Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Fylkesmannen i Oslo og Akershus 1 Fylkesmannens behandling av klager etter offentleglova Åpenhetstinget 2010 Eldbjørg Kluften, Fylkesmannen i Oslo og Akershus.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Fylkesmannen i Oslo og Akershus 1 Fylkesmannens behandling av klager etter offentleglova Åpenhetstinget 2010 Eldbjørg Kluften, Fylkesmannen i Oslo og Akershus."— Utskrift av presentasjonen:

1 Fylkesmannen i Oslo og Akershus 1 Fylkesmannens behandling av klager etter offentleglova Åpenhetstinget 2010 Eldbjørg Kluften, Fylkesmannen i Oslo og Akershus

2 Fylkesmannen i Oslo og Akershus 2 Hvilke oppgaver har fylkesmannen? Behandler klager når det ikke gis innsyn i dokumenter hos kommunen, fylkeskommunen eller i selvstendige rettssubjekter som omfattes av offentleglova Klager på manglende etterlevelse av lovens saksbehandlingsregler

3 Fylkesmannen i Oslo og Akershus 3 Hvordan ser fylkesmannen på klagene Klager etter offentleglova stiller krav til fylkesmannens saksbehandling Men; vi tar gjerne i mot flere klager…

4 Fylkesmannen i Oslo og Akershus 4 Situasjonen etter ny offentleglov Antall klagesaker har økt betydelig de to siste årene Klager kommer hovedsakelig fra pressen Hva klages det på?

5 Fylkesmannen i Oslo og Akershus 5 Lønner det seg å klage? Hvor mange får medhold og i hvilke typer saker? Hva skal til for å vinne frem – tips til en god klage –Begrunnelse –Merinnsyn –Taushetsplikt –Tidsaspektet –Hva er det mest hensiktsmessig å be om innsyn i?


Laste ned ppt "Fylkesmannen i Oslo og Akershus 1 Fylkesmannens behandling av klager etter offentleglova Åpenhetstinget 2010 Eldbjørg Kluften, Fylkesmannen i Oslo og Akershus."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google