Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertMarianne Thomassen Endret for 9 år siden
1
Arrangørkurs i friidrett Tilrettelagt for Arrangementshåndbok i friidrett
2
HURRA! Vi skal arrangere friidrettsstevne!
3
Planlegging/forarbeid s. 5-6 Hvem skal vi arrangere for? Hvem skal vi arrangere for? Innbydelse Innbydelse Innbydelse Stevnesøknad Stevnesøknad Reservere bane Reservere bane Innkvartering Innkvartering Nettside Nettside
4
Komite s.9-10 Størrelsen på arrangementet avgjør hvor mange personer som skal være med i stevnekomiteen. Leder Økonomi ansvarlig StevnelederSekretærMarkedDataansvarlig
5
Komiteens arbeid s.11-13 Inngå avtaler Inngå avtaler Delegere ansvar/underkomiteer Delegere ansvar/underkomiteer Framdriftsplan (s. 13) Framdriftsplan (s. 13) Overblikk Overblikk Overblikk Kontakt med presse/media Kontakt med presse/media
6
Stevnekontor s.14 Annonsere stevnet Annonsere stevnet Informasjonssenter Informasjonssenter Informasjonssenter Utdeling av funksjonærbekledning Utdeling av funksjonærbekledning Utdeling av startnummer Utdeling av startnummer Deltakerposer Deltakerposer
7
Stevne og stevnefunksjoner s.17 Stevneleder Overdommer LØP Løpsleder Overdommer START Startere Overdommer HOPP Øvelsesleder Overdommer KAST Øvelsesledere Sekretariat Opprop Teknisk
8
Stevneleder s. 19-23 Øverste ansvarlige leder for friidrettsstevnet: Øverste ansvarlige leder for friidrettsstevnet: Stevnesekretariat s.22-24 Stevnesekretariat s.22-24 Teknisk leder s.29 Teknisk leder s.29 Oppnevning av jury s.30 Oppnevning av jury s.30 Dommere/funksjonærer s.27 Dommere/funksjonærer s.27 Starter Starter Speaker s.28 Speaker s.28 Opprop s.28 Opprop s.28 Tidsskjema s.24-26 Tidsskjema s.24-26 Seremoni s. 31 Seremoni s. 31 Samband s. 33 Samband s. 33 Førstehjelp s.33 Førstehjelp s.33
9
Stevnesekretariat s.23-24 ”Hjernen i stevnet” ”Hjernen i stevnet” Oppropslister Oppropslister Resultatlister Resultatlister Distribuere lister Distribuere lister Datastyrt Datastyrt Nettside Nettside Organiseres etter behov Organiseres etter behov
10
Dommere/funksjonærer Dommere/funksjonærer s. 20 Dommere/funksjonærer Overdommere Overdommere Øvelsesledere Øvelsesledere Dommere Dommere Teknisk leder Teknisk leder Vakter Vakter Premieutdelere Premieutdelere Utnevnes av NFIF i mesterskap Juryleder Teknisk delegat
11
Stell godt med funksjonærene Egen kantine for funksjonærer Egen kantine for funksjonærer Ikke for lange økter Ikke for lange økter Bekledning Bekledning Sammenkomst før stevnet Sammenkomst før stevnet ”Fest” etter stevnet ”Fest” etter stevnet
12
Speaker/ høytalertjeneste s.28-29 Skape en god stemning Skape en god stemning Vise interesse for utøverne Vise interesse for utøverne Være korrekt Være korrekt Ikke prate for mye Ikke prate for mye Bekjentgjør resultater Bekjentgjør resultater Banespeaker Banespeaker Styre musikalske innslag Styre musikalske innslag
13
Tidsskjema s.25-26 Hensyn til deltakere Hensyn til deltakere Må ikke endres etter offentliggjøring Må ikke endres etter offentliggjøring Legges ut på stevnets nettside Legges ut på stevnets nettside
14
Seremoni Seremoni s.31 Seremoni Åpning Åpning Avslutning Avslutning Premieutdeling Premieutdeling
15
Samband under stevnet s. 33-34 Må ha mulighet for å oppnå kontakt Walkie- talkie Walkie- talkie Mobiltelefon Mobiltelefon Telefon Telefon
16
Førstehjelp s.33 Må være førstehjelpsfolk til stede: Må være førstehjelpsfolk til stede: Norsk Folkehjelp Norsk Folkehjelp Røde kors Røde kors Forsvarets Sanitet Forsvarets Sanitet Luftambulansen Luftambulansen Kontakt med nærliggende lege/sykehus Kontakt med nærliggende lege/sykehus
17
Dopingkontroll s.33 Må tilrettelegges for dopingkontroll Må tilrettelegges for dopingkontroll Eget rom Eget rom Bord og stoler Bord og stoler Toalett Toalett Drikke Drikke
18
Økonomi s.35 Startkontingent Startkontingent Startkapital Startkapital Sponsoravtaler Sponsoravtaler Sponsoravtaler Annonsesalg Annonsesalg Kiosk/kafe Kiosk/kafe Programsalg Programsalg Inngangsbillett Inngangsbillett
19
Kiosk/ kafe s.37 Kafeteria Kafeteria Kiosk Kiosk Grilltelt Grilltelt Kantine Kantine
20
Sosiale tilstelninger s. 38 Deltakerfest Deltakerfest Bankett Bankett Middag Middag Deltakerfest Deltakerfest Ledertreff Ledertreff
21
Innkvartering Innkvartering s.40 Innkvartering Sørg for at alle får et sted å bo Sørg for at alle får et sted å bo Tilbud med forskjellig prisnivå Tilbud med forskjellig prisnivå Vær tidlig ute med bestilling Vær tidlig ute med bestilling Hotell Hotell Skoler Skoler Klubbhus Klubbhus Forsamlingshus Forsamlingshus Vandrehjem Vandrehjem Hytter Hytter Haller Haller
22
Etterarbeid Etterarbeid s.34 Etterarbeid Resultatlister legges på nettsiden Resultatlister legges på nettsiden Stevnerapport Stevnerapport Startavgift Startavgift TD rapport TD rapport TD rapport TD rapport Rydde Rydde Levere leid utstyr Levere leid utstyr Takkebrev til sponsorer Takkebrev til sponsorer
23
Et godt arrangement Godt humør Godt humør God struktur og orden God struktur og orden Et sted du har lyst til å komme tilbake til! Et sted du har lyst til å komme tilbake til!
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.