Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Pakketering og priser - MBS 9

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Pakketering og priser - MBS 9"— Utskrift av presentasjonen:

1 Pakketering og priser - MBS 9
Espen Johannesen Laeng

2 Agenda Lansering av ny versjon Målsetninger/virkemidler Nyheter
Skillelinjer Priser Hva sier du på de ulike punktene?

3 MBS 9 Oppstart sommer 2003 Muligheter
800 forbedringer og nyheter Nye segmenter Økt innsalg til eksisterende kunder Føyer sg inn i rekken av stjernetegn... Orion, 2001 Pegasus, 2001 Hercules, 2002/2003 Gemini, 2003 Scorpius, 2003/2004 Bakgrunn for stjernetegn? Hva ble responsen hos amp når du snakket om dett? Hva blir det neste?

4 Lanseringstidspunkt Hovedregel: Én per kalenderår
Kundetilfredsstillelse Sesongmessige salgshøydepunkter Belastning på support Lansering før produksjon Hva sier du på disse tre punktene? Ressursallokering Kundetilfredsstillelse Lansering før produksjon

5 Overordnede datoer August September Oktober November Desember Q1 2005
Ekstern beta September Lansering Oktober Produksjon November Utsendelse Desember Oppdatering lønnskunder Q1 2005 Oppdatering

6 Målsetninger, kort sikt
Norge Status: Markedsleder Befeste posisjonen Sverige Status: Nummer 3 Ledende aktør innen økonomistyring/CRM Nederland/UK Status: Attraktiv nykommer Anerkjent aktør

7 Målsetninger - MBS 9 Ingen endring i visjon Levere til “alle”
Befeste posisjonen i low-end 98% av markedet 1-50 ansatte 1-20 brukere Spesialister Produkt Tjenester Markedsføring Teknologi Bedriftskultur etc. Vi blir spesialister på småbedrifter innen det markedet vi fokuserer på? Fokuserer derfor bare på ett segment.

8 Mamut Business Software
Målsetninger - MBS 9 MBS 9 = Markedets mest komplette Best på brukervennlighet Best på pris/ytelse Moderate systemkrav Mamut Hosting Services Mamut Business Software

9 Målsetninger - MBS 9 Eksisterende kunder; vår viktigste eiendel
Trofasthet Word of mouth Nye målgrupper Tilfredsstille “avanserte” behov Møte konkurrentene Mer fornøyde återförsäljare Fokus på de eksisterende kundene er gjennomsyret i hele org. Dette er det viktigste

10 Målsetninger - MBS 9 Større internasjonal produktbredde
Flytte kunder “oppover” i porteføljen Best i test Sum Høyere omsetning Befeste posisjonen som markedsleder og “runner up”

11 Virkemidler Fylle strategiske og operative hull Øke brukeropplevelsen
Bedre kvaliteten Bedre dokumentasjon Klarere differensiering av porteføljen mtp. målgruppe/behov Ny prisstruktur Nye tjenester Fint om du komenterer alle punktene her.

12 Nyheter Ny produktmatrise Kontinuerlig prosess Innspill fra:
Återforsäljare Salg Support Kunder Konkurrenter Hva er en kontinuerlig prosess? Utvidelse av produktmatrisen?

13 Overordnet Overordnet produktserie To ”suiter” Tre ”fagserier”
Som før: Mamut Business Software To ”suiter” Mamut Office-serien Start, Standard, Professional Mamut Enterprise-serien E3, E4, E5, E5 CRM, E5 Tid Tre ”fagserier” Web CRM & Sales Regnskap

14 Portefølje MBS 9 Mamut Web CRM & Sales Bokföring Office Enterprise
Internett/e-handel Kundeoppfølging/CRM Salgsoppfølging Prosjektstyring Timeregnskap Regnskap/finans Lønn/personal Bestilling/logistikk Rapportering Systemadministrasjon Tilleggsprodukter Hva er nytt?

15 Nye produkter Mamut Regnskap Mamut Enterprise E5 CRM
Sterkere posisjon innen regnskap Svare konkurrenter Ikke regnskapsførerløsning Mamut Enterprise E5 CRM Sterkere posisjon innen CRM Kan selges som ”Stand alone” Ingen krav til x-antall lisenser av E5 Travel CRM inkludert Mamut Enterprise E5 Tid Ønske om enkel timeregistrering Signaliserer vår kompetanse innen regnskap. Viktig overfor sluttbruker og regnskapsførere

16 Utfasing Ett produkt forsvinner
Contact samles under CRM-begrepet/produktene Kundene vil ikke merke dette, med unntak av: Nytt produktnavn Contact-kunder får faktura C&S Start får mer CRM-funksjoner

17 Prispolitikk Taper salg på for rigid prising
Nye priser er lagt under konkurrentene mtp. pris/ytelse Ny prisstruktur ”Alltid billigst” Oppsiktsvekkende priser Meget lav pris på Start-produktene Flerbrukerrabatt Lanseringen av Guru Corporate i 97 satt vi standard fo ny prissetting av affäsrlösninger Uforholdmessig høy prising av slike systemer Hvorfor skal et øk syst koste så mye mer enn en office pakke – sammenlikne med MBS Volum startegi

18 Tilleggsprodukter Selger for lite i dag Nye konsepter, eksempler
Sterkere profilering Dokumentasjon Prisendring Nye konsepter, eksempler Regnskapsfører Travel CRM

19 Overordnet status per modul
Produkt/lager/innkjøp Fullstendig gjennomgang Mange viktige nyheter Tilbud/Ordre/Faktura Ny funksjonalitet for å støtte opp under nyhetene i produkt/lager/innkjøp Dokument Ny og forbedret funksjonalitet Forbedrede tekniske løsninger Serienummer, variant etc Dokumant – imporyta v alle typer filer – fletting av brev til ansatte etc

20 Overordnet status per modul
Offline/Replikering Aktivitet og kontakt Mange viktige nyheter E-commerce Design nyheter Regnskap Tilleggsdesig liger i tilleggsprosuktene – mer fleksibel, fargekombinasjoner, oppsett på sidene etc

21 Nye skillelinjer versjon 9
Produkt Funksjon Mamut Web Mamut CRM &Sales Mamut Regnskap Mamut Office Mamut Enterprise Start Std Pro Std. E3 E4 E5 ØKONOMI/REGNSKAP Utenlandsremittering Elektronisk arkiv Automatisert bokføring av lagerverdi Valutakontohåndtering KUNDEOPPFØLGING (CRM) Kontaktpersonoppfølging, utvidet Brukerinnstillinger, dokument Duplisere dokumenter til pdf Flette brev til ansatt Grafisk kalender, utvidet Travel CRM Stort sett Enterprise som har fått ny funksjonalitet Større forskjell på O og E – enklere å få kunden inn på større løsninger med en gang

22 Nye skillelinjer versjon 9
Produkt Funksjon Mamut Web Mamut CRM &Sales Mamut Regnskap Mamut Office Mamut Enterprise Start Std Pro Std. E3 E4 E5 SALGSSTØTTE Språkhåndtering, produkt Innkjøpskobling, ordre Salgsreservasjoner Enhetshåndtering INNKJØP/LOGISTIKK Versjonsnummer på innkjøp Lokasjonshåndtering Innkjøpsreservasjoner Serienummerhåndtering Varepartihåndtering Varianthåndtering

23 Priser - MBS 9

24 Priser Mamut Web Start Standard Professional Flerbruker Nei
Tilleggsprodukter Gamle priser: - 1. lisens 1490 1990 2490 - SA 1. lisens 75 100 150 Nye priser Sverige: 890 (inkl. SA) 1890 2990 59 (påfølg. år) 79 139 Ned i pris bortsett fra Pro som har gått opp. SAprisen har gått ned p.g.a. konkurranse med hiosting etc.

25 Priser Mamut CRM & Sales
Start Standard Professional Flerbruker Nei Ja Tilleggsprodukter Gamle priser: - 1. lisens 1490 2990 4990 - SA 1. lisens 75 150 200 Nye priser Sverige: lisens 890 (inkl SA) 2890 3890 - SA 1-3. lisens 79 (påfølg. år) 159 189 lisens 2490 - SA 4-8. lisens 59 79 - Fom 9. lisens 990 1890 - SA Fom 9. lisens 39 Samme som i NOrge? ALtså 1-3 lisenser

26 Priser Mamut Regnskap Start Standard Professional Flerbruker Nei Ja
Tilleggsprodukter Nye priser Sverige: lisens 890 (inkl SA) 1890 2890 - SA 1-3. lisens 79 (påfølg. år) 119 159 - Fom 4 lisens 990 - SA fom 4 lisens 89

27 Priser Mamut Office Start Standard Professional Flerbruker Nei
Ved behov Tilleggsprodukter Gamle priser: - 1. lisens 1990 3490 4990 - SA 1. lisens 100 150 200 Nye priser Sverige: 1890 (inkl SA) 2890 4890 99 (påfølg. år) 159 199

28 Mamut Enterprise E3 E4 E5 E5 CRM E5 TID Flerbruker Ja Ja (E5)
(standalone) Ja (E5) Tilleggsprodukter Gamle Priser: - 1. lisens 6000 7000 8000 5000 - SA 1. lisens 200 300 400 Nye priser Sverige: lisens 5900 7900 9900 990 - SA 1-3. lisens 249 299 399 199 59 lisens 3900 4900 6900 2900 Samme - SA 4-8. lisens 149 - Fom 9. lisens 1900 - SA Fom 9. lisens 99

29 Mamut Enterprise Tilleggsprodukter I
Helpdesk Tele-marketing Status/ analys Gamle Priser: - 1. lisens 4900 - SA 1. lisens 300 100 Nye priser Sverige: 1900 2900 99 Prismodel Pr lisens

30 Mamut Enterprise Tilleggsprodukter II
PartnerWeb Webdesign Travel CRM Gamle Priser: - 1. lisens 4900 3900 - SA 1. lisens 200 150 Nye priser Sverige: 2900 1900 199 99 Prismodel Pr Nettsted Pr nettsted Pr lisens

31 Spørsmål og svar!

32


Laste ned ppt "Pakketering og priser - MBS 9"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google