Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertHaldor Eriksen Endret for 9 år siden
1
Informasjon om tolkeformidlingen
2
På formidlingen jobber: 2 formidlere i 100 % stilling 1 formidler i 80 % stilling 1 formidler i 50 % stilling
3
Brukergrupper: Døve Døvblitte Døvblinde Hørende
4
Oppgaver: Ta imot bestillinger og andre henvendelser til tolketjenesten og besvare disse Finne tolk/tolker til bestillingene Melde tilbake til bestiller om tolk/ikke tolk Andre henvendelser Informasjon
5
Hvordan kommuniserer vi med brukere og bestillere: SMS e-post telefon teksttelefon faks per post/brev
6
Mer om brukergruppen: Døve – tegnspråk Døvblitte – tss eller skrivetolking Døvblinde – taletolking, tegnspråk i innskrenket synsfelt, taktilt tegnspråk, bokstavering og haptisk
7
En bestilling fra A – Å: Mottar bestillingen Bekrefter at bestillingen er mottatt Ber eventuelt om mer informasjon Registrerer bestillingen i OTS En eller to tolker Ledig tolk? Rett tolk på rett sted
8
forts. Frilanstolker i eget fylke Tolker fra annet fylke Har tolk Har ikke tolk Oppdrag på kveldstid og i helgene Reiseoppdrag
9
Eksempel på oppdrag: lege, tannlege, sykehus møter kjøp/salg av hus jobbintervju dåp, bryllup, begravelse fødsler fritidsaktiviteter utdanning vinkveld, tupperware party
10
Prioriteringer: Må dessverre prioritere oppdrag opp mot hverandre Prioriterte oppdrag er for eksempel politiavhør, sykehus, arbeid, kirkelige handlinger og utdanning
11
Samarbeid: Viktig og essensielt Morgenmøter Mange detaljer Informasjonsflyt Hjelper hverandre
12
Takk for oppmerksomheten
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.