Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Brukerseminar 2007. NAV, 18.07.2014Side 2 Brukerseminar 25. oktober 2007  Informasjon fra NAV / Tolketjenesten  Tolk på arbeidsplass v/ tolkene på ASVO.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Brukerseminar 2007. NAV, 18.07.2014Side 2 Brukerseminar 25. oktober 2007  Informasjon fra NAV / Tolketjenesten  Tolk på arbeidsplass v/ tolkene på ASVO."— Utskrift av presentasjonen:

1 Brukerseminar 2007

2 NAV, 18.07.2014Side 2 Brukerseminar 25. oktober 2007  Informasjon fra NAV / Tolketjenesten  Tolk på arbeidsplass v/ tolkene på ASVO Bergen AS (pause?)  Tolkeformidling - hvordan behandles din bestilling?  Spørsmål og samtale

3 NAV, 18.07.2014Side 3 Statistikk 1 halvår 2007 Antall bestilte oppdrag3 045 Antall avbestilte oppdrag419 Antall udekkete oppdrag292 Antall bestilte timer16 729 Antall avbestilte timer2 680 Antall udekkete timer1 093 Dekningsprosent oppdrag88,88 % Dekningsprosent timer91,63 %

4 NAV, 18.07.2014Side 4 Døgnåpen akuttvakttjeneste  Gjort til fast ordning  Døgnbetjent telefon nr 99 48 18 10 tar imot henvendelser på sms og som telefonsamtale  Tar bare imot henvendelser om akutt behov for tolkehjelp (eks. akutt sykdom, ulykker, dødsfall med mer)  Garanterer ikke tolkehjelp

5 NAV, 18.07.2014Side 5 Bildetolktjeneste  Forsinket - håper oppstart januar 2008  Starter med ”pilotutprøving” – én bruker i hver region eller fylke første seks måneder  Koordineres av Møre og Romsdal  Knyttet til brukere på arbeidsplass

6 NAV, 18.07.2014Side 6 Viktig ang personopplysninger  Husk å melde fra til Tolketjenesten om… - adresseendring - navneendring - nytt telefonnummer, e-postadresse  Husk å ta med ditt navn når du sender sms eller e-post

7 NAV, 18.07.2014Side 7 Tilbakemelding på tolk Ønsker du å klage på en tolk? Ønsker du å rose en tolk? Gi beskjed til Tolketjenesten! f.eks på e-post eller i brev….

8 NAV, 18.07.2014Side 8 Utlevering av tolket materiale  Har vært diskutert lenge  Avgjort vår 2007 at brukere skal ha rett til å få materiale utlevert  Må ha signert skriftlig avtale  Bruker har ansvar for tillatelse fra f.eks kursholder samt for praktisk tilrettelegging (opptaksutstyr etc)

9 NAV, 18.07.2014Side 9 Kontaktinfo Tolketjenesten  Åpent man - fre : kl 09.00 – 15.00  Vanlig telefon :55 52 67 50  Teksttelefon :55 52 67 52 ( evt vanlig telefon via 149 )  Faks :55 52 67 51  SMS mobiltelefon :26626 / 97753 591  Akuttelefon:994 81 810  E-post :tolk.hordaland@nav.no Utenom åpningstid kan man legge inn bestilling på tolkeoppdrag på autosvarer (telefon og teksttelefon), e-post, sms eller faks.

10 NAV, 18.07.2014Side 10 Tolkebestilling på SMS  Send kodeord tolk Hordaland til mobilnummer 26626 Eksempel på tekstmelding: tolk hordaland trenger tolk til foreldremøte på Solhaug skole 24/9 kl 18-19 tema: Matematikkopplæring.  Hvis melding er riktig satt opp vil du straks motta automatisk kvitteringsmelding Så snart meldingen mottas på Tolketjenesten vil de bekrefte at bestilling er mottatt  Gjelder ordinære tolkebestillinger, ikke akutthjelp


Laste ned ppt "Brukerseminar 2007. NAV, 18.07.2014Side 2 Brukerseminar 25. oktober 2007  Informasjon fra NAV / Tolketjenesten  Tolk på arbeidsplass v/ tolkene på ASVO."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google