Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Arrangørkurs i friidrett Tilrettelagt for Arrangementshåndbok i friidrett.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Arrangørkurs i friidrett Tilrettelagt for Arrangementshåndbok i friidrett."— Utskrift av presentasjonen:

1 Arrangørkurs i friidrett Tilrettelagt for Arrangementshåndbok i friidrett

2 HURRA! Vi skal arrangere friidrettsstevne!

3 Planlegging/forarbeid s. 5-6 Hvem skal vi arrangere for? Hvem skal vi arrangere for? Innbydelse Innbydelse Innbydelse Stevnesøknad Stevnesøknad Reservere bane Reservere bane Innkvartering Innkvartering Nettside Nettside

4 Komite s.9-10 Størrelsen på arrangementet avgjør hvor mange personer som skal være med i stevnekomiteen. Leder Økonomi ansvarlig StevnelederSekretærMarkedDataansvarlig

5 Komiteens arbeid s.11-13 Inngå avtaler Inngå avtaler Delegere ansvar/underkomiteer Delegere ansvar/underkomiteer Framdriftsplan (s. 13) Framdriftsplan (s. 13) Overblikk Overblikk Overblikk Kontakt med presse/media Kontakt med presse/media

6 Stevnekontor s.14 Annonsere stevnet Annonsere stevnet Informasjonssenter Informasjonssenter Informasjonssenter Utdeling av funksjonærbekledning Utdeling av funksjonærbekledning Utdeling av startnummer Utdeling av startnummer Deltakerposer Deltakerposer

7 Stevne og stevnefunksjoner s.17 Stevneleder Overdommer LØP Løpsleder Overdommer START Startere Overdommer HOPP Øvelsesleder Overdommer KAST Øvelsesledere Sekretariat Opprop Teknisk

8 Stevneleder s. 19-23 Øverste ansvarlige leder for friidrettsstevnet: Øverste ansvarlige leder for friidrettsstevnet: Stevnesekretariat s.22-24 Stevnesekretariat s.22-24 Teknisk leder s.29 Teknisk leder s.29 Oppnevning av jury s.30 Oppnevning av jury s.30 Dommere/funksjonærer s.27 Dommere/funksjonærer s.27 Starter Starter Speaker s.28 Speaker s.28 Opprop s.28 Opprop s.28 Tidsskjema s.24-26 Tidsskjema s.24-26 Seremoni s. 31 Seremoni s. 31 Samband s. 33 Samband s. 33 Førstehjelp s.33 Førstehjelp s.33

9 Stevnesekretariat s.23-24 ”Hjernen i stevnet” ”Hjernen i stevnet” Oppropslister Oppropslister Resultatlister Resultatlister Distribuere lister Distribuere lister Datastyrt Datastyrt Nettside Nettside Organiseres etter behov Organiseres etter behov

10 Dommere/funksjonærer Dommere/funksjonærer s. 20 Dommere/funksjonærer Overdommere Overdommere Øvelsesledere Øvelsesledere Dommere Dommere Teknisk leder Teknisk leder Vakter Vakter Premieutdelere Premieutdelere Utnevnes av NFIF i mesterskap Juryleder Teknisk delegat

11 Stell godt med funksjonærene Egen kantine for funksjonærer Egen kantine for funksjonærer Ikke for lange økter Ikke for lange økter Bekledning Bekledning Sammenkomst før stevnet Sammenkomst før stevnet ”Fest” etter stevnet ”Fest” etter stevnet

12 Speaker/ høytalertjeneste s.28-29 Skape en god stemning Skape en god stemning Vise interesse for utøverne Vise interesse for utøverne Være korrekt Være korrekt Ikke prate for mye Ikke prate for mye Bekjentgjør resultater Bekjentgjør resultater Banespeaker Banespeaker Styre musikalske innslag Styre musikalske innslag

13 Tidsskjema s.25-26 Hensyn til deltakere Hensyn til deltakere Må ikke endres etter offentliggjøring Må ikke endres etter offentliggjøring Legges ut på stevnets nettside Legges ut på stevnets nettside

14 Seremoni Seremoni s.31 Seremoni Åpning Åpning Avslutning Avslutning Premieutdeling Premieutdeling

15 Samband under stevnet s. 33-34 Må ha mulighet for å oppnå kontakt Walkie- talkie Walkie- talkie Mobiltelefon Mobiltelefon Telefon Telefon

16 Førstehjelp s.33 Må være førstehjelpsfolk til stede: Må være førstehjelpsfolk til stede: Norsk Folkehjelp Norsk Folkehjelp Røde kors Røde kors Forsvarets Sanitet Forsvarets Sanitet Luftambulansen Luftambulansen Kontakt med nærliggende lege/sykehus Kontakt med nærliggende lege/sykehus

17 Dopingkontroll s.33 Må tilrettelegges for dopingkontroll Må tilrettelegges for dopingkontroll Eget rom Eget rom Bord og stoler Bord og stoler Toalett Toalett Drikke Drikke

18 Økonomi s.35 Startkontingent Startkontingent Startkapital Startkapital Sponsoravtaler Sponsoravtaler Sponsoravtaler Annonsesalg Annonsesalg Kiosk/kafe Kiosk/kafe Programsalg Programsalg Inngangsbillett Inngangsbillett

19 Kiosk/ kafe s.37 Kafeteria Kafeteria Kiosk Kiosk Grilltelt Grilltelt Kantine Kantine

20 Sosiale tilstelninger s. 38 Deltakerfest Deltakerfest Bankett Bankett Middag Middag Deltakerfest Deltakerfest Ledertreff Ledertreff

21 Innkvartering Innkvartering s.40 Innkvartering Sørg for at alle får et sted å bo Sørg for at alle får et sted å bo Tilbud med forskjellig prisnivå Tilbud med forskjellig prisnivå Vær tidlig ute med bestilling Vær tidlig ute med bestilling Hotell Hotell Skoler Skoler Klubbhus Klubbhus Forsamlingshus Forsamlingshus Vandrehjem Vandrehjem Hytter Hytter Haller Haller

22 Etterarbeid Etterarbeid s.34 Etterarbeid Resultatlister legges på nettsiden Resultatlister legges på nettsiden Stevnerapport Stevnerapport Startavgift Startavgift TD rapport TD rapport TD rapport TD rapport Rydde Rydde Levere leid utstyr Levere leid utstyr Takkebrev til sponsorer Takkebrev til sponsorer

23 Et godt arrangement Godt humør Godt humør God struktur og orden God struktur og orden Et sted du har lyst til å komme tilbake til! Et sted du har lyst til å komme tilbake til!


Laste ned ppt "Arrangørkurs i friidrett Tilrettelagt for Arrangementshåndbok i friidrett."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google