begynnelsen av 2000-tallet med litt fiber til skoler, kommuner Vi hadde muligheten og ansatte som var interessert Strategisk valg i 2006
5
Strategisk valg Vi bygger opp kompetanse selv Vi leverer selv – inntil videre Slik utnytter vi våre fortrinn best: – Lokal tilhørighet – Beredskap/vakt – Samme "språk"
6
Årlige evalueringer Fiber kjørt som eget prosjekt med helt dedikerte ressurser på montør/ingeniørsiden fra 2007 til 2010 – Ærlige evalueringer 2010 besluttet vi at vi skulle ha fiber som fast forretningsområde i laget
7
Alta Kraftlags modell Vi bygger, eier og driver nett selv TV (Get og Homebase) Telefoni (Ibidium) Internett (egen leveranse 2 til 70 mbit/s) Bedriftskunder får leveranse via Eltele,som vi eier sammen med Repvåg og Luostejok Kraftlag.
8
Driftsinntekter
9
Kundetilfredshet
10
Ishavslink AS
11
Transportselskap for kommunikasjon i Finnmark Samarbeid med: – Repvåg Kraftlag – BaneTele – Ventelo – Broadnet – Uninett – Bredbåndsfylket Troms – Hammerfest Energi – Luostejok Kraftlag – Alta Kraftlag – Ymber
12
Ishavslink AS Bygget eget nett – Største byggeprosjekt, 350 km sommeren 2008.
13
Nettutstrekning
14
Åpent eller lukket? Ja Pragmatisk tilnærming i forhold til oppgave – Vi satser i egen organisasjon der vi ser vi kan ha fortrinn – Samarbeid med andre dersom oppgaven krever det Uansett så er vi avhengig av kundene og kundeservice
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.