Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertSigrun Lorentzen Endret for 9 år siden
1
Brukerseminar 2007
2
NAV, 18.07.2014Side 2 Brukerseminar 25. oktober 2007 Informasjon fra NAV / Tolketjenesten Tolk på arbeidsplass v/ tolkene på ASVO Bergen AS (pause?) Tolkeformidling - hvordan behandles din bestilling? Spørsmål og samtale
3
NAV, 18.07.2014Side 3 Statistikk 1 halvår 2007 Antall bestilte oppdrag3 045 Antall avbestilte oppdrag419 Antall udekkete oppdrag292 Antall bestilte timer16 729 Antall avbestilte timer2 680 Antall udekkete timer1 093 Dekningsprosent oppdrag88,88 % Dekningsprosent timer91,63 %
4
NAV, 18.07.2014Side 4 Døgnåpen akuttvakttjeneste Gjort til fast ordning Døgnbetjent telefon nr 99 48 18 10 tar imot henvendelser på sms og som telefonsamtale Tar bare imot henvendelser om akutt behov for tolkehjelp (eks. akutt sykdom, ulykker, dødsfall med mer) Garanterer ikke tolkehjelp
5
NAV, 18.07.2014Side 5 Bildetolktjeneste Forsinket - håper oppstart januar 2008 Starter med ”pilotutprøving” – én bruker i hver region eller fylke første seks måneder Koordineres av Møre og Romsdal Knyttet til brukere på arbeidsplass
6
NAV, 18.07.2014Side 6 Viktig ang personopplysninger Husk å melde fra til Tolketjenesten om… - adresseendring - navneendring - nytt telefonnummer, e-postadresse Husk å ta med ditt navn når du sender sms eller e-post
7
NAV, 18.07.2014Side 7 Tilbakemelding på tolk Ønsker du å klage på en tolk? Ønsker du å rose en tolk? Gi beskjed til Tolketjenesten! f.eks på e-post eller i brev….
8
NAV, 18.07.2014Side 8 Utlevering av tolket materiale Har vært diskutert lenge Avgjort vår 2007 at brukere skal ha rett til å få materiale utlevert Må ha signert skriftlig avtale Bruker har ansvar for tillatelse fra f.eks kursholder samt for praktisk tilrettelegging (opptaksutstyr etc)
9
NAV, 18.07.2014Side 9 Kontaktinfo Tolketjenesten Åpent man - fre : kl 09.00 – 15.00 Vanlig telefon :55 52 67 50 Teksttelefon :55 52 67 52 ( evt vanlig telefon via 149 ) Faks :55 52 67 51 SMS mobiltelefon :26626 / 97753 591 Akuttelefon:994 81 810 E-post :tolk.hordaland@nav.no Utenom åpningstid kan man legge inn bestilling på tolkeoppdrag på autosvarer (telefon og teksttelefon), e-post, sms eller faks.
10
NAV, 18.07.2014Side 10 Tolkebestilling på SMS Send kodeord tolk Hordaland til mobilnummer 26626 Eksempel på tekstmelding: tolk hordaland trenger tolk til foreldremøte på Solhaug skole 24/9 kl 18-19 tema: Matematikkopplæring. Hvis melding er riktig satt opp vil du straks motta automatisk kvitteringsmelding Så snart meldingen mottas på Tolketjenesten vil de bekrefte at bestilling er mottatt Gjelder ordinære tolkebestillinger, ikke akutthjelp
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.