Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Hvorfor Øko? •ØKO og Astma&Allergy (A&A) er i ferd med å bli et sterkt kategoribehov innen interiørmalinger (topp 3). Målgruppen er der, og vi er også.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Hvorfor Øko? •ØKO og Astma&Allergy (A&A) er i ferd med å bli et sterkt kategoribehov innen interiørmalinger (topp 3). Målgruppen er der, og vi er også."— Utskrift av presentasjonen:

1 Hvorfor Øko? •ØKO og Astma&Allergy (A&A) er i ferd med å bli et sterkt kategoribehov innen interiørmalinger (topp 3). Målgruppen er der, og vi er også der. MEN, vi må bli sterkere. Vi må kommunisere/visualisere vår forpliktelse til ØKO/A&A •En vellykket kampanje vil hjelpe våre forhandlere med å selge opp til premiumprodukter (ECO) enkelt og bygge våre merker som det ledende ØKO-valget for maling. Å knytte ØKO til noe som kan knyttes bare til oss, for IKKE å bygge salg for konkurrentene. •I 2012 bør ECO-kommunikasjonen bidra til å knytte våre merker til de tre øverste forbrukerbehodene; premium- kvalitet, valuta for pengene og ØKO

2 De ulike nivåene MegMin familieMin verden Øko betyr ulike ting på ulike nivåer. Vår oppgave: å slå sammen disse eller å få dem inn i ett konsept.

3 Betydningen for ulike nivåer MegMin familieMin verden Sikkerhet (ikke-giftig) Kvalitet (like effektiv, valuta for pengene?) Ansvar Arv/neste generasjon Samvittighet Samfunn (image)

4 Betydningen for ulike nivåer På ”Meg”-nivå handler det om å betale, men å få det samme. På ”Min familie”- og ”Min verden”-nivå handler det om ikke å ta … Sikkerhet (ikke-giftig) Kvalitet (like effektiv, valuta for pengene?) Ansvar Arv/neste generasjon Samvittighet Samfunn (image) Hvordan påvirker valget barna mine? Hva får jeg igjen for det? Og deres barn?

5 Hva ønsker vi å fortelle •Vi ønsker å fortelle at den ekstra premien som betales, vil komme tilbake til folket – men til folket som en helhet. •Vi ønsker altså å fortelle folk at de kan beskytte vinduene sine – og verden samtidig. •Vi ønsker å fortelle en historie om hvordan våre valg i dag påvirker fremtiden – og de fremtidige generasjonene.

6 MAL FOR MORGENDAGEN

7 MAL FOR MORGENDAGEN Kategorimarkør Inviterende som La oss male

8 MAL FOR MORGENDAGEN Kategorimarkør Inviterende som La oss male Dualistisk – tidløs og oppfordrende samtidig

9 MAL FOR MORGENDAGEN Kategorimarkør Inviterende som La oss male Dualistisk – tidløs og oppfordrende samtidig Det kan også være en liten påminnelse

10 MAL FOR MORGENDAGEN Kategorimarkør Inviterende som La oss male Dualistisk – tidløs og oppfordrende samtidig Det kan også være en liten påminnelse Innovativ

11 MAL FOR MORGENDAGEN Kategorimarkør Inviterende som La oss male Dualistisk – tidløs og oppfordrende samtidig Innovative

12 Pakke  Mal for morgendagen er vår nye måte å kommunisere til forbrukerne at vi kan lage maling for fremtiden  Vi vil introdusere Mal for morgendagen som en ”pakke”  Alle produkter med Svanen, EU-blomsten, A&A og FSC vil bli inkludert i pakken Mal for morgendagen

13 Hvordan visualiserer vi dette?

14

15 Budskap på utsalgssted  Vi vet hva vi snakker om  Du bør lære deg det også  Tenk kvalitet  Tenk på den neste generasjonen  Kjøp maling for morgendagen

16 Hvordan visualiserer vi budskapet?

17 Kjenner du det, Mina? Jo mer malingen lukter, desto bedre er den! Jeg er så skuffet over deg, bestefar. Hva med meg?

18 Budskap  Vi har utformet denne visualiseringen av budskapet  For å kommunisere vår forpliktelse til ØKO/A&A  for fremtiden og den fremtidige generasjonen  Vi vil ha sterke profiler som vil drive hele Øko-kampanjen  For både Nordsjö og Sadolin

19 Noah

20 Aktivere Nordsjö PFT – i butikken Dørmerke 84 x 60 (tilsv. A2) Til å feste på dør eller vindu

21 Aktivere Nordsjö PFT – i butikken Plakat 50 x 70 Maling for morgendagen er vårt løfte for å gi deg den siste utviklingen innen maling, som gir både kvalitet, bærekraft og et godt miljø. Så se etter øko-skiltene, og du vil få maling for fremtiden!

22 Aktivere Nordsjö PFT – i butikken Ellipse/stativ 490 x 1540 Et hull for plassering av et øko-produkt 2,5 l Tomt spann, for å kunne fjerne og erstatte med kampanjeprodukter Avtakbare Øko-skilt

23 Aktivere Nordsjö PFT – i butikken Produktplakat 50 x 70 og Palleomslag halv: 800 x 400 og hel: 1200 x 400

24 Aktivere Nordsjö PFT – i butikken Wobblere 15 x 10

25 Nordsjö i butikken

26 Innsalgsmateriell

27 SAP-numre Nordsjö NO SP ECO SV ST NO SP ECO NORGE ST NO SP ECO DK ST


Laste ned ppt "Hvorfor Øko? •ØKO og Astma&Allergy (A&A) er i ferd med å bli et sterkt kategoribehov innen interiørmalinger (topp 3). Målgruppen er der, og vi er også."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google