Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertKristina Aamodt Endret for 9 år siden
1
Sortimentutvidelse Arbeidskrav 3 HIOA Av Anne-Sophie, Kristine og Birthe ØKO
2
Konsept Målgruppe: menn, 20- 50 år Mål: produktutvikling av undertøysmerket Pierre Robert. Nytt konsept: Pierre Robert ØKO Behov: lett tilgang til undertøy som er stilrent, behagelig, billig og miljøvennlig Design: stilrent, maskulint og QR kode Farger: nøytralt, maskulint. Sort, grått og hvitt.
3
Pierre Robert Kun fakta (Når startet, eiere, hvilke land, omsetning…) + Bilder KRISTINE kanskje du kan bruke disse?
4
Bakgrunn for valg av Pierre Robert som kunde Markedsledende innen herreundertøy i dagligvare Synlig behov for konseptutvidelse. Har i dag kun fargerikt, sporty og ”ungt” design. Bred strikk med tydelig skrift (Pierre Robert) Ligger i prismessig i midtsjiktet Er miljøbevisste http://www.pierrerobertgroup.no/Om-Pierre-Robert- Group/Samfunnsansvar/Groent-punkt http://www.pierrerobertgroup.no/Om-Pierre-Robert- Group/Samfunnsansvar/Groent-punkt Har fokus på etisk handel http://www.pierrerobertgroup.no/Om-Pierre-Robert-Group/Samfunnsansvar
5
Fant denne teksten på nett: Grønt punkt 20.10.2011 15:03 Grønt punkt merket finnes på alle våre produkter. Symbolet betyr at Pierre Robert Group er medlem av Grønt punkt og at vi tar miljøansvar ved å frivillig betale en avgift for den emballasjen vi importerer og pakker våre produkter med. Grønt punkt er en nasjonal ordning for innsamling og gjenvinning av brukt emballasje. Vi oppfordrer alle å kildesortere all emballasje. Vi leter stadig etter nye metoder å emballere varene våre på som er mer miljøvennlig. HER KAN VI KOMME INN MED VÅRT EMBALLASJE KONSEPT?? Evt endre emballasjekonseptet til at man får pant for emballasjen?? http://www.pierrerobertgroup.no/Om-Pierre-Robert- Group/Samfunnsansvar/Groent-punkt http://www.pierrerobertgroup.no/Om-Pierre-Robert- Group/Samfunnsansvar/Groent-punkt
6
Opps, fant også dette på nett: Samfunnsansvar Åpne og ansvarlige samarbeidsforhold Som Norges største leverandør på basisplagg til dagligvarebutikkene, er Pierre Robert Group opptatt av ansvarlighet i hele verdikjeden. Med flere merkevarer, et stort utvalg produkter og produksjon i både Asia og Europa tar Pierre Robert Group etikk og miljø svært alvorlig. - Arbeidet med etisk handel skal gi forbrukere en trygghet når de velger å kjøpe våre produkter, sier CSR Manager Margrethe Vikanes i Pierre Robert Group. http://www.pierrerobertgroup.no/Om-Pierre-Robert- Group/Samfunnsansvar http://www.pierrerobertgroup.no/Om-Pierre-Robert- Group/Samfunnsansvar
7
Grafisk framstilling av markedet Kjente merker i klesbutikker Klesbutikker egenproduksjon/ butikk- kjeder Matbutikker Billigkjeder
8
Grafisk framstilling av markedet fyll inn dyre merker..
9
Brukerundersøkelse Hva ønsker målgruppen? Hvor, hva, hvordan? Farger, form, merker? Pris? LENKE TIL UNDERSØKELSEN!
10
Vi vil ikke ha....
11
Videreutvikling Dette bildet er fra Pierre Robert, videreutvikle dette designet til smalere strikk, QR kode fremme på strikken?
12
Inspirasjon
13
Forarbeid Foto fra butikker, bilder av div. Boksere
14
Collager/ moodboards
15
Skisser+ konsept
16
QR- Inspirasjonsbilder bare rediger+fyll inn mer..
17
QR- koder i tiden bare rediger+fyll inn mer..
18
QR- kode QR= Quick Response Gir utfyllende informasjon om f.eks virksomhet, produkt, arrangement, hendelser osv. Kan lagre mer data enn strekkoder. F.eks URL- koblinger, geografiske koordinater og tekst Skannes via app til mobiltelefon
19
QR-kode i ØKO Festet foran på strikken (eller på vaskelappen?): gir informasjon om produktet og vedlikehold Festet på emballasjen: gir informasjon om støtteprosjekt, samt Grønt punkt og Etisk handel
20
Støtteprosjekt Fakta om produksjonen av miljøvennlig tekstil.. Bomull? Syntetisk? Farger? Overskudd til prosjekt regnskog... SØPPELPROBLEM: Emballasje -to i en pakning -Bruke pakningen til toalettmappe (forlenge levetid)
21
Prosjekt regnskog Fyll inn fakta (fiktivt prosjekt?) Bilder
22
Emballasjedesign Søppelproblem= toalettmappe Design: Bilde, QR kode, logo Materiale (plast)
23
Emballasje, skisser
24
Marked Plassering Belysning Reklame
25
Oppsummering
26
Videreutvikling
27
Bilder vi kanskje kan bruke en plass...
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.